Originally posted by peto2
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
No jos ei oo ihan äsken avattu tai vielä tehtaanjäljiltä ja jos on ruostunut kiinni napaan niin voi olla todella tiukassa. Itse kun olen omasta tuota muutaman kerran availlu ja laittanut aina kasausvaiheessa vähän öljyä booreille niin irtoaa vetari kyllä ilman ulosvetäjää.
-
erikoista, sillä vetari painui sisään ihan sormin painamalla :thinkOriginally posted by HTK12 View Post...Se missä meinasin usko loppua oli kyllä vetarin sisään painaminen.. Vänkärin puoli meni ihan ok, mutta kuskin puolta vaihtaessa tuhosin kaksi ulosvetäjää.. No oma vika kun erehdyin hankkimaan fin bulletin 150 x 150 mm ulosvetäjän (motonet ei tarjonnut parempaakaan). Eli suosittelen jotain laadukkaampaa ulosvetäjää. Melkoista paskaa tuntuu olevan nuo finbullet työkalut...
Leave a comment:
-
No jo on hylsyllä hintaa. Itse ostin Sealey valmistaman musta voimahylsyn (36mm 12 kantainen pitkä) Ebaysta. Hintaa tuli huimat 13€ kotiin kannettuna. Sealey antaa elinikäisen takuun, joten mikään kiinan kikkare se ei ole. Hyvin kesti vaihtaa molemmat takalaakerit vaikka mutterit olikin tiukassa. Parin metrin putki niin aukeaa kuin taikaiskustaOriginally posted by Bmw Dreamer View PostFiksukselta tilasin itelle, Kamasan Hylsy juurikin nimenomaan tehty napamutterille (Sillä nimellä siis tuli, tosin tuo lienee perus pitkä 12 kantanen)
Hintaa oli 40 erkkiä.
Varmasti saa halvemmallakin jostain...
(enkä oo vielä ees tarvinnu sitä, tai olen kerran yrittäny aukaista tuota takamutteria, mut on vähä tiukassa... Tosin käy öljynsuodattimen kanteen sitte kans
)
Vaihdoin pari viikkoa sitten omasta 540 molemmat takapyöränlaakerit. Tuo Napamutterin irroitus ja kiristys oli kyllä ylivoimaisesti helpoin homma tuossa vaihdossa.. Tuon mutterin avaus on todella simppeli kun vaan on kunnon niveväännin ja putki. Itse käytin hieman alle 2m putkea ja hyvin aukesi molemmat mutterit. Se missä meinasin usko loppua oli kyllä vetarin sisään painaminen.. Vänkärin puoli meni ihan ok, mutta kuskin puolta vaihtaessa tuhosin kaksi ulosvetäjää.. No oma vika kun erehdyin hankkimaan fin bulletin 150 x 150 mm ulosvetäjän (motonet ei tarjonnut parempaakaan). Eli suosittelen jotain laadukkaampaa ulosvetäjää. Melkoista paskaa tuntuu olevan nuo finbullet työkalut.Originally posted by peto2 View Posthttp://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/762101/0
En kyllä lopulta itsekkään tarvinnut kun ei yksinkertaisesti 100kg räjähtävää seksiä riitä aukasemaan tuota, hypin siis metrin jatkovarren päässä eikä inahdustakaan. vein sitten pajalle laitettavaksi, tosin oman kämmin takia vaihdettiin väärän puolen laakeri
Erittäin hyvä ohje tuohon hommaa löytyy täältä. Tuossa mainitun 1/4" E14 torx hylsyn saat ostamalla bilteman 1/4" monitoimihylsysarjan tuote nro 71111 hinta 8,99€. Noilla on 10V takuu ja vaikuttivat ihan hyviltä.
Tuolla hinnalla ei ole edes voimahylsy?!Originally posted by Bmw Dreamer View PostNo mut hei, kiitti veitsenkäännöstä!
Mulla ei oo ees musta hylsy...
Leave a comment:
-
Saisko kiristysmomentit M52B28:n vesipumpulle ja termostaatin kopalle?
Ainakin tuon muovisen termostaatin kopan taitaa saada väärällä kiristyksellä herkästi rikki ja vuotamaan..
Leave a comment:
-
Originally posted by peto2 View Posthttp://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/762101/0
En kyllä lopulta itsekkään tarvinnut kun ei yksinkertaisesti 100kg räjähtävää seksiä riitä aukasemaan tuota, hypin siis metrin jatkovarren päässä eikä inahdustakaan. vein sitten pajalle laitettavaksi, tosin oman kämmin takia vaihdettiin väärän puolen laakeri
No mut hei, kiitti veitsenkäännöstä!
Mulla ei oo ees musta hylsy...
Leave a comment:
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostFiksukselta tilasin itelle, Kamasan Hylsy juurikin nimenomaan tehty napamutterille (Sillä nimellä siis tuli, tosin tuo lienee perus pitkä 12 kantanen)
Hintaa oli 40 erkkiä.
Varmasti saa halvemmallakin jostain...
(enkä oo vielä ees tarvinnu sitä, tai olen kerran yrittäny aukaista tuota takamutteria, mut on vähä tiukassa... Tosin käy öljynsuodattimen kanteen sitte kans
)
En kyllä lopulta itsekkään tarvinnut kun ei yksinkertaisesti 100kg räjähtävää seksiä riitä aukasemaan tuota, hypin siis metrin jatkovarren päässä eikä inahdustakaan. vein sitten pajalle laitettavaksi, tosin oman kämmin takia vaihdettiin väärän puolen laakeri
Leave a comment:
-
Fiksukselta tilasin itelle, Kamasan Hylsy juurikin nimenomaan tehty napamutterille (Sillä nimellä siis tuli, tosin tuo lienee perus pitkä 12 kantanen)Originally posted by Fastpiksu View PostTarvit siis 36mm 12-kanttisen hylsyn eikä välttämättä ihan jokapaikasta löydy.
Hintaa oli 40 erkkiä.
Varmasti saa halvemmallakin jostain...
(enkä oo vielä ees tarvinnu sitä, tai olen kerran yrittäny aukaista tuota takamutteria, mut on vähä tiukassa... Tosin käy öljynsuodattimen kanteen sitte kans
)
Leave a comment:
-
Kiitti. Pittää ehkä vaihtaa kyseinen härveli..Originally posted by Bmw Master View PostKyllä. Proppu on 17mm.
Joku ehkä laittanu eri pultin tilalle kun ei menny 17mm mitenkää D:
Leave a comment:
-
-
Luulen kyllä, ku oon mä ne aiemminki vaihtanu, mutta tosiaan ku ei mahtunu oikee kattelee kunnol D: Mistä muute ootte separaattorin hommanneet? Marmorilta?
Leave a comment:
-
Ootkohan avannut oikeata proppua? Kaverin E39:iin juuri vaihdoin, ja aukesi 17 mm avaimella. Otat koko sarjan mukaan ja kokeilet vuoron perään mikä sopii?Originally posted by jonsered92 View PostOis taas pari kysymystä...
Koitin vaihtaa parkkipaikal öljyi ja eihä siitä mittää sit tullu, ku ei ollukkaa oikeen kokosta avainta pohjaproppuun. Kattelin netistä räjäytyskuvia, mut niistä en löytäny. Eli onko se 22mm vai mikäh? :think 19mm oli liia pieni.
Osaako joku kertoa, mistä löytyy M52b28tu:n imusarjan "kuningasmutteri"? En ole kuvaa löytänyt mistään, ja searchilla on löytynyt vaan tarinoita, nekin M54B30:stä, lie kuitenkin samassa paikassa?
Leave a comment:
-
Miten mä en saanu sitä avainta käymääOriginally posted by Muurahainen View PostMinulla ainakin proppu on 19mm kannalla.
Tuo ihkan pieni puhallus ennemminkin johtuu paneelin ja sen puhaltimen pölyisyydestä / toimimattomuudesta.
huomenna uus yritys..
Kerran avasin paneelin ja imuroin pölyt sekä rasvasin ropellin muttei muutosta :SS
Leave a comment:
-
Tuo ihkan pieni puhallus ennemminkin johtuu paneelin ja sen puhaltimen pölyisyydestä / toimimattomuudesta.Originally posted by jonsered92 View PostOis taas pari kysymystä...
Koitin vaihtaa parkkipaikal öljyi ja eihä siitä mittää sit tullu, ku ei ollukkaa oikeen kokosta avainta pohjaproppuun. Kattelin netistä räjäytyskuvia, mut niistä en löytäny. Eli onko se 22mm vai mikäh? :think 19mm oli liia pieni.
Toinen kyssäri, kun luin IHKAN toiminnasta ja senhä pitäs säätää mite ite tahtoo auto-toiminnolla. Mutta kun laittaa sen pois päältä ja painaa AUTOa nii tulee vaan yks pykälä vaikka varmasti pitäs puhaltaa enemmän. Etuvastus särki?Last edited by Muurahainen; 01-07-2013, 20:02.
Leave a comment:
-
Ois taas pari kysymystä...
Koitin vaihtaa parkkipaikal öljyi ja eihä siitä mittää sit tullu, ku ei ollukkaa oikeen kokosta avainta pohjaproppuun. Kattelin netistä räjäytyskuvia, mut niistä en löytäny. Eli onko se 22mm vai mikäh? :think 19mm oli liia pieni.
Toinen kyssäri, kun luin IHKAN toiminnasta ja senhä pitäs säätää mite ite tahtoo auto-toiminnolla. Mutta kun laittaa sen pois päältä ja painaa AUTOa nii tulee vaan yks pykälä vaikka varmasti pitäs puhaltaa enemmän. Etuvastus särki?
Leave a comment:
Leave a comment: