Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jsi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 324
    • Savonlinna

    530d:n visko paskana ja se pitäs saada irti, niin kumman kätinen kierre siinä on?
    Chevrolet captiva -07

    ex. e91 320d touring -06
    ex. e39 530da touring "m-sport" -99
    ex. e36 325i sedan -91
    ex. e30 318i coupe "m-look" -88

    Comment

    • waudeville
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 2089
      • Nokia

      Originally posted by jsi View Post
      530d:n visko paskana ja se pitäs saada irti, niin kumman kätinen kierre siinä on?
      ruottalainen
      e34 540ia -94 Batmobile
      candy-king

      ex: e32 735i -89
      e34 525i -89

      Comment

      • Jh5xx
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 496
        • Kiuruvesi

        Originally posted by jsi View Post
        530d:n visko paskana ja se pitäs saada irti, niin kumman kätinen kierre siinä on?
        Vääränkätinen!
        E70 X5 LCI
        - P-Sawo Connection -
        - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
        -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

        Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

        Ex: E91 318d
        Ex: E61 525d toukka
        Ex: E46 330d sedan
        Ex: E46 328 Coupe
        Ex: E39 530d Sedan

        Ex: E39 525i Sedan
        Ex: E39 523i Toukka
        + Useita ex kikottimia

        Comment

        • Jonbee
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 41
          • Tampere

          Originally posted by Soininen View Post
          Kyllä on zekattu ja vasta itseasiassa vaihtelinkin iskarien yläpäät ja kirin peräsuolimomenttiin ne
          Tarkotin sitä siinä tolpassa olevaa jota pääsee pyörittelee siitä jousen välistä rälläkän laikan avaajan tyyppisel härvelillä. Jos siis on sellaset tolpat..

          Comment

          • Renholt
            Bimmer Rookie
            • Apr 2008
            • 77
            • Etelä-Savo

            Originally posted by KuPa View Post
            Dänks! Eli se just just uppoo 5,1 x 2,7 talliin ja pääsee ehkä toiselta puolelta uloskin...
            Osta kunnon talli, esim http://www.mikkelinjoretuote.fi/.
            Mä ostin sieltä tallin kokoa 3,2 m x 6,0 m, millä oli hintaa 575 eur. Tallin pressu on vahvuudeltaan 500g/m2, kun esim motonetin 200 euron tallin pressu on 100-120g/m2. Joten ero tallien vahvuudessa on huikea.
            540i -98
            -------------
            ex: e28 518i -87, e39 520i -97, e39 530dA -03, e21 315 -83, e39 523i -96, e34 520i -91

            Comment

            • Renholt
              Bimmer Rookie
              • Apr 2008
              • 77
              • Etelä-Savo

              Käykö e61 alkuperäisvanne (16") e39:iin ?
              540i -98
              -------------
              ex: e28 518i -87, e39 520i -97, e39 530dA -03, e21 315 -83, e39 523i -96, e34 520i -91

              Comment

              • snelle
                BTCF Member
                • Aug 2005
                • 611
                • Tampere

                Originally posted by Renholt View Post
                Käykö e61 alkuperäisvanne (16") e39:iin ?
                Ei käy, E61:n vanteiden keskireikä 72,6mm ja E39:n 74,1mm.
                F11 520dA M-sport

                ex: e30, e36, e39, e46, e61, e91

                Comment

                • Korpraali
                  BTCF Member
                  • Nov 2009
                  • 524
                  • Turku

                  Kertokaas paljonko pitäisi tulla 528i:n mittariston "maf testistä", eli kulutus l/h? Itse sain parhaimmillaan 61 l/h. Onko ilmanmäärämittari ehjä?

                  Ja tarvitsisi katsastukseen mennä, mitä kannattaa tarkistaa sitä ennen autosta ja vaikuttaako tuo Maffin tulos päästöihin? :think
                  BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                  Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                  Comment

                  • Hekler
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2009
                    • 69
                    • Seinäjoki

                    Nonniin ongelmaa 523 iA vm 96 rupesi taas vinkumaan/rohisemaan. Mittarissa tällä hetkellä 155 tuhatta. Kuukausi sitten vaihdettu laturi, vesipumppu, kiristintulla ja moniurahihna. Tätä ääntelyä tekee ainoastaa tyhjäkäynnillä, auto muuten toimii vallan mainiosti. :think

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      Originally posted by Hekler View Post
                      Nonniin ongelmaa 523 iA vm 96 rupesi taas vinkumaan/rohisemaan. Mittarissa tällä hetkellä 155 tuhatta. Kuukausi sitten vaihdettu laturi, vesipumppu, kiristintulla ja moniurahihna. Tätä ääntelyä tekee ainoastaa tyhjäkäynnillä, auto muuten toimii vallan mainiosti. :think
                      Onko ohjaustehostimessa öljyä ja vaikuttaako ohjauspyörän kääntäminen ääneen?
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • Soininen
                        BTCF Member
                        • Nov 2006
                        • 1296
                        • Kajaani

                        Originally posted by Jonbee View Post
                        Tarkotin sitä siinä tolpassa olevaa jota pääsee pyörittelee siitä jousen välistä rälläkän laikan avaajan tyyppisel härvelillä. Jos siis on sellaset tolpat..
                        Siis tarkotatko nyt sitä korkeuden säätö levyä? ja kyllä se pyörii melko helposti kun tuo kwn korkeus säätö levyn kiinnitystä ei ole mielestäni suunniteltu ihan loppuun asti.
                        E28 "525i" M52 -84
                        F11 520d xDrive -16

                        Comment

                        • Jonbee
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2005
                          • 41
                          • Tampere

                          Originally posted by Soininen View Post
                          Siis tarkotatko nyt sitä korkeuden säätö levyä? ja kyllä se pyörii melko helposti kun tuo kwn korkeus säätö levyn kiinnitystä ei ole mielestäni suunniteltu ihan loppuun asti.
                          tarkoitan kuvan vasemmassa alareunassa näkyvää holkkia joka pitää iskari patruunan paikallaa. jos on vähä löysällä ni pitää meteliä. sitä pystyy kiristämään jousen välistä vaikka rengas paikallaa kunhan vähä tunkkaa ylöspäin

                          Comment

                          • Soininen
                            BTCF Member
                            • Nov 2006
                            • 1296
                            • Kajaani

                            Originally posted by Jonbee View Post
                            tarkoitan kuvan vasemmassa alareunassa näkyvää holkkia joka pitää iskari patruunan paikallaa. jos on vähä löysällä ni pitää meteliä. sitä pystyy kiristämään jousen välistä vaikka rengas paikallaa kunhan vähä tunkkaa ylöspäin
                            Ei siellä minusta mitään tommosia ollu :think
                            E28 "525i" M52 -84
                            F11 520d xDrive -16

                            Comment

                            • Jonbee
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2005
                              • 41
                              • Tampere

                              Originally posted by Soininen View Post
                              Ei siellä minusta mitään tommosia ollu :think
                              tulee siihe tolpan päähä kiinni. toki voi olla erilainen kw tolppa sulla, mutta tossa vie kuva puretusta jos selventää vähäse

                              Comment

                              • bemu-freak
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2003
                                • 277
                                • Kerava

                                Originally posted by Hekler View Post
                                Nonniin ongelmaa 523 iA vm 96 rupesi taas vinkumaan/rohisemaan. Mittarissa tällä hetkellä 155 tuhatta. Kuukausi sitten vaihdettu laturi, vesipumppu, kiristintulla ja moniurahihna. Tätä ääntelyä tekee ainoastaa tyhjäkäynnillä, auto muuten toimii vallan mainiosti. :think
                                Vaihdoitko myös kiristimen? Tuossa yhdessä yksilössä kiristin aiheutti meteliä. Helppo koittaa, jos ääntä kuuluu, kun painaa kiristintä tai hihnaa. Laitoin tuon kiristimen öljykylpyyn vähäksi aikaa ja uudestaan paikalleen. Sitten pysyi hiljaisena jonkin aikaa.
                                BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
                                ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎