E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tome
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    erikoista, sillä vetari painui sisään ihan sormin painamalla :think
    No jos ei oo ihan äsken avattu tai vielä tehtaanjäljiltä ja jos on ruostunut kiinni napaan niin voi olla todella tiukassa. Itse kun olen omasta tuota muutaman kerran availlu ja laittanut aina kasausvaiheessa vähän öljyä booreille niin irtoaa vetari kyllä ilman ulosvetäjää.

Leave a comment:

• peto2
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    ...Se missä meinasin usko loppua oli kyllä vetarin sisään painaminen.. Vänkärin puoli meni ihan ok, mutta kuskin puolta vaihtaessa tuhosin kaksi ulosvetäjää.. No oma vika kun erehdyin hankkimaan fin bulletin 150 x 150 mm ulosvetäjän (motonet ei tarjonnut parempaakaan). Eli suosittelen jotain laadukkaampaa ulosvetäjää. Melkoista paskaa tuntuu olevan nuo finbullet työkalut...
    erikoista, sillä vetari painui sisään ihan sormin painamalla :think

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Fiksukselta tilasin itelle, Kamasan Hylsy juurikin nimenomaan tehty napamutterille (Sillä nimellä siis tuli, tosin tuo lienee perus pitkä 12 kantanen)

Hintaa oli 40 erkkiä.

Varmasti saa halvemmallakin jostain...
    (enkä oo vielä ees tarvinnu sitä, tai olen kerran yrittäny aukaista tuota takamutteria, mut on vähä tiukassa... Tosin käy öljynsuodattimen kanteen sitte kans )
    No jo on hylsyllä hintaa. Itse ostin Sealey valmistaman musta voimahylsyn (36mm 12 kantainen pitkä) Ebaysta. Hintaa tuli huimat 13€ kotiin kannettuna. Sealey antaa elinikäisen takuun, joten mikään kiinan kikkare se ei ole. Hyvin kesti vaihtaa molemmat takalaakerit vaikka mutterit olikin tiukassa. Parin metrin putki niin aukeaa kuin taikaiskusta

http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/762101/0

En kyllä lopulta itsekkään tarvinnut kun ei yksinkertaisesti 100kg räjähtävää seksiä riitä aukasemaan tuota, hypin siis metrin jatkovarren päässä eikä inahdustakaan. vein sitten pajalle laitettavaksi, tosin oman kämmin takia vaihdettiin väärän puolen laakeri
    Vaihdoin pari viikkoa sitten omasta 540 molemmat takapyöränlaakerit. Tuo Napamutterin irroitus ja kiristys oli kyllä ylivoimaisesti helpoin homma tuossa vaihdossa.. Tuon mutterin avaus on todella simppeli kun vaan on kunnon niveväännin ja putki. Itse käytin hieman alle 2m putkea ja hyvin aukesi molemmat mutterit. Se missä meinasin usko loppua oli kyllä vetarin sisään painaminen.. Vänkärin puoli meni ihan ok, mutta kuskin puolta vaihtaessa tuhosin kaksi ulosvetäjää.. No oma vika kun erehdyin hankkimaan fin bulletin 150 x 150 mm ulosvetäjän (motonet ei tarjonnut parempaakaan). Eli suosittelen jotain laadukkaampaa ulosvetäjää. Melkoista paskaa tuntuu olevan nuo finbullet työkalut.

Erittäin hyvä ohje tuohon hommaa löytyy täältä. Tuossa mainitun 1/4" E14 torx hylsyn saat ostamalla bilteman 1/4" monitoimihylsysarjan tuote nro 71111 hinta 8,99€. Noilla on 10V takuu ja vaikuttivat ihan hyviltä.

No mut hei, kiitti veitsenkäännöstä!

Mulla ei oo ees musta hylsy...
    Tuolla hinnalla ei ole edes voimahylsy?!

Leave a comment:

• asis
    replied
    Saisko kiristysmomentit M52B28:n vesipumpulle ja termostaatin kopalle?

Ainakin tuon muovisen termostaatin kopan taitaa saada väärällä kiristyksellä herkästi rikki ja vuotamaan..

Leave a comment:

• Bmw Dreamer
    replied
    http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/762101/0

En kyllä lopulta itsekkään tarvinnut kun ei yksinkertaisesti 100kg räjähtävää seksiä riitä aukasemaan tuota, hypin siis metrin jatkovarren päässä eikä inahdustakaan. vein sitten pajalle laitettavaksi, tosin oman kämmin takia vaihdettiin väärän puolen laakeri

No mut hei, kiitti veitsenkäännöstä!

Mulla ei oo ees musta hylsy...

Leave a comment:

• peto2
    replied
    Fiksukselta tilasin itelle, Kamasan Hylsy juurikin nimenomaan tehty napamutterille (Sillä nimellä siis tuli, tosin tuo lienee perus pitkä 12 kantanen)

Hintaa oli 40 erkkiä.

(enkä oo vielä ees tarvinnu sitä, tai olen kerran yrittäny aukaista tuota takamutteria, mut on vähä tiukassa... Tosin käy öljynsuodattimen kanteen sitte kans )

Leave a comment:

• Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by Fastpiksu View Post
    Tarvit siis 36mm 12-kanttisen hylsyn eikä välttämättä ihan jokapaikasta löydy.

Hintaa oli 40 erkkiä.

Leave a comment:

• Fastpiksu
    replied
    Originally posted by jmp2002 View Post
    Kiitoksia... saman tiedon löysin nettiä kaivamalla.. mistähän lie jääny mieleen tuo 41...
    Tarvit siis 36mm 12-kanttisen hylsyn eikä välttämättä ihan jokapaikasta löydy.

Leave a comment:

• jonsered92
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Kyllä. Proppu on 17mm.
    Kiitti. Pittää ehkä vaihtaa kyseinen härveli..
    Joku ehkä laittanu eri pultin tilalle kun ei menny 17mm mitenkää D:

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied
    Originally posted by jonsered92 View Post
    Marmorilta?
    Kyllä. Proppu on 17mm.

Leave a comment:

• jonsered92
    replied
    Luulen kyllä, ku oon mä ne aiemminki vaihtanu, mutta tosiaan ku ei mahtunu oikee kattelee kunnol D: Mistä muute ootte separaattorin hommanneet? Marmorilta?

Leave a comment:

• Olapade
    replied
    Ois taas pari kysymystä...
    Koitin vaihtaa parkkipaikal öljyi ja eihä siitä mittää sit tullu, ku ei ollukkaa oikeen kokosta avainta pohjaproppuun. Kattelin netistä räjäytyskuvia, mut niistä en löytäny. Eli onko se 22mm vai mikäh? :think 19mm oli liia pieni.
    Ootkohan avannut oikeata proppua? Kaverin E39:iin juuri vaihdoin, ja aukesi 17 mm avaimella. Otat koko sarjan mukaan ja kokeilet vuoron perään mikä sopii?

Osaako joku kertoa, mistä löytyy M52b28tu:n imusarjan "kuningasmutteri"? En ole kuvaa löytänyt mistään, ja searchilla on löytynyt vaan tarinoita, nekin M54B30:stä, lie kuitenkin samassa paikassa?

Leave a comment:

• jonsered92
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Minulla ainakin proppu on 19mm kannalla.

Tuo ihkan pieni puhallus ennemminkin johtuu paneelin ja sen puhaltimen pölyisyydestä / toimimattomuudesta.
    Miten mä en saanu sitä avainta käymää huomenna uus yritys..
    Kerran avasin paneelin ja imuroin pölyt sekä rasvasin ropellin muttei muutosta :SS

Leave a comment:

• Muurahainen
    replied
    Koitin vaihtaa parkkipaikal öljyi ja eihä siitä mittää sit tullu, ku ei ollukkaa oikeen kokosta avainta pohjaproppuun. Kattelin netistä räjäytyskuvia, mut niistä en löytäny. Eli onko se 22mm vai mikäh? :think 19mm oli liia pieni.

Toinen kyssäri, kun luin IHKAN toiminnasta ja senhä pitäs säätää mite ite tahtoo auto-toiminnolla. Mutta kun laittaa sen pois päältä ja painaa AUTOa nii tulee vaan yks pykälä vaikka varmasti pitäs puhaltaa enemmän. Etuvastus särki?
    Tuo ihkan pieni puhallus ennemminkin johtuu paneelin ja sen puhaltimen pölyisyydestä / toimimattomuudesta.
    Last edited by Muurahainen; 01-07-2013, 20:02.

Leave a comment:

• jonsered92
    replied

Toinen kyssäri, kun luin IHKAN toiminnasta ja senhä pitäs säätää mite ite tahtoo auto-toiminnolla. Mutta kun laittaa sen pois päältä ja painaa AUTOa nii tulee vaan yks pykälä vaikka varmasti pitäs puhaltaa enemmän. Etuvastus särki?

Leave a comment:

Working...
X