Originally posted by comanche
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostViittiskö joku kattoa sähköhässäköistä (wis:kö se oli? Eiku Wds? no enivei...) että mikä liitin ja mitkä piuhat on:
1. pakkianturi, eli mikä karva menee hanskalootan takaa maihin kun pakin kytkee.
2. takalukuvalojen kytkimien piuhat.
1. sen takia että sais pakkivalot palaa kokajan kun vekslaa kärrin kanssa, ei tarvis erikseen väkertää vetokoukun sähköjen kanssa, olis lyhyt vetää hanskalootan takaanta kytkimen mankankehykseen.
2. että voi kattoo pelkäl lukuvalol mitä jälkikasvu tekee takaan ja varsinkin silloin sammuttaa sen takavalon kun joku ääliö jättää sen päälle...Näillekin tulis siis painonapit mankankehykseen.
Kun enäähän noi sähkökaaviot ei toimi netis? Vai onko jossain vielä, voin toki ite kattoo jos vaan jostain saa vielä katottua?
Ext. bmw:t
e28 518i -87
e34 518i -92
e39 540ia sedan 7/98
e39 540ia sedan 9/98
e39 540ia tour. 12/98
E34 525i Touring 7/92
Vikakoodien lukua/nollausta.
e39 540 ia sedan 7/96
Comment
-
-
Noni!
edit: Ompas harvinaisen perseestä ku joutuu käyttää IE:tä että toimii, tai ei ainakaan Operalla ja Chromella toimi niinkuin pitää, firefoxia en kokeillukkaa
No, pakkivalo homma selvis, mutta takalukuvalot taitaakin olla sitten ihan suht mahdoton temppu järkevästi toteuttaa, vaikka vaikutti kytkin erilaiselta. No, jos pakkivalotkin sais toimii ees lisäkytkimel niin ois hyvä!Last edited by Bmw Dreamer; 14-12-2013, 11:19.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Munuaisten vaihto
Missä järjestyksessä kannattaa irroittaa munuaiset keulalta?
, vanhoja munuaisia yritin varovasti puisella tikulla muovi klipsejä irroitella alhaalta ylös päin , mutta onnistuin molemmista hajottamaan muutaman yläklipsun ? pysyyköhän nämä vanhat enää nokallla vai kannattaako tilata uudet ?
toinen kyssäri menee jo korkeampaan matematiikkaan "henkimaailman juttuihin , mutta kysyn nyt kuitenkin
Eli onko kukaan kokeillut jos ottaa orkkis vararenkaan pois peräpäxistä niin onko vaikutusta kulutukseen ,joku excel taulukko pena on varmaan tämänkin laskenut
Bemari ideana varmaan ollut että siellä on täysmittanen varapyörä ja auton akku kontissa että saadaan painoa taakse takavetoselle autolle
näinä tiukkoina aikoina koittaa laskea kaikki talouden kortit tarkasti , ei vaan sillo kandee mennä bussilla jos noin tarkalle menee , mutta uteliaisuuttaan jos jollakin olis dataa tästä kyselen
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostJos huuhtelet laita Petro canada D3M tai Duradrive. Ei sinne ihan mitä vaan voi laittaa, mutta perus dexron3 öljy toimii. D3M on halpaa ja hyvin toiminut useassa autossa monta sataa tuhatta kilometriä.
Seuraavana tietysti se määrä...? Kirveelläkään en muista minkä verran sitä oli...F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by jannnu78 View PostMissä järjestyksessä kannattaa irroittaa munuaiset keulalta?
, vanhoja munuaisia yritin varovasti puisella tikulla muovi klipsejä irroitella alhaalta ylös päin , mutta onnistuin molemmista hajottamaan muutaman yläklipsun ? pysyyköhän nämä vanhat enää nokallla vai kannattaako tilata uudet ?E46 316 -99
Ex:
E39 523iA -98
E46 316 -99
E46 318 -99
Comment
-
-
Korjasin 1999 530dA:sta alipaineletkuja ja sitä haaroitinta jarrutehostimen putkesta kun ne olin ensin murennellut palasiksi jäähdytinnestevuotoa korjatessani.
Helpoiten korjaus onnistui jättämällä EGR:n alipaineletkut kokonaan pois ja tulppaamalla katkennut lähtö.
Onko moottorinohajaukselle jotain harmia siitä ettei EGR:n solenoidissa ole alipainetta?
Letkut olisi varmaan kannattanut vaihtaa jo aiemmin, vetoja tuntui tulleen lisää tai ainakin kuvittelen niin.
Sen takia mietin tuota EGR:N solenoidi asiaa kun vaihteisto tuntuu vaihtavan myös herkemmin pienemmälle kuin ennen...
Vai onko se nyt vaan sitten lopultakin kunnnossa?Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMyydään 20l kannuissa, se riittää huuhteluun hyvin.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostNäköjään...eikä nyt ihan pahan hintaista ole...tuo 20l kannu saksassa about 90€....tuostahan jää hitosti ylikin...toiseenkin vaihtoon.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostKorjasin 1999 530dA:sta alipaineletkuja ja sitä haaroitinta jarrutehostimen putkesta kun ne olin ensin murennellut palasiksi jäähdytinnestevuotoa korjatessani.
Helpoiten korjaus onnistui jättämällä EGR:n alipaineletkut kokonaan pois ja tulppaamalla katkennut lähtö.
Onko moottorinohajaukselle jotain harmia siitä ettei EGR:n solenoidissa ole alipainetta?
Letkut olisi varmaan kannattanut vaihtaa jo aiemmin, vetoja tuntui tulleen lisää tai ainakin kuvittelen niin.
Sen takia mietin tuota EGR:N solenoidi asiaa kun vaihteisto tuntuu vaihtavan myös herkemmin pienemmälle kuin ennen...
Vai onko se nyt vaan sitten lopultakin kunnnossa?
Comment
-
-
Voiko ABS-anturin toimimattomuus aiheuttaa steptronic-vaihteiston sekoilua? Ei vaihda D:llä kuin 3:lle asti. Manuaalilla tökkimällä vaihtaa kuitenkin normaalisti.
Vikakoodiksi antaa "6 wheel sensor front right"
Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
Comment
-
-
Originally posted by Haukkis View PostVoiko ABS-anturin toimimattomuus aiheuttaa steptronic-vaihteiston sekoilua? Ei vaihda D:llä kuin 3:lle asti. Manuaalilla tökkimällä vaihtaa kuitenkin normaalisti.
Vikakoodiksi antaa "6 wheel sensor front right"
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostJuuri oikea etu vaikuttaa eniten, kun siltä tieto menee laatikolle. Eli kyllä, laatikko käyttäytyy juuri noin kun oikea etu on rikki.
Onko vika varmasti anturissa, kun antaa vikakoodia anturista, vai voiko kyseessä olla myös laakeri? Laakeri on pari vuotta sitten vaihdettu motonetin laakeri, joka tuntui jotenkin nihkeältä ja "pykäläiseltä" jo uutena. Laakerin vaihdon jälkeen se perinteinen "laakeri-paskana" ääni vaihtui erilaiseen hyvin hiljaiseen jurmutus ääneen, joka ei ole juuri haitannut. Ja voiko/pitäisikö se anturi jotenkin mitata ja varmistaa jos siinä on vikaa?
Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
Comment
-
Comment