Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Rontti
    BTCF Member
    • Sep 2008
    • 1192
    • Raahe

    millanen homma ois asentaa toi rdc rengaspainevalvonta jälkiasennuksena tuohon kolmiysiin?
    entä nuo ohjelmoitavat napit, 3kpl. jotka tulee kattoluukun katkaisimen viereen. noihin vissiin sitte saa ohjelmoitua portin ja autotallinoven avausta yms?
    -Raahe connection-
    E39 LeMans BlueM5
    E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
    E39 523i Montrealblau
    E34 DiamantSchwartz 535i
    Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

    Comment

    • mailman
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 8003
      • Vantaa

      Originally posted by _Rontti View Post
      millanen homma ois asentaa toi rdc rengaspainevalvonta jälkiasennuksena tuohon kolmiysiin?
      Miksi ihmeessä haluat tuon RDC:n? :think Aika vikaherkkäkin vielä on tuo bemarin aataminaikainen... Itse jopa meinasin koodata ko. härvelin mäkeen, jos vielä vittuilee

      entä nuo ohjelmoitavat napit, 3kpl. jotka tulee kattoluukun katkaisimen viereen. noihin vissiin sitte saa ohjelmoitua portin ja autotallinoven avausta yms?
      Tälle käsittääkseni pitäisi olla piuhat jo valmiina siellä kattoverhoilun välissä.
      Mutta muistaakseni tuon toimintaan saattaminen nykyaikaisten ovien/ym. kanssa on ollut aika haastavaa (väärä taajuus tjsp.).
      G01 ///M40i '19
      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
      E39 ///M5 '00

      Comment

      • _Rontti
        BTCF Member
        • Sep 2008
        • 1192
        • Raahe

        Originally posted by mailman View Post
        Miksi ihmeessä haluat tuon RDC:n? :think Aika vikaherkkäkin vielä on tuo bemarin aataminaikainen... Itse jopa meinasin koodata ko. härvelin mäkeen, jos vielä vittuilee



        Tälle käsittääkseni pitäisi olla piuhat jo valmiina siellä kattoverhoilun välissä.
        Mutta muistaakseni tuon toimintaan saattaminen nykyaikaisten ovien/ym. kanssa on ollut aika haastavaa (väärä taajuus tjsp.).
        aijaa, no sitte tota rdc:tä ei varmaa viitti laittaa jos alkaapi herkästi vittuileen

        pitääpäs katella löytyykö piuhat sieltä kattoverhoilun alta, onko tietoa minkäväriset ja millaset liittimet/johdot on? :think

        oishan noi tieten iha näppäriä lisävarusteita jos toimisivat oikeen.
        -Raahe connection-
        E39 LeMans BlueM5
        E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
        E39 523i Montrealblau
        E34 DiamantSchwartz 535i
        Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

        Comment

        • mailman
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 8003
          • Vantaa

          Originally posted by _Rontti View Post
          pitääpäs katella löytyykö piuhat sieltä kattoverhoilun alta, onko tietoa minkäväriset ja millaset liittimet/johdot on? :think
          Eipä kyllä ole, näin vain muistan lukeneeni. Ja jos sieltä ne piuhat löytyy, niin selvitä tosiaan eka, että onko sitä "kaukosäädintä" oikeasti mahdollista saada nykyoviin toimintaan
          G01 ///M40i '19
          F48 xDrive20i ///M-Sport '18
          E39 ///M5 '00

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by mailman View Post
            Eipä kyllä ole, näin vain muistan lukeneeni. Ja jos sieltä ne piuhat löytyy, niin selvitä tosiaan eka, että onko sitä "kaukosäädintä" oikeasti mahdollista saada nykyoviin toimintaan
            Mulla on tuollainen, enkä ole muistanut kokeilla. Pitää töissä testata porttiin.

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7060
              • Turenki

              Pannaas tännekin topiciin, jos joku viisas osaisi auttaa..

              Omaan autoon ilmestynyt massiivinen öljyvuoto, sotkee koko alustan ja moottorin kuskinpuolen kyljen öljyyn sekä jättää tippoja alleen jo hetken seisonnan jälkeen. Tuntuu lisäksi, että öljyä vuotaa vain auton ollessa käynnissä, koska öljylätäkkö ei kasva mihinkään siitä parista tipasta, seisoi auto sitten tunnin tai 2 päivää. Öljyä on niin paljon joka puolella, että ei pysty kunnolla paikallistamaan mistä se tulisi. Kaikenlisäksi en ole edes varma, onko se moottoriöljyä, näyttää kovin kirkkaalta meinaan Toisaalta ohjaustehostinöljyä ei häviä ja moottoriöljyähän tuo nyt hieman syö, että se viittaisi moottoriöljyyn. Olisiko tavatonta, että vaihdelaatikon lauhdutinputken joku liitos moottoritilassa vuotaisi ? Tosin mielestäni vuoto ei ainakaan siitä tule..


              Mitkä on ns. peruspaikkoja, joista kannattaisi lähteä etsimään syyllistä, muutakuin tuo öljynsuodattimen jalka ?

              Moottorina siis M54B30
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                Originally posted by mie View Post
                Et ilmeisesti oo nähny koskaan e39 pyörän laakeria.
                Saattaahan se niinkin olla...
                Mm. kaikkiin E39:n ja E38:n laakereihin olen tarvittaessa lisännyt laakerivaseliinia, eikä yhtäkään niistä ole tarvinnut vaihtaa ennenaikaisesti uudelleen.

                Noin yleisellä tasolla, laakeriin saa lisättyä rasvaa myös pelkän pölysuojan irroittamalla.
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by Peltsii View Post
                  Pannaas tännekin topiciin, jos joku viisas osaisi auttaa..

                  Omaan autoon ilmestynyt massiivinen öljyvuoto, sotkee koko alustan ja moottorin kuskinpuolen kyljen öljyyn sekä jättää tippoja alleen jo hetken seisonnan jälkeen. Tuntuu lisäksi, että öljyä vuotaa vain auton ollessa käynnissä, koska öljylätäkkö ei kasva mihinkään siitä parista tipasta, seisoi auto sitten tunnin tai 2 päivää. Öljyä on niin paljon joka puolella, että ei pysty kunnolla paikallistamaan mistä se tulisi. Kaikenlisäksi en ole edes varma, onko se moottoriöljyä, näyttää kovin kirkkaalta meinaan Toisaalta ohjaustehostinöljyä ei häviä ja moottoriöljyähän tuo nyt hieman syö, että se viittaisi moottoriöljyyn. Olisiko tavatonta, että vaihdelaatikon lauhdutinputken joku liitos moottoritilassa vuotaisi ? Tosin mielestäni vuoto ei ainakaan siitä tule..


                  Mitkä on ns. peruspaikkoja, joista kannattaisi lähteä etsimään syyllistä, muutakuin tuo öljynsuodattimen jalka ?

                  Moottorina siis M54B30
                  Selvitä ensin mitä öljyä se on. Astia alle ja tutkimaan. Arvaillaan sitten lisää.

                  Comment

                  • JermuS
                    BTCF Member
                    • Jul 2008
                    • 4214
                    • Kaustinen

                    Originally posted by JermuS View Post
                    Mikähän vika tohon nyt tuli? tänään teki kaks kertaa niin et hiljasesta vauhista vetäs takapyörät hetkeks lukkoon, ihan yhtäkkiä! Ja tämän jälkeen kuulu semmonen töks töks ääni..

                    Aikasemmin oon huomannu et ku kaasun löysää ylös on kuulunut semmonen metallinen kilahdus. Ja tämä on minusta kuulunu keskeltä autoa, melkeenpä kuskin penkin alta. Onko muilla ollu mitään vastaavaa? Peräkö sieltä on nyt antautumassa? en vielä kerenny nosturille tutkiin et näkyykö päällepäin mitään...

                    niin ja auto on siis -99 530dA mittarissa n. 308tkm

                    ja perähän siellä tosiaan oli entinen.. eilen vaihettu "uus" perä ja taas toimii! kyllä siinä vanhassa oliki tosiaan väljyyttä, ku tää uus tuntuu ihan erilaiselta... pitää vielä tänään avata tuo vanha perä, ja kattoo et miltä sielä näyttää... tuo taitaa ollakki sitte vaan ihan romu rautaa? :think
                    -f11 530d xDrive -12 Spacegrau
                    -e36 320i cabrio -97 Madeiraviolett metallic Individual
                    -Volvo S60 2.4i -04
                    -LMC Munsterland LUX 495 -98

                    https://www.instagram.com/jermus_h/

                    Pohjanmaa - Connection

                    Kaustinen connection

                    Comment

                    • Macinaggio
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2010
                      • 119
                      • Espoo

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Mulla on tuollainen, enkä ole muistanut kokeilla. Pitää töissä testata porttiin.
                      Minulla on myös nuo katon napit. Taistelin aika pitkään niiden ohjelmoimiseksi kunnes huomasin että oma autotallinovenavaajani toimii eri taajuudella kuin auton lähetin, joten en saanut toimimaan.

                      Comment

                      • sonikk
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 1664
                        • Kerava

                        Originally posted by Peltsii View Post
                        Pannaas tännekin topiciin, jos joku viisas osaisi auttaa..

                        Omaan autoon ilmestynyt massiivinen öljyvuoto, sotkee koko alustan ja moottorin kuskinpuolen kyljen öljyyn sekä jättää tippoja alleen jo hetken seisonnan jälkeen. Tuntuu lisäksi, että öljyä vuotaa vain auton ollessa käynnissä, koska öljylätäkkö ei kasva mihinkään siitä parista tipasta, seisoi auto sitten tunnin tai 2 päivää. Öljyä on niin paljon joka puolella, että ei pysty kunnolla paikallistamaan mistä se tulisi. Kaikenlisäksi en ole edes varma, onko se moottoriöljyä, näyttää kovin kirkkaalta meinaan Toisaalta ohjaustehostinöljyä ei häviä ja moottoriöljyähän tuo nyt hieman syö, että se viittaisi moottoriöljyyn. Olisiko tavatonta, että vaihdelaatikon lauhdutinputken joku liitos moottoritilassa vuotaisi ? Tosin mielestäni vuoto ei ainakaan siitä tule..


                        Mitkä on ns. peruspaikkoja, joista kannattaisi lähteä etsimään syyllistä, muutakuin tuo öljynsuodattimen jalka ?

                        Moottorina siis M54B30
                        Venakopan tiiviste, öljynsuodattimen jalan tiiviste ja kampiakselin etustefa, kaikki noi vuoti öljyä omassa M54B25:ssa. Etustefa vielä vaihtamatta.

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7060
                          • Turenki

                          Originally posted by sonikk View Post
                          Venakopan tiiviste, öljynsuodattimen jalan tiiviste ja kampiakselin etustefa, kaikki noi vuoti öljyä omassa M54B25:ssa. Etustefa vielä vaihtamatta.

                          Kampiakselin etustefa pitää tarkastaa, venakopan tiiviste ei nyt ainakaan vuoda. Hammastanko ja ohjaustehostimen putket sekä öljypohjan takaosa ovat märimpiä paikkoja.
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10087
                            • KVLA

                            Ja tuuletin levittää kyllä öljyn helposti ympäri konetta.Hankaloittaa vuodon etsimistä.

                            Comment

                            • _Rontti
                              BTCF Member
                              • Sep 2008
                              • 1192
                              • Raahe

                              Originally posted by Macinaggio View Post
                              Minulla on myös nuo katon napit. Taistelin aika pitkään niiden ohjelmoimiseksi kunnes huomasin että oma autotallinovenavaajani toimii eri taajuudella kuin auton lähetin, joten en saanut toimimaan.
                              saakohan tuohon autoon tai tallinoven systeemiin jonkumoisen taajuusmuuntimen? :think jolla sitte sais nuo pelaamaan yhdessä.
                              -Raahe connection-
                              E39 LeMans BlueM5
                              E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                              E39 523i Montrealblau
                              E34 DiamantSchwartz 535i
                              Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                              Comment

                              • Hawk_
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2007
                                • 184
                                • Tampere

                                Osaisko joku auttaa...ensinnäkin auto on 530dA...ajettaessa noin 70km/h --> alkaa täriseen, ja tätä ei tapahdu aina, eli satunnaisesti ilmenee tämä vika. Olen huomannut että tähän auttaa kun jarruttaa vähän kovempaa.
                                ex. BMW E46 320i Sedan -03
                                ex. BMW E39 530dA -01
                                ex. BMW E36 328i Coupé -97
                                ex. BMW E36 325i Coupè -93
                                ex. BMW E36 318iS Coupè -92

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎