E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Night-Wind
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1534
    • 02

    #136
    ^

    Siis kun peräpää ilmassa ja ottaa kaksinkäsin vanteesta kiinni ja ravistaa niin liikkuu koko vanne. Ihan ku ois klappia jossain.
    ex: BMW E38 735iA -97
    ex: MB W211 E200CDI -03
    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
    ex: BMW E39 528iA -96
    ex: MB W126 300SE -89
    ex: BMW E34 525iAT -95
    ex: BMW E36 316iA -91

    Comment

    • Kems
      Bimmer Rookie
      • May 2012
      • 151
      • Pirkanmaa

      #137
      Mikähän auttaisi, kun auto vetelee niin perhanasti leveiden kesäkumien vuoksi? Takana on 255 ja edessä 235 (vanne 17"). Pitäisikö näihin laittaa hieman kovemmat paineet? Takana nyt 2,5 bar ja edessä n. 2,1 bar.

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8284
        • Järvikylä (Nakkila)

        #138
        Originally posted by Night-Wind View Post
        ^

        Siis kun peräpää ilmassa ja ottaa kaksinkäsin vanteesta kiinni ja ravistaa niin liikkuu koko vanne. Ihan ku ois klappia jossain.
        niin niin.. klappia voi olla laakerissa, "narinahelassa", tukivarsissa, sisä ja ulkopäässä. eikä auta kun könytä sinne auton alle katsomaan että missä se väljä on.

        Originally posted by Kems View Post
        Mikähän auttaisi, kun auto vetelee niin perhanasti leveiden kesäkumien vuoksi? Takana on 255 ja edessä 235 (vanne 17"). Pitäisikö näihin laittaa hieman kovemmat paineet? Takana nyt 2,5 bar ja edessä n. 2,1 bar.
        paineet vois olla puoli baaria korkeemmatkin, ja yksi mikä vaikuttaa aivan saatanasti, pyöränkulmat.
        Last edited by peto2; 20-04-2013, 16:43.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10946
          • Joensuu

          #139
          Originally posted by Kems View Post
          Mikähän auttaisi, kun auto vetelee niin perhanasti leveiden kesäkumien vuoksi? Takana on 255 ja edessä 235 (vanne 17"). Pitäisikö näihin laittaa hieman kovemmat paineet? Takana nyt 2,5 bar ja edessä n. 2,1 bar.
          Reilusti lisää painetta vaan. Itsellä oli viime kesän 2,8 edessä ja 3.0 takana. Renkaina 235/45/17. Matalilla paineilla mullakin veteli melkoisesti.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • bimmer528iA
            Bimmer Rookie
            • Jan 2013
            • 62
            • salo

            #140
            omissani 225 leveissä 18" on jotain 2,5bar ja vetelee oikeastaan vaan kaupungilla, maantiellä ei juurikaan oikeastaan

            onkohan ominaisuus vai jotakin rikki...: useimmiten kun pitempään seisseenä lähtee ja ajelen kotoonta ala mäen kaasu ylhäällä, se rullaa sopivasti vauhdin hieman kiihtyessä.
            sitten ennen risteystä etsii jarrupolkimen kengän alle ja hieman painaa ni "nykäisten" ottais jarruja päälle, heti sen jälkeen pitää jatkaa jarrun painamista normaalisti. eli hieman ku painaa ni nykäsee, sen jälkeen voi jatkaa normaalisti jarruttelua. ja kellon ajalla ei väliä, niin tuskin on kosteuden aiheuttamaa ja jatkunut sama vaiva koko minulla olo ajan.

            sekavasti kirjoitettu, mutta lisätiedoitetaan jos ei ymmärretä.

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4180

              #141
              Originally posted by bigblock
              Quote:
              Originally posted by bemmeri
              No enpä osaa varmaksi sanoa, mutta usein tuo päätyosassa oleva kalvo tuntuu olevan revenny. Näkeepähän sitten kun omaani vaihdan, oliko mitä vaikutusta ja missä kunnossa entinen kalvo oli. En oo omissa autoissa yleensä kulutusta niin tarkaan seurannu, mutta syksyllä tuntui että tämä oma vei vähemmän, nyt on maanteilläkin kulutusmittarin viisari yli kympin tienoilla normaalinopeuksissa. Ennen se pysy selvästi alle.
              Tossa kans viisaria ja ajotietskarin näytöllä tasamaalla tasanopeudella n,12l.
              Tuo ollu kokoajan tuommonen tosin ei ole kauaa ollu talossa.

              Ilmottele muuttuuko tilanne mitenkään tuon takakannen vaihdolla.
              No entinen topikki menny kiinni, mutta otin imusarjan pois ja tuon päätykotelon.

              Kalvo oli täysin ehjä, tosin imusarjan tiivisteen välistä on hieman tullu imuvuotoa, sekä kuvassa olevan osan kuminen liitos oli revenny. Lisäksi mulla halkesi tuo muovinen tötterö purkaessa, eli tilailenpa uuden osan ja auto jääkin noille sijoilleen siksi aikaa (tuon pelkän kumin pätkän olisi voinu vaihtaa sopivaan ehjään ja klemmareilla kiinni). nro: 11151705301
              Last edited by bemmeri; 20-04-2013, 18:51.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • Bmw Dreamer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 2762
                • Kouvola

                #142
                Originally posted by Night-Wind View Post
                ^

                Siis kun peräpää ilmassa ja ottaa kaksinkäsin vanteesta kiinni ja ravistaa niin liikkuu koko vanne. Ihan ku ois klappia jossain.
                heiluukos se jossain tietys suunnassa vai jokasuuntaan?
                BMW 520d Touring '06 314tkm
                BMW 530D Touring '99 552tkm
                BMW 320da Touring '02 427tkm
                Volvo V70 D5 '02
                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                Case IH 5140 Maxxum

                Comment

                • Night-Wind
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 1534
                  • 02

                  #143
                  Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                  heiluukos se jossain tietys suunnassa vai jokasuuntaan?
                  Vanteesta nappaa kiinni kello 3 ja 9 niin sillai päin.
                  ex: BMW E38 735iA -97
                  ex: MB W211 E200CDI -03
                  ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                  ex: BMW E39 528iA -96
                  ex: MB W126 300SE -89
                  ex: BMW E34 525iAT -95
                  ex: BMW E36 316iA -91

                  Comment

                  • sonikk
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 1664
                    • Kerava

                    #144
                    Onko myös klo 12 ja 6? Laakerikin voi tietysti olla väljä. :think

                    Comment

                    • Bmw Dreamer
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 2762
                      • Kouvola

                      #145
                      Originally posted by Night-Wind View Post
                      Vanteesta nappaa kiinni kello 3 ja 9 niin sillai päin.
                      Veikataan takimmaista "banaani" tukivartta, voi tietysti olla etummainenkin. Ei muuta ku kaveri mukaan, toinen heiluttaa toinen kokeilee palloniveliä. Jos oikein kunnolla on, niin rengas pois ja ihan silminkin näkee mikä on väljä.
                      Rengas ja vanne jokatapauksessa pois myöhemmin viimeistään, että näkee kunnolla missä on väljää. Jarrua painamalla laakerin väljyys poistuu.
                      BMW 520d Touring '06 314tkm
                      BMW 530D Touring '99 552tkm
                      BMW 320da Touring '02 427tkm
                      Volvo V70 D5 '02
                      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                      Case IH 5140 Maxxum

                      Comment

                      • Hiddenemarc
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2011
                        • 426
                        • Rovaniemi

                        #146
                        Onko ideoita?

                        Mulla tuo sigun auto teki tänään ihan normaalista ajosta tulin pihaan ja auto seiso sen 1 tunnin, menin autolle ja starttasin ni ei tehny muuta ko solenoidi naksahti ärhäkkäästi mutta ei lähteny pyörittämään millään..
                        Kuitenki jonku aikaa taisteltuani auto strattas ilosesti mutta jäi kalvaamaan että onko startti moottori sanomassa soppariaan irti?

                        Vai onko näissä jossain joku tietty mesta mistä ei esim moottori saa maita tai jokin tietty kohta pettää?

                        Vinkkejä ennenku meen auton alle ryömimään?

                        Itessäänhän startti ei oo kalliskaan mutta silti haluun kattoa enko siellä joku yksinkertanen vika ko tommosen teki ettei hetkeen toiminu ja sitte pikkusen taistelun jälkeen pelaa ihan normaalisti :think
                        S4 B5
                        Urs4 4.2
                        A8 D3 4.2 Lang

                        ex. M5 e39 -99
                        ex. 330 xDA e46 -03
                        ex. 523 e39 -96

                        Comment

                        • Bmw Dreamer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 2762
                          • Kouvola

                          #147
                          En ota tuohon vikaan sen enempää kantaa, ku että tossa nelikko mitsussa oli kanssa vähä ongelmaa, naksahti vaan ja sitte saatto herää yhtäkkiä. Viimenään ei enää millään heränny ku koputtamalla Startin kylkeen esim hylsysarjan jatkolla. Startti vaihtoon siintä. Ei varmaan isoo vikaa tuossa ole. Vois äMmässä olla vastaavaa vikaa sitte? :think
                          BMW 520d Touring '06 314tkm
                          BMW 530D Touring '99 552tkm
                          BMW 320da Touring '02 427tkm
                          Volvo V70 D5 '02
                          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                          Case IH 5140 Maxxum

                          Comment

                          • dede
                            Bimmer Rookie
                            • May 2011
                            • 117
                            • pirkanmaa

                            #148
                            Tuli mitattua nyt kun auto 11h seissy pihassa ni akku näytti 12,3 :( Eilen tosiaan 10h seisoneena ei näyttäny et ois purkanu yhtään. Ja tuli katsottua tuo purku testi ja näytti ihan ok. Mistähän rupeis sitten vikaa etsiskelemään?

                            Comment

                            • Tahka-
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2007
                              • 76
                              • Loimaa

                              #149
                              Edelleen olis ongelmia ton hanttarin oven kanssa kun ei aukee perkeleelläkään.
                              Tiätääkös joku noista sähköistä jotain. Sain ovipahvin alta kaivettua 3 johtoo esille mitkä näyttäis menevän lukkopesälle. sininen musta ja valkonen. Tietääkö joku että jos noihin antaa suoraan virtaa niin saako oven niin huijattua aukeemaan?

                              Comment

                              • bimmer528iA
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2013
                                • 62
                                • salo

                                #150
                                Originally posted by bimmer528iA View Post
                                omissani 225 leveissä 18" on jotain 2,5bar ja vetelee oikeastaan vaan kaupungilla, maantiellä ei juurikaan oikeastaan

                                onkohan ominaisuus vai jotakin rikki...: useimmiten kun pitempään seisseenä lähtee ja ajelen kotoonta ala mäen kaasu ylhäällä, se rullaa sopivasti vauhdin hieman kiihtyessä.
                                sitten ennen risteystä etsii jarrupolkimen kengän alle ja hieman painaa ni "nykäisten" ottais jarruja päälle, heti sen jälkeen pitää jatkaa jarrun painamista normaalisti. eli hieman ku painaa ni nykäsee, sen jälkeen voi jatkaa normaalisti jarruttelua. ja kellon ajalla ei väliä, niin tuskin on kosteuden aiheuttamaa ja jatkunut sama vaiva koko minulla olo ajan.

                                sekavasti kirjoitettu, mutta lisätiedoitetaan jos ei ymmärretä.
                                ja sitten vielä toisena asiana sellanen, että onko kukaan kokeillut vaikutusta redlinen SI-1 *Complete Fuelsystem Cleaner bensiinin lisäaine* ainetta?

                                Comment

                                Working...
                                X