Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8974
    • Kellokoski

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Touring jossa takaovissa orggis verhot. Ajattelin kalvotuttaa takalasit tummiksi. Tuleeko hölmön näköinen jos laittaa vaan takakontinlasit? Tai meneekö orggisverhot hukkaan jos kalvottaa takaovetkin?
    Tulee hölmön näköinen kummassakin tapauksessa

    Kaikki tai ei mitään. Ja lain mukaan se ei onnistu, etulasit siis
    Vähemmän huono vaihtoehto on siis kaikki takalasit tummiksi ja hopeisessa se ei onneksi ihan amikselle näytä jos ei jätesäkillä päällystä
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8974
      • Kellokoski

      Originally posted by Patezki View Post
      Pääseekö E39:ssä peräkonttiin irrottamalla takapenkin? Onko välissä ns. välipohjaa? Jos on niin voiko sitä irrottaa muulla tavalla kuin rälläkällä? Kyseessä on E39 -97 520i sedan, jossa kiinteät penkit.

      Ongelmana on, että akku on irti ja peräkontin lukko ei toimi mekaanisesti avaamalla.
      Rasvaa vaan reilusti sinne lukkoon ja voimalla vääntää sen auki, ei ole mitenkään helppo avata mutta lähtee kyllä :think
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • E.K.
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 494
        • Helsinki

        Originally posted by Jakuza View Post
        Mitä helvettiä? Ei se kaasupolkimen asento moottorin kierroksia/auton nopeutta kuulukaan säännöstellä vaan poljin vaikuttaa yleensä kaasuläpän asentoon ja sylinterien täytökseen...

        Meinaatko, että auton pitäisi automaattisesti lisätä moottorista ulos otettavaa tehoa ylämäessä kaasun ollessa samassa asennossa?:think

        Vai menikö multa jotain ohi ts. phutaanko tässä cruisesta???
        Jä mä taas kuvittelin et kysyjän auto ei jaksa kiivetä vaan hyytyy vaikka kaasua painaisikin ?? (esim polttoainesuodatin tukossa)

        Comment

        • Patezki
          Newbiemmer
          • Feb 2012
          • 2
          • Oulu

          Originally posted by _nixu_ View Post
          Rasvaa vaan reilusti sinne lukkoon ja voimalla vääntää sen auki, ei ole mitenkään helppo avata mutta lähtee kyllä :think
          Jees, minkähän moista rasvaa kannattais ostaa, crc:tä vai?

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by Patezki View Post
            Pääseekö E39:ssä peräkonttiin irrottamalla takapenkin? Onko välissä ns. välipohjaa? Jos on niin voiko sitä irrottaa muulla tavalla kuin rälläkällä? Kyseessä on E39 -97 520i sedan, jossa kiinteät penkit.

            Ongelmana on, että akku on irti ja peräkontin lukko ei toimi mekaanisesti avaamalla.
            Rälläkällä tai kuviosahalla teet sinne reiän

            Originally posted by _nixu_ View Post
            Tulee hölmön näköinen kummassakin tapauksessa

            Kaikki tai ei mitään. Ja lain mukaan se ei onnistu, etulasit siis
            Vähemmän huono vaihtoehto on siis kaikki takalasit tummiksi ja hopeisessa se ei onneksi ihan amikselle näytä jos ei jätesäkillä päällystä
            15% ajattelin, eikä missään tapauksessa etulaseihin. Tai sitten laittaa vaan pelkän takalasin

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by Patezki View Post
              Ongelmana on, että akku on irti ja peräkontin lukko ei toimi mekaanisesti avaamalla.
              Konepelti auki ja siellä olevista latausnavoista autolle virtaa.
              E39 528iA

              Comment

              • mikron
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 2171
                • Himas

                Originally posted by TJJ View Post
                Konepelti auki ja siellä olevista latausnavoista autolle virtaa.
                Nerokasta. Ei oo itellä käynyt mielessä kun joskus kanssa ajatellut, että mitäs jos akku loppuu tyystin eikä takaluukku aukea.
                F11 530dA xDrive M-sport -13
                Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                Ex: E38 740iA -98
                Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                Ex: E39 523i -96
                Ex: E34 520i -89

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3665
                  • seinäjoki

                  Originally posted by Jakuza View Post
                  Mitä helvettiä? Ei se kaasupolkimen asento moottorin kierroksia/auton nopeutta kuulukaan säännöstellä vaan poljin vaikuttaa yleensä kaasuläpän asentoon ja sylinterien täytökseen...

                  Meinaatko, että auton pitäisi automaattisesti lisätä moottorista ulos otettavaa tehoa ylämäessä kaasun ollessa samassa asennossa?:think

                  Vai menikö multa jotain ohi ts. phutaanko tässä cruisesta???
                  En tarkoita cruisea, vaan yleensä kun tasaisellakin saa kokoajan säännöstellä kaasua, kun ei kulje tasaisesti. Eli jos pitkä suora ajan 100 lasissa, niin hetken päästä nopeus on 110-120, ja sittenkun löysää ihan vähäsen niin saattaa nopeus tippua pikkuhiljaa 90. kaikki edelliset autoni ovat kyl pysyneet samassa vaudissa kokoajan paitsi tietenkin, kun ylämäki tulee, niin pitäähän siihen lisätä kaasua, että vauhti pysyy tasasena ja alamäkeen päin vastoin. Mutta bimmerissä saa jatkuvasti kiikutella kaasupoljinta edestakas oli sitten mäkeä tai ei. Ärsyttävää, varsinkin jos ajaa jonkun perässä. Eikö kenelläkään muulla ole vastaavaa?? Olisko bensan saannissa jotain häikkää?? Pumppu? suodatin? tai muuten paska auto?:think
                  Last edited by janke; 23-02-2012, 22:46.
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Mazan
                    Newbiemmer
                    • Dec 2011
                    • 5
                    • Kälviä

                    kyll tuo nopeuden vaihtelu itsellkin tuli huomattua kun thn laitokseen vaihtoi, edellinen auto oli audi a8 ja sekin mielestni meni melko tasaista nopeutta kun vain poljinta piti paikallaan, tied sitten ett tuntuuko vain kun on erilainen koko poljinsysteemi. hyvinp tuohon on jo reilussa kk tottunut. Nyt alla siis 98vm 528, ei facelift. Kerro toki jos vikaa lytyy niin saa itsekkin laittaa tuon kuntoon Ja sori aakkosista, puhelimella kirjoitettu niin ei jostain syyst toimi kaikki kirjaimet taalla
                    E39 528 -98, cosmosschwarz -metallic

                    Comment

                    • Prison
                      BTCF Member
                      • Feb 2006
                      • 633
                      • Kankaanpää

                      Katsatusherra sanoi että etummaisen alatukivarren pallonivel väljä ni minkähä osan mie tuoho tilailen. Kahtelin noita muttei oikee auennu sitte :think

                      Onkos se nyt tuosta tuo osa nro. 4 ? Kerrallahan ne kaikki kannattais vaihella mut budjetti tulee vastaa ni kuha sais leimalle tällä hetkellä.


                      Pari bemaria

                      Comment

                      • t-mos
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2011
                        • 40
                        • Tre

                        Eikös se tuo numero 11 ole alatukivarsi. 4 on reaktiotanko...

                        Originally posted by Prison View Post
                        Katsatusherra sanoi että etummaisen alatukivarren pallonivel väljä ni minkähä osan mie tuoho tilailen. Kahtelin noita muttei oikee auennu sitte :think

                        Onkos se nyt tuosta tuo osa nro. 4 ? Kerrallahan ne kaikki kannattais vaihella mut budjetti tulee vastaa ni kuha sais leimalle tällä hetkellä.

                        Z4 e85 -06

                        Audi A4 --10

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14513
                          • Oulu

                          Itsellänikin lappuun tuli "etummainen alatukivarsi, nivel välyksellinen" ja se tarkoitti reaktiotankoa.

                          Onko muuten normaalia että E39 preface halogeeni umpioista löytyy "DC" merkintä?
                          Last edited by zener; 24-02-2012, 11:34.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • AnttiR
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 819
                            • Jyväskylä

                            Eiköhän se kuitenkin tarkoittanut osaa nro 4 kun on laitettu että etummainen tukivarsi.
                            E61 535d -04

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16403
                              • Leppävirta

                              Itse aina menen katsomaan ja pyydän osoittamaan katsuria että kertoo missä hänen mielestään välys niin tietää minkä osan vaihtaa kun ei aina tiedä mitä ne tarkoittaa jos lappuun merkkaavat.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E32 Diamantscwharz 750iL '94

                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by AnttiR View Post
                                Eiköhän se kuitenkin tarkoittanut osaa nro 4 kun on laitettu että etummainen tukivarsi.
                                Mikä ero reaktiotankoon?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎