Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KimmoKoo
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2012
    • 206
    • Oulu / Suomussalmi

    Originally posted by Pazi88 View Post
    ookke. wetterilläkin olivat sanoneet että boksissa voi olla vikaa. kumpi se olis sit fiksumpi vaihtoehto. Ostaa ebaystä käytetty vai korjauttaa vanha?
    Vanhan korjauttaminen maksaa 170€ +postikulut (20 €) sercapilla. Muistaakseni joku foorumilainenkin osaa korjailla näitä hieman halvemmalla.
    E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
    E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
    Ex:
    E39 523iA -00 Touring
    E39 520i
    E38 728i
    E39 523i

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11079
      • Oulu

      Kattelin netistä vähän kuvia niistä rikkinäisistä bokseista, niin pitää eka aukasta se itte ja kattoa näkyykö siinä vikaa. Jos siellä on niinkin yksinkertainen vika, kun murtuneet juotokset, niin eipä kannata 200 euroa maksaa semmosen korjauksesta.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by Pazi88 View Post
        Kattelin netistä vähän kuvia niistä rikkinäisistä bokseista, niin pitää eka aukasta se itte ja kattoa näkyykö siinä vikaa. Jos siellä on niinkin yksinkertainen vika, kun murtuneet juotokset, niin eipä kannata 200 euroa maksaa semmosen korjauksesta.
        Juu, ei muuta kuin Bilteman kolvi kuumaksi ja juottelemaan... Ne katkenneet juotokset ovat sitten (ihan oikeasti) hiuksenohuita kultalankoja jotka ovat hyytelön sisällä ja niiden juotospisteet katoaa jos niitä juottaa väärällä lämmöllä/tinalla.
        E39 528iA

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9138
          • Oulu

          Pakko yhtyä TJJ:n kommenttiin. Olen nähnyt, miten homma oikeaoppisesti suoritetaan alusta loppuun. Vaikka elektroniikkaa onkin tullut kolvailtua, en itsekään lähtisi tuota hommaa tekemään, vaikka tiedänkin tuon korjauksen hinnan.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17508
            • Turku

            Originally posted by Clavurion View Post
            Pakko yhtyä TJJ:n kommenttiin. Olen nähnyt, miten homma oikeaoppisesti suoritetaan alusta loppuun. Vaikka elektroniikkaa onkin tullut kolvailtua, en itsekään lähtisi tuota hommaa tekemään, vaikka tiedänkin tuon korjauksen hinnan.
            Ok, eli tuo hyytelö lienee samankaltaista kuin Eberin ohjainlaitteessa eli veemäistä korjata...
            Näillä mennään:
            - BMW E81 118i since 2017
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • bimmer528iA
              Bimmer Rookie
              • Jan 2013
              • 62
              • salo

              kun lämpötila laskee esim. +15 jonnekkin -10, niin piippaako muillakin auto jossain +2 tai +3 paikkeilla? viissiin se mustanjään varoitin... en muutakaan piippauksen aiheuttajaa keksinyt.

              ja sitten toisen kysymykseen, minkälainen homma on -96 528iA vaihtaa etuiskarit vaikka lyhyesti kertoen? en ole vielä kertaakaan käynyt auton alla saatikka ottanut pyöriä irti, niin en tiedä...

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11079
                • Oulu

                Originally posted by TJJ View Post
                Juu, ei muuta kuin Bilteman kolvi kuumaksi ja juottelemaan... Ne katkenneet juotokset ovat sitten (ihan oikeasti) hiuksenohuita kultalankoja jotka ovat hyytelön sisällä ja niiden juotospisteet katoaa jos niitä juottaa väärällä lämmöllä/tinalla.
                Onhan tuota tullu LTE tukiasemia korjattua päivätyönä, niin kärpäsen paskaa pienemmät juotokset on tullu tutuksi. Tälläkin hetkellä on pääsy juotosasemiin ja mikroskooppeihin. Mutta se geeli on kyllä arvotus.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Onhan tuota tullu LTE tukiasemia korjattua päivätyönä, niin kärpäsen paskaa pienemmät juotokset on tullu tutuksi. Tälläkin hetkellä on pääsy juotosasemiin ja mikroskooppeihin. Mutta se geeli on kyllä arvotus.
                  No ei siinä sitten olisi ongelmia. Geeli lähtee kyllä pois ja mikroskoopilla näkee ettei samalla lähde loputkin kultalangat...

                  Minä korjasin oman boksin ilman mikroskooppeja tms. ja geelin mukana lähti langat, en alussa edes tajunnut/nähnyt niiden olemassaoloa. Mutta sain sen vielä kuntoon ja boksi toimi vuoden ajan ilman ongelmia. Sitten ilmeisesti boksin maadoituksen piuhat katkesi, innostus hiipui ja ostin uuden.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9138
                    • Oulu

                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Onhan tuota tullu LTE tukiasemia korjattua päivätyönä, niin kärpäsen paskaa pienemmät juotokset on tullu tutuksi. Tälläkin hetkellä on pääsy juotosasemiin ja mikroskooppeihin. Mutta se geeli on kyllä arvotus.
                    Eihän siinä sitten. Puukotat kotelon kannen auki. Rapsuttelet varovasti geeliä pois ja kolvaat uudet karvat. Kuvassa näkyvien anturilinjojen lisäksi kannattaa juottaa uudelleen toisen reunan maadoitus. Kasatessa esim. tiivistesilikonia ohuelti ja kannen asettelun jälkeen kolvilla sulattelee reunat vielä yhteen.
                    Last edited by Clavurion; 18-03-2013, 18:09.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • KimmoKoo
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2012
                      • 206
                      • Oulu / Suomussalmi

                      Jos jarrupalojen kulumis-merkkivalo syttyy mittaristoon, niin pitääkö silloin uusia myös anturit jarrupalojen vaihdon yhteydessä? :think
                      E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
                      E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
                      Ex:
                      E39 523iA -00 Touring
                      E39 520i
                      E38 728i
                      E39 523i

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        Originally posted by KimmoKoo View Post
                        Jos jarrupalojen kulumis-merkkivalo syttyy mittaristoon, niin pitääkö silloin uusia myös anturit jarrupalojen vaihdon yhteydessä? :think
                        Jos saat ehjänä anturit pois ja ei ole mitään silminnähtävää vikaa, niin voi käyttää vanhoja.
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • -kalevi-
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 504
                          • Tuusula

                          Originally posted by bimmer528iA View Post
                          kun lämpötila laskee esim. +15 jonnekkin -10, niin piippaako muillakin auto jossain +2 tai +3 paikkeilla? viissiin se mustanjään varoitin... en muutakaan piippauksen aiheuttajaa keksinyt.

                          ja sitten toisen kysymykseen, minkälainen homma on -96 528iA vaihtaa etuiskarit vaikka lyhyesti kertoen? en ole vielä kertaakaan käynyt auton alla saatikka ottanut pyöriä irti, niin en tiedä...
                          Kyllä piippaa. Pitää purkaa aika paljon ja tarvii jousipuristinta...
                          E87 118d
                          E70 3.0d
                          Ex: E36 M3
                          Ex: E36 cabriolet m60b40
                          Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                          Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                          Comment

                          • kaol
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 5007
                            • Ilmajoki

                            Originally posted by janke View Post
                            Jos saat ehjänä anturit pois ja ei ole mitään silminnähtävää vikaa, niin voi käyttää vanhoja.
                            Jos merkkivalo syttyy, niin silloin ainakin toinen anturi on jo rikki. Ehjää anturia ei tarvitse vaihtaa.
                            Kokeilemalla se selviää...

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8257
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by janke View Post
                              Jos saat ehjänä anturit pois ja ei ole mitään silminnähtävää vikaa, niin voi käyttää vanhoja.
                              ei ne enää ehjiä ole jos valo kerta syttynyt

                              E: hidas
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Tarinan mukaan takakontissä pitäisi olla toinen SIM kortti paikka. Touring kyseessä ja olen aika tarkkaan etsinyt, missä se piilee?

                                Mitä kaikkea pitää vaihtaa jos vaihtaa johdollisenluurin faceliftin Siemensin irtoluuriin?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎