Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #91
    Originally posted by zener View Post
    On kyllä erikoista, ei kestäny ottaa pois tuota EGR:ää... Pieniki ylämäki ni heti loota puotti pienempää. Letku kiinni ja pelaa normaalisti. :think
    Minulla pudotteli kans joskus todella helposti(nyt ei niin häiritsevästi), käytin kaikki ahto- imuputket pois ja se hävisi.

    Ainoa missä selkeästi oli jotain vikaa oli turbon imuputken muhvi, mutta voiko se edes vaikuttaa mihinkään?

    Missäs välissä se IMM edes on tuommoisessa moottorissa?
    Olli.

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      #92
      Originally posted by Rocla View Post
      Minulla pudotteli kans joskus todella helposti(nyt ei niin häiritsevästi), käytin kaikki ahto- imuputket pois ja se hävisi.

      Ainoa missä selkeästi oli jotain vikaa oli turbon imuputken muhvi, mutta voiko se edes vaikuttaa mihinkään?

      Missäs välissä se IMM edes on tuommoisessa moottorissa?
      Kait se ennen Turboo pitäis olla, turbon ja suodattimen välissä...?
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • jaakala
        Bimmer Rookie
        • Oct 2012
        • 40
        • Lahti

        #93
        Originally posted by Bmw Dreamer View Post
        Kait se ennen Turboo pitäis olla, turbon ja suodattimen välissä...?
        Siinähän se ilmanputsarin jälkee on. Ihan koneen etureunassa. Otin justii irti sen alipaineletkun ja tulppasin ruuvilla. Ihan mielenkiinnosta katotaa mitä tapahtuu. Paikallaa polettaessa tuntu turbo puhaltelevan jotenki kovemmin...:think
        e39 530Dat -01

        Comment

        • zoonas
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2008
          • 300
          • Vantaa

          #94
          Terve.

          Mittaristoon sytty ABS+DSC valot eikä nopeumittari toimi.

          vikakoodiksi antaa ABS 04/FF - Wheel speed sensor rear left, plausibility.
          Eli varmaankin abs-anturin vaihdolla pitäisi korjaantua?

          Toinen vikakoodi:
          IKE -> BF/88 - Internal fault, EEPROM checksum, coding incorrect/incomplete
          Mitä mahtaa tarkoittaa?
          E28 m30b34 HX55

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #95
            Originally posted by zoonas View Post
            Terve.

            Mittaristoon sytty ABS+DSC valot eikä nopeumittari toimi.

            vikakoodiksi antaa ABS 04/FF - Wheel speed sensor rear left, plausibility.
            Eli varmaankin abs-anturin vaihdolla pitäisi korjaantua?
            Mulla ihan sama vika, tänään lähtee boksi korjaukseen jospa auttaisi. Laakeri ja anturi vaihdettu jokin aika sitten joten tuskin vika niissä.

            Comment

            • BMW323
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 994
              • kempele

              #96
              Originally posted by zoonas View Post
              Terve.

              Mittaristoon sytty ABS+DSC valot eikä nopeumittari toimi.

              vikakoodiksi antaa ABS 04/FF - Wheel speed sensor rear left, plausibility.
              Eli varmaankin abs-anturin vaihdolla pitäisi korjaantua?

              Toinen vikakoodi:
              IKE -> BF/88 - Internal fault, EEPROM checksum, coding incorrect/incomplete
              Mitä mahtaa tarkoittaa?
              abs anturi vaan vaihtoon niin alkaa taas toimimaan..
              toiseen koodiin ei tietoa
              Nissan Stagea NM35 -01
              2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
              harrastepohjalta E21 316

              Comment

              • peto2
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 8267
                • Järvikylä (Nakkila)

                #97
                Originally posted by zoonas View Post
                Terve.

                Mittaristoon sytty ABS+DSC valot eikä nopeumittari toimi.

                vikakoodiksi antaa ABS 04/FF - Wheel speed sensor rear left, plausibility.
                Eli varmaankin abs-anturin vaihdolla pitäisi korjaantua?

                Toinen vikakoodi:
                IKE -> BF/88 - Internal fault, EEPROM checksum, coding incorrect/incomplete
                Mitä mahtaa tarkoittaa?
                Voi olla laakerivika myös.
                Mittaristo koodattu virheellisesti. Yleensä ei haittaa toimintaa mutta uusinta koodauksella saa pois
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • zoonas
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2008
                  • 300
                  • Vantaa

                  #98
                  Kiitos kiitos!
                  Täytyy ensin lähteä siitä anturin vaihdosta.
                  E28 m30b34 HX55

                  Comment

                  • jaakala
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2012
                    • 40
                    • Lahti

                    #99
                    Originally posted by jaakala View Post
                    Siinähän se ilmanputsarin jälkee on. Ihan koneen etureunassa. Otin justii irti sen alipaineletkun ja tulppasin ruuvilla. Ihan mielenkiinnosta katotaa mitä tapahtuu. Paikallaa polettaessa tuntu turbo puhaltelevan jotenki kovemmin...:think
                    Nonii. Nyt tällee perstuntumalla voisin sanoa et alko toimimaa paremmin koko auto. Vaihteen vaihdoissa tuntu että vaihtais tollasessa normaalissa kiihdytyksessä paremmin eli väännätti enemmän. Ja tasa ajossa työmatkalla en huomannu et ois pienempää tarjonnu tavallista herkemmin. Hetkellinen kulutuski jotenki tuntu että näyttäis aikasempaa vähemmän tietyissä kohdissa matkalla jota päivittäin ajan. Ja turbon herääminen tuntu jotenki paremmalta, tai että alipainetta riittäisi sen turbon ohjauksee jotenki paremmin.

                    Hyvä tällänen mutu-persearvio mut taidanpa ite jättää sen letkun nyt toistaseks tulpatuksi.
                    e39 530Dat -01

                    Comment

                    • HC-Tuning
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 267
                      • Itärajalla

                      Mistä lähteä vikaa etsimään kun tiellä on uria niin tuntuu perä aika levottomalta? Suuria välyksiä ei pitäisi olla koska auto leimattu kuukausi sitten. Muijjan touringilla ajoin tänään samaa tietä ja siinä ei tuntunut urat ollenkaan. Rengastus molemmissa hkpl 5 mutta omassani hieman korkeammat ja leveämmät. Mitäs puslia tuolla perässä on jotka yleisimmin aiheuttaa vetelyä ja näkeekö päällepäin onko vika niissä?

                      Comment

                      • BMW_Harrastaja
                        BTCF Member
                        • Dec 2012
                        • 819
                        • Oulu area

                        Originally posted by HC-Tuning View Post
                        Mistä lähteä vikaa etsimään kun tiellä on uria niin tuntuu perä aika levottomalta? Suuria välyksiä ei pitäisi olla koska auto leimattu kuukausi sitten. Muijjan touringilla ajoin tänään samaa tietä ja siinä ei tuntunut urat ollenkaan. Rengastus molemmissa hkpl 5 mutta omassani hieman korkeammat ja leveämmät. Mitäs puslia tuolla perässä on jotka yleisimmin aiheuttaa vetelyä ja näkeekö päällepäin onko vika niissä?
                        Katsastuksessa aika vaihtelevasti löytävät väljää mistään. Narinahelat?
                        BMW driver and owner since 2000.

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3665
                          • seinäjoki

                          Originally posted by HC-Tuning View Post
                          Mistä lähteä vikaa etsimään kun tiellä on uria niin tuntuu perä aika levottomalta? Suuria välyksiä ei pitäisi olla koska auto leimattu kuukausi sitten. Muijjan touringilla ajoin tänään samaa tietä ja siinä ei tuntunut urat ollenkaan. Rengastus molemmissa hkpl 5 mutta omassani hieman korkeammat ja leveämmät. Mitäs puslia tuolla perässä on jotka yleisimmin aiheuttaa vetelyä ja näkeekö päällepäin onko vika niissä?
                          Mikä rengastus autossasi on? Eli, leveys,profiili,tuumat ja muut oleelliset tiedot? Syitä voi olla vaikka, ja kuinka, mutta kannattaa lueskella tuolta linkistä alkaen
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • Fastpiksu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2010
                            • 1571
                            • Kajaani-Paltamo

                            Originally posted by jaakala View Post
                            Miten alipaineletkun tukkiminen voi vaikuttaa laatikon toimintaan? Ei sillä että epäilisin, mutta kun oon ittekki ihmetelly että mistä oma auto on keksiny että egr ei oo kunnossa kun tukin sen pakokaasuputken egr vierestä ja antaa vikakoodin egr:ltä. Oman ymmärryksen mukaan vikakoodi syntyy egr alipaineventtiililtä jos siellä on jotain vialla, mutta miten se voi tajuta että esim tässä omassa tapauksessa pakoputki on tukossa...
                            Se sun autos tietää ilmamassamittarin arvoista, meneekö sitä paskaa imusarjaan vai ei.
                            Chevrolet Express van
                            Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                            E36 325i group F

                            Ex:
                            e34 525i
                            e34 525tds "superturbo"
                            e39 530d M-Sport

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14505
                              • Oulu

                              Eikai tuo touringin radio antenni voi olla noin surkea, kun ylen kanavat vaan kuuluu hyvin. Kaikki muut tahtoo rutista ja surista. :think
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • andi
                                Newbiemmer
                                • Jun 2010
                                • 7
                                • Kanta-Häme

                                Onko tommoset "halppis" alustasarjat mistään kotosin? TA-Technix, FK yms vastaavat ~300€ hinnoissa pyörivät alustat. Kokemuksia?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎