Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaikkone
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 933
    • Villähde

    Originally posted by mijuko View Post
    ...koputa jo puuta No toki onhan niitä yksilöitä ja omistajia joka lähtöön
    Ei tuo omakaan ole tielle jättänyt, mutta kaikennäköistä "ongelmaa" aina...
    mulla pirssi alko "toimiimaan" kun olen vähentänyt "korjaamisia" :think

    Comment

    • Uffa
      Bimmer Rookie
      • May 2011
      • 126
      • Replot

      Originally posted by Jyle View Post
      Itse en tätä allekirjota. Omassa kolmeysissä ei ole ollut mitään vikoja 4vuoden aikana ja autolla tullu reilut 80tkm ajettua.. Kuluvaa osaa tottakai vaihdettu, mutta mitään isoa ei ole vielä pettänyt.. :think
      Nojoo, ite jouduin uusimaan kaikki ylätukivarret taakse, narinahelat, apurungon puslat sekä eteen iskarit ja kaikki tukivarret. Mutta nyt on hyvä.
      Vikakoodinlukua Vaasassa

      Comment

      • kmn
        Moderator
        • May 2009
        • 6023
        • Sipoo

        Originally posted by peto2 View Post
        laita ctekki ja lataa akku täyteen välillä.. jos ajo on noin lyhyttä niin mikään akku ei kovin kauaa pysy latingissa
        Nooh, katsotaan miten nyt alkaa virtaa pitämään. Nyt oli ~14h laturissa, kunnes nostin aamulla paikalleen. Ainakin kylmäkäynnistys oli huomattavasti rivakampi. Samoin sisä ja mittariston valojen ajoittainen himmeneminen onpi tiessään..

        Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
        Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
        --
        Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

        Comment

        • qawsed
          Newbiemmer
          • Nov 2008
          • 9
          • Hollola

          No nyt ollaan sitten onnellinen bemarin omistaja. Tuli eilen ostettua BMW 540ia, 216000 km ajettuna. Hyvässä kunnossa ainankin ulkoisesti, ruostetta en löytäny mistään.

          Moottorin pitäis kai ainanki kestää vielä pitkään? mutta miten toi automaattivaihteisto kestää? Edellinen omistaja oli vaihtanu ainanki öljyt vaihteistoon.

          E: 3/98 vuosimallia
          BMW 540ia vm 98 Oxfordgrün

          EX: Saab 900 vm89, Alfa Romeo 156 2.0ts vm99

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by qawsed View Post
            No nyt ollaan sitten onnellinen bemarin omistaja. Tuli eilen ostettua BMW 540ia, 216000 km ajettuna. Hyvässä kunnossa ainankin ulkoisesti, ruostetta en löytäny mistään.

            Moottorin pitäis kai ainanki kestää vielä pitkään? mutta miten toi automaattivaihteisto kestää? Edellinen omistaja oli vaihtanu ainanki öljyt vaihteistoon.

            E: 3/98 vuosimallia
            Kyllähän nuo laatikot kestää. Ei sitä kannata murehtia.

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by Muurahainen View Post
              Kyllähän nuo laatikot kestää. Ei sitä kannata murehtia.
              Laatikko kestää, kone ei. Jakopää hajoaa ja vanokset jos ne on.

              Comment

              • Jube
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 9636
                • ...

                Vanoksia ei 3/98 valmistetussa ole!
                Onko jakopää vanhemmassa M62 koneessa lujempi mitä M62TU koneessa kun usein puhutaan vain TU-koneen jakopään heikkoudesta?

                Mitä porukka yleensä ruukaa vaihtaa M62 jakopäärempassa?
                Tietty laahaimet, tiivisteet, ketju ja kiristin mutta miten nuo vanoksen ketjut ja niiden kiristimet? Ovat nuo jälkimmäiset nimittäin he*vetin hintavia verrattuna muihin osiin :think
                Näillä mennään:
                Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                MB c124 230CE -90 "Badboy"
                MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                Comment

                • bimmer_
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 851
                  • Suomi

                  Tälläinen tuli tuossa mieleen, Onkos kukaan vaihtanna lämmösäätöpaneelia "vanhasta uudempaan" eli rullamallista nappulamalliin? Velmiehen eks autoon oli näin tehty, mutta kuinkahan vaikea prosessi kyseessä? :think
                  Seonsekinnusenjoukokinnulasta

                  e46 320i Touring -04
                  e36 328i -97 Sedan Ralliauto

                  Comment

                  • kaol
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 5007
                    • Ilmajoki

                    Originally posted by bimmer_ View Post
                    Tälläinen tuli tuossa mieleen, Onkos kukaan vaihtanna lämmösäätöpaneelia "vanhasta uudempaan" eli rullamallista nappulamalliin? Velmiehen eks autoon oli näin tehty, mutta kuinkahan vaikea prosessi kyseessä? :think
                    Eli meinaat manuaali-ilmastointipaneelin vaihtamista automaatti-ilmastoinnin paneeliin? En ole tehnyt, enkä tiedä, että kukaan muukaan olisi tehnyt, koska käytännössä homma on sen verran työläs, ettei siinä ole mitään järkeä. Ei riitä, että vanhan paneelin tilalle vaihtaa toisen, vaan muutoksia vaatii myös sähköjärjestelmä ja ilmastoinnin ohjausyksikkö.

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Laatikko kestää, kone ei. Jakopää hajoaa ja vanokset jos ne on.
                    Eeron tyyliin asia ilmaistu erittäin karkeasti.
                    qawsed:lle tiedoksi, että kestämisellä Bmw Master tarkoittaa lähinnä sitä, että moottori kuluu nopeammin kuin laatikko. Ei nuokaan moottorit sentään ihan noin vain hajoile.
                    Last edited by kaol; 28-12-2011, 17:50.
                    Kokeilemalla se selviää...

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14513
                      • Oulu

                      Varmaan haettiin sitä, että jos vaihtaa sen vanhemman mallisen IHKA paneelin uudempaan. Eikös se pl. koodaus ole ihan plug&pray.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by kaol View Post
                        Eeron tyyliin asia ilmaistu erittäin karkeasti.
                        qawsed:lle tiedoksi, että kestämisellä Bmw Master tarkoittaa lähinnä sitä, että moottori kuluu nopeammin kuin laatikko. Ei nuokaan moottorit sentään ihan noin vain hajoile.
                        Juurikin näin. Puhelimella kun kirjoittaa, ei viitsi runoilla. Jakopää alkaa rallattaa ja raksuttaa. Aikaamyöten alkaa ottamaan pannuun ja parin tonnin kausihuolto edessä.

                        Originally posted by zener View Post
                        Varmaan haettiin sitä, että jos vaihtaa sen vanhemman mallisen IHKA paneelin uudempaan. Eikös se pl. koodaus ole ihan plug&pray.
                        Millainen on automaatti ilmastoinnin rullamallinen paneeli? Vanhemman mallin autom.ilmastoinnin paneeli vaihtuu uudempaan bolt-on. Uudemmassa siis se ilmastoinnin MAX nappi.

                        Comment

                        • bimmer_
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 851
                          • Suomi

                          Originally posted by kaol View Post
                          Eli meinaat manuaali-ilmastointipaneelin vaihtamista automaatti-ilmastoinnin paneeliin? En ole tehnyt, enkä tiedä, että kukaan muukaan olisi tehnyt, koska käytännössä homma on sen verran työläs, ettei siinä ole mitään järkeä. Ei riitä, että vanhan paneelin tilalle vaihtaa toisen, vaan muutoksia vaatii myös sähköjärjestelmä ja ilmastoinnin ohjausyksikkö.
                          Tätä juuri tarkoitin ja tätä myös ajattelin.. Eli siis -97 523i:ssä voi olla tehtaalta tullessa automaatti-paneeli :think Autoon oli vain niin paljon vaihdettu tavaraa, oikeastaan koko sisusta niin ajattelin että paneeli olisi samalla vaihdettu..
                          Seonsekinnusenjoukokinnulasta

                          e46 320i Touring -04
                          e36 328i -97 Sedan Ralliauto

                          Comment

                          • kaol
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 5007
                            • Ilmajoki

                            Originally posted by bimmer_ View Post
                            Tätä juuri tarkoitin ja tätä myös ajattelin.. Eli siis -97 523i:ssä voi olla tehtaalta tullessa automaatti-paneeli :think Autoon oli vain niin paljon vaihdettu tavaraa, oikeastaan koko sisusta niin ajattelin että paneeli olisi samalla vaihdettu..
                            Automaatti-ilmastoinnin paneeli tulee autoon vain automaattisen ilmastointijärjestelmän mukana. IHKR järjestelmän muuttaminen IHKA:ksi ei ole yksinkertainen juttu.

                            EDIT: Esim. sisustan palaessa on todennäköistä, että autoon on laitettu automaatti-ilmastointi purkuautosta...
                            Kokeilemalla se selviää...

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14513
                              • Oulu

                              Vai onko tämä E38 only? http://i17.ebayimg.com/01/a/000/77/94/61c3_4.JPG
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • kaol
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 5007
                                • Ilmajoki

                                Originally posted by zener View Post
                                Jep. Tuo paneeli on E38:n alkupään automaatti-ilmastoinnin paneeli. E39 on manuaali-ilmastoinnin paneelin osalta lähes loppupään E28 tasoa...

                                Tässä on E38:n IHKR (manuaali-ilmastointi) käyttöpaneeli.
                                Kokeilemalla se selviää...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎