Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 8267
    • Järvikylä (Nakkila)

    #61
    Originally posted by comanche View Post
    Olen asentamassa sähkösäätöisiä penkkejä manualisten tilalle.

    Kuskin penkin olen jo asentanut sulaketaulun kautta, mietin vaan kuuluuko penkkejä voida säätää ilman että avain on virtalukossa? Voiko asentaa penkin virtapiuhaan jonkin yleisreleen?

    Sitten sulaketaulusta ei löytynyt toista 30A paikkaa toiselle penkille
    Alkuperäisessä asennuksessa penkit liikkuu vaikka ei olisi avainta virtalukossa, ainakin siihen asti kun auto menee "unille". Kannattaa katsella tuolta -> http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • aripaa
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 520
      • Kuhmo

      #62
      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
      Viittiskö joku kattoa sähköhässäköistä (wis:kö se oli? Eiku Wds? no enivei...) että mikä liitin ja mitkä piuhat on:
      1. pakkianturi, eli mikä karva menee hanskalootan takaa maihin kun pakin kytkee.
      2. takalukuvalojen kytkimien piuhat.

      1. sen takia että sais pakkivalot palaa kokajan kun vekslaa kärrin kanssa, ei tarvis erikseen väkertää vetokoukun sähköjen kanssa, olis lyhyt vetää hanskalootan takaanta kytkimen mankankehykseen.
      2. että voi kattoo pelkäl lukuvalol mitä jälkikasvu tekee takaan ja varsinkin silloin sammuttaa sen takavalon kun joku ääliö jättää sen päälle... Näillekin tulis siis painonapit mankankehykseen.

      Kun enäähän noi sähkökaaviot ei toimi netis? Vai onko jossain vielä, voin toki ite kattoo jos vaan jostain saa vielä katottua?
      Tuolta!

      Ext. bmw:t
      e28 518i -87
      e34 518i -92
      e39 540ia sedan 7/98
      e39 540ia sedan 9/98
      e39 540ia tour. 12/98
      E34 525i Touring 7/92

      Vikakoodien lukua/nollausta.

      e39 540 ia sedan 7/96

      Comment

      • Bmw Dreamer
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 2762
        • Kouvola

        #63
        Noni!

        edit: Ompas harvinaisen perseestä ku joutuu käyttää IE:tä että toimii, tai ei ainakaan Operalla ja Chromella toimi niinkuin pitää, firefoxia en kokeillukkaa

        No, pakkivalo homma selvis, mutta takalukuvalot taitaakin olla sitten ihan suht mahdoton temppu järkevästi toteuttaa, vaikka vaikutti kytkin erilaiselta. No, jos pakkivalotkin sais toimii ees lisäkytkimel niin ois hyvä!
        Last edited by Bmw Dreamer; 14-12-2013, 11:19.
        BMW 520d Touring '06 314tkm
        BMW 530D Touring '99 552tkm
        BMW 320da Touring '02 427tkm
        Volvo V70 D5 '02
        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

        Case IH 5140 Maxxum

        Comment

        • jannnu78
          Bimmer Rookie
          • Aug 2013
          • 150
          • Tampere

          #64
          Munuaisten vaihto

          Missä järjestyksessä kannattaa irroittaa munuaiset keulalta?
          , vanhoja munuaisia yritin varovasti puisella tikulla muovi klipsejä irroitella alhaalta ylös päin , mutta onnistuin molemmista hajottamaan muutaman yläklipsun ? pysyyköhän nämä vanhat enää nokallla vai kannattaako tilata uudet ?


          toinen kyssäri menee jo korkeampaan matematiikkaan "henkimaailman juttuihin , mutta kysyn nyt kuitenkin

          Eli onko kukaan kokeillut jos ottaa orkkis vararenkaan pois peräpäxistä niin onko vaikutusta kulutukseen ,joku excel taulukko pena on varmaan tämänkin laskenut

          Bemari ideana varmaan ollut että siellä on täysmittanen varapyörä ja auton akku kontissa että saadaan painoa taakse takavetoselle autolle

          näinä tiukkoina aikoina koittaa laskea kaikki talouden kortit tarkasti , ei vaan sillo kandee mennä bussilla jos noin tarkalle menee , mutta uteliaisuuttaan jos jollakin olis dataa tästä kyselen

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5059
            • Paimio

            #65
            Originally posted by Bmw Master View Post
            Jos huuhtelet laita Petro canada D3M tai Duradrive. Ei sinne ihan mitä vaan voi laittaa, mutta perus dexron3 öljy toimii. D3M on halpaa ja hyvin toiminut useassa autossa monta sataa tuhatta kilometriä.
            Selvä...rupeanpa etsiskelemään tuota D3M sitten...

            Seuraavana tietysti se määrä...? Kirveelläkään en muista minkä verran sitä oli...
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #66
              Originally posted by TheRipper View Post
              Selvä...rupeanpa etsiskelemään tuota D3M sitten...

              Seuraavana tietysti se määrä...? Kirveelläkään en muista minkä verran sitä oli...
              Myydään 20l kannuissa, se riittää huuhteluun hyvin.

              Comment

              • Madduli
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 395
                • -

                #67
                Originally posted by jannnu78 View Post
                Missä järjestyksessä kannattaa irroittaa munuaiset keulalta?
                , vanhoja munuaisia yritin varovasti puisella tikulla muovi klipsejä irroitella alhaalta ylös päin , mutta onnistuin molemmista hajottamaan muutaman yläklipsun ? pysyyköhän nämä vanhat enää nokallla vai kannattaako tilata uudet ?
                Itellä edellisessä e46:ssa puuttu niitä klipsuja toisesta 3 tai 4 ja pysy hyvin, konepellin ku laitto kiinni niin toisen joutu tökkää takas paikalleen ku tuli ulos. Kokeilemallahan toikin selviää.
                E46 316 -99
                Ex:
                E39 523iA -98
                E46 316 -99
                E46 318 -99

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #68
                  Korjasin 1999 530dA:sta alipaineletkuja ja sitä haaroitinta jarrutehostimen putkesta kun ne olin ensin murennellut palasiksi jäähdytinnestevuotoa korjatessani.

                  Helpoiten korjaus onnistui jättämällä EGR:n alipaineletkut kokonaan pois ja tulppaamalla katkennut lähtö.

                  Onko moottorinohajaukselle jotain harmia siitä ettei EGR:n solenoidissa ole alipainetta?

                  Letkut olisi varmaan kannattanut vaihtaa jo aiemmin, vetoja tuntui tulleen lisää tai ainakin kuvittelen niin.

                  Sen takia mietin tuota EGR:N solenoidi asiaa kun vaihteisto tuntuu vaihtavan myös herkemmin pienemmälle kuin ennen...

                  Vai onko se nyt vaan sitten lopultakin kunnnossa?
                  Olli.

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5059
                    • Paimio

                    #69
                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Myydään 20l kannuissa, se riittää huuhteluun hyvin.
                    Näköjään...eikä nyt ihan pahan hintaista ole...tuo 20l kannu saksassa about 90€....tuostahan jää hitosti ylikin...toiseenkin vaihtoon.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #70
                      Originally posted by TheRipper View Post
                      Näköjään...eikä nyt ihan pahan hintaista ole...tuo 20l kannu saksassa about 90€....tuostahan jää hitosti ylikin...toiseenkin vaihtoon.
                      D3M maksaa paikallisessa öljykaupassa alta satasen ja voitelukeskukselta tilattuna posateineen n.satasen. Laatikkoon menee n.12l ja huuhteluun muutama litra yli. Aika tarkkaan saan huuhdella että riittää vielä normaali vaihtoon n.6l.

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14505
                        • Oulu

                        #71
                        Originally posted by Rocla View Post
                        Korjasin 1999 530dA:sta alipaineletkuja ja sitä haaroitinta jarrutehostimen putkesta kun ne olin ensin murennellut palasiksi jäähdytinnestevuotoa korjatessani.

                        Helpoiten korjaus onnistui jättämällä EGR:n alipaineletkut kokonaan pois ja tulppaamalla katkennut lähtö.

                        Onko moottorinohajaukselle jotain harmia siitä ettei EGR:n solenoidissa ole alipainetta?

                        Letkut olisi varmaan kannattanut vaihtaa jo aiemmin, vetoja tuntui tulleen lisää tai ainakin kuvittelen niin.

                        Sen takia mietin tuota EGR:N solenoidi asiaa kun vaihteisto tuntuu vaihtavan myös herkemmin pienemmälle kuin ennen...

                        Vai onko se nyt vaan sitten lopultakin kunnnossa?
                        Tulppasin itsekkin kokeeksi tuon egr:n alipaineen ja en kyllä tykännyt miten muuttu tuo laatikon toiminta... Eli vaihtaa tosi herkästi pienemmälle.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • Haukkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 1366
                          • Valkeala

                          #72
                          Voiko ABS-anturin toimimattomuus aiheuttaa steptronic-vaihteiston sekoilua? Ei vaihda D:llä kuin 3:lle asti. Manuaalilla tökkimällä vaihtaa kuitenkin normaalisti.

                          Vikakoodiksi antaa "6 wheel sensor front right"

                          Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14505
                            • Oulu

                            #73
                            Originally posted by Haukkis View Post
                            Voiko ABS-anturin toimimattomuus aiheuttaa steptronic-vaihteiston sekoilua? Ei vaihda D:llä kuin 3:lle asti. Manuaalilla tökkimällä vaihtaa kuitenkin normaalisti.

                            Vikakoodiksi antaa "6 wheel sensor front right"
                            Juuri oikea etu vaikuttaa eniten, kun siltä tieto menee laatikolle. Eli kyllä, laatikko käyttäytyy juuri noin kun oikea etu on rikki.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA (2.8l) '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Haukkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 1366
                              • Valkeala

                              #74
                              Originally posted by zener View Post
                              Juuri oikea etu vaikuttaa eniten, kun siltä tieto menee laatikolle. Eli kyllä, laatikko käyttäytyy juuri noin kun oikea etu on rikki.
                              Jees. Kiitos nopeasta vastauksesta.

                              Onko vika varmasti anturissa, kun antaa vikakoodia anturista, vai voiko kyseessä olla myös laakeri? Laakeri on pari vuotta sitten vaihdettu motonetin laakeri, joka tuntui jotenkin nihkeältä ja "pykäläiseltä" jo uutena. Laakerin vaihdon jälkeen se perinteinen "laakeri-paskana" ääni vaihtui erilaiseen hyvin hiljaiseen jurmutus ääneen, joka ei ole juuri haitannut. Ja voiko/pitäisikö se anturi jotenkin mitata ja varmistaa jos siinä on vikaa?

                              Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14505
                                • Oulu

                                #75
                                Voihan se vika olla laakerissakin. Varsinkin jos siellä on motonetin ossca/topran osa...

                                Itselläni ei tosin ole vielä koskaan ollut laakeri vikaa kun anturista on koodia tullut.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎