E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW323
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 994
    • kempele

    #886
    Originally posted by MentalNight View Post
    Millaset laitteet moiseen tarvitsi ja meneeköhän läpi katsastuksesta? Näillä lakeuksilla vikakoodimiehet vähissä, mutta onnistuisiko perus vikakoodilaitteilla?
    mulla oli ainakin katsastuksessa toiminnassa mut olin ottanu parkit pois ku silloinhan etuvilkut palaa puoliteholla tuli vaan huomautus parkeista

    E: bmw scannerilla muistaakseen pysty koodaan
    Nissan Stagea NM35 -01
    2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
    harrastepohjalta E21 316

    Comment

    • anteroro
      BTCF Member
      • Jan 2009
      • 434
      • oulu

      #887
      Originally posted by BreeZi View Post
      Mitenkäs tuon E39:sin koritakuu meni? Oliko se 12v vai mitenkä?
      Sattui nimittäin silmäripsiin pientä röpöstä/ruostetta etulokarissa ja peräkontin luukussa.
      Eikös se ollut 6 vuotta.. :think
      E30 325 M-tech II DCT
      9.97s/238kmh

      Comment

      • MentalNight
        Bimmer Fanatic
        • May 2010
        • 352
        • Rollo

        #888
        Originally posted by TJJ View Post
        Miksi tuollaiset pitäisi autoon saada, nehän taitaa olla laittomat Suomessa?
        Miellyttää omaa silmää enemmän kun EU malli.

        Originally posted by BMW323 View Post
        mulla oli ainakin katsastuksessa toiminnassa mut olin ottanu parkit pois ku silloinhan etuvilkut palaa puoliteholla tuli vaan huomautus parkeista

        E: bmw scannerilla muistaakseen pysty koodaan
        Voi piru, ei kehtaisi Rovaniemelle tai Tornioon asti lähteä ajamaan koodailujen vuoksi..

        E: Miten olisi polttimon paikalle P21/5W polttimo ja kanta sille johon 5w langalle ryöstäisi suoran virran parkeilta ja 21w langalle vilkun virtapiuhalta?
        Alkaakohan mennä taas räpeltämisen puolelle :/
        Last edited by MentalNight; 16-07-2013, 16:03.
        Elämä potkii.
        _______________________________
        -E39 528iA '97
        -E34 518i '91

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #889
          Originally posted by TJJ View Post
          Miksi tuollaiset pitäisi autoon saada, nehän taitaa olla laittomat Suomessa?
          Amerikassa kaikki on paremmin.

          Comment

          • Arnolds
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3310
            • Kajjjaani

            #890
            Originally posted by TJJ View Post
            Miksi tuollaiset pitäisi autoon saada, nehän taitaa olla laittomat Suomessa?
            Sitä voi ihmetellä ja turhaa se täällä on. :think:think
            F26 xDrive20d TwinPower

            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

            Comment

            • Gize
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 551
              • Tampere

              #891
              Nyt tietäjille _todella nopea_ kysymys!

              Takakontti ei aukea napista sisältä, luukusta eikä avaimesta!

              Sisältä kuuluu pieni napsaus vain jostain apparinpuolelta jalkatilasta/hanskalokeron lähistöltä. Sulakkeet sieltä kävinkit läpi tuloksetta.


              Mistä lähdetään liikkeelle, kysymys olisi nopea koska kauppatavarat on kontissa

              edit: kyseessä siis sigun sedan e39
              Kulkineet:
              BMW 730dA -03
              BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
              BMW 323i -95
              Honda CBR600Fighter
              EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

              3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

              Comment

              • Tome
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 548
                • Joensuu

                #892
                Originally posted by Gize View Post
                Nyt tietäjille _todella nopea_ kysymys!

                Takakontti ei aukea napista sisältä, luukusta eikä avaimesta!

                Sisältä kuuluu pieni napsaus vain jostain apparinpuolelta jalkatilasta/hanskalokeron lähistöltä. Sulakkeet sieltä kävinkit läpi tuloksetta.


                Mistä lähdetään liikkeelle, kysymys olisi nopea koska kauppatavarat on kontissa

                edit: kyseessä siis sigun sedan e39
                avaimella aukeaa, pitää vaan kääntää enempi sitä avainta ku normaalisti

                Comment

                • Gize
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 551
                  • Tampere

                  #893
                  Originally posted by Tome View Post
                  avaimella aukeaa, pitää vaan kääntää enempi sitä avainta ku normaalisti

                  No johan selvisi syy ja pakasteetkin purettu, ongelma ei ollut tuo etteikö avaimella aukeaisi, mutta näköjään tuohon ei vara-avain toimi

                  Pääavaimesta kun on siru rikki (ei auto käynnisty vaan käytettävä vara-avainta) niin räknäsin tietysti vain tuolla "käynnistysavaimellani" sitä mutta eihän se piru mennyt edes kokonaan sinne sisään. Oli niin paskaisen näköinen että oletin vain olevan täynnä jotain mujua mutta hokasinpa sitten lopulta ottaa tuon pääavaimen jolla sitä ei käyntiin saa niin johan sulahti sisään ja luukku auken oikein mallikkaasti

                  Onkos takakontin johtosarja syypää tuohon ettei avaimen tai kuskin jaloistakaan kontti aukea? Johtosarjasta oli 2 johtoa poikki, joista toinen oli tuolle kontin mikrokytkimelle jota en ole vielä kerennyt tinata (aukeaa/aukesi siis vain avaimen napista tai kuskin jaloista). Onko siellä siis oletettavasti lisää poikki vai johtuuko tuo jostain muusta?
                  Kulkineet:
                  BMW 730dA -03
                  BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                  BMW 323i -95
                  Honda CBR600Fighter
                  EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                  3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                  Comment

                  • Ivl
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 216
                    • Oulunsalo

                    #894
                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Syyläriltä tulevassa letkussa oleva anturi taitaa vedellä viimeisiään. Se anturi on helppo vaihtaa ja ei maksa paljoa.
                    Anturi vaihdettu ilman tulosta. Flekti huutaa täysillä heti startista, välillä toimii kuten pitää, vaihtelee nopeutta, välilä ei sammu vaikka auton sammuttaa. Nyt johto irti, jotta ei itsekseen puhaltele parkkiksella.

                    Antaako ilmastointi (flekti) vikakoodia, että sais selville, mikä sitä kiusaa?

                    T Jukka
                    Bmw X5 2011
                    Vw caddy 2019

                    Comment

                    • Tappokinnas
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2013
                      • 187
                      • Pori

                      #895
                      Täytyisi uusia kampikammion huohotusventtiili ( eli separaattori??)ja letkuja 1996 vuosimallin 528 sedaniin.. Onko esim. schmiedmannin tarvike-osat laadultaan käypiä vai tarviiko hakea marmorilta?

                      Kampikammion tuuletusventtiili - 11151703484, 11 15 1 703 484, 1703484, 11151703484 - Sopii malleihin: E39


                      Onko jollakulla tietoa mitä ko. osa merkkiliikkeessä mahtaa maksaa.
                      Bmw e39 528 automatic vm.1998
                      Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
                      Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
                      Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

                      Comment

                      • kalemaan
                        Newbiemmer
                        • May 2013
                        • 12
                        • Hamina/Lappeenranta

                        #896
                        Hei!
                        Olisin vklp menossa tuollaista http://www.nettiauto.com/bmw/528/5752430 katsomaan. Mitä näissä kannattaa erityisesti tarkastaa? Tyyppivikoja? Erityisen ruosteherkkiä paikkoja? Onko hinta ja kilometrilukema mielestänne suhteessa? Ja onko moista ylipäätään helppo myydä vai tuleeko jäämään käpälään...

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10946
                          • Joensuu

                          #897
                          Originally posted by Gize View Post
                          No johan selvisi syy ja pakasteetkin purettu, ongelma ei ollut tuo etteikö avaimella aukeaisi, mutta näköjään tuohon ei vara-avain toimi

                          Pääavaimesta kun on siru rikki (ei auto käynnisty vaan käytettävä vara-avainta) niin räknäsin tietysti vain tuolla "käynnistysavaimellani" sitä mutta eihän se piru mennyt edes kokonaan sinne sisään. Oli niin paskaisen näköinen että oletin vain olevan täynnä jotain mujua mutta hokasinpa sitten lopulta ottaa tuon pääavaimen jolla sitä ei käyntiin saa niin johan sulahti sisään ja luukku auken oikein mallikkaasti

                          Onkos takakontin johtosarja syypää tuohon ettei avaimen tai kuskin jaloistakaan kontti aukea? Johtosarjasta oli 2 johtoa poikki, joista toinen oli tuolle kontin mikrokytkimelle jota en ole vielä kerennyt tinata (aukeaa/aukesi siis vain avaimen napista tai kuskin jaloista). Onko siellä siis oletettavasti lisää poikki vai johtuuko tuo jostain muusta?
                          Yleinen vaiva tuo ja sen usein aiheuttaa tuo johtojen katkeaminen. Kolvaaminen toimii aikansa, mutta katkeaa sitten luultavasti siitä juotoksen vierestä (näin kävi ainakin itselle). Itse aion uusia tuon kumihaitarin sisään jäävät johdot.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • KimmoKoo
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2012
                            • 206
                            • Oulu / Suomussalmi

                            #898
                            Originally posted by Gize View Post
                            Onkos takakontin johtosarja syypää tuohon ettei avaimen tai kuskin jaloistakaan kontti aukea? Johtosarjasta oli 2 johtoa poikki, joista toinen oli tuolle kontin mikrokytkimelle jota en ole vielä kerennyt tinata (aukeaa/aukesi siis vain avaimen napista tai kuskin jaloista). Onko siellä siis oletettavasti lisää poikki vai johtuuko tuo jostain muusta?
                            Lähtisin etsimään vikaa ensin johtosarjasta ja jos siinä ei ole vikaa niin kannattaa vaihtaa peräluukun keskuslukon sähköservo. Helppo vaihtaa, purat vain kontin verhoilun pois.

                            E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
                            E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
                            Ex:
                            E39 523iA -00 Touring
                            E39 520i
                            E38 728i
                            E39 523i

                            Comment

                            • KimmoKoo
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2012
                              • 206
                              • Oulu / Suomussalmi

                              #899
                              Originally posted by kalemaan View Post
                              Hei!
                              Olisin vklp menossa tuollaista http://www.nettiauto.com/bmw/528/5752430 katsomaan. Mitä näissä kannattaa erityisesti tarkastaa? Tyyppivikoja? Erityisen ruosteherkkiä paikkoja? Onko hinta ja kilometrilukema mielestänne suhteessa? Ja onko moista ylipäätään helppo myydä vai tuleeko jäämään käpälään...
                              Itse tarkasteleisin erittäin tarkasti löytyykö alustasta väljää. Auto tunkin nokkaan ja heiluttelemaan renkaita ylös-alas sekä oikealle-vasemmalle. Oven alareunat ja lokasuojat kannattaa tarkistaa. Sateen jälkeen vesi jää seisomaan polttoaineluukun sisälle, herkkä ruostumaan. Vesipumpun+muiden hilppeiden vaihdosta kannattaa kysyä. Omasta E39:stä meni vauhtipyörä vaihtoon 220 tkm kohdalla, täristi koko autoa kun "ryömitti" ilman kaasua. Nämähän ei jää pyörimään käsiin, varsinkin jos on hyväkuntoinen. Menee kaupaksi kun laittaa hinnan kohdalleen. Ei kait tuossa muuta, kun tinkaat vain hinnasta vielä ainakin 500€ pois.
                              E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
                              E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
                              Ex:
                              E39 523iA -00 Touring
                              E39 520i
                              E38 728i
                              E39 523i

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3665
                                • seinäjoki

                                #900
                                Originally posted by Tappokinnas View Post
                                Täytyisi uusia kampikammion huohotusventtiili ( eli separaattori??)ja letkuja 1996 vuosimallin 528 sedaniin.. Onko esim. schmiedmannin tarvike-osat laadultaan käypiä vai tarviiko hakea marmorilta?

                                Kampikammion tuuletusventtiili - 11151703484, 11 15 1 703 484, 1703484, 11151703484 - Sopii malleihin: E39


                                Onko jollakulla tietoa mitä ko. osa merkkiliikkeessä mahtaa maksaa.
                                Kyl noi toimii ihan tarvikkeenakin. En tiedä paljonko orkkis maksaa, mutta veikkaan jotain 70-100€:think
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X