Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by ämsport View Post
    Itellä oli ainaskin vakaajan korikiinnike kumit aivan väljät paskat että samallahan nuokin sieltä vaihtaa kun auton alla mönkii,ja maksoi jotain 4,90,-
    WTF? Merkkarilla ~35€ kpl. Mistä tuohon hintaan sait? Laitoin omaani polyuretaaniset kun oli huomattavasti halvemmat.

    Comment

    • Bomb5
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2011
      • 726
      • Kivijärvi

      Motonetistä taitaa saada halvalla suomesta. Jos on tilaamassa osia Car-partsilta tai ebaysta, niin löytyy nimellä "stabi gummi e39". Ainoat Meylet, mitä mun autossa on ja hinnat juuri 5-7 euroa kpl.
      E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

      Comment

      • jukkae
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3506
        • 70800

        Originally posted by Bmw Master View Post
        WTF? Merkkarilla ~35€ kpl. Mistä tuohon hintaan sait? Laitoin omaani polyuretaaniset kun oli huomattavasti halvemmat.
        Täh Kajaanin marmorilla jotain noin 15€ tsipale oli kun ostin noin 1kk sitten.

        Ainut alustan osa minkä tommoseen vaihtaa nopeasti, alta kahden minuutin menee varmaan

        Comment

        • ämsport
          Bimmer Rookie
          • Jun 2011
          • 118
          • Pori

          Originally posted by Bomb5 View Post
          Motonetistä taitaa saada halvalla suomesta. Jos on tilaamassa osia Car-partsilta tai ebaysta, niin löytyy nimellä "stabi gummi e39". Ainoat Meylet, mitä mun autossa on ja hinnat juuri 5-7 euroa kpl.

          Juurikin sieltä.kumit kun kumit,ainoat halvat tossa alustassa ja olivat ne halkaisijalta melkein puolensenttii pienemmät Loppu klopina alustasta sehän oli tärkeintä ja jos kumi seos on paskaa ni vaihdetaan uusiksi.

          Comment

          • Alfonzo
            Bimmer Rookie
            • Sep 2012
            • 55
            • Kanta-Häme

            Originally posted by ämsport View Post
            Itellä oli ainaskin vakaajan korikiinnike kumit aivan väljät paskat että samallahan nuokin sieltä vaihtaa kun auton alla mönkii,ja maksoi jotain 4,90,-
            Tuolta Car-Partsilta ei löydy M-Sport alustalle (24mm) kuin Powerflexiä, hintaa jo nelisen kymppiä/pari
            E39 530dA Touring M-Sport Individual -04
            SAAB 9-3 2.0t BioPower -02

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by jukkae View Post
              Täh Kajaanin marmorilla jotain noin 15€ tsipale oli kun ostin noin 1kk sitten.

              Ainut alustan osa minkä tommoseen vaihtaa nopeasti, alta kahden minuutin menee varmaan
              Nyt me varmaan puhutaan eri osasta kun vaihtamiseenkin meni tovi. Muistaakseni apumiehenpuoli on ahtaampi ja vaatii enemmän aikaa.

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                Originally posted by Alfonzo View Post
                Tuolta Car-Partsilta ei löydy M-Sport alustalle (24mm) kuin Powerflexiä, hintaa jo nelisen kymppiä/pari
                Jälkimmäisten kuitenkin olettaisi kestävän huomattavasti pidempään ja ovat kumisia jämäkämmät. Mutta jos ei kiinnosta moisista hirveitä maksaa, niin itse kysyisin vastaavia osia esim. KL:stä.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by Alfonzo View Post
                  Tuolta Car-Partsilta ei löydy M-Sport alustalle (24mm) kuin Powerflexiä, hintaa jo nelisen kymppiä/pari
                  Joo mullahan onkin sport alusta, sen takia ne varmaan maksoikin. Puolasta sai molempiin vakaajiin muutamalla kympillä.

                  Comment

                  • jukkae
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3506
                    • 70800

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Nyt me varmaan puhutaan eri osasta kun vaihtamiseenkin meni tovi. Muistaakseni apumiehenpuoli on ahtaampi ja vaatii enemmän aikaa.
                    Eikai, vakaajatangon kiinnitys koriin, pari pulttia auki siitä metallipitimestä ja vanha kumi veks, uus tilalle ja pultit kiinni Tosin en tiiä onko tässä v8 koneisessa sitten niin paljon enempi tilaa mutta muistelen että entisessä m52 koneisessa ei näyttänyt yhtään sen ahtaammalta..

                    Ja m-sport alustan kumit itse ostin vaikka autossa "alpina" alusta mutta merkkarin mukaan pitäis olla sama kuin m-sport.

                    Comment

                    • Peltsii
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 7061
                      • Turenki




                      Kellään kokemusta näistä ? TA-Technixx valmistamat, eikös heidän coiloverit ole olleet ihan toimivia ? :think Saisi kohtuullisen edukkaasti, samalla kun noi tukivarret ja muut hilut vaihtelee, niin vaihtaisi sitten iskaritkin..


                      E: vai mistä M-Sport alustaan iskarit halvalla ? Jousina -40mm eibachit, nyt alla alkuperäiset M-Sport iskarit.
                      Last edited by Peltsii; 06-01-2013, 14:11.
                      DUCATI 1098 RACING EVO

                      Comment

                      • Bomb5
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2011
                        • 726
                        • Kivijärvi

                        Taaksehan ne vaihtaa nopeasti. Ainakin I6-koneissa edessä apumiehen puolella joutuu purkamaan vähän enemmän, tai muuten kikkailemaan. Se taaempi pultti/mutteri on vähän kinkkisessä paikassa.
                        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                        Comment

                        • Tomis
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2012
                          • 31
                          • Kouvola

                          Dodii taas jäi diisseli pihalle, kun ei vaan lähe käyntiin. Eli täällä taistellaa käynistys ongelmien kanssa. Akku vaihettu ei pelastanut tilannetta.
                          Lähtee aamuisin muutaman pyörähdyksen jälkeen käymään, mutta jos ajaa lyhyen matkan niin seuraava käynistyminen ei onnistu helposti tai ei ollenkaan. Virrat päällä takaanta kuuluu pulputtavaa ääntä onko normaalia? Toinen on se että välillä starttauksen jälkeen startti ääntelee. Voisiko startti olla valmis ja ei jaksaisi kunnolla pyörittää vanhaa diisseliä? Ideoita ja apua kaivataan.

                          Comment

                          • BreeZi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 2371
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Tomis View Post
                            Dodii taas jäi diisseli pihalle, kun ei vaan lähe käyntiin. Eli täällä taistellaa käynistys ongelmien kanssa. Akku vaihettu ei pelastanut tilannetta.
                            Lähtee aamuisin muutaman pyörähdyksen jälkeen käymään, mutta jos ajaa lyhyen matkan niin seuraava käynistyminen ei onnistu helposti tai ei ollenkaan. Virrat päällä takaanta kuuluu pulputtavaa ääntä onko normaalia? Toinen on se että välillä starttauksen jälkeen startti ääntelee. Voisiko startti olla valmis ja ei jaksaisi kunnolla pyörittää vanhaa diisseliä? Ideoita ja apua kaivataan.
                            Mikähän dieseli nyt olisi kyseessä? Mikäli 530 tai 525. kannattaa katsoa konehuoneen puolelta kirkkaat polttoaineputket. Mikäli ainetta tulee ilman kuplia ja kunnon paineella on polttoainepuoli kp.pumpulle asti ok.
                            Tämän jälkeen rupeisin tutkimaan nokan- ja kampiakselin asentotunnistimia.
                            Vikakoodit kannattaa myös luetuttaa jollain foorumilaisella jolla löytyy Inpa tai DIS.
                            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                            - E- ja F- sarjan avaimet.
                            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                            .

                            Finmodi oy
                            050-3063926
                            [email protected]

                            Comment

                            • Tomis
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2012
                              • 31
                              • Kouvola

                              Originally posted by BreeZi View Post
                              Mikähän dieseli nyt olisi kyseessä? Mikäli 530 tai 525. kannattaa katsoa konehuoneen puolelta kirkkaat polttoaineputket. Mikäli ainetta tulee ilman kuplia ja kunnon paineella on polttoainepuoli kp.pumpulle asti ok.
                              Tämän jälkeen rupeisin tutkimaan nokan- ja kampiakselin asentotunnistimia.
                              Vikakoodit kannattaa myös luetuttaa jollain foorumilaisella jolla löytyy Inpa tai DIS.
                              520d vm 2001

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Peltsii View Post
                                http://www.ebay.de/itm/4-Sport-Stosd...ht_2470wt_1139


                                Kellään kokemusta näistä ? TA-Technixx valmistamat, eikös heidän coiloverit ole olleet ihan toimivia ? :think Saisi kohtuullisen edukkaasti, samalla kun noi tukivarret ja muut hilut vaihtelee, niin vaihtaisi sitten iskaritkin..


                                E: vai mistä M-Sport alustaan iskarit halvalla ? Jousina -40mm eibachit, nyt alla alkuperäiset M-Sport iskarit.
                                Se mitä olen kuullut TA-technixx sarjoista niin täyttä paskaa.

                                Satasella tai kahdella ei toimivia iskareita saa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎