Originally posted by dede
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Webastohuollossa olivat sitten ilmeisesti ilmanneet tuon ihan hyvin kun ei tuolla pullollakaan pienessä ylämäessä letkuja puristelemalla tullut juuri yhtään kuplia.
Tosiaan siinä öljykorkissa oli sellainen pieni harmaa töhnäkerros, mutta se taitaa olla ihan normaalia? Siellä syvemmällä reiässä näytti ihan tavanomaisen öljyiseltä.
Mitähän tuolle takaluukulle keksisi, kun se ei aukea. Normaalistikaan jostain syystä se ei aukea siitä "kahvasta" eikä sieltä sisältäkään, vaan pitää avaimella aina avata. Nyt kun pakkaset iskivät niin se avain ei enää käänny sinne missä se loksahtaa ja peräluukku aukeaa eli luukkua ei saa lainkaan auki. Lukkosulaa laitettu ja lämpimällä pussilla kokeiltu hetken sulatella mutta eipä auttanut. Täytyy vielä kokeilla kauemmin sulattaa.
Comment
-
-
Originally posted by Kems View PostMitähän tuolle takaluukulle keksisi, kun se ei aukea. Normaalistikaan jostain syystä se ei aukea siitä "kahvasta" eikä sieltä sisältäkään, vaan pitää avaimella aina avata. Nyt kun pakkaset iskivät niin se avain ei enää käänny sinne missä se loksahtaa ja peräluukku aukeaa eli luukkua ei saa lainkaan auki. Lukkosulaa laitettu ja lämpimällä pussilla kokeiltu hetken sulatella mutta eipä auttanut. Täytyy vielä kokeilla kauemmin sulattaa.
Comment
-
-
Originally posted by eiskalt View Postluukulle meneviä piuhoja poikki. Jahka saat sen jollain konstilla auki, niin tutki samalla se johtosarja, on jostain siitä saranan kohdalta osa piuhoista ajan myötä katkennut.
Comment
-
-
Originally posted by Kems View PostTuo varmaankin syynä, mutta millähän konstilla se luukku aukeaisi. Yritin sulatella lukkoa, mutta avain tuntuu ennemmin katkeavan kuin kääntyvän sinne mistä luullu aukeaa. Onkos tuolla luukun sisällä mitään ihan mekaanista kahvaa? Ei sinne taida suksiluukusta kädellä silti ylettyä, mutta voisi yrittää jollain päästä siihen käsiksi.
Klick- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Kems View PostTuo varmaankin syynä, mutta millähän konstilla se luukku aukeaisi. Yritin sulatella lukkoa, mutta avain tuntuu ennemmin katkeavan kuin kääntyvän sinne mistä luullu aukeaa. Onkos tuolla luukun sisällä mitään ihan mekaanista kahvaa? Ei sinne taida suksiluukusta kädellä silti ylettyä, mutta voisi yrittää jollain päästä siihen käsiksi.
Tai sitten paat ammatti-autovarkaan asialle.
Comment
-
-
Originally posted by eiskalt View PostSaatko sitä autoa johonki lämpimään? Sillähän sen jään saisi suljettua pois laskuista. Toi fyysinen avainhan on jo ikään kuin varokeino... Onko se ennen toiminu avaimella ihan sutjakasti, siis ilman mitään hangoittelua tai ronklaamista?
Tai sitten paat ammatti-autovarkaan asialle.
Nyt kävikin sitten näin.
Comment
-
-
Originally posted by Kems View PostKyllä se on ihan ongelmitta auennut sillä avaimella. Tässä eräs päivä ei vaan auennut enää. Tuota sähköistä ongelmaa oli tarkoitus jossain kohtaa tutkia, mutta kun se niin nätisti pelasi avaimella niin ei ollut ensimmäisen listalla tuo asia.
Nyt kävikin sitten näin.
Mutta tietysti, jos jotenkin saa auton lämpimään, niin se on äkkiä se helpoin tapa.
Ja enskerral piuhat heti kuntoon.
Comment
-
-
Originally posted by m.luukkonen View Post525tds starttauttaa suhteellisen kauan lämpimänä. Missä vika?
Haulla löytyy useita keskusteluja asiasta. Laita "Moottorit, voimansiirto" -osioon hakusanaksi M51D25, niin ei tarvii kauaa etsiä vastaavia tapauksia.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by Kems View PostKyllä se on ihan ongelmitta auennut sillä avaimella. Tässä eräs päivä ei vaan auennut enää. Tuota sähköistä ongelmaa oli tarkoitus jossain kohtaa tutkia, mutta kun se niin nätisti pelasi avaimella niin ei ollut ensimmäisen listalla tuo asia.
Nyt kävikin sitten näin.
Comment
-
-
Paikannus hukassa Navi mk4
Tietäiskö joku mistä lähteä ettiin vikaa, kun akun vaihdon jälkeen (90ah->92ah) ei enää löydä gps-satelliitteja kuin satunnaisesti yhden?
Ennen akun vaihtoa toimi hyvin vielä, mutta nyt kun on käyttänyt pois navin johtoja avoimella alueella ja kokeillut irroittaa pelkkää gps-antennia niin ei tule muutosta asiaan. BMW scannerilla nollattu navigointi, ja uudet ohjelmat ajettu sisään.
Oisiko voinut saada jonkun virtapiikin akunvaihdossa ja gps-antenni oisi ottanut itseensä siinä?
Huoltovalikossa luki aiemmin gps:n kohdalla search->track(1)->search->rec err.Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
-
Onko jotain tyyppivikaa M52 moottorissa kun kylmänä käynnistää niin käy vähän ontuvasti, ehkä jopa viidellä pytyllä? Tämä alko ekoilla pakkasilla, saattaa myös sammua n. 100m ajon jälkeen ja käynnistyy kyllä heti normaalisti eikä sen jälkeen tee tuota.
Käy ja kukkuu kuitenkin hyvin kun kone lämpenee vähän.E30 325iA
F31 320xd
Comment
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostKoitappa kattoa, että siellä lipan alla olevan avausnapin suojakumi on kunnolla paikallaan. Jos se kumi irtoaa paikaltaan, niin jumittaa sen mikrokytkimen ja luukku ei aukea.
Auto oli lämpimäsä eikä aukea edelleenkään avaimella. Avain kääntyy pystyasennosta ehkä 70 astetta ja siihen pysähtyy. Muistaakseni tuosta kohtaa juurikin lisää vääntämällä se loksahti auki, mutta nyt varmaan avain katkeaa ennemmin. Mikähän nyt neuvoksi? Muistaakseni minulla ei ole tuota hätäkahvaakaan siellä.
Comment
-
Comment