Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikron
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2171
    • Himas

    Originally posted by Astwau View Post
    voisko joku nyt kertoa miten pääsee vesiventtiileihin käsiksi ja missä ne on sielä konepellin alla. Kuskin puolella lokakaaressa kiinni?

    It's FREEEEEEEEZING inside & out of the car!
    Ainakin vanhemmassa koliysissä oli kuskin lokasuojassa konehuoneen puolella.

    Tuossa

    Ja tuossa
    F11 530dA xDrive M-sport -13
    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
    Ex: E38 740iA -98
    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
    Ex: E39 523i -96
    Ex: E34 520i -89

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3665
      • seinäjoki

      Originally posted by Astwau View Post
      voisko joku nyt kertoa miten pääsee vesiventtiileihin käsiksi ja missä ne on sielä konepellin alla. Kuskin puolella lokakaaressa kiinni?

      It's FREEEEEEEEZING inside & out of the car!
      Löysitkö venttiilit?:think

      Last edited by janke; 01-12-2012, 19:05.
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • Masatus
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 867
        • Haukipudas

        Onko jollakin kuvan käyttöohjekirjan sivua 68 heittää suomenkielisenä tänne, niin voisi opetella tuon webasto timerin käytön. Miten vaihdetaan ajastus joko lämmitykselle tai tuuletukselle, en osaa mennä punaisella ympyröidyille alueelle jossa valitaan lämmitys/tuuletus.
        Last edited by Masatus; 03-03-2014, 13:35.

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          Originally posted by Masatus View Post
          Onko jollakin kuvan käyttöohjekirjan sivua 68 heittää suomenkielisenä tänne, niin voisi opetella tuon webasto timerin käytön. Miten vaihdetaan ajastus joko lämmitykselle tai tuuletukselle, en osaa mennä punaisella ympyröidyille alueelle jossa valitaan lämmitys/tuuletus.
          Tuo valintahan on vain suorakäytössä. Ajastinkäytössä tuuletus vs. lämmitys menee ulkolämpötilan mukaan.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Astwau
            Bimmer Rookie
            • Aug 2012
            • 73
            • Lahti

            Juu, venttiilit löytyy.. ei ollu kyl kovin vaikeassa paikassa pitää myöntää .
            Mut nyt jotain ehdotuksia mistä aloittaa.. onks jotain keinoa miten saisi väliaikaisesti toimimaan että sais vkl ajan vielä lämpimän auton kans kulkeea. maanantaina vois sit työpaikalla ruveta tutkimaan missä vika..


            Originally posted by janke View Post

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3665
              • seinäjoki

              Originally posted by Astwau View Post
              Juu, venttiilit löytyy.. ei ollu kyl kovin vaikeassa paikassa pitää myöntää .
              Mut nyt jotain ehdotuksia mistä aloittaa.. onks jotain keinoa miten saisi väliaikaisesti toimimaan että sais vkl ajan vielä lämpimän auton kans kulkeea. maanantaina vois sit työpaikalla ruveta tutkimaan missä vika..
              Voithan kokeilla paukuttaa niitä venttiileitä ja väänellä puhallin nopeutta säädin paneelista täysille ja hitaalle ja teet lämpötila asteille samaa. Jos ei auta niin venttiilit irti ja purkaat sen ja puhdistat hyvin kaikista mömmöistä.

              Last edited by janke; 01-12-2012, 22:29.
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Astwau
                Bimmer Rookie
                • Aug 2012
                • 73
                • Lahti

                Pitää varmaan huomenna ottaa osiksi ja sit näkee minkä näköiset ne venttiilit on sielä..
                Kiitos linkista.


                Originally posted by janke View Post
                Originally posted by janke View Post
                Voithan kokeilla paukuttaa niitä venttiileitä ja väänellä puhallin nopeutta säädin paneelista täysille ja hitaalle ja teet lämpötila asteille samaa. Jos ei auta niin venttiilit irti ja purkaat sen ja puhdistat hyvin kaikista mömmöistä.

                http://www.pelicanparts.com/bmw/tech...e-Cleaning.htm

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3665
                  • seinäjoki

                  Kuulu suhina kuskin sivuikkunasta takaa läheltä lukkonuppia. Pitäiskö hankkia uudet tiivisteet vai onko siellä välissä mahdollisesti 15vuoden paskakertymät pakkautunut ja tiiviste ei enää tiivistä:think
                  Lähinnä raadin kokemuksia, että lähteekö tiivisteet ehjänä irti ikkunan ympäriltä, että voin tarkistaa ja vaikka putsata ensi hätään.
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by janke View Post
                    Kuulu suhina kuskin sivuikkunasta takaa läheltä lukkonuppia. Pitäiskö hankkia uudet tiivisteet vai onko siellä välissä mahdollisesti 15vuoden paskakertymät pakkautunut ja tiiviste ei enää tiivistä:think
                    Lähinnä raadin kokemuksia, että lähteekö tiivisteet ehjänä irti ikkunan ympäriltä, että voin tarkistaa ja vaikka putsata ensi hätään.
                    Ei siinä puhdistaminen auta, tiiviste painuu kasaan vanhemmiten. Samalla vaivalla laittaa jo uuden tiivisteen. Tarkista myös oven alareunassa olevan kumilistan kunto ja myös kosteussulun kiinnitys. Ja oven karmissa oleva tiiviste tietty, tyypillisestihän se on kulunut lukon kohdalla olevasta kohdasta.
                    Tutki myös onko nostopisteiden muoviosat kunnolla kiinni (siis reunoistaan täysin tiiviisti eikä vain vähän sinnepäin) auton rungossa. Kaikkien oven tiivisteiden uusimisen jälkeen minulla kuului yhä sateella kohinaa tuosta nupin kohdalta ja se hävisi kun vaihdoin uudet muovit noihin nostopisteisiin.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3665
                      • seinäjoki

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Ei siinä puhdistaminen auta, tiiviste painuu kasaan vanhemmiten. Samalla vaivalla laittaa jo uuden tiivisteen. Tarkista myös oven alareunassa olevan kumilistan kunto ja myös kosteussulun kiinnitys. Ja oven karmissa oleva tiiviste tietty, tyypillisestihän se on kulunut lukon kohdalla olevasta kohdasta.
                      Tutki myös onko nostopisteiden muoviosat kunnolla kiinni (siis reunoistaan täysin tiiviisti eikä vain vähän sinnepäin) auton rungossa. Kaikkien oven tiivisteiden uusimisen jälkeen minulla kuului yhä sateella kohinaa tuosta nupin kohdalta ja se hävisi kun vaihdoin uudet muovit noihin nostopisteisiin.
                      Kiitos tiedosta. Mutta en ymmärtänyt, että mitä tarkoitit nostopisteillä?
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • Masatus
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2006
                        • 867
                        • Haukipudas

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Tuo valintahan on vain suorakäytössä. Ajastinkäytössä tuuletus vs. lämmitys menee ulkolämpötilan mukaan.
                        Ok tack tack.

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by janke View Post
                          Kiitos tiedosta. Mutta en ymmärtänyt, että mitä tarkoitit nostopisteillä?
                          Auton helmassa ne paikat mihin tunkki tulee, niissä on mustat muovipalat.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3665
                            • seinäjoki

                            Originally posted by TJJ View Post
                            Auton helmassa ne paikat mihin tunkki tulee, niissä on mustat muovipalat.
                            Ai... joo.. Nuo onki tullut katsottua joskus ja joitain suhinoita katosi niiden uusimalla.
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • DriveFast
                              BTCF Member
                              • Apr 2010
                              • 165
                              • Turku

                              Vaihdoin polttoainesuodattimen ja jätin ilmausta varten virrat päälle.. Pumppu (siirtopumppu) sammui siinä 30s kuluttua. Starttasin eikä ees luvannut, ilmausta uudelleen ja kuuntelemaan suodattimen viereen.. Kuului erittäin vaimeaa lorinaa kun tuo täytti suodatinta.. Irroitin sen suodatin"yksikön" ja heiluttelin sitä samalla kun tuo ilmaus oli käynnissä.. Alkoi kuulua kunnon lorinaa ja läpinäkyvässä letkussa alkoi kiisseli liikkua.. Tästä huolimatta tuon ilmauksen & suodatinyksikön heiluttelun sai tehdä useamman kerran ennenkuin tuntui suodattimessa olevan tavaraa tarpeeksi..

                              Käyntiin lähti pienellä sahauksella ja toimi liikenteessä hyvin.. Mut nyt tuota saa joka startilla sahata ennenkuin starttaa. Tähän mennessä lähtenyt käyntiin hyvinkin pitkälti heti avaimesta käännettäessä.. Vanhalla suodattimella mitään tällaista ongelmaa ei ollut :think

                              Tankinpumppu tuosta on pimeänä, mut onko tuossa nyt havaittavissa myös siirtopumpun väsyminen? Vai voiko se ilma olla niin tiukassa tuolla suodattimessa ettei tuo saa ilmausta suoritettua pelkästään siirtopumpun voimin..? Lueskelen huomenna vikakoodit / livedatat tuosta, mut olis kiva tietää jotain alustavaa arviota mahd. ongelmasta..
                              Autona siis 530d -99..
                              BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                              Exät:
                              BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                              BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                              Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                              Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                              Comment

                              • E.K.
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2010
                                • 494
                                • Helsinki

                                Tankinpumppu tuosta on pimeänä, mut onko tuossa nyt havaittavissa myös siirtopumpun väsyminen? Vai voiko se ilma olla niin tiukassa tuolla suodattimessa ettei tuo saa ilmausta suoritettua pelkästään siirtopumpun voimin..? Lueskelen huomenna vikakoodit / livedatat tuosta, mut olis kiva tietää jotain alustavaa arviota mahd. ongelmasta..
                                Autona siis 530d -99..[/QUOTE]

                                Oma -01 diisseli ilmaantui malliin virrat päälle ja kun kuplat loppu läpinäkyvästä letkusta ni sitte vaan avaimesta käyntiin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎