Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Uffa
    Bimmer Rookie
    • May 2011
    • 126
    • Replot

    Originally posted by kaol View Post
    Meikein uskallan väittää, ettei nuo kestä vuotta kauempaa, ennen kuin alkavat vuotamaan. E39 on muutenkin niin hyvä kuluttamaan etuiskareita, ettei niissä kannata juuri säästää.
    Kannattaa kokeilla löytyisikö eBaystä Sachs tai Boge iskareita järkevään hintaan.
    Mites nuo Meylen iskarit? Autoteile55 kauppaa alkuperäisinä.

    Entäpä Bilsteinit? Toimiiko normijousituksella optimaalisti?
    Vikakoodinlukua Vaasassa

    Comment

    • juki85
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 156
      • Oulu

      Originally posted by Uffa View Post
      Mites nuo Meylen iskarit? Autoteile55 kauppaa alkuperäisinä.

      Entäpä Bilsteinit? Toimiiko normijousituksella optimaalisti?
      Motonetistäkin taitaa saada sachsia/bogea ihan järkevään hintaan.
      BMW G21 320e xDrive

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8974
        • Kellokoski

        Originally posted by Uffa View Post
        Mites nuo Meylen iskarit? Autoteile55 kauppaa alkuperäisinä.

        Entäpä Bilsteinit? Toimiiko normijousituksella optimaalisti?
        Niin ne on original Meyleä, ei bmw originaalia


        Siitä bilsteinit, tulee yläpäätkin mukana. Ja tuolta tulee kaikki yksillä postimaksuilla eli jos muutakin alustan/jarruosaa tarvitsee niin klikkailee vaan tulemaan
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • KuPa
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 282
          • suomi

          Jahas, auto tuli (jälleen) pajalta ja ylimääräinen puhallus tjs. ääni selvitetty, turbo on tiensä päässä, widu! Eli ei muuta ku uutta hommaamaan. Ilmeisesti pääsis halvemmalla ku tilaisi suomen rajojen ulkopuolelta...Mistäs poppoo on tilaillu UUSIA turboja saman moiseen menopeliin ku allekirjoittaneella, linkkit ois kivoja??
          "530da touring -00"

          Comment

          • DWHLL
            Bimmer Rookie
            • Mar 2007
            • 189
            • Espoo

            Kuskin ikkunan nostin ei toimi.
            Eli napista ei saa lasia liikkumaan, mutta äänien perusteella jotain vaikuttaisi kuitenkin tapahtuvan oven sisällä. Jokin aika sitten auto oli testerissä kiinni, ja siinä yhteydessä lasi oli laskeutunut itsestään n.4-5cm auki, ja sulkeutui normaalisti napista. Ilman tuota huollossa tapahtunutta toimimista, olisin varma että jotain on vain pois paikaltaan, mutta tästä on nyt vaikea sanoa.

            Onko veikkauksia mistä voisi olla kyse?
            Onko vaikea homma katsoa tuonne oven sisälle rikkomatta sisustan kiinnikkeitä tai airbagia?
            ------------
            f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
            e91 325d -07 Alpinweiß

            ex:
            e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
            e81 120d M-sport -08 LeMans blau
            e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
            e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Pitäisi vaihtaa käsijarrun vaijeri kuskin puolelle. Onko siihen vinkkejä jotta ei tarvitsisi purkaa kovin paljon osia edestä? Saako uuden vaijerin vedettyä vanhan avulla?
              E39 528iA

              Comment

              • timohe
                Newbiemmer
                • Jun 2011
                • 9
                • Helsinki

                Osaako kukaan kertoa mikä vika on tuulilasinpyyhkimissä?

                Pyyhkimet toimivat hyvin, jos käyttää vain välillä.
                Sateella, kun ovat jatkuvasti päällä, niin jossain vaiheessa pyyhkijät pysähtyvät ala-asentoonsa. Aivan kuin laittaisi pyyhkijät pois päältä.
                Saman ongelman saa aikaan myös, jos pyyhkijät pitää tihkuasennossa.

                Tämän jälkeen eivät lähde viikseä heiluttamalla toimimaan ja pissapoikakaan ei toimi. Pienen odottelun jälkeen toimivat taas aivan kuin mitään ongelmaa ei olisikaan. Joskus pissapoika saattaa alkaa toimia ensin, mutta kun yrittää laittaa pyyhkijät tällöin päälle niin pissapoika lopettaa taas toimintansa.
                --- E39 530dat -99 ---

                Comment

                • JCi
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2009
                  • 67
                  • -

                  Kysymys rengastuksesta: taakse on tulossa 245/35 19" ja eteen 235/35 19". Aiheuttaako vielä tuon suuruinen renkaiden halkaisijan ero häiriöitä ABS/ASC-järjestelmissä?

                  Comment

                  • Dalglish
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2009
                    • 468
                    • Ylöjärvi

                    Originally posted by TJJ View Post
                    Pitäisi vaihtaa käsijarrun vaijeri kuskin puolelle. Onko siihen vinkkejä jotta ei tarvitsisi purkaa kovin paljon osia edestä? Saako uuden vaijerin vedettyä vanhan avulla?

                    Comment

                    • apocalypse
                      Newbiemmer
                      • Sep 2010
                      • 21
                      • Helsinki, Finland

                      Minulla on "harrastepelinä" ja kakkosautona huippuhienossa kunnossa oleva E39 523i vm 96.

                      Auto on aina toiminut kuin enkeli, mutta eilen tapahtui jotain todella erikoista.

                      Auto oli seisonut kolmisen päivää, ja ajoin sillä pienen matkan kaverilleni (n. 6 kilometriä). Se toimi täysin moitteetta. Tällä tuskin on mitään merkitystä, mutta pysäköin auton suht. jyrkkään mäkeen noin viideksi minuutiksi.

                      Kun yritin startata autoa, se pyörittää (akussa runsaasti virtaa), mutta ei käynnisty.

                      Ensimmäisenä mieleen tuli bensapumppu, ja katsoin sulakerasiasta sulakkeet sekä hanskalokerosta että takakontista. Otin releet irti ja laitoin takaisin paikoilleen. Kaikki näyttäisi olevan ok. Sulakkeet ovat ehjiä, ja kun käännän avaimen kakkosasentoon, bensapumppu pitää sellaisen parin sekunnin mittaisen äännähdyksen, niinkuin kai? pitääkin.

                      Auto siis pyörittää, mutta ei starttaa. Ja tankki on täynnä. Autossa ei ole käynnistyksenestoa, eivätkä mitkään kojelaudan vikavalot pala. Kaikki näyttäisi olevan ok.

                      Voisiko olla mahdollista, että tulpat olisivat kastuneet, ja miten kauan auton pitää seisoa, että ne kuivuisivat? Ainakaan 3:n tunnin jälkeen mikään ei olllut muuttunut, ei starttaa.

                      Mitä muita potentiaalisia vikoja voisi tulla mieleen? Käynnistymättömyys oli todella outoa, koska auto on aina lähtenyt käymään ilman mitään ongelmia.

                      Monta kysymystä. Olisin todella kiitollinen vastauksista.

                      JiiPee
                      Last edited by apocalypse; 01-07-2011, 03:17.

                      Comment

                      • kaikkone
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 933
                        • Villähde

                        Originally posted by apocalypse View Post
                        Minulla on "harrastepelinä" ja kakkosautona huippuhienossa kunnossa oleva E39 523i vm 96.

                        Auto on aina toiminut kuin enkeli, mutta eilen tapahtui jotain todella erikoista.

                        Auto oli seisonut kolmisen päivää, ja ajoin sillä pienen matkan kaverilleni (n. 6 kilometriä). Se toimi täysin moitteetta. Tällä tuskin on mitään merkitystä, mutta pysäköin auton suht. jyrkkään mäkeen noin viideksi minuutiksi.

                        Kun yritin startata autoa, se pyörittää (akussa runsaasti virtaa), mutta ei käynnisty.

                        Ensimmäisenä mieleen tuli bensapumppu, ja katsoin sulakerasiasta sulakkeet sekä hanskalokerosta että takakontista. Otin releet irti ja laitoin takaisin paikoilleen. Kaikki näyttäisi olevan ok. Sulakkeet ovat ehjiä, ja kun käännän avaimen kakkosasentoon, bensapumppu pitää sellaisen parin sekunnin mittaisen äännähdyksen, niinkuin kai? pitääkin.

                        Auto siis pyörittää, mutta ei starttaa. Ja tankki on täynnä. Autossa ei ole käynnistyksenestoa, eivätkä mitkään kojelaudan vikavalot pala. Kaikki näyttäisi olevan ok.

                        Voisiko olla mahdollista, että tulpat olisivat kastuneet, ja miten kauan auton pitää seisoa, että ne kuivuisivat? Ainakaan 3:n tunnin jälkeen mikään ei olllut muuttunut, ei starttaa.

                        Mitä muita potentiaalisia vikoja voisi tulla mieleen? Käynnistymättömyys oli todella outoa, koska auto on aina lähtenyt käymään ilman mitään ongelmia.

                        Monta kysymystä. Olisin todella kiitollinen vastauksista.

                        JiiPee
                        Paras keino on aloittaa vikakoodeista.
                        Ensimäisenä tuosta ettei starttaa tulis mieleen vaan se ettei saa bensaa. mut jos kerta tankki täys ja sulakkeet tarkistettu.
                        Suriseeko bensapumppu?

                        PK Seudulta löytyy sit harrastajia joilla vermeet lukea ja varmana osaavat neuvoa ja ihmetellä vikaa paljon halvemmalla kuin merkkiliike

                        Comment

                        • apocalypse
                          Newbiemmer
                          • Sep 2010
                          • 21
                          • Helsinki, Finland

                          Originally posted by kaikkone View Post
                          Paras keino on aloittaa vikakoodeista.
                          Ensimäisenä tuosta ettei starttaa tulis mieleen vaan se ettei saa bensaa. mut jos kerta tankki täys ja sulakkeet tarkistettu.
                          Suriseeko bensapumppu?

                          PK Seudulta löytyy sit harrastajia joilla vermeet lukea ja varmana osaavat neuvoa ja ihmetellä vikaa paljon halvemmalla kuin merkkiliike
                          Mielestäni bensapumppu pitää sellaisen pienen äänen, kun laitan virrat päälle. Kestää ehkä pari sekuntia. Pitäisikö pumpun surista jatkuvasti, kun virrat ovat päällä? En ole koskaan huomannut kuunnella tota aikaisemmin. Omistin aikoinaan Peugeot 605:n, jossa täsmälleen samanlainen vika. Se korjaantui "mustan laatikon" vaihdolla. Googlettamalla löysin myös kampiakselin tunnistimen potentiaalisena vikana.

                          Sulakkeet katsoin. Eli hanskalokerosta ja takaluukusta. Ja irroitin ja kiinnitin uudestaan kaikki kolme takaluukun isoa relettä.

                          Jos joku osaa neuvoa BMW-korjaajan (jolla vikakoodilukija ja tietämystä) pk-seudulta, niin vihjeet olisivat enemmän kuin tervetullutta. Tottakai kunnon korvausta vastaan.

                          Auto simahti kaverin pihaan mutta saan sen hinattua ihan mihin vaan. :-)

                          Comment

                          • Jakuza
                            BTCF Member
                            • Nov 2006
                            • 516
                            • Brisbane

                            Originally posted by timohe View Post
                            Osaako kukaan kertoa mikä vika on tuulilasinpyyhkimissä?

                            Pyyhkimet toimivat hyvin, jos käyttää vain välillä.
                            Sateella, kun ovat jatkuvasti päällä, niin jossain vaiheessa pyyhkijät pysähtyvät ala-asentoonsa. Aivan kuin laittaisi pyyhkijät pois päältä.
                            Saman ongelman saa aikaan myös, jos pyyhkijät pitää tihkuasennossa.

                            Tämän jälkeen eivät lähde viikseä heiluttamalla toimimaan ja pissapoikakaan ei toimi. Pienen odottelun jälkeen toimivat taas aivan kuin mitään ongelmaa ei olisikaan. Joskus pissapoika saattaa alkaa toimia ensin, mutta kun yrittää laittaa pyyhkijät tällöin päälle niin pissapoika lopettaa taas toimintansa.
                            Pyyhkijöiden rele rikki.

                            Comment

                            • rizzo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2007
                              • 5419
                              • Oulu

                              apocalypse: veikkaan surullisenkuuluisaa nokka-akselin asentotunnistinta, mutta koodit lukemalla selviää! Kunhan muistat että jos vika on siinä (tai kampiakselin anturissa), niin osta se merkkiliiikkeestä, tarvikepaskoilla ei tee mitään.

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by TJJ View Post
                                Pitäisi vaihtaa käsijarrun vaijeri kuskin puolelle. Onko siihen vinkkejä jotta ei tarvitsisi purkaa kovin paljon osia edestä? Saako uuden vaijerin vedettyä vanhan avulla?
                                Tämä oli se viestiketju jota muistelin ja hain, mutta en searchillä ennen kysymistä löytänyt:
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎