Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ÖRÖ
    Newbiemmer
    • Nov 2012
    • 20
    • suomi

    Onko e39 540:sessä ja 535:ssa automaati autoissa sama vaihteen valitsin? vissiin laatikot eroaa jotenkin toisistaan johdotukseltaan?
    vai onko kaikissa steppilootissa samanlaiset mallista riippumatta kuhan vuosiluvut suurinpiirtein täsmäävät?
    Jos jollain on semmoinen joka passaa vm 96 535 steptronicautomaattiin niin saa tarjota pm:llä !!! ( KIIRE)
    Last edited by ÖRÖ; 12-12-2012, 21:08.

    Comment

    • Mik@
      BTCF Member
      • Jul 2010
      • 1413
      • Nurmes

      Originally posted by Mik@ View Post
      Tilasin tämmösen piuhan niin eipä saanut yhteyttä autoon, valo roikassa kyllä paloi. Auto on 12/96 eli 20pin adapteri välissä. Pitääkö tuon ikäiselle olla joku erillainen piuha? Kaverin johdolla toimi ihan normaalisti.
      Taitaa olla johto rikki kun ei toimi tuossa e61 myöskään. Valo palaa liittimessä myös silloin kun se on pelkästään tietokoneessa kiinni, ei kait se silloin pitäis palaa? :think
      E61 520Da

      Comment

      • rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5418
        • Oulu

        M52B28TU koneessa, toi paisari on eri puolella mitä perus ei-TU:ssa, ja siinä on se koho. Missä kohdassa sen kohon pitää olla kylmällä koneella että on tarpeeksi jäähdytysnestettä?

        Comment

        • mijuko
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2010
          • 951
          • ۩□□۩

          Originally posted by rizzo View Post
          M52B28TU koneessa, toi paisari on eri puolella mitä perus ei-TU:ssa, ja siinä on se koho. Missä kohdassa sen kohon pitää olla kylmällä koneella että on tarpeeksi jäähdytysnestettä?

          Aukon tasalla tai max. 2cm ylempänä

          ...taitaa olla ohjekuva siinä korkin vieressä
          Last edited by mijuko; 12-12-2012, 23:07. Reason: lisäys

          Comment

          • jumppakuutio
            Bimmer Rookie
            • Mar 2011
            • 131
            • Ylöjärvi

            Originally posted by Mik@ View Post
            Taitaa olla johto rikki kun ei toimi tuossa e61 myöskään. Valo palaa liittimessä myös silloin kun se on pelkästään tietokoneessa kiinni, ei kait se silloin pitäis palaa? :think
            Muistaakseni palaa kyllä silloinkin kun piuha on pelkästään tietokoneessa kiinni. Itselläni ainakin toimii vastaavalla obd-piuhalla ja adabterilla -96 bemmissä. En osaa kyllä sanoo miksei toimi, itelläkin se välillä kettuilee aikalailla, saa välillä renkata virtoja päälle/pois ja käynnistellä INPAa uudelleen.

            Originally posted by Kems View Post
            Auto oli lämpimäsä eikä aukea edelleenkään avaimella. Avain kääntyy pystyasennosta ehkä 70 astetta ja siihen pysähtyy. Muistaakseni tuosta kohtaa juurikin lisää vääntämällä se loksahti auki, mutta nyt varmaan avain katkeaa ennemmin. Mikähän nyt neuvoksi? Muistaakseni minulla ei ole tuota hätäkahvaakaan siellä.
            Itellä kävi toi sama joskus, tosin kesällä, ei meinannu millään saada auki, loppujenlopuks sen sai auki kun vaan laitto hitosti öljyä ym. sinne ja renkutti vaan. Ei oo sen jälkeen enää kettuillu, muistaa vaan sen jälkeen öljyillä välillä. Aika toivotontahan se on sitä koittaa repiä mutta..
            Last edited by jumppakuutio; 12-12-2012, 23:15.

            Comment

            • Mik@
              BTCF Member
              • Jul 2010
              • 1413
              • Nurmes

              Originally posted by jumppakuutio View Post
              Muistaakseni palaa kyllä silloinkin kun piuha on pelkästään tietokoneessa kiinni. Itselläni ainakin toimii vastaavalla obd-piuhalla ja adabterilla -96 bemmissä. En osaa kyllä sanoo miksei toimi, itelläkin se välillä kettuilee aikalailla, saa välillä renkata virtoja päälle/pois ja käynnistellä INPAa uudelleen.
              Mikä inpan versio sulla on? Laitoitko tuon mikä oli johdon mukana? Mulla on joku d-can.exe kansio levyllä mistä saa ilmeisesti johdon asetuksia muutettua. Pitänee kokeilla tuota uudempaa versiota jos ei rupea toimimaan.
              E61 520Da

              Comment

              • Samppae39
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1597
                • Vähäkyrö

                Pari ärsyttävää ominaisuutta:

                Sillon tällön herjaa, että takavalon polttimo on palanu. Kun polttimon kaivaa esille, niin se palaa. Tekee sitä pari kolme kertaa ja sitte onkin oikeesti pimeä myös esille kaivaessa. Yleensä luukun valoissa, mutta joskus myös nurkan valoissa tämä ominaisuus.

                Ilmastoinnin paneelin rupeli pitää hurinaa. Mitä rasvaa sinne kannattais laittaa? Perus crc vai kuivateflon tms. erikoisrasva?

                Comment

                • jumppakuutio
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2011
                  • 131
                  • Ylöjärvi

                  Originally posted by Mik@ View Post
                  Mikä inpan versio sulla on? Laitoitko tuon mikä oli johdon mukana? Mulla on joku d-can.exe kansio levyllä mistä saa ilmeisesti johdon asetuksia muutettua. Pitänee kokeilla tuota uudempaa versiota jos ei rupea toimimaan.
                  INPA näyttäis olevan 5.0. Mulla ei ihan samaa johtoo oo ku sulla, mutta vastaava, ostin ton setin täältä foorumilta ja tuli levyllä mukana nuo ajurit piuhalle. Itse en mikään ekspertti oo tietysti, mutta lueskellu että voi ne portin nopeudetkin vaikuttaa siihen saako yhteyttä.

                  Kannattaa ehkä kysellä lisää täältä: http://www.btcf.fi/forum/showthread....light=bmw+inpa

                  Tai: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=249604&page=2

                  Comment

                  • öpel
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 253
                    • ??????

                    Originally posted by Samppae39 View Post
                    Pari ärsyttävää ominaisuutta:

                    Sillon tällön herjaa, että takavalon polttimo on palanu. Kun polttimon kaivaa esille, niin se palaa. Tekee sitä pari kolme kertaa ja sitte onkin oikeesti pimeä myös esille kaivaessa. Yleensä luukun valoissa, mutta joskus myös nurkan valoissa tämä ominaisuus.

                    Sama juttu. En tiedä miten muissa autoissa, kun minun aikaisemmissa ei ole ollut polttimo varoitinta, mutta kuvittelen että polttimo vika. Lanka käytännössä jo poikki, mutta tärinä ym. muodostaa kontaktin ja välillä irroittaa sen. Olen nyt vaihtanut polttimot uuteen ensimmäisen ilmoituksen perusteella.
                    BMW 523i E39 MY1999

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      Originally posted by Samppae39 View Post
                      Pari ärsyttävää ominaisuutta:

                      Sillon tällön herjaa, että takavalon polttimo on palanu. Kun polttimon kaivaa esille, niin se palaa. Tekee sitä pari kolme kertaa ja sitte onkin oikeesti pimeä myös esille kaivaessa. Yleensä luukun valoissa, mutta joskus myös nurkan valoissa tämä ominaisuus.

                      Ilmastoinnin paneelin rupeli pitää hurinaa. Mitä rasvaa sinne kannattais laittaa? Perus crc vai kuivateflon tms. erikoisrasva?
                      Mä olen voidellut ainakin sillä mitä on sattunut oleen, eli perus crc:tä.
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • dede
                        Bimmer Rookie
                        • May 2011
                        • 117
                        • pirkanmaa

                        Joo taas ois keskulukosta kyselyä Nyt oli emäntä laittanut ovet lukkoon ja ei ollut enää repsikan ovi auennut ollenkaa? Sisältä kahvasta ei nosta kuin nappia mutta ovi pysyy lukossa. Mikähä ois mahtanut sille tulla? Voisiko olla että kun auto seissyt pitemmän aikaa niin kosteutta päässyt ja nyt jäätynyt lukko repsikanpuolelta? Ja napistahan tämä ei lyönyt kuin takapään lukkoon etuovet joutui erikseen laittamaan lukkoon. Nyt oli emännällä muutaman kerran avaimesta laittanut etupään lukkoon/auki.

                        Comment

                        • opTA
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2011
                          • 924
                          • Suomi

                          Originally posted by dede View Post
                          ..Voisiko olla että kun auto seissyt pitemmän aikaa niin kosteutta päässyt ja nyt jäätynyt lukko repsikanpuolelta? Ja napistahan tämä ei lyönyt kuin takapään lukkoon etuovet joutui erikseen laittamaan lukkoon...
                          Lyhyesti sanottuna että: Kyllä.

                          Comment

                          • KimmoKoo
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2012
                            • 206
                            • Oulu / Suomussalmi

                            Mikähän mahtaa olla emännän E39:ssä vikana, kun tänään pari kertaa sytyttänyt mittariin abs-merkkivalon, ja samalla luistonesto kytkeytyy pois päältä? Lisäksi nopeusmittari lopettaa toimimisen. Oli kuulema kaupassa käynnin jälkeen alkanut mittari pelaamaan ja valot hävinneet taulusta.

                            Nyt illalla sytty uudestaan valot tauluun ja mittari ei näytä mitään. Liekkö abs anturit tms olla uusinnan tarpeessa, vai voiko esim. lumi tai jää vaikuttaa antureihin? Kyseessä on vm. 1999 520i.

                            E: Taitaa kuskinpuolen abs-anturi olla viallinen.
                            Last edited by KimmoKoo; 13-12-2012, 19:53.
                            E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
                            E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
                            Ex:
                            E39 523iA -00 Touring
                            E39 520i
                            E38 728i
                            E39 523i

                            Comment

                            • Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

                              Originally posted by öpel View Post
                              Sama juttu. En tiedä miten muissa autoissa, kun minun aikaisemmissa ei ole ollut polttimo varoitinta, mutta kuvittelen että polttimo vika. Lanka käytännössä jo poikki, mutta tärinä ym. muodostaa kontaktin ja välillä irroittaa sen. Olen nyt vaihtanut polttimot uuteen ensimmäisen ilmoituksen perusteella.
                              E46 tuo herjailu johtui takavalojen johtojen liittimestä. Pinnit pääsee jotenkin löystymään. E39 taisi tosin olla erilainen systeemi.

                              Comment

                              • dede
                                Bimmer Rookie
                                • May 2011
                                • 117
                                • pirkanmaa

                                Originally posted by opTA View Post
                                Lyhyesti sanottuna että: Kyllä.
                                Kahvasta kun kääntää niin nostaa napin mutta laskee samantein ales? Vittumaista ku ei saa repsikan ovee auki

                                Ja olis muutenkin hyvä saada toi keskuslukko pelittämään.
                                Last edited by dede; 13-12-2012, 20:50.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎