Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peter
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 316
    • xy

    Voiko facelift-xenonit vaihtaa suoraan halogeenien tilalle ilman suurempaa säätöä.

    Comment

    • E.K.
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 494
      • Helsinki

      Originally posted by Hautsi View Post
      Voiko E39 530d touring -99 akun vaihtaa antamatta sille kokoajan sijaisvirtaa?
      itse muutaman kerran joutunu nollailemaan autoa ottamalla akun yöksi irti.
      (ja vaihtamaan joka talvi uuden akun)

      Comment

      • Hautsi
        Newbiemmer
        • Oct 2012
        • 12
        • Kokkola

        Originally posted by E.K. View Post
        itse muutaman kerran joutunu nollailemaan autoa ottamalla akun yöksi irti.
        (ja vaihtamaan joka talvi uuden akun)

        OK. Kiitoksia!

        Comment

        • Guest's Avatar

          Originally posted by Hautsi View Post
          Voiko E39 530d touring -99 akun vaihtaa antamatta sille kokoajan sijaisvirtaa?
          kunhan katot, että et lyö konttia kiinni. Kokemusta on....

          Comment

          • Kems
            Bimmer Rookie
            • May 2012
            • 151
            • Pirkanmaa

            Onkohan tuossa webastossa sitten sytytysongelma kun puhaltaa pakoputkesta kylmää. Sisällekin puhaltaa kylmää ilmaa vaan. Webastokin humisee, mutta huimiseeko siellä vain se puhallin?

            Comment

            • Fastpiksu
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2010
              • 1571
              • Kajaani-Paltamo

              Mistähän koliysiin sais vänkärin puolelta vedettyä sisähaaran? Onko siellä joku valmis läpivienti?

              Olis keskiviikko-torstai-akselilla tarkotus lätkästä säteilylämppäri, johtosarja sisähaaralla ja C-tek kiinni.
              Pistokkeen meinasin laittaa M-puskurin vänkärin puolelle sumarin vieressä olevaan aukkoon..
              Autohan on '00 530d.
              Chevrolet Express van
              Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
              E36 325i group F

              Ex:
              e34 525i
              e34 525tds "superturbo"
              e39 530d M-Sport

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by Fastpiksu View Post
                Mistähän koliysiin sais vänkärin puolelta vedettyä sisähaaran? Onko siellä joku valmis läpivienti?

                Olis keskiviikko-torstai-akselilla tarkotus lätkästä säteilylämppäri, johtosarja sisähaaralla ja C-tek kiinni.
                Pistokkeen meinasin laittaa M-puskurin vänkärin puolelle sumarin vieressä olevaan aukkoon..
                Autohan on '00 530d.
                eikös noissa webast ole? :think
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • E.K.
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 494
                  • Helsinki

                  Originally posted by peto2 View Post
                  eikös noissa webast ole? :think
                  onhan niissä mut c-tek puuttuu...

                  ja ite laitoin sen pistokkeen törkeesti m-puskurin mustaan listaan ettei tarttis kontata ahtaassa autokatoksessa.(vaihtaa vaan listan jos alkaa häiritsemään silmää liikaa)

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8262
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by E.K. View Post
                    onhan niissä mut c-tek puuttuu...

                    ja ite laitoin sen pistokkeen törkeesti m-puskurin mustaan listaan ettei tarttis kontata ahtaassa autokatoksessa.(vaihtaa vaan listan jos alkaa häiritsemään silmää liikaa)
                    itte en kyllä pelkän c-tekin takia tekisi mitään kiinteitä asennuksia :think
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Fastpiksu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2010
                      • 1571
                      • Kajaani-Paltamo

                      Onhan siinä. Mikäpä sen mukavampi kun on lämpötila alle -30, niin antaa säteilijän lämmittää öljyt ja webaston vedet. Vielä kun laturi pitää akun latingissa.

                      Tuleeko tuo säteilijä siis öljypohjaan vai lohkoon kun kyseessä on M57? Tarviiko mitään asennusrautoja tai muita vastaavia?
                      Ja alkuperäinen kysymys toistamiseen, mistä sen sisähaaran sais pujotettua kabiiniin? Kiitän!
                      Chevrolet Express van
                      Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                      E36 325i group F

                      Ex:
                      e34 525i
                      e34 525tds "superturbo"
                      e39 530d M-Sport

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        Originally posted by Fastpiksu View Post
                        Ja alkuperäinen kysymys toistamiseen, mistä sen sisähaaran sais pujotettua kabiiniin? Kiitän!
                        Apukuskin raikkarikotelon alla olevan E-boxin kautta. Siinä boksin yläreunassa on valmiita läpivientipaikkoja, joista puukottaa yhden kumitulpan läpivienniksi. Ohjauspurkit pitää melkeen kaivaa sieltä tilapäisesti ylös. Reikä kannattaa porata hytän puolelta sinne boksin sisään. Apukuskin jalkatilasta etsii boksiin menevän tuuletusreiän, niin saa oikean suuntiman ja siihen tuuletusaukon viereen reikä. Tuuletusreiän päässä boksin puolella on pikku tuuletin, niin ei tarvi sitä raiskata. C-TEK:n voi sitten kytkeä suoraan sulaketaulun johonkin alkupään tyhjään sulakepaikkaan, kun hommaa sulakepesään vastakappaleen.

                        Itse asensin ulkopistokkeen kilpitelineen läpi rekisterikilven viereen. Loppupeleissä siisti asennus ja käytännöllisessä paikassa. Tuohon laittaessa pitää kylläkin porata reikä myös puskurin runkoon ja vastapuolen vinon kiinnityspinnan takia siihen kiristysholkin väliin pitää tehdä kiilamainen väliholkki.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • E.K.
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 494
                          • Helsinki

                          Originally posted by Fastpiksu View Post
                          Onhan siinä. Mikäpä sen mukavampi kun on lämpötila alle -30, niin antaa säteilijän lämmittää öljyt ja webaston vedet. Vielä kun laturi pitää akun latingissa.

                          Tuleeko tuo säteilijä siis öljypohjaan vai lohkoon kun kyseessä on M57? Tarviiko mitään asennusrautoja tai muita vastaavia?
                          Ja alkuperäinen kysymys toistamiseen, mistä sen sisähaaran sais pujotettua kabiiniin? Kiitän!
                          Ja sitte ku virta sattuu olemaan akusta vähissä ei webasta hyötyä ole -säteilijä mulla siis varalla.

                          Omassa m57 säteilijä öljypohjassa. Ostin aikoinaan täältä foorumilta 2,5 omegassa olleen säteilijän. kiinnitysrauta ei käynyt joten lattaraudanpätkästä väänsin ruuvipenkissä sopivan raudan ja piirasvaa väliin.

                          sisäpistoketta en siihen hätään kerinny laittaa ja sittemin ei ole huvittanu mut muistelisin jonkun neuvoneen täällä raitisilmasuodattimen alla olevan sopiva reikä kaapelille.
                          tais siinä vähän miettimistä olla sen kaapelin viemiseksi puskuriinkin..

                          tosiaan se puskurin runkokin aiheutti päänvaivaa ku ei olis jaksanu kairata siihen reikää ja valmiissa koloissa oli jo parkkianturit.
                          Last edited by E.K.; 03-12-2012, 23:19.

                          Comment

                          • |jaakko|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 1542
                            • Keski-Suomi

                            Mitä jäähd. nestettä porukka käyttäny m57:ssa?

                            Comment

                            • NAL-E
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 249
                              • Kiuruvesi

                              Täälläkin tuskaillaan noitten läpientien kanssa, kohteena tosin defan laturi, jonka ajattelin laittaa ihan konetilaan ja sisätilan lämppäri. Jospa noilla ohjeilla onnistus.
                              E91 325d -07
                              Ex: E39 530daT -00

                              Comment

                              • Samppae39
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2009
                                • 1638
                                • Vähäkyrö

                                Originally posted by |jaakko| View Post
                                Mitä jäähd. nestettä porukka käyttäny m57:ssa?
                                Zeron kirkasta ja Zeron vihreää HD:tä ja Shellin vihreää. Riippuen mitä ollu käsillä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎