Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1366
    • Valkeala

    #76
    Jeps. Pitää alkaa tutkia ja katsoa mitä löytyy.

    Muistaakseni olen lukenut että tarvike anturia ei kannata laittaa. Pitääkö olla marmoritiskin anturi jotta toimii kunnolla, vai onko esim. smiedmannin "tarvike, mutta oem-laatu"-anturi ok?

    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      #77
      Tuli villi ajatus mieleen kun etulaakeri pitäis tuohon omaankin vaihtaan, ja kattelin vähä ebaystä jne...

      En tiiä onko kuvat silkkaa sontaa, jotain yleiskuvia, mutta tarjos monen mallin laakeria, ja kuva lähellä sama kuin E39:ssäkin.

      Eli mahtaisko jostain, vaikka E60:stä käydä pyöränlaakerit E39:iin, sais 72,6mm keskireiän. Toki jarrulevyt ainakin kannattais vaihtaa, saattais muuten vähä tutista, mutta teoriassa... Onko kukaan päässy vertailee tms, mahtaisko käydä jostain muista malleista?
      Etupää saattais olla helpompi ja mahdollinenkin, takapäässä sitte ehken enempi ongelmia?

      Ei nyt yhtä laakeria tietenkään kannata vaihtaa, mutta jos joku haluaisi vaihtaa kaikki, niin sais vannevalikoimaa laajennettua, mikäli tämä onnistuis.
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14505
        • Oulu

        #78
        Ainakin olen lukenut että E60 laakerit käy eteen ja taakse. Taakse toki pitää E60 navat laittaa.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #79
          Originally posted by Bmw Dreamer View Post

          Ei nyt yhtä laakeria tietenkään kannata vaihtaa, mutta jos joku haluaisi vaihtaa kaikki, niin sais vannevalikoimaa laajennettua, mikäli tämä onnistuis.
          Sopiiko e39 jarrulevy e60 napaan? Jos ei niin uudet jarrulevyt+satulat(?) niin hintaa tulee ihan älyttömästä. Halvempaa sorvata vanteita sopivaksi tai sorvauttaa nykyiset navat pienemmäksi.

          Comment

          • Haukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 1366
            • Valkeala

            #80
            Abs-anturi vaihdettu, Bocsh-osa motonetistä. Alkoi kaikki toimimaan, abs, asc ja loota

            Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14505
              • Oulu

              #81
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Sopiiko e39 jarrulevy e60 napaan? Jos ei niin uudet jarrulevyt+satulat(?) niin hintaa tulee ihan älyttömästä. Halvempaa sorvata vanteita sopivaksi tai sorvauttaa nykyiset navat pienemmäksi.
              Kyllä se on bolt-on pitäisi olla. Jarruhilut käy myös.

              Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Kusilaitu
                BTCF Member
                • Sep 2010
                • 706
                • Seinäjoki

                #82
                Sopiiko -01 e39 530i touringin etutolpat -97 523 sedaniin vai meneekö muokkaamalla? Jomin säädettävä alusta nyt kiinni ja mehut tullu pihalle apparin puolelta ja pitäisi tatechnixin säädettävät etutolpat saada sopimaan.
                Last edited by Kusilaitu; 15-12-2013, 16:24.
                ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

                Comment

                • Bmw Dreamer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 2762
                  • Kouvola

                  #83
                  Originally posted by zener View Post
                  Ainakin olen lukenut että E60 laakerit käy eteen ja taakse. Taakse toki pitää E60 navat laittaa.
                  Tai takana riittänee siis tosiaan pelkkä napojen vaihto, jossei laakerit ole vaihtokunnossa.
                  Samaan syssyyn toki kannattaa vaihtaa uudet laakerit (muttei halpoja tarvikkeita), jos autolla menty vaikka 200tkm++

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Sopiiko e39 jarrulevy e60 napaan? Jos ei niin uudet jarrulevyt+satulat(?) niin hintaa tulee ihan älyttömästä. Halvempaa sorvata vanteita sopivaksi tai sorvauttaa nykyiset navat pienemmäksi.
                  No tästähän tulikin jo ilmeisesti varmuus, mutta oikeastaan muuta rajoittavaa tekijäähän tuossa ei ole kuin jos navan halkaisija olisi isompi kuin E39:ssä, jolloin levy ei mahtuisi navan päälle, mutta ilmeisesti siis mahtuu.
                  Toki ois mahdollista että laakeri/napa paketti ois erilaisel "offsetillä", sehän aiheuttaisi tietysti ongelman.
                  BMW 520d Touring '06 314tkm
                  BMW 530D Touring '99 552tkm
                  BMW 320da Touring '02 427tkm
                  Volvo V70 D5 '02
                  Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                  Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                  Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                  Case IH 5140 Maxxum

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #84
                    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                    Tai takana riittänee siis tosiaan pelkkä napojen vaihto, jossei laakerit ole vaihtokunnossa.
                    Samaan syssyyn toki kannattaa vaihtaa uudet laakerit (muttei halpoja tarvikkeita), jos autolla menty vaikka 200tkm++


                    No tästähän tulikin jo ilmeisesti varmuus, mutta oikeastaan muuta rajoittavaa tekijäähän tuossa ei ole kuin jos navan halkaisija olisi isompi kuin E39:ssä, jolloin levy ei mahtuisi navan päälle, mutta ilmeisesti siis mahtuu.
                    Toki ois mahdollista että laakeri/napa paketti ois erilaisel "offsetillä", sehän aiheuttaisi tietysti ongelman.
                    Purkuautosta kun saisi halvat navat niin ei huono idea. Olisin tehnyt itsekkin jos olisin tiennyt, 3/4 vaihdettu tänä vuonna...

                    Comment

                    • Bmw Dreamer
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 2762
                      • Kouvola

                      #85
                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Purkuautosta kun saisi halvat navat niin ei huono idea. Olisin tehnyt itsekkin jos olisin tiennyt, 3/4 vaihdettu tänä vuonna...
                      No niinpä tosiaan...

                      Itellä toi Motonetin GSP etulaakeri antautu reilun 50tkm jälkeen, vajaa 2 vuotta kestikin, sopivasti "reilusti" yli takuun...

                      Eipä viitti enää paria kymppiä säästää tarvikelaakeria laittamalla, vaikka kilsoja jo onkin autossa alla aika kiitettävästi. No, muuthan on viel alkuperäisiä.
                      BMW 520d Touring '06 314tkm
                      BMW 530D Touring '99 552tkm
                      BMW 320da Touring '02 427tkm
                      Volvo V70 D5 '02
                      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                      Case IH 5140 Maxxum

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14505
                        • Oulu

                        #86
                        Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                        Tai takana riittänee siis tosiaan pelkkä napojen vaihto, jossei laakerit ole vaihtokunnossa.
                        Samaan syssyyn toki kannattaa vaihtaa uudet laakerit (muttei halpoja tarvikkeita), jos autolla menty vaikka 200tkm++
                        Aika hankala kai se on irrottaa se napa laakerista, ettei laakeri mene hajalle. :think

                        Mutta siis joo, taakse tosiaan riittää vaan ne E60 navat.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • jaakala
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2012
                          • 40
                          • Lahti

                          #87
                          Originally posted by zener View Post
                          Tulppasin itsekkin kokeeksi tuon egr:n alipaineen ja en kyllä tykännyt miten muuttu tuo laatikon toiminta... Eli vaihtaa tosi herkästi pienemmälle.
                          Miten alipaineletkun tukkiminen voi vaikuttaa laatikon toimintaan? Ei sillä että epäilisin, mutta kun oon ittekki ihmetelly että mistä oma auto on keksiny että egr ei oo kunnossa kun tukin sen pakokaasuputken egr vierestä ja antaa vikakoodin egr:ltä. Oman ymmärryksen mukaan vikakoodi syntyy egr alipaineventtiililtä jos siellä on jotain vialla, mutta miten se voi tajuta että esim tässä omassa tapauksessa pakoputki on tukossa...
                          e39 530Dat -01

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            #88
                            Omassani tuo EGR: on ollut tulpattuna jo 3 vuotta ja tuo pienemmälle vaihto tuli vasta kun jätin letkut kokonaan pois.

                            Eihän nyt mulla ja zenerillä ole joku muu mitä ei nähdä, esim. molemmilta on ollut imusarja pöydällä samoihin aikoihin...
                            Olli.

                            Comment

                            • Bmw Dreamer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 2762
                              • Kouvola

                              #89
                              Originally posted by jaakala View Post
                              Miten alipaineletkun tukkiminen voi vaikuttaa laatikon toimintaan? Ei sillä että epäilisin, mutta kun oon ittekki ihmetelly että mistä oma auto on keksiny että egr ei oo kunnossa kun tukin sen pakokaasuputken egr vierestä ja antaa vikakoodin egr:ltä. Oman ymmärryksen mukaan vikakoodi syntyy egr alipaineventtiililtä jos siellä on jotain vialla, mutta miten se voi tajuta että esim tässä omassa tapauksessa pakoputki on tukossa...
                              Sanosse, niin se vaan tulee heti vikakoodi egr:stä kun tuon tukkii, onneksi ei mitenkään menoa haittaava vikakoodi. Jotenkin se haistelee ilmamäärää imusarjassa tms? :think
                              BMW 520d Touring '06 314tkm
                              BMW 530D Touring '99 552tkm
                              BMW 320da Touring '02 427tkm
                              Volvo V70 D5 '02
                              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                              Case IH 5140 Maxxum

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14505
                                • Oulu

                                #90
                                Originally posted by Rocla View Post
                                Omassani tuo EGR: on ollut tulpattuna jo 3 vuotta ja tuo pienemmälle vaihto tuli vasta kun jätin letkut kokonaan pois.

                                Eihän nyt mulla ja zenerillä ole joku muu mitä ei nähdä, esim. molemmilta on ollut imusarja pöydällä samoihin aikoihin...
                                On kyllä erikoista, ei kestäny ottaa pois tuota EGR:ää... Pieniki ylämäki ni heti loota puotti pienempää. Letku kiinni ja pelaa normaalisti. :think
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎