Rupes tänäaamuna töihin lähtiessä palamaan mittaristossa ABS ja luistoneston merkkivalot vaikka on nollakeli. Luistonesto ei tuntunu toimivan ja abseista en ole varma. Tekeekö motonetin etupään abs-antureilla mitään kun n40€ olisi kappaleelta? Ja tarviiko huollon jälkeen nollailla valoja?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostMites nuo kallistuksenvakaajan kumit, kun kokoja on 23mm ja 22,5mm... Motonettikin vissii myy molempia kokoja, vai miten siellä nyt oli...
Mutta onks noilla oikeesti mitään väliä, vai onko puol milliä paksumpi M-sport alustalla? luulis 22,5mm käyvän molempiin ainakin, koska kokoero noin mitätön ja vanhat vakaajat kuluneet kuitenkin jo ohkasemmiks...Last edited by Ha2; 20-12-2013, 10:10.E61 525d LCI
Comment
-
-
Originally posted by Kusilaitu View PostRupes tänäaamuna töihin lähtiessä palamaan mittaristossa ABS ja luistoneston merkkivalot vaikka on nollakeli. Luistonesto ei tuntunu toimivan ja abseista en ole varma. Tekeekö motonetin etupään abs-antureilla mitään kun n40€ olisi kappaleelta? Ja tarviiko huollon jälkeen nollailla valoja?
Tekee ja ei tee. Se on tuurista kiinni, mutta ennemmin orkkisanturi niin toimii varmuudella. Valoja ei tarvitse kuitata, ne sammuu kun vikaa ei enää ole. Syttyikö valot moottorin lämmettyä? Jos kylmänä toimii ja lämpösenä syttyy ja on uudempi kuin 9/98 niin sitten voi olla boksi paskana. Sen saa elvytettyä kuntoon.Atm:
E61 530d Black Sapphire Metallic
Ex:
Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
E32 740iaL Sterlingsilber
E36 323 Touring
E39 523 Touring
Farkku Omega Ekotekki
Farkku Omega 2,5Td
BMW E32 730i Alpinweiß II
Honda Accord
Sunny N13
Mazda 323 1.3 "50hp"
Comment
-
-
e39 abs rutisee.. auttakaa tyhmää hädässä
vasemman takapyörän abs anturi juuri vaihdettu uuteen toimi moitteettomasti 2viikkoa kunnes nyt ruvennu abs rutisee hiljasella vauhdilla 10-40km/h... tiedän yhden etulevyn olevan ihan vähän kiero ja vissiinki haljennu ja tuntuu et se abs rutisee samaan aikaa kun levyn kierroimmasta piesteestä jarrut ottaa kiinni... voisko joku moisista asioista aiheuttaa abs rutinan? vai oisko todennäkösempää et uus anturi on täys paskaa kun en putsannu sen anturin koloa??.... ja alamäessä jarruattaessa jarrut saa rutisee ihan kunnol ja sit syttyy abs valo ja luistonesto menee pois päält ja ei sammu valot vaikka katkoo virrat ja laittaa uudelleen käyntii mut sitku käyt skodimassa renkait ja ajat muutaman metrin niin valot sammuu mut rutina jatkuuDD nopeusmittarit pelaa ihan ok sekä kulutusmittari.... sit ois viel yks ehdotus painuuko se anturi sinne napaan vasten aivan täysin ettei jää anturin ja navankiinnitys kohdan väliin edes millin rakoa?... jos jäi jotain epäselvää niin kysykää
voi olla kyl hyvin sekavaa tekstiä mut toivotaan että saatte selvää
kiitän jo etukäteen avusta ja vastauksista
Comment
-
-
Mullakin rutisee anturinvaihdon jälkeen, eli rutissu kohta, mitä... kolmisen vuotta?
Mulla ainakin taitaa olla laakerin abs kehä rikki, kun jouduin poraamaana vanhan anturin pois, oli niin totaalisen jumissa. Uus laakeri odottais asennusta...
Eli kuinka sait anturin irti, jouduitko poraamaan tms?
Kannattaa ottaa anturi irti ja kattoo ettei kehässä ole kauheesti mitään magneettista sontaa, ja samalla vaikka muutenkin putsaat anturinpaikan hyvin, että menee pohjaan asti jne.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Maki1 View PostTekee ja ei tee. Se on tuurista kiinni, mutta ennemmin orkkisanturi niin toimii varmuudella. Valoja ei tarvitse kuitata, ne sammuu kun vikaa ei enää ole. Syttyikö valot moottorin lämmettyä? Jos kylmänä toimii ja lämpösenä syttyy ja on uudempi kuin 9/98 niin sitten voi olla boksi paskana. Sen saa elvytettyä kuntoon.
E: nyt lähin työmaalta niin ei pala valoja, mutta kirskuminen jatkuu?Last edited by Kusilaitu; 20-12-2013, 13:42.♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostMullakin rutisee anturinvaihdon jälkeen, eli rutissu kohta, mitä... kolmisen vuotta?
Mulla ainakin taitaa olla laakerin abs kehä rikki, kun jouduin poraamaana vanhan anturin pois, oli niin totaalisen jumissa. Uus laakeri odottais asennusta...
Eli kuinka sait anturin irti, jouduitko poraamaan tms?
Kannattaa ottaa anturi irti ja kattoo ettei kehässä ole kauheesti mitään magneettista sontaa, ja samalla vaikka muutenkin putsaat anturinpaikan hyvin, että menee pohjaan asti jne.
vastaus..
ei oo porattu irti ihan kiltisti irronnu siitä ja eihän se ois toiminu sit alusta alkaenkaaa jos sen ois porannu ja kolhinu sen vastakappaleen.. mut 2 viikkoa ilman mitää ongelmia meni sit rupes rutisee... rupeen jo itekki epäilemään tota et siel on jotain metallisälää helvetisti ja kaikkee muutakin paskaa koska se anturin kiinnike kohdan ja navan välii jäi ainakin 1mm rako ellei 2mm niin voi olla et se on liian etäällä siit vastakappaleest.... kävin just testaamas ja se on se uusitun anturin puoli mikä temppuilee äsken sain taas valon palamaan ja ei sammunu paitsi sit ku skodas renkaaseen ja ajo muutaman metrinDD
Comment
-
-
Originally posted by Maki1 View PostTekee ja ei tee. Se on tuurista kiinni, mutta ennemmin orkkisanturi niin toimii varmuudella. Valoja ei tarvitse kuitata, ne sammuu kun vikaa ei enää ole. Syttyikö valot moottorin lämmettyä? Jos kylmänä toimii ja lämpösenä syttyy ja on uudempi kuin 9/98 niin sitten voi olla boksi paskana. Sen saa elvytettyä kuntoon.
ootko mistä päin jos pääkaupunkiseudulta niin suosittelen käymään sipoos yhel jantteril.. saat varaosas puolta halvemmal ja orkkiksin mutta käytettynä toimivuus takuulla!! oikeastaa kaverilta löytyy mitä vaan osaa 5 sarjalaisiin mut erityisesti e39.. oho vastauksen piti kyllä tulla Kusilaitu mut joka tapauksesD
Comment
-
-
Originally posted by Lade View Postootko mistä päin jos pääkaupunkiseudulta niin suosittelen käymään sipoos yhel jantteril.. saat varaosas puolta halvemmal ja orkkiksin mutta käytettynä toimivuus takuulla!! oikeastaa kaverilta löytyy mitä vaan osaa 5 sarjalaisiin mut erityisesti e39.. oho vastauksen piti kyllä tulla Kusilaitu mut joka tapauksesD
tosiaan ei valot enää työpäivän jälkeen palakkaan, mutta kirskumista kuuluu etupäästä renkaista. Ääni muistuttaa pylväskoneen porausääntä ajaessa. Paskaa anturikehäs?
♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostTuli taas panostettua siihen ettei kattoluukkua ole.
Ei ole mullakaa luukkua toukassa mutta pidän sitä enemmänkin puutteena :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostMiksi? Oletko paljonkin keskimääräistä pidempi?..
Ei ole mullakaa luukkua toukassa mutta pidän sitä enemmänkin puutteena :think
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostEi tarvetta moiselle varusteelle, kun on ihka.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostEi tarvetta moiselle varusteelle, kun on ihka.Last edited by Bmw Master; 20-12-2013, 17:10.
Comment
-
Comment