Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kusilaitu
    BTCF Member
    • Sep 2010
    • 706
    • Seinäjoki

    Rupes tänäaamuna töihin lähtiessä palamaan mittaristossa ABS ja luistoneston merkkivalot vaikka on nollakeli. Luistonesto ei tuntunu toimivan ja abseista en ole varma. Tekeekö motonetin etupään abs-antureilla mitään kun n40€ olisi kappaleelta? Ja tarviiko huollon jälkeen nollailla valoja?
    ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

    Comment

    • Ha2
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1786
      • Oulu

      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
      Mites nuo kallistuksenvakaajan kumit, kun kokoja on 23mm ja 22,5mm... Motonettikin vissii myy molempia kokoja, vai miten siellä nyt oli...

      Mutta onks noilla oikeesti mitään väliä, vai onko puol milliä paksumpi M-sport alustalla? luulis 22,5mm käyvän molempiin ainakin, koska kokoero noin mitätön ja vanhat vakaajat kuluneet kuitenkin jo ohkasemmiks...
      M-sport oli ainakin mun 530i 6/2002 autossa 24 mm. Ei löytyny tarvikkeena. Piti hakia marmorilta. ETK antaa 22,5 mm, 23, mm, 24, mm ja 25 mm vakaajan kumeja riippuen alustasta ja vuosimallista.
      Last edited by Ha2; 20-12-2013, 10:10.
      E61 525d LCI

      Comment

      • Maki1
        Bimmer Rookie
        • May 2011
        • 149
        • Kuopio

        Originally posted by Kusilaitu View Post
        Rupes tänäaamuna töihin lähtiessä palamaan mittaristossa ABS ja luistoneston merkkivalot vaikka on nollakeli. Luistonesto ei tuntunu toimivan ja abseista en ole varma. Tekeekö motonetin etupään abs-antureilla mitään kun n40€ olisi kappaleelta? Ja tarviiko huollon jälkeen nollailla valoja?

        Tekee ja ei tee. Se on tuurista kiinni, mutta ennemmin orkkisanturi niin toimii varmuudella. Valoja ei tarvitse kuitata, ne sammuu kun vikaa ei enää ole. Syttyikö valot moottorin lämmettyä? Jos kylmänä toimii ja lämpösenä syttyy ja on uudempi kuin 9/98 niin sitten voi olla boksi paskana. Sen saa elvytettyä kuntoon.
        Atm:

        E61 530d Black Sapphire Metallic
        Ex:

        Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
        E32 740iaL Sterlingsilber
        E36 323 Touring
        E39 523 Touring
        Farkku Omega Ekotekki
        Farkku Omega 2,5Td
        BMW
        E32 730i Alpinweiß II
        Honda Accord
        Sunny N13
        Mazda 323 1.3 "50hp"

        Comment

        • Lade
          Newbiemmer
          • Nov 2013
          • 18
          • Finland (herttoniemi)

          e39 abs rutisee.. auttakaa tyhmää hädässä

          vasemman takapyörän abs anturi juuri vaihdettu uuteen toimi moitteettomasti 2viikkoa kunnes nyt ruvennu abs rutisee hiljasella vauhdilla 10-40km/h... tiedän yhden etulevyn olevan ihan vähän kiero ja vissiinki haljennu ja tuntuu et se abs rutisee samaan aikaa kun levyn kierroimmasta piesteestä jarrut ottaa kiinni... voisko joku moisista asioista aiheuttaa abs rutinan? vai oisko todennäkösempää et uus anturi on täys paskaa kun en putsannu sen anturin koloa??.... ja alamäessä jarruattaessa jarrut saa rutisee ihan kunnol ja sit syttyy abs valo ja luistonesto menee pois päält ja ei sammu valot vaikka katkoo virrat ja laittaa uudelleen käyntii mut sitku käyt skodimassa renkait ja ajat muutaman metrin niin valot sammuu mut rutina jatkuu DD nopeusmittarit pelaa ihan ok sekä kulutusmittari.... sit ois viel yks ehdotus painuuko se anturi sinne napaan vasten aivan täysin ettei jää anturin ja navankiinnitys kohdan väliin edes millin rakoa?... jos jäi jotain epäselvää niin kysykää voi olla kyl hyvin sekavaa tekstiä mut toivotaan että saatte selvää kiitän jo etukäteen avusta ja vastauksista

          Comment

          • Bmw Dreamer
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 2762
            • Kouvola

            Mullakin rutisee anturinvaihdon jälkeen, eli rutissu kohta, mitä... kolmisen vuotta?

            Mulla ainakin taitaa olla laakerin abs kehä rikki, kun jouduin poraamaana vanhan anturin pois, oli niin totaalisen jumissa. Uus laakeri odottais asennusta...

            Eli kuinka sait anturin irti, jouduitko poraamaan tms?

            Kannattaa ottaa anturi irti ja kattoo ettei kehässä ole kauheesti mitään magneettista sontaa, ja samalla vaikka muutenkin putsaat anturinpaikan hyvin, että menee pohjaan asti jne.
            BMW 520d Touring '06 314tkm
            BMW 530D Touring '99 552tkm
            BMW 320da Touring '02 427tkm
            Volvo V70 D5 '02
            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

            Case IH 5140 Maxxum

            Comment

            • Kusilaitu
              BTCF Member
              • Sep 2010
              • 706
              • Seinäjoki

              Originally posted by Maki1 View Post
              Tekee ja ei tee. Se on tuurista kiinni, mutta ennemmin orkkisanturi niin toimii varmuudella. Valoja ei tarvitse kuitata, ne sammuu kun vikaa ei enää ole. Syttyikö valot moottorin lämmettyä? Jos kylmänä toimii ja lämpösenä syttyy ja on uudempi kuin 9/98 niin sitten voi olla boksi paskana. Sen saa elvytettyä kuntoon.
              Heti syttyivät palamaan kun laitoin käyntiin. Pari päivää sitten kuulunut apparin puolelta edestä kirskumista ja rohinaa, ihan kuin jarrut laahaisi, mutta ei ollu vanne ainakaan lämmennyt. Auto siis -97.

              E: nyt lähin työmaalta niin ei pala valoja, mutta kirskuminen jatkuu?
              Last edited by Kusilaitu; 20-12-2013, 13:42.
              ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

              Comment

              • Lade
                Newbiemmer
                • Nov 2013
                • 18
                • Finland (herttoniemi)

                Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                Mullakin rutisee anturinvaihdon jälkeen, eli rutissu kohta, mitä... kolmisen vuotta?

                Mulla ainakin taitaa olla laakerin abs kehä rikki, kun jouduin poraamaana vanhan anturin pois, oli niin totaalisen jumissa. Uus laakeri odottais asennusta...

                Eli kuinka sait anturin irti, jouduitko poraamaan tms?

                Kannattaa ottaa anturi irti ja kattoo ettei kehässä ole kauheesti mitään magneettista sontaa, ja samalla vaikka muutenkin putsaat anturinpaikan hyvin, että menee pohjaan asti jne.

                vastaus..

                ei oo porattu irti ihan kiltisti irronnu siitä ja eihän se ois toiminu sit alusta alkaenkaaa jos sen ois porannu ja kolhinu sen vastakappaleen.. mut 2 viikkoa ilman mitää ongelmia meni sit rupes rutisee... rupeen jo itekki epäilemään tota et siel on jotain metallisälää helvetisti ja kaikkee muutakin paskaa koska se anturin kiinnike kohdan ja navan välii jäi ainakin 1mm rako ellei 2mm niin voi olla et se on liian etäällä siit vastakappaleest.... kävin just testaamas ja se on se uusitun anturin puoli mikä temppuilee äsken sain taas valon palamaan ja ei sammunu paitsi sit ku skodas renkaaseen ja ajo muutaman metrin DD

                Comment

                • Lade
                  Newbiemmer
                  • Nov 2013
                  • 18
                  • Finland (herttoniemi)

                  Originally posted by Maki1 View Post
                  Tekee ja ei tee. Se on tuurista kiinni, mutta ennemmin orkkisanturi niin toimii varmuudella. Valoja ei tarvitse kuitata, ne sammuu kun vikaa ei enää ole. Syttyikö valot moottorin lämmettyä? Jos kylmänä toimii ja lämpösenä syttyy ja on uudempi kuin 9/98 niin sitten voi olla boksi paskana. Sen saa elvytettyä kuntoon.

                  ootko mistä päin jos pääkaupunkiseudulta niin suosittelen käymään sipoos yhel jantteril.. saat varaosas puolta halvemmal ja orkkiksin mutta käytettynä toimivuus takuulla!! oikeastaa kaverilta löytyy mitä vaan osaa 5 sarjalaisiin mut erityisesti e39.. oho vastauksen piti kyllä tulla Kusilaitu mut joka tapaukses D

                  Comment

                  • Kusilaitu
                    BTCF Member
                    • Sep 2010
                    • 706
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by Lade View Post
                    ootko mistä päin jos pääkaupunkiseudulta niin suosittelen käymään sipoos yhel jantteril.. saat varaosas puolta halvemmal ja orkkiksin mutta käytettynä toimivuus takuulla!! oikeastaa kaverilta löytyy mitä vaan osaa 5 sarjalaisiin mut erityisesti e39.. oho vastauksen piti kyllä tulla Kusilaitu mut joka tapaukses D
                    Kaukana kehäkolmosesta e-pohjanmaalla.. tosiaan ei valot enää työpäivän jälkeen palakkaan, mutta kirskumista kuuluu etupäästä renkaista. Ääni muistuttaa pylväskoneen porausääntä ajaessa. Paskaa anturikehäs?
                    ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Kusilaitu View Post
                      mutta kirskumista kuuluu etupäästä renkaista. Ääni muistuttaa pylväskoneen porausääntä ajaessa. Paskaa anturikehäs?
                      Kiviä jarrukilven välissä.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • Madduli
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2012
                        • 395
                        • -

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Kiviä jarrukilven välissä.
                        pakilla kiihdyttää ripeästi ja sitte jarruttaa nipeasti niin pitäs lähteä pois.
                        E46 316 -99
                        Ex:
                        E39 523iA -98
                        E46 316 -99
                        E46 318 -99

                        Comment

                        • peto2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 8267
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by zener View Post
                          Tuli taas panostettua siihen ettei kattoluukkua ole.
                          Miksi? Oletko paljonkin keskimääräistä pidempi?..

                          Ei ole mullakaa luukkua toukassa mutta pidän sitä enemmänkin puutteena :think
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14507
                            • Oulu

                            Originally posted by peto2 View Post
                            Miksi? Oletko paljonkin keskimääräistä pidempi?..

                            Ei ole mullakaa luukkua toukassa mutta pidän sitä enemmänkin puutteena :think
                            Ei tarvetta moiselle varusteelle, kun on ihka.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA (2.8l) '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • peto2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 8267
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by zener View Post
                              Ei tarvetta moiselle varusteelle, kun on ihka.
                              Niin on mullakin ihka mutta vaikka nykyisin höyryttelen sähkösavukkeella niin hajun vuoksi ei tarvisi ikkunaa pitää auki mutta ko. höyry tekee ikkunoihin vastaavan kalvon kuin glykoli. Kattoluukku olisi mukavampi kun ei humise niin paljoa. :think
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by zener View Post
                                Ei tarvetta moiselle varusteelle, kun on ihka.
                                En ole keksinyt kattoluukulle mitään käyttöä vielä. Kerran vuodessa avannut ettei jumitu. Vie turhaa pääntilaa ja lisää melua.
                                Last edited by Bmw Master; 20-12-2013, 17:10.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎