Alustan vaihto alkaa olemaan edessä.. Nyt "ongelma" onki, minkä tuohon laittaa. Ostin n. 1½ vuotta sitten TL-Finn automobilelta racelandin alustan, ja ikinä en oo niin huijatuks tullu. Pelkkä firman nimi saa jo näkemään punasta!
Mutta nyt pitäis sitten uus laittaa.
Autolla pitäis saada kuljetettua myös krossipyörää ( http://www.24mx.fi/pitbike/p/pyoran-...ja-teltat/k28/ ) tuommoisella koukkuun laitettavalla telineellä!
Mitä suosittelette, korkeus,jäykkyys vai minkä sinne laittaa? Auton mataluudella ei nyt sinänsä ole merkitystä. Mikä madaltaa niin korkeussäädettävä että saa talveksi nostettua ylös.
minkä merkkistä ja millä ominaisuuksissa? Perää kohden kuitenkin kohdistuu painoa paljon pyörän ollessa kyydissä. Matkat ei kuitenkaan ole pitkiä, max 70km. Saan töissä vetää rekalla kärriä, niin ei huvittaisi alkaa henkilöautolla vetämän, mikäli tämmöinen telinekkin on keksitty!
Haluatko halpaa vai hyvää? itse suosittelen että ostat V8 mallin alustan (omassani oli v8 mallin alusta ja toimi todella mukavasti) Normaalisti myyvät 530d:hen 6-kone mallin alustaa joka on liian pehmeä keulasta tuolle M57 pataraudalle..
Onko muilla ollut ongelmia sähköisen takaluukun kanssa?
Tällä hetkellä takaluukku ei nouse sähköllä vaan pitää avata avaimella. Liekkö joku johto poikki tms? Kyseinen auto siis vm. 96 ja 523i mopo
Onko muilla ollut ongelmia sähköisen takaluukun kanssa?
Tällä hetkellä takaluukku ei nouse sähköllä vaan pitää avata avaimella. Liekkö joku johto poikki tms? Kyseinen auto siis vm. 96 ja 523i mopo
Sattumoisin mulla oli juuri ihan sama ongelma viime viikolla. Takakontin johtosarjasta on johto(ja) poikki. Saat kontin auki avaimella kääntämällä vastapäivään. Mun auton johtosarjasta oli vain yksi ruskea maajohto katkennut, jonka tilapäisesti korjasin kuorimalla päät ja lisäämällä väliin pätkän johtoa ja sähköteipillä kasaan. Parempi korjaus sitten syksymmällä. Ne johdot murtuvat, kun ne joutuvat taittumaan aina avatessa/sulkiessa luukkua.
Kytkinremontti häämöttää edessä kuivan kytkinakselin takia ja samalla voisi vaihdattaa tuon 5-vaihteisen ZF-laatikon etu- ja takastefat. Laatikkoon on juuri vaihdettu öljyt, joten en niitä turhaan haluaisi laskea pois. Onnistuuko stefojen vaihto nostamalla laatikko pystyyn ja vaihtamalla kumpikin stefa ns. ylhäältäpäin laskematta öljyjä pois? Pitääkö joku huohotusreikä tms. sulkea, ettei öljyt valu laatikosta pois? TIS listaa useita erikoistyökaluja varsinkin takastefan vaihtoon. Onnistuuko ihan peruskorjaamon työkaluilla?
Sattumoisin mulla oli juuri ihan sama ongelma viime viikolla. Takakontin johtosarjasta on johto(ja) poikki. Saat kontin auki avaimella kääntämällä vastapäivään. Mun auton johtosarjasta oli vain yksi ruskea maajohto katkennut, jonka tilapäisesti korjasin kuorimalla päät ja lisäämällä väliin pätkän johtoa ja sähköteipillä kasaan. Parempi korjaus sitten syksymmällä. Ne johdot murtuvat, kun ne joutuvat taittumaan aina avatessa/sulkiessa luukkua.
Joo, avaimella aukeaa. Täytyy tutkia nuita johtoja.. Johot taitaa mennä siinä oikealla puolella olevassa nipussa?
Kytkinremontti häämöttää edessä kuivan kytkinakselin takia ja samalla voisi vaihdattaa tuon 5-vaihteisen ZF-laatikon etu- ja takastefat. Laatikkoon on juuri vaihdettu öljyt, joten en niitä turhaan haluaisi laskea pois. Onnistuuko stefojen vaihto nostamalla laatikko pystyyn ja vaihtamalla kumpikin stefa ns. ylhäältäpäin laskematta öljyjä pois? Pitääkö joku huohotusreikä tms. sulkea, ettei öljyt valu laatikosta pois? TIS listaa useita erikoistyökaluja varsinkin takastefan vaihtoon. Onnistuuko ihan peruskorjaamon työkaluilla?
Onnistuuhan se kun tukkii huohotusreijän. Varmaan ilmankin, mut eipähän valu kun tukkii sen. Kytkinakselin stefa on kätevä vaihtaa pyörittämällä sopivat ruuvit stefan metallissa oleviin reikiin ja sit niistä nykäsy. Kardaanin vetolaippa pitää irrottaa takapäästä ja siihen tarvii ulosvetäjän ja pitkän ison hylsyn, koska keskitystappi tulee pitkälle. Laipan lukituksen voi tehdä vaikka lattaraudalla jossa on parille pultille reijät. Ei siis vaadi mitään erikoista.
Edit castrollin lootaöljy maksaa kyl kympin litra, että ei se maailma kaadu jos jotain valuukin pihalle. Peräöljy onkin sit triplasti kalliimpaa.
Onnistuuhan se kun tukkii huohotusreijän. Varmaan ilmankin, mut eipähän valu kun tukkii sen. Kytkinakselin stefa on kätevä vaihtaa pyörittämällä sopivat ruuvit stefan metallissa oleviin reikiin ja sit niistä nykäsy. Kardaanin vetolaippa pitää irrottaa takapäästä ja siihen tarvii ulosvetäjän ja pitkän ison hylsyn, koska keskitystappi tulee pitkälle. Laipan lukituksen voi tehdä vaikka lattaraudalla jossa on parille pultille reijät. Ei siis vaadi mitään erikoista.
Edit castrollin lootaöljy maksaa kyl kympin litra, että ei se maailma kaadu jos jotain valuukin pihalle. Peräöljy onkin sit triplasti kalliimpaa.
Kiitti infosta! Täytyy alkaa tilailemaan osia. Remppa ens kuun puolella. Laakkoselta jo selvitinkin, että Esso Unirex S2 rasvaa löytyy ihan hyllytavarana kytkinakselille. Tässä kohtaa en aio tinkiä, kun tuon takia homman joutuu tekemäänkin.
Kuinka saan flektiin pultin auki, kun siipi pyörii tyhjää? Remmi siis irronnut eikä näinollen anna "vastaan". Ideoita miten lukita siivapyörä jotta sais napautettua flektin auki? Auto siis 525 tds
Last edited by m.luukkonen; 21-08-2012, 16:21.
Reason: auton malli lisätty
Kuinka saan flektiin pultin auki, kun siipi pyörii tyhjää? Remmi siis irronnut eikä näinollen anna "vastaan". Ideoita miten lukita siivapyörä jotta sais napautettua flektin auki? Auto siis 525 tds
Ei sitä tarvi lukita, VOIMAKAS isku avaimeen jolla aukasee sitä niin johan lähtee, muista että ryssänkierre.
Saisko jonkun rautalangasta väännetyn webaston käyttöohjeen näkösälle?
Nyt vasta ekaa kertaa yritin tuota kikkailla vaikka auton oon omistanu yli vuoden, entisen omistajan sanoja lainaten "Webasto kellolla" eli lienee ohjelmoitu esilämmittimeksi?
Ajotietokonetta kun naputtelee niin siellä tulee se "Timer 1" ja "Timer 2" valikot, mutta sitä en keksiny miten niihin ajan saa..
Jostain sieltä MIDin valikosta löytyi joku "Vent on" ja sen kun vaihtoi "Vent off" niin alkoi pöhisemään.
Miten kylmä pitää olla että koko värkki käynnistyy?
Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ei sitä tarvi lukita, VOIMAKAS isku avaimeen jolla aukasee sitä niin johan lähtee, muista että ryssänkierre.
Melkoinen seppä saat olla, jos pelkällä iskulla avaat viskon mutterin vesipumpusta, kun hihna on irti.
Oikeasti homma pitäisi tehdä tällaisella työkalulla. Tuolla työkalulla pidetään hihnapyörää paikallaan käyttämällä hyväksi hihnapyörän muttereita. Itse olen muutaman kerran tehnyt niin, että olen pitänyt viskon mutteria paikallaan sillä 32mm lenkillä ja lyönyt vasaralla+tuurnalla hihnapyörän pultin kantaan.
Melkoinen seppä saat olla, jos pelkällä iskulla avaat viskon mutterin vesipumpusta, kun hihna on irti.
Oikeasti homma pitäisi tehdä tällaisella työkalulla. Tuolla työkalulla pidetään hihnapyörää paikallaan käyttämällä hyväksi hihnapyörän muttereita. Itse olen muutaman kerran tehnyt niin, että olen pitänyt viskon mutteria paikallaan sillä 32mm lenkillä ja lyönyt vasaralla+tuurnalla hihnapyörän pultin kantaan.
Eipähän tuohon kummonen seppä tarvi näköjään olla.
Parikin kertaa on iskulla irroitettu, että ilmottaudun myös "melkoiseksi sepäksi" Mutta kyllähän tuo työkalu varmaan on ihan hyvä jos on juminu kunnolla kiinni.
Parikin kertaa on iskulla irroitettu, että ilmottaudun myös "melkoiseksi sepäksi" Mutta kyllähän tuo työkalu varmaan on ihan hyvä jos on juminu kunnolla kiinni.
Siis hihna irtonaisena olet saanut flektin lyömällä irti? Sehän pyörii kuin hyrrä jos siihen lyö
Comment