Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tome
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 548
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by KanaDimmy View Post
    http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=998

    Siinä vielä uudestaan sama kysely, ennenkuin avataan kantta Voiko muuten ilmestyä sitä mönjää ilman että olisi pahvi palanut? Ei tosiaan ainakaa haissut mikään pakokaasulle eikä kyllä putkestakaan ole tietääkseni vesihöyryä tai muuta tullut
    Se mönjä on ihan normaalia kylmälimaa, se miten paljon sitä esiintyy riippuu öljystä ja ajetun matkan pituudesta. Ilmaahan sulla siellä on jos kerta paisari vuotaa, ja siks nosti lämmöt. Jos jäähdytin vanha niin uusiin koko jäähdytin ja ilmaus tehtaan ohjeen mukaisesti. Kansi siitä tuskin on mennyt.

    Comment

    • atte.o
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2009
      • 894
      • haukipudas

      #17
      Originally posted by Rocla View Post
      1999 530dA vuotaa jäähdytysnestettä moottorin vasemmalta kyljeltä.

      Jokseenkin osan #7 laipan tienoilta.

      Onko kenelläkään tiedossa noissa liitoksissa olevien o-renkaiden kokoa, ottaisi ne nyt ainakin valmiiksi ennenkuin availee isosti mitään.
      Se laippa murenee vanhuuttaan. Ehottamasti uusi laippa vaan. 11e marmorilta koko paketti.

      Edit: En katsonut kuvia kun oletin mistä vuosi,mutta itsellä vuosi kuvassa osasta #11 nestettä. http://realoem.com/bmw/showparts.do?...42&hg=11&fg=35
      Last edited by atte.o; 10-12-2013, 15:50. Reason: ........
      E61 M-sport

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14505
        • Oulu

        #18
        Kuinkas helposti näistä M57:sta hehkut katkeaa vaihdettaessa? Ei taida tuo oma oikeen hehkutella ku aamulla joutu kolmesti startaamaan ennenku lähti käymään. Pakkasta oli yöllä n. 19 ja päivälläki 12. Näytti vielä olevan vikakoodia hehkuista/releestä. Rele tosin ei taida näistä alkupään moottoreista kovin usein porsia. :think
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Fastpiksu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2010
          • 1571
          • Kajaani-Paltamo

          #19
          Originally posted by zener View Post
          Kuinkas helposti näistä M57:sta hehkut katkeaa vaihdettaessa? Ei taida tuo oma oikeen hehkutella ku aamulla joutu kolmesti startaamaan ennenku lähti käymään. Pakkasta oli yöllä n. 19 ja päivälläki 12. Näytti vielä olevan vikakoodia hehkuista/releestä. Rele tosin ei taida näistä alkupään moottoreista kovin usein porsia. :think
          Järjen kanssa ne pitää vaihtaa mutta ei niitä ihan kummassa poikki saa. Moottorin kun ajaa kuumaksi ja vielä yhet takarenkaat polttaa sileiksi tallin eteen ja sitten pikavauhtia imusarja irti ja hehkuihin käsiksi niin luulisi aika nätisti tulevan
          Chevrolet Express van
          Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
          E36 325i group F

          Ex:
          e34 525i
          e34 525tds "superturbo"
          e39 530d M-Sport

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14505
            • Oulu

            #20
            Pitääkö tuota imusarjan irroitusta harjotella, jotta onnistuu tarpeeksi nopeasti ettei motti jäähdy liikaa. Ei autaku rueta huomenna ihmetteleen hehkujen vaihtoa. :think
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #21
              Originally posted by atte.o View Post
              Se laippa murenee vanhuuttaan. Ehottamasti uusi laippa vaan. 11e marmorilta koko paketti.

              Edit: En katsonut kuvia kun oletin mistä vuosi,mutta itsellä vuosi kuvassa osasta #11 nestettä. http://realoem.com/bmw/showparts.do?...42&hg=11&fg=35
              Juuri siitä se on märkänä. Toivotaan että on paikallisella hyllyssä.
              Olli.

              Comment

              • Blindi
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 524
                • Järvenpää

                #22
                Vaihdoin M62:een (540) venttiilikoppien tiivisteet 2,5v / 56tkm sitten, koska vuotivat öljyä tulppien koloihin. Nyt kun viimeisimmässä huollossa tulppia vaihtelin, niin huomasin taaimmaisten tulppien olevan taas öljyn peitossa.

                Ovatko alkuperäisetkin tiivisteet oikeasti näin paskoja, vai mikä tässä kusee?

                Comment

                • Fastpiksu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2010
                  • 1571
                  • Kajaani-Paltamo

                  #23
                  Originally posted by zener View Post
                  Pitääkö tuota imusarjan irroitusta harjotella, jotta onnistuu tarpeeksi nopeasti ettei motti jäähdy liikaa. Ei autaku rueta huomenna ihmetteleen hehkujen vaihtoa. :think
                  Ei se nyt hetkessä jäähdy kun kuumaksi asti ajaa, mutta työkaluja kannattaa varata lähettyville ym.
                  Muista irroittaa akun kenkä ekana
                  Chevrolet Express van
                  Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                  E36 325i group F

                  Ex:
                  e34 525i
                  e34 525tds "superturbo"
                  e39 530d M-Sport

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14505
                    • Oulu

                    #24
                    Eihän tuo imusarjan irroitus hirveitä purkamisia näköjään vaadi, että eiköhän tuo lämpimässä hallissa pysy jonku aikaa kuumana.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • atte.o
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2009
                      • 894
                      • haukipudas

                      #25
                      Originally posted by Rocla View Post
                      Juuri siitä se on märkänä. Toivotaan että on paikallisella hyllyssä.
                      Imusarja kannattee sitte ottaa suosiolla pois. Vesiletkut tuppaa olemaan melkosen tiukassa.
                      E61 M-sport

                      Comment

                      • kaol
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 5007
                        • Ilmajoki

                        #26
                        Originally posted by bwm View Post
                        Voiskohan tuo termostaatin vaiholla pudota kulutuskin kun tuo 525tds e39 on vienyt nyt 13-14l sataselle mitä olen sillä ajellut!! Vai mikähän helvetti tuossa on. Ajelu on tämmöstä vantaalta helsinkiin työmatka ajoa..lämpömittari seilaa välillä just eikä melkeen pystyssä ja siitä putoo aina jonkunverran alaspäin.
                        Mulla vaikutti termostaatti E38 725tds:ssä kesällä tasan litralla: 7,8l/100km -> 6,8l/100km.

                        Originally posted by Blindi View Post
                        Vaihdoin M62:een (540) venttiilikoppien tiivisteet 2,5v / 56tkm sitten, koska vuotivat öljyä tulppien koloihin. Nyt kun viimeisimmässä huollossa tulppia vaihtelin, niin huomasin taaimmaisten tulppien olevan taas öljyn peitossa.

                        Ovatko alkuperäisetkin tiivisteet oikeasti näin paskoja, vai mikä tässä kusee?
                        Vaihdoitko myös ruuvien alle tulevat 22kpl kumirengasta? Jos ne jättää vaihtamatta, niin uusien tiivisteiden vaikutus on hyvin tuota luokkaa.
                        Last edited by kaol; 10-12-2013, 19:30.
                        Kokeilemalla se selviää...

                        Comment

                        • BMW323
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2007
                          • 994
                          • kempele

                          #27
                          Originally posted by Fastpiksu View Post
                          Ei se nyt hetkessä jäähdy kun kuumaksi asti ajaa, mutta työkaluja kannattaa varata lähettyville ym.
                          Muista irroittaa akun kenkä ekana
                          en mie irrottanu akunkenkää ei ole tuossa hommassa semmoseen tarvetta

                          Originally posted by zener View Post
                          Eihän tuo imusarjan irroitus hirveitä purkamisia näköjään vaadi, että eiköhän tuo lämpimässä hallissa pysy jonku aikaa kuumana.

                          imusarjan irrottaa 10-15min maksimissaan. ylemmät pultit imusarjasta aukeaa 10mm hylsyllä ja alemmat 11mm. muistaa myös ottaa map anturijohdon irti kans

                          ite irrotin myös suoraan tuon egr kotelon niin pääsee helpommalla
                          Nissan Stagea NM35 -01
                          2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
                          harrastepohjalta E21 316

                          Comment

                          • Fastpiksu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2010
                            • 1571
                            • Kajaani-Paltamo

                            #28
                            Originally posted by BMW323 View Post
                            en mie irrottanu akunkenkää ei ole tuossa hommassa semmoseen tarvetta
                            Täytyy vaan varoa sitä apuvirtapistoketta hipomasta, eipä siinä muuta ole
                            Chevrolet Express van
                            Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                            E36 325i group F

                            Ex:
                            e34 525i
                            e34 525tds "superturbo"
                            e39 530d M-Sport

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14505
                              • Oulu

                              #29
                              Originally posted by Fastpiksu View Post
                              Täytyy vaan varoa sitä apuvirtapistoketta hipomasta, eipä siinä muuta ole
                              Nakkaa vaikka hanskan siihen johon päälle, ni ei hivo.

                              Onneksi lauhtu kelit, ni lähtee käyntiin...
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • Bmw Dreamer
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 2762
                                • Kouvola

                                #30
                                Kannattaa varata sitte sellanen teleskooppimagneetti kanssa matkaan, tippuu herkästi ne imusarjan murkulat juuri imukanaviin. Multa putos tottakai kutossylinterin, onneks löyty sitte ku aikansa etsi.

                                Helposti kyllä irtos multa ainakin hehkut. 1/6 ehjiä...
                                BMW 520d Touring '06 314tkm
                                BMW 530D Touring '99 552tkm
                                BMW 320da Touring '02 427tkm
                                Volvo V70 D5 '02
                                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                                Case IH 5140 Maxxum

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎