Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • schwarze
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 2017
    • Kangasala

    Originally posted by eiskalt View Post
    Tekee muuten pellin vaihdon jälkeen samaa täälläkin. Suuttimet ja letkut, ym on vanhasta pellistä, joten niiden osalta mikään ei ole muuttunut. Kaikki ehjää ja tehopesukin pelaa mutta, kun viiksen vetää pesuautomatiikalle asti, niin ensin pyyhitään pari kertaa ja sitten vasta nesteet. :think
    Ïlmeisesti suuttimissa olevat takaiskuventtiilit eivät pidä, vaan päästävät pesuaineen takaisin säiliöön asti. Et kai vaan sattumalta purkanut niitä osiksi vaihtaessasi nokkapeltiä
    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Sopiiko m5 jakkarat suoraan tavallisten sähkötuolien tilalle? Onko niissä muuta eroa sport penkkeihin kuin ulkonäkö?

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        Lähteekö keski-suulakkeiden säätöritilät irti koetaulusta kampeamalla vai pitääkö purkaa koetaulu ympäriltä?
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • ämsport
          Bimmer Rookie
          • Jun 2011
          • 118
          • Pori

          Originally posted by janke View Post
          Lähteekö keski-suulakkeiden säätöritilät irti koetaulusta kampeamalla vai pitääkö purkaa koetaulu ympäriltä?





          Kai tosta voi jotain päätellä:think

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by janke View Post
            Lähteekö keski-suulakkeiden säätöritilät irti koetaulusta kampeamalla vai pitääkö purkaa koetaulu ympäriltä?
            Ritilästä lähtevä säätövaijeri pitää ensin ottaa irti hanskalokeron sivussa olevasta vivusta. Sitten työnnetään kaksi muoviliuskaa (luottokorttia) tuon ritilän alareunan väliin niin se irtoaa.
            E39 528iA

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              Kiitos tiedoista. Eli säätövaijerikö pitäisi näkyä hanskalokeron alta vasenmalta?
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by janke View Post
                Kiitos tiedoista. Eli säätövaijerikö pitäisi näkyä hanskalokeron alta vasenmalta?
                Siitä vasemmalta pitää ottaa vielä kahdella ruuvilla oleva suojalevy pois edestä. Pyöritä läpän rullaa niin huomaat mikä liikkuu/missä vaijeri on kiinni.
                E39 528iA

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  Originally posted by TJJ View Post
                  Siitä vasemmalta pitää ottaa vielä kahdella ruuvilla oleva suojalevy pois edestä. Pyöritä läpän rullaa niin huomaat mikä liikkuu/missä vaijeri on kiinni.
                  Katsotaan. Kiitti.
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • eiskalt
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2012
                    • 836
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by schwarze View Post
                    Ïlmeisesti suuttimissa olevat takaiskuventtiilit eivät pidä, vaan päästävät pesuaineen takaisin säiliöön asti. Et kai vaan sattumalta purkanut niitä osiksi vaihtaessasi nokkapeltiä
                    eeeeenn... ihan vaan sen verran, että letkut irti ja suuttimien klipsejä painamalla klipsi irti pellistä. että ei niiden ainakaan pitäisi vahingoittua.
                    mutta uudet suuttimet voisi siis mahdollisesti korjata ongelman? pitääpä joskus yrittää ostaa sellaset, jos ehtii.

                    kiitokset ideasta, kuulostaa kyllä ihan mahdolliselta, vaikka hellästi käsittelinkin.

                    Comment

                    • rizzo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2007
                      • 5418
                      • Oulu

                      Modificarsista vapaasti virtaavat K&N-ilmansuodattimet ja intake kitit - K&N-ilmansuodatin - 33-5089


                      Voiko vastaavat jouset asentaa M-sport alustalla olevaan 528:n ns. heittämällä? Eli voiko jättää M-sport iskarit ja laittaa kyseiset jouset.

                      Comment

                      • anteroro
                        BTCF Member
                        • Jan 2009
                        • 434
                        • oulu

                        Originally posted by rizzo View Post
                        http://www.modificars.fi/tuotteet/bm...imousine-Sedan

                        Voiko vastaavat jouset asentaa M-sport alustalla olevaan 528:n ns. heittämällä? Eli voiko jättää M-sport iskarit ja laittaa kyseiset jouset.
                        minä ainaki laitoin -50mm KW jouset m-sport tolppiin ja hyvin on toiminut vuodenpäivät. onhan siitä puhetta ollut ettei kestäis noin paljoa madaltaa mutta mutta...:think
                        E30 325 M-tech II DCT
                        9.97s/238kmh

                        Comment

                        • schwarze
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 2017
                          • Kangasala

                          Originally posted by eiskalt View Post
                          eeeeenn... ihan vaan sen verran, että letkut irti ja suuttimien klipsejä painamalla klipsi irti pellistä. että ei niiden ainakaan pitäisi vahingoittua. Uudet suuttimet voisi siis mahdollisesti korjata ongelman
                          No ainakin lämmitettävissä suuttimissa irroittamista ahdistaa johtoliitoksen jalka, se kun ei mahdu pellistä läpi. Minä tyhmyyttäni sitten purin osiksi toisen suuttimista huomatakseni, että ahdistava välike irtoaa muutenkin . No eipä purkaminen hukkaan mennyt, tuonkin osan toiminta-ajatus on sitten tiedossa. Suuttimen sisällä on kaksi jousikuormitteista sulkuventtiiliä, jotka toimiessaan estävät pesunesteen valumisen takaisin säiliöön pesukertojen välillä. Ma epäilen, että sinulla horii ilmaa jostakin letkuliitoksesta ja suuttimet on ehjät :think
                          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                          Comment

                          • ämsport
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2011
                            • 118
                            • Pori

                            Originally posted by rizzo View Post
                            http://www.modificars.fi/tuotteet/bm...imousine-Sedan

                            Voiko vastaavat jouset asentaa M-sport alustalla olevaan 528:n ns. heittämällä? Eli voiko jättää M-sport iskarit ja laittaa kyseiset jouset.

                            Voi laittaa.ittellä nuo jouset ja lyhyemmät bilsteinin sprintit,putoo muuten sitten aika rajusti ja aivan järkyttävän kova voi tietty johtua noista iskareistakin,jos saisin uusiksi valita ottaisin ne prokitit mieluummin.

                            Comment

                            • Alfonzo
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2012
                              • 55
                              • Kanta-Häme

                              Originally posted by Ramzez View Post
                              Jos kaikki varret on vaihdettava kerralla, niin TÄMÄ setti olisi siihen hommaan paljon parempi.
                              Sopiiko tämä setti myöskin M-Sport alustalla varustettuun touringiin?
                              E39 530dA Touring M-Sport Individual -04
                              SAAB 9-3 2.0t BioPower -02

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Alfonzo View Post
                                Sopiiko tämä setti myöskin M-Sport alustalla varustettuun touringiin?
                                Käsittääkseni kyllä, mutta jos haluat varmuuden asialle, niin kyseisessä verkkokaupassa on myös eritelty varaosanumerot eri tukivarsille. Harmillisesti niitä ei eritellä tuossa setissä, mutta jos menet katsomaan kyseisiä tukivarsia yksittäin, siellä on mainittuna kunkin tukivarren BMW varaosanumerot. Mene sen jälkeen TÄLLE sivustolle, kirjoita oikealla olevaan laatikkoon autosi VIN-numero ja selvitä, millä varaosanumerolla autosi tukivarret ovat. Jos ne ovat samoja kuin tuolla Car Partsissa olevat, ne käyvät autoosi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎