Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Torsti19
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 52
    • Tampere

    Originally posted by Antsah View Post
    Onko muuten kenelläkään kokemusta/tietoa noista meylen iskareista?
    Joulukuussa laitettiin vakio e39:n alle ja on niillä nyt muutama tuhat ajettu. Tuskin parhaat, mutta tuon ikäiseen ja arvoiseen autoon näillä kilometreillä ei hinta hirvittänyt. Loppui moottoritiellä käärmeily ja vetely, vanhat taisi olla alkuperäiset tai sitten vaihdettu ennen minua (ostohetkellä 144, nyt 291 tkm)

    Comment

    • BMW323
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 994
      • kempele

      saakos kolmenyheksään rihlaamattomia pitkänumpion laseja? vai pitääkö alkaa ite tekemään..
      Nissan Stagea NM35 -01
      2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
      harrastepohjalta E21 316

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        Originally posted by Jookuj View Post
        Kävin tänään katsastaan auton, hylsy tuli. Vikakoodin anto nokkaakselin asentotunnistimelta ja kuskinpuolella ei käsijarru ottanu.
        Voiko tuo vikakoodi lähtee nollaamalla? Tietenki jos siinä vika on niin sehän ei nollaannu..
        Originally posted by Rise View Post
        Nokan asentotunnistin on ainakin kohtuu yleinen vika. Osta orggis, taitaa hinta olla 70-80e tienoilla. Kohtuu helpoo itse vaihtaa.
        Ei ole yleinen vika M52TU ja M54 moottoreissa, joka kysyjällä todennäköisesti on.
        Vikakoodin poistuminen selviää koodit nollaamalla. Jos vika on "päällä", niin koodi tulee takaisin. Jokatapauksessa koodit pitää käydä nollaamassa, että katsari hyväksyy OBD-testin.


        Originally posted by jonsered92 View Post
        Hei

        Elikkäs, ois semmosta ollu jo jonki aikaa ku valittaa BC " kuhlwassertempr.." Eli FAQ mukaan liia lämmintä jäähdytin nestettä. Noh kaivelin salavalikosta kyseisen kohdan esille ja koneen ollesssa lämmin, BC näyttää 92-94 astetta. Motarilla tuo 93-94..
        Eli lämpötilat pitäsi olla kunnossa? Mutta auto herjaa tuota vaikka se olis seissyt viikon paikallaa, joten onkoha lämpöanturi sökö. Se mikä on syylärissä kii?

        Autona siis e39 523i 96´ manuaali/aut. ilmast.

        Joonas
        Vai olisiko ilmoitus kumminkin Kuhlwasserstand, eli nestepinta on paisarissa liian alhaalla?
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • jonsered92
          BTCF Member
          • Jun 2012
          • 470
          • JKL

          Sitä minäkin olen veikkaillu, mut nestettä on tarpeeksi ja kyllä siinä lukee tuo temprature tms. :S syyläri vuotaa kyllä hieman mutta olen lisäillyt nestettä aina eikä nestepinta ole ikinä ollut liian alhaalla.. Mikähän voisi olla ropleemana..
          Nyt:e60 530xda herkuilla
          ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

          Comment

          • marcus_108
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2012
            • 578
            • Hyllykallio

            Originally posted by jonsered92 View Post
            Sitä minäkin olen veikkaillu, mut nestettä on tarpeeksi ja kyllä siinä lukee tuo temprature tms. :S syyläri vuotaa kyllä hieman mutta olen lisäillyt nestettä aina eikä nestepinta ole ikinä ollut liian alhaalla.. Mikähän voisi olla ropleemana..
            Voisko se nesteen tason anturi olla särki?
            Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
            Ford Mondeo 1.8 Stw -01

            Ex:
            E39 523i touring -99
            Opel kadett E 1.6 -89
            Seat Toledo 1.8 -92
            Toyota corolla Lb 1.6 -87
            Vw passat farkku 1.8 -99

            Comment

            • ämsport
              Bimmer Rookie
              • Jun 2011
              • 118
              • Pori

              Originally posted by Torsti19 View Post
              Joulukuussa laitettiin vakio e39:n alle ja on niillä nyt muutama tuhat ajettu. Tuskin parhaat, mutta tuon ikäiseen ja arvoiseen autoon näillä kilometreillä ei hinta hirvittänyt. Loppui moottoritiellä käärmeily ja vetely, vanhat taisi olla alkuperäiset tai sitten vaihdettu ennen minua (ostohetkellä 144, nyt 291 tkm)
              Uusilla iskareilla menee hienosti,kysymys kuuluukin kuinka kauan.Veikkaan että viimeistään kun kesäpaavoja alle suunnittelet niin saat pyyhkiä ne talvi vanteesi sisäreunat niiden tolppies öljyistä.

              Comment

              • jonsered92
                BTCF Member
                • Jun 2012
                • 470
                • JKL

                Originally posted by marcus_108 View Post
                Voisko se nesteen tason anturi olla särki?
                Sitäkin olen tuumaillut kokeilin ottaa sen piuhan irti ja sama teksti oli, nii periaattees se voi olla? Virta tuli johtoon mut voiha se anturi olla joo.. Mene ja tiedä. Pitää ostaa ne anturit nii eiköhä se siitä sitte
                Nyt:e60 530xda herkuilla
                ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                Comment

                • boosti
                  Newbiemmer
                  • Aug 2011
                  • 19
                  • Kouvola

                  e39 Keittää

                  Elikkäs kyseessä vm 1996 523i ongelmat alkoivat kun ajelin normaalisti isolla tiellä ja ihmettelin että ei puhalla enään lämmintä joten pysähdyin tien viereen ja perkele alkoi keittämään ja vedet pihalle. noh auto sammuksiin ja aloin jo mielessäni kiroamaan vesipumppua joka tosin oli vaihdettu 8000km sitten,auto nilkuttamalla kotiin ja purkamaan,yllätyksekseni vesipumppu oli täysin kunnossa kuten termarikin,testasin järjestelmän paineella ja ei vuotanut mistään,seuraavaksi tulpat auki ei näkynyt tulpissa nestettä eikä olleet ns veden puhdistamat,ei ole myöskään vellit sekasin,nyt kokeiltu kiertovesipumppu ja siitä olikin moottori rikki,nyt hommattu uusi moottori kiertovesipumppuun ja mietin että selittääkö tämä nyt kuitenkan keittämis ongelman? vai onko tässä varauduttava ottamaan kansipois ja tiiviste

                  EDIT uusi paisarinkorkki ja termarin tiiviste ostettu myös.

                  Comment

                  • marcus_108
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2012
                    • 578
                    • Hyllykallio

                    Originally posted by NAL-E View Post
                    Pielmeierilta, skannaa passin, sekä rek. otteen ja lähettää spostilla. Salmiakkiavain muistaakseni ~110e, toki kannattaa samalla ottaa muutakin osaa, jos tarvetta.
                    Eivät vaan vastaa tuolta kun laitoin mailia...
                    Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
                    Ford Mondeo 1.8 Stw -01

                    Ex:
                    E39 523i touring -99
                    Opel kadett E 1.6 -89
                    Seat Toledo 1.8 -92
                    Toyota corolla Lb 1.6 -87
                    Vw passat farkku 1.8 -99

                    Comment

                    • Tome
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 548
                      • Joensuu

                      Originally posted by boosti View Post
                      Elikkäs kyseessä vm 1996 523i ongelmat alkoivat kun ajelin normaalisti isolla tiellä ja ihmettelin että ei puhalla enään lämmintä joten pysähdyin tien viereen ja perkele alkoi keittämään ja vedet pihalle. noh auto sammuksiin ja aloin jo mielessäni kiroamaan vesipumppua joka tosin oli vaihdettu 8000km sitten,auto nilkuttamalla kotiin ja purkamaan,yllätyksekseni vesipumppu oli täysin kunnossa kuten termarikin,testasin järjestelmän paineella ja ei vuotanut mistään,seuraavaksi tulpat auki ei näkynyt tulpissa nestettä eikä olleet ns veden puhdistamat,ei ole myöskään vellit sekasin,nyt kokeiltu kiertovesipumppu ja siitä olikin moottori rikki,nyt hommattu uusi moottori kiertovesipumppuun ja mietin että selittääkö tämä nyt kuitenkan keittämis ongelman? vai onko tässä varauduttava ottamaan kansipois ja tiiviste

                      EDIT uusi paisarinkorkki ja termarin tiiviste ostettu myös.
                      Toimimaton kiertovesipumppu ei tuota aiheuta, viallinen paisarinkorkki kylläkin. Siis jos on varma ettei oo missään vuotoa eikä termari oo jumittanu.. Nestepinta pysyny paisarissa tähän asti kohdallaan eli ei oo tarvinnu lisäillä nestettä? Ilmeisesti ei oo äskettäin rempattu jäähdytysjärjestelmää ettei oo väärästä ilmaamisesta johtuvaa?

                      Comment

                      • boosti
                        Newbiemmer
                        • Aug 2011
                        • 19
                        • Kouvola

                        Originally posted by Tome View Post
                        Toimimaton kiertovesipumppu ei tuota aiheuta, viallinen paisarinkorkki kylläkin. Siis jos on varma ettei oo missään vuotoa eikä termari oo jumittanu.. Nestepinta pysyny paisarissa tähän asti kohdallaan eli ei oo tarvinnu lisäillä nestettä? Ilmeisesti ei oo äskettäin rempattu jäähdytysjärjestelmää ettei oo väärästä ilmaamisesta johtuvaa?
                        Termari keitetty vedessä aukesi 88C asteessa,teen nyt tässä viellä uv-värillä vuoto testin ja katsotaan vuodot auto oli tosin vesipumppu rempassa viime kesänä ja toimi sen jälkeen kuten pitikin ja nesteet pysyneet sisällä ei ole tarvinnut lisäillä,laitan huomenna uuden korkin,tiivisteet,kiertovesipumpun sit ilmaus ja katsotaan tuleeko pakokaasua syyläriin. Olisiko muita ehdotuksia mitä sieltä oli voinnut mennä?

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by peto2 View Post
                          niin saa mutta veikkaampa että Konrad Pielmeier ei tiedä moisen palvelun olemassaolosta ja mahtaakohan nyt soitella trafiin, ainakaan rek otteessa ei ole trafin yhteystietoja kuin takasivulla :think
                          Manfred tietää Eiköhän niillä ole ihan omat keinonsa...

                          Originally posted by marcus_108 View Post
                          Eivät vaan vastaa tuolta kun laitoin mailia...
                          Vastaavat kun ehtivät, parista päivästä pariin viikkoon...

                          Originally posted by BMW323 View Post
                          saakos kolmenyheksään rihlaamattomia pitkänumpion laseja? vai pitääkö alkaa ite tekemään..
                          Saa, ei tarvitse tehdä. Orggis Hella facelift umpiot

                          Comment

                          • Torsti19
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2009
                            • 52
                            • Tampere

                            Originally posted by ämsport View Post
                            Uusilla iskareilla menee hienosti,kysymys kuuluukin kuinka kauan.Veikkaan että viimeistään kun kesäpaavoja alle suunnittelet niin saat pyyhkiä ne talvi vanteesi sisäreunat niiden tolppies öljyistä.
                            Täytyy koittaa muistaa palata, kun renkaanvaihtorumba taas alkaa. Ehkä tuo öljy sitten suojais vanteita niiltä kohdin, kun ruostetta ei vielä ole...

                            Comment

                            • Fastpiksu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2010
                              • 1571
                              • Kajaani-Paltamo

                              Olisko airbagin ohjainboksi sökö? Kävi pari viikkoo sitten akku tyhjänä ja sytytti valon. Nyt Inpa anto seuraavat koodit:
                              240 INTERNAL ECU ERROR
                              1 IGNITION CIRCUIT AIRBAG DRIVER

                              Tuota kuskin bägiä herjasi kans kesällä kun kävi akku tyhjänä, mutta antoi poistaa sillon. Nyt ei anna.

                              Autocom ilmaisi asian seuraavasti:
                              Turvatyyny- diagnoosi
                              01 kuljettajan turvatyyny
                              F0 ohjausyksikkö sisäiset virheet

                              Tuon ohjainlaitteen selvitteli joku foorumilainen ~puolitoista vuotta sitten kun oli "bitit vinossa" tai jotain sinnepäin.
                              Chevrolet Express van
                              Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                              E36 325i group F

                              Ex:
                              e34 525i
                              e34 525tds "superturbo"
                              e39 530d M-Sport

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by Fastpiksu View Post
                                Olisko airbagin ohjainboksi sökö? Kävi pari viikkoo sitten akku tyhjänä ja sytytti valon. Nyt Inpa anto seuraavat koodit:
                                240 INTERNAL ECU ERROR
                                1 IGNITION CIRCUIT AIRBAG DRIVER

                                Tuota kuskin bägiä herjasi kans kesällä kun kävi akku tyhjänä, mutta antoi poistaa sillon. Nyt ei anna.

                                Autocom ilmaisi asian seuraavasti:
                                Turvatyyny- diagnoosi
                                01 kuljettajan turvatyyny
                                F0 ohjausyksikkö sisäiset virheet

                                Tuon ohjainlaitteen selvitteli joku foorumilainen ~puolitoista vuotta sitten kun oli "bitit vinossa" tai jotain sinnepäin.
                                Kyllähän tuolta airbagin ohjainboxista on bitit solmussa. Eli laita korjattavaks tai vaihda. Ite samasssa tilanteessa ostin ebay:sta käytetyn kun tuli halvemmaks kuin nykyisen korjaus. Boxin vaihto on helppo homma. Uuden boxin joutuu toki koodaamaan, mutta se nyt ei vie muutomaa minuuttia pidempään.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎