Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Morriz
    BTCF Member
    • Nov 2005
    • 1611
    • Honkajoki

    Hakusessa e39 touring faceliftinä, enimmäkseen niitä on tuolla 2,2 litrasella pannulla. Kerkiääkö sillä mihinkään? Kokemusta mulla on e39 523i sedanista joka siis numeroiden mukaan on puolen sekuntia nopeampi 0-100. Vääntöäki tuossa 2,2 inan vähemmän. M52b25 vs m54b22, kannattaako noita 520i edes harkita? Nettiautossakaan ei ole lähimaastossa yhtäkään myynnissä eikä viittis kovin kaus lähteä toteamaan mopoksi.
    -NO FARMS NO FOOD-

    M5 -93 Diamantschwarz
    525i -86 Diamantschwarz
    528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
    X5 3.0d -05 Titansilber metallic

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Originally posted by Morriz View Post
      Hakusessa e39 touring faceliftinä, enimmäkseen niitä on tuolla 2,2 litrasella pannulla. Kerkiääkö sillä mihinkään?
      Ei kerkiä. Mulla 528ia ja melkein joka päivä mietin, miksen ostanut v8:sia. On se niin laiska sopivissa oloissa...

      Miten lähtee irti facelift umpion alta se korinvärinen lista? Menee aina lokasuojan päästä se väkänen poikki kun yrittää irroittaa...

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16344
        • Leppävirta

        Originally posted by Bmw Master View Post
        Ei kerkiä. Mulla 528ia ja melkein joka päivä mietin, miksen ostanut v8:sia. On se niin laiska sopivissa oloissa...

        Miten lähtee irti facelift umpion alta se korinvärinen lista? Menee aina lokasuojan päästä se väkänen poikki kun yrittää irroittaa...
        Minun mielestäni tuo M52B28 on täysin riittävä tehoiltaan E39 touringissa. Mutta sehän on vain minun mielipide.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Morriz
          BTCF Member
          • Nov 2005
          • 1611
          • Honkajoki

          Originally posted by Bmw Master View Post
          Ei kerkiä. Mulla 528ia ja melkein joka päivä mietin, miksen ostanut v8:sia. On se niin laiska sopivissa oloissa...

          Miten lähtee irti facelift umpion alta se korinvärinen lista? Menee aina lokasuojan päästä se väkänen poikki kun yrittää irroittaa...
          Lisättäköön, että manuaalina noita katselen. Serkkupojan 528ia toukkaa ajoin ja kyllä se aika laiskamato oli vrt 523i manuaalina.
          -NO FARMS NO FOOD-

          M5 -93 Diamantschwarz
          525i -86 Diamantschwarz
          528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
          X5 3.0d -05 Titansilber metallic

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9142
            • Oulu

            Originally posted by Bmw Master View Post
            Miten lähtee irti facelift umpion alta se korinvärinen lista? Menee aina lokasuojan päästä se väkänen poikki kun yrittää irroittaa...
            Sisäreunasta kynsi irti ja sieltä alkaen kevyesti vääntää eteenpäin. Samalla pitää vaikka jollain muovisella verhoilutyökalulla tai teipillä suojatulla meisselillä vivuta listan ja umpion välistä listan etureunaa alaspäin. Klipsit on siinä 1/3 ja 2/3 kohdalla. Sitten vain lopuksi kääntää sen listan ulkolaitaa kohti ja kääntää sisälokarin päästä irti, että listan ulkolaidassa oleva kynsi säilyy ehjänä.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by Morriz View Post
              Hakusessa e39 touring faceliftinä, enimmäkseen niitä on tuolla 2,2 litrasella pannulla. Kerkiääkö sillä mihinkään? Kokemusta mulla on e39 523i sedanista joka siis numeroiden mukaan on puolen sekuntia nopeampi 0-100. Vääntöäki tuossa 2,2 inan vähemmän. M52b25 vs m54b22, kannattaako noita 520i edes harkita? Nettiautossakaan ei ole lähimaastossa yhtäkään myynnissä eikä viittis kovin kaus lähteä toteamaan mopoksi.
              Toki sillä 2,2i koneellakin pääsee paikasta a paikkaan b, mutta kyllähän se nyt melko onneton on.. Kyllä e39:ssä saa olla se 200 hp+, eli 530i voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. Ite ajan e39 540 eikä siinäkään tunnu sitä voimaa olevan liikaa..
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • asdf1
                Bimmer Rookie
                • Apr 2009
                • 162
                • interweb

                Katsastusmies kertoi että "kallistuksen vakaajan kiinnitys välyksellinen edessä oikealla. Korjattava 6.11.12 mennessä".

                Mikähän osa tuotakin varten pitäis vaihtaa?

                99 520iA
                Last edited by asdf1; 10-10-2012, 17:33.
                -05 e61 530d msport

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by asdf1 View Post
                  Katsastusmies kertoi että "kallistuksen vakaajan kiinnitys välyksellinen edessä oikealla. Korjattava 6.11.12 mennessä".

                  Mikähän osa tuotakin varten pitäis vaihtaa?
                  Tuskin, veikkaan koiranluuta. Olisit katsonut mitä se rytkytti.

                  EDIT: Editoit samaan aikaan. Hassusti mulla näkyy edit tilassa tuo sun linkki, mutta ei kuitenkaan tule tähän tekstiin kun painan save
                  Last edited by Bmw Master; 10-10-2012, 17:34.

                  Comment

                  • asdf1
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2009
                    • 162
                    • interweb

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Tuskin, veikkaan koiranluuta. Olisit katsonut mitä se rytkytti.

                    EDIT: Editoit samaan aikaan. Hassusti mulla näkyy edit tilassa tuo sun linkki, mutta ei kuitenkaan tule tähän tekstiin kun painan save
                    Ei päässy kattoon ja muutenki se vähän epäselvästi ilmoitti asiasta.. Tais olla kiire kotiin kun kello oli jo 20min yli sulkemisajan



                    Onko se tuo osa 6?
                    -05 e61 530d msport

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by asdf1 View Post

                      Onko se tuo osa 6?
                      Joo. Kokeilemallahan se selviää kun rynkyttää vakaajasta.

                      Comment

                      • tmth
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 2194
                        • Kangasala

                        No niin, johan tuo -01 525i toimikin pitkään liian hyvin ollakseen mun auto. Aamulla liikennevaloissa katselin, että kylläpä edellä oleva skoda hoyryää paljon. Työpaikan pihassa huomasinkin kauhukseni, että höyry tulikin E39 konepellin alta

                        Syyläri näkyi oikeasta päädystä hyöryävän ja olevan hiukan märkä, päädyn ja kennon välistä. Tässähän ei mitään ongelmaa vielä, sillä uusilla osillahan tästä selvitään.

                        Ihmetys tulikin iltapäivällä kotona, johon asti auto toimikin ihan normaalisti, paitsi hieman syylärin päädystä höyryten, kiinnitin huomioni oudosti sykkiviin ylä- ja alavesiletkuihin.

                        En ole koskaan ennen nähnyt vesiletkujen sykkivän tuolla tavalla. Kuitenkin ei oksenna vesiä mistään paineella pihalle, eikä lämmötkään nouse normaalia korkeammalle. Myös kuumaa ilmaa puhaltaa sisälle normaaliin tapaan. Vettä oli tuolla 50 km kotimatkalla tuosta vuodosta johtuen hävinnyt jokunen desi, alle puolilitraa kuitenkin.

                        Eli mitähän tuo sykkiminen letkuissa meinaa? Ihan uusi ilmiö minulle.

                        F10 & R55
                        ex:
                        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                        Comment

                        • BMW323
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2007
                          • 994
                          • kempele

                          Originally posted by asdf1 View Post
                          Katsastusmies kertoi että "kallistuksen vakaajan kiinnitys välyksellinen edessä oikealla. Korjattava 6.11.12 mennessä".

                          Mikähän osa tuotakin varten pitäis vaihtaa?

                          99 520iA
                          hyvin pitkälti veikkaan koripuolen puslaa.. ois kait siinä muuten lukenu että kallistuksen vakaimen pystytanko väljyksellinen tai nuin ainakin täällä on katsuri aina kirjottanu

                          mut asiaan

                          mikäs oli vakia turbo 530d mallissa 184hv versio taitaa kyllä olla facefilt mallissa sama

                          pitäis hommata uus laippa siihen että voi tehä ilmankatteja downpipen

                          helpompi hommata värmeet eka ja sitten mikkiliimaa kovasti
                          Nissan Stagea NM35 -01
                          2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
                          harrastepohjalta E21 316

                          Comment

                          • NAL-E
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2010
                            • 249
                            • Kiuruvesi

                            Garret GT2556v. Tota noin, mimmosen downpipen meinasit tehdä? Kiinostais itteeki korvata tuo vakio, mieluusti yhellä putkella isompi...
                            Last edited by NAL-E; 10-10-2012, 21:41.
                            E91 325d -07
                            Ex: E39 530daT -00

                            Comment

                            • Jukka81
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 1176

                              Kuskin etuoven airbagilta lähtevä johto, missä seuraava liitoskohta?

                              A-pilareiden bagit, näkyykö ne heti pilarin verhoilun alla?
                              -E30 325i M-TechII Turbo
                              -E39 528iA M-Sport
                              -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                              Comment

                              • BMW323
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2007
                                • 994
                                • kempele

                                Originally posted by NAL-E View Post
                                Garret GT2556v. Tota noin, mimmosen downpipen meinasit tehdä? Kiinostais itteeki korvata tuo vakio, mieluusti yhellä putkella isompi...

                                suunnittelin jos tekis alku pätkän tuota 3" sitten vakio kokoon (siis 2.5") eikös se oo jotain 2.45" oikeesti tai jotain

                                tai sitten vääntää koko putken uusiksi samaa 3tuumaista
                                Nissan Stagea NM35 -01
                                2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
                                harrastepohjalta E21 316

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎