Onko jollakin kuvan käyttöohjekirjan sivua 68 heittää suomenkielisenä tänne, niin voisi opetella tuon webasto timerin käytön. Miten vaihdetaan ajastus joko lämmitykselle tai tuuletukselle, en osaa mennä punaisella ympyröidyille alueelle jossa valitaan lämmitys/tuuletus.
Onko jollakin kuvan käyttöohjekirjan sivua 68 heittää suomenkielisenä tänne, niin voisi opetella tuon webasto timerin käytön. Miten vaihdetaan ajastus joko lämmitykselle tai tuuletukselle, en osaa mennä punaisella ympyröidyille alueelle jossa valitaan lämmitys/tuuletus.
Tuo valintahan on vain suorakäytössä. Ajastinkäytössä tuuletus vs. lämmitys menee ulkolämpötilan mukaan.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Juu, venttiilit löytyy.. ei ollu kyl kovin vaikeassa paikassa pitää myöntää .
Mut nyt jotain ehdotuksia mistä aloittaa.. onks jotain keinoa miten saisi väliaikaisesti toimimaan että sais vkl ajan vielä lämpimän auton kans kulkeea. maanantaina vois sit työpaikalla ruveta tutkimaan missä vika..
Juu, venttiilit löytyy.. ei ollu kyl kovin vaikeassa paikassa pitää myöntää .
Mut nyt jotain ehdotuksia mistä aloittaa.. onks jotain keinoa miten saisi väliaikaisesti toimimaan että sais vkl ajan vielä lämpimän auton kans kulkeea. maanantaina vois sit työpaikalla ruveta tutkimaan missä vika..
Voithan kokeilla paukuttaa niitä venttiileitä ja väänellä puhallin nopeutta säädin paneelista täysille ja hitaalle ja teet lämpötila asteille samaa. Jos ei auta niin venttiilit irti ja purkaat sen ja puhdistat hyvin kaikista mömmöistä.
Voithan kokeilla paukuttaa niitä venttiileitä ja väänellä puhallin nopeutta säädin paneelista täysille ja hitaalle ja teet lämpötila asteille samaa. Jos ei auta niin venttiilit irti ja purkaat sen ja puhdistat hyvin kaikista mömmöistä.
Kuulu suhina kuskin sivuikkunasta takaa läheltä lukkonuppia. Pitäiskö hankkia uudet tiivisteet vai onko siellä välissä mahdollisesti 15vuoden paskakertymät pakkautunut ja tiiviste ei enää tiivistä:think
Lähinnä raadin kokemuksia, että lähteekö tiivisteet ehjänä irti ikkunan ympäriltä, että voin tarkistaa ja vaikka putsata ensi hätään.
Kuulu suhina kuskin sivuikkunasta takaa läheltä lukkonuppia. Pitäiskö hankkia uudet tiivisteet vai onko siellä välissä mahdollisesti 15vuoden paskakertymät pakkautunut ja tiiviste ei enää tiivistä:think
Lähinnä raadin kokemuksia, että lähteekö tiivisteet ehjänä irti ikkunan ympäriltä, että voin tarkistaa ja vaikka putsata ensi hätään.
Ei siinä puhdistaminen auta, tiiviste painuu kasaan vanhemmiten. Samalla vaivalla laittaa jo uuden tiivisteen. Tarkista myös oven alareunassa olevan kumilistan kunto ja myös kosteussulun kiinnitys. Ja oven karmissa oleva tiiviste tietty, tyypillisestihän se on kulunut lukon kohdalla olevasta kohdasta.
Tutki myös onko nostopisteiden muoviosat kunnolla kiinni (siis reunoistaan täysin tiiviisti eikä vain vähän sinnepäin) auton rungossa. Kaikkien oven tiivisteiden uusimisen jälkeen minulla kuului yhä sateella kohinaa tuosta nupin kohdalta ja se hävisi kun vaihdoin uudet muovit noihin nostopisteisiin.
Ei siinä puhdistaminen auta, tiiviste painuu kasaan vanhemmiten. Samalla vaivalla laittaa jo uuden tiivisteen. Tarkista myös oven alareunassa olevan kumilistan kunto ja myös kosteussulun kiinnitys. Ja oven karmissa oleva tiiviste tietty, tyypillisestihän se on kulunut lukon kohdalla olevasta kohdasta.
Tutki myös onko nostopisteiden muoviosat kunnolla kiinni (siis reunoistaan täysin tiiviisti eikä vain vähän sinnepäin) auton rungossa. Kaikkien oven tiivisteiden uusimisen jälkeen minulla kuului yhä sateella kohinaa tuosta nupin kohdalta ja se hävisi kun vaihdoin uudet muovit noihin nostopisteisiin.
Kiitos tiedosta. Mutta en ymmärtänyt, että mitä tarkoitit nostopisteillä?
Vaihdoin polttoainesuodattimen ja jätin ilmausta varten virrat päälle.. Pumppu (siirtopumppu) sammui siinä 30s kuluttua. Starttasin eikä ees luvannut, ilmausta uudelleen ja kuuntelemaan suodattimen viereen.. Kuului erittäin vaimeaa lorinaa kun tuo täytti suodatinta.. Irroitin sen suodatin"yksikön" ja heiluttelin sitä samalla kun tuo ilmaus oli käynnissä.. Alkoi kuulua kunnon lorinaa ja läpinäkyvässä letkussa alkoi kiisseli liikkua.. Tästä huolimatta tuon ilmauksen & suodatinyksikön heiluttelun sai tehdä useamman kerran ennenkuin tuntui suodattimessa olevan tavaraa tarpeeksi..
Käyntiin lähti pienellä sahauksella ja toimi liikenteessä hyvin.. Mut nyt tuota saa joka startilla sahata ennenkuin starttaa. Tähän mennessä lähtenyt käyntiin hyvinkin pitkälti heti avaimesta käännettäessä.. Vanhalla suodattimella mitään tällaista ongelmaa ei ollut :think
Tankinpumppu tuosta on pimeänä, mut onko tuossa nyt havaittavissa myös siirtopumpun väsyminen? Vai voiko se ilma olla niin tiukassa tuolla suodattimessa ettei tuo saa ilmausta suoritettua pelkästään siirtopumpun voimin..? Lueskelen huomenna vikakoodit / livedatat tuosta, mut olis kiva tietää jotain alustavaa arviota mahd. ongelmasta..
Autona siis 530d -99..
BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
Exät:
BMW e46 330i: 231hp/300Nm
BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm
Tankinpumppu tuosta on pimeänä, mut onko tuossa nyt havaittavissa myös siirtopumpun väsyminen? Vai voiko se ilma olla niin tiukassa tuolla suodattimessa ettei tuo saa ilmausta suoritettua pelkästään siirtopumpun voimin..? Lueskelen huomenna vikakoodit / livedatat tuosta, mut olis kiva tietää jotain alustavaa arviota mahd. ongelmasta..
Autona siis 530d -99..[/QUOTE]
Oma -01 diisseli ilmaantui malliin virrat päälle ja kun kuplat loppu läpinäkyvästä letkusta ni sitte vaan avaimesta käyntiin.
Comment