Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M52xxx Tyhjäkäyntiarvot+muut käyntihäiriöt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    TJJ. Kun tiedät paljon Bemareista, niin mihin kaikkeen tuo vuotava kopantiiviste vaikuttaa? Ainakin öljyä kuluu, mutta olisko imuvuotoa mahdollisesti?:think
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by janke View Post
      TJJ. Kun tiedät paljon Bemareista, niin mihin kaikkeen tuo vuotava kopantiiviste vaikuttaa? Ainakin öljyä kuluu, mutta olisko imuvuotoa mahdollisesti?:think
      Kyllä se aiheuttaa jonkinlaisen imuvuodon. Tiedä sitten miten suuren, mutta kyllähän öljykorkin vähäinen löysääminenkin jo näkyy lambda-/korjausarvoissa. Öljykorkin tiivisteen kuntokin kannattaa tutkia, käänsin omasta sen toisinpäin, uusi tietty olisi parempi ratkaisu.
      E39 528iA

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        Originally posted by TJJ View Post
        Kyllä se aiheuttaa jonkinlaisen imuvuodon. Tiedä sitten miten suuren, mutta kyllähän öljykorkin vähäinen löysääminenkin jo näkyy lambda-/korjausarvoissa. Öljykorkin tiivisteen kuntokin kannattaa tutkia, käänsin omasta sen toisinpäin, uusi tietty olisi parempi ratkaisu.
        Kiitos. No tuo jää nähtäväksi, että miten vaikuttaa.. vaikuttaako mihkään.
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          Kaasuläpän asentotiedot INPA:ssa.

          tp position kaasu ylhäällä @ DME analog 1:




          tp position kaasu pohjassa @ DME analog 1:




          throttle valve position prosentteina @ ABS/ASC status (kuvassa poljin pohjassa):




          Kumpaakin kautta pystyy seuraamaan kaasupoljinta hitaasti liikuttamalla, että miten asentotunnistimen antama tieto muuttuu.
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            Originally posted by kaol View Post
            Kaasuläpän asentotiedot INPA:ssa.

            tp position kaasu ylhäällä @ DME analog 1:




            tp position kaasu pohjassa @ DME analog 1:




            throttle valve position prosentteina @ ABS/ASC status (kuvassa poljin pohjassa):




            Kumpaakin kautta pystyy seuraamaan kaasupoljinta hitaasti liikuttamalla, että miten asentotunnistimen antama tieto muuttuu.
            Kiitos Kaol. Eli, virta päälle ja Inpalla näkee noi samat arvot, kun mittarillakin? ...vai onko Tp position lukemat Ohm:eja?(näkyi olevan voltteja)

            Tp position on mulla sama, kun tuossa kuvassa 1. Muista noista lukemista en tiedäkkään.:think
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              Huomasi nyt että sellanen oire tullut, kun alamäkeen ajaa ja päästää kaasun, niin auto hidastaa nykimällä noi 1-2 sekunin välein. Kumpikohan vaikuttaa tuohon kaasuläppä vai tyhjäkäyntiventtiili?
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                Sain nyt vaihdettua vanhan nokan tunnistimen ja vanos solenoidin, mutta edelleen 212 vanos jammed? Eli, olisiko nyt jotain ajoitus häikkää? Ei lähtenyt vanos edelleenkään activatella toimintaan:think
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Originally posted by Cell View Post
                  Tuon koodin saa jos ratas on käännettynä väärään kohtaan vanosta takaisin laittaessa. En epäile tekijän ammattitaitoa, mutta käpy voi käydä kelle vain.
                  Tarkista ainakin, venakoppa pois ja koita kääntyykö nokka.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    Originally posted by Cell View Post
                    Tarkista ainakin, venakoppa pois ja koita kääntyykö nokka.
                    Ok. Ei tuossa nyt ainakaan vetojen puolesta ole ongelmaa, mutta jännä nähdä.
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Perstuntumalla ei kovin helposti tunne jos vanos ei käänny aikaiselle, toisinpäin kyllä huomaa kun käy tyhjääkin huonommin kuin jenkkikasi.

                      Voithan sä mitata siitä myös että tuleeko ohjausta, jos onkin siellä puolen vika. Yleismittarilla pärjää.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        Originally posted by Cell View Post
                        Perstuntumalla ei kovin helposti tunne jos vanos ei käänny aikaiselle, toisinpäin kyllä huomaa kun käy tyhjääkin huonommin kuin jenkkikasi.

                        Voithan sä mitata siitä myös että tuleeko ohjausta, jos onkin siellä puolen vika. Yleismittarilla pärjää.
                        Tuleeko se ohjaus sinne ainostaa vanoksen toiminta alueella? Auto on nyt tarkistuksessa ja saa nähdä olisiko jotain ajoitus häikkää.. toivottavasti!
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Tulee, tai vaihtoehtoisesti kun painat inpalla activate. Yleismittarilla selviää
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            Vanos toimii!! Vika oli pieni ajoitus virhe. Kiitoksia paljon Kaolille ja muille asiantuntijoille Selvä vedon parannus tullut 2000-xxxx kierroksille.
                            Nyt pääseekin sitten jäähdytys järjestelmän ihmeelliseen maailmaan, että miksi neste taso on ylhäällä eikä laske normaaliin tasoon.:think No pitää toi latentin venttiilit ottaa irti ja katsoa onko ne jumissa eikä päästä nestettä läpöakkuun?:think
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              Pieni virhe oli käynyt vanosta asentaessa, kuten Supa ehti epäilläkkin. Nokka pääsi kääntymään n. 15 astetta, kunnes vanoksessa tuli raja vastaan. Vanoksen irroitus ja kokoaminen oikeaan kohtaan, niin koko säätöalue oli taas käytössä, eikä vanoksesta tullut enää vikakoodia.
                              Pahoittelut vielä Janille.
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              • jones\\
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2009
                                • 90
                                • Lahti

                                kantsii varmistaa että on vanosmäntä pohjassa ennenkä kirii nokkapyörän pultit.
                                e91 320da

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎