E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BreeZi
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Siis meinasit laakeria navasta vai? Samalla ulosvetäjällä, jolla navankin irroittaa vetarista saa laakerin näppärästi irti. Sisäkooli jää kiinni napaan, mutta sen saa laakerin ulosvetäjällä irti. Sitten sitä vanhaa sisäkooli käyttäen ulosvetäjällä painaa uuden laakerin paikalleen. Todella helposti onnistui tuo vaihe ilman prässiä tai ruuvipenkkiä. Hankalimmat vaiheet itsellä oli kyllä tuo vetarin sisään painaminen ja niiden neljän torx-pultin irroitus ja kiristys. Kasissa on paksumpi vetari kuin bensa kutosessa, joten ahtaampi irroittaa nuo torxit.
    Virallinen korjausohjehan on että vetari jätetään paikoilleen laakerin irroituksen yhteydessä. tuohon keskiöosaan
    (mihin pyöräkin tulee kiinni) laitetaan ulosvedin ja vedetään se laakeripesästä irti liukuvasaran avulla. Tämän jälkeen avataan torxit takaa ja koko laakeriyksikön pitäisi irrota nätisti. Sitten vain uutta motiskoa prässäämään kasaan ja takaisin paikoilleen.

    Leave a comment:


  • Jookuj
    replied
    Minkälainen homma on vaihtaa e39 525 nokka-akselin asentotunnistin? En tiiä vielä onko se imu vai pako puolelle.. Jos joku on vaihtanu kumman vaan niin kerrohan miten tapahtuu? Voiko sen vaihtaa ihan koti konstein ja mistä löytyy?

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Mites, kahdessa edellisessä kolmiysissä keskulukon kaukosäädin on toiminut todella kaukaa (100m helposti) mutta nykyisessä tuntuu että pitää olla 10m säteellä autosta että ovet aukeaa, takapuolella autoa jos on niin vielä lähempänä... Voikohan tuota mitenkään elvyttää millään tavalla että ottais paremmin muuten kuin pariston vaihto kakeen mikä on tehty jo?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Climacomfort tuulilasi, saako muualta kuin merkkarilta ja missä hinnassa suurinpiirtein?

    Leave a comment:


  • Pexii
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Valmistettu milloin? 8/99 jälkeen valmistetuissa on 105C termari, joten siellä pitääkin olla painetta, että ei keitä.
    Kiitos tiedosta elikkäs ei taida olla hätää

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Pexii View Post
    540ia 4,4l e39
    Valmistettu milloin? 8/99 jälkeen valmistetuissa on 105C termari, joten siellä pitääkin olla painetta, että ei keitä.

    Leave a comment:


  • Pexii
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ja auto oli?
    540ia 4,4l e39

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Pexii View Post
    Joo mulla on v8 koneella oleva ni en sit tiiä että kauanko pitäs ilmata mutta ilmaa ei oo ainankaan tullu ilmausruuvin kautta pitkään aikaan..

    + mulla on alavesiletku ihan viilee ja ylävesiletku tulikuuma. lämmötkin on normaalit mutta kerää vaan painetta et oisko mahdollista et korkissa vika?
    Ja auto oli?

    Leave a comment:


  • Pexii
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Onko ilmattu kunnolla? Mulla teki noin ainakin m52b25 kun oli ilmaa vielä jossain onkaloissa.
    Joo mulla on v8 koneella oleva ni en sit tiiä että kauanko pitäs ilmata mutta ilmaa ei oo ainankaan tullu ilmausruuvin kautta pitkään aikaan..

    + mulla on alavesiletku ihan viilee ja ylävesiletku tulikuuma. lämmötkin on normaalit mutta kerää vaan painetta et oisko mahdollista et korkissa vika?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Pexii View Post
    Elikkäs kerää melkoisen määrän painetta säiliöön. Mietin että johtuuko tämä paisuntasäiliön korkista vaiko jostain muusta?
    Onko ilmattu kunnolla? Mulla teki noin ainakin m52b25 kun oli ilmaa vielä jossain onkaloissa.

    Leave a comment:


  • Pexii
    replied
    Paisuntasäiliöön painetta...

    Elikkäs kerää melkoisen määrän painetta säiliöön. Mietin että johtuuko tämä paisuntasäiliön korkista vaiko jostain muusta?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by BmwPunisher View Post
    Tuleeko 523i -99 touringiin valmis liitin valaistulle vaihdekepin nupille?

    Ei äkkiseltään ainakaan löytynyt.. miten ootte valaistun nupin retrofitanneet?
    Tuskin tulee, tuhkakupista jatkaa?

    Leave a comment:


  • BmwPunisher
    replied
    Tuleeko 523i -99 touringiin valmis liitin valaistulle vaihdekepin nupille?

    Ei äkkiseltään ainakaan löytynyt.. miten ootte valaistun nupin retrofitanneet?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Rockwell View Post
    Mikäköhän on mittaristosta tai jostain menossa rikki kun tripin ja ulkolämmön taustavalot ovat todella kirkkaalla? Säätörulla vaikuttaa kaikkiin muihin paitsi niihin eikä muita saa edes niin kirkkaaksi. Mitään muutoksia ei ole tehty.
    Jos vanhempi e39, niin kokeile ensiksi resetoida auto salavalikosta ja katso muuttuuko tilanne:think Salavalikosta ensi 19. ja sitten 21.

    Edit: Kyseessä siis uudenpi e39... kokeile resetointia jos auttaa asiaan.
    Last edited by janke; 07-07-2013, 08:23.

    Leave a comment:


  • tmth
    replied
    Originally posted by Garash View Post
    Kukas se osaa kylmiltään sanoa mistä ja minne tämä katkottu johto kuuluu?

    Eli siis apparin puolella laatikon vieressä ja sisälle päin näyttäs menevän.:think
    Äkkiseltään näyttäisi lohkolämppärin sisähaaralta?

    Leave a comment:

Working...
X