Originally posted by kaol
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
airbag valo ongelma
auto e39 v.00... eli ongelma alkoi kun vaihettiin sisäilma puhallin ja siinä yhdeydes jouduttiin repimään ratti mittraristo kojelauta jne helvettiin.. laitettii uudet hilppeet paikoilleen paitsi rattia ja aribag:ia ja virrat päälle no luonnollisestihan siitä syttyy valo tauluun.. mut nyt kun olin foorumilaisen jaki:in luona nollaamassa vikamuistia niin ei anna poistaa aribag vikamuistia herjas vissiinki useammasta airbagista vaikka niihin ei ole edes koskettu.. airbag laukaisu yksikköön pääs kuitenki käsiks tietokoneella mutta ei anna inpa:lla tai muillakaan softilla poistaa vikamuistia.. eli oisko ehdotuksia mistä lähtis sitä vikaa selvittelemään??
sit yks pikku erikoinen vika mikä liittyneen abs anturien toimintaa mutta parkkiin jättäessä auton tankilla pääsisi esimerkiksi noin 50km ja aamulla lähdettäessä mittari näyttää enään 3 kilometriä tankilla... tankki ei vuoda mistään ?? joten veikkauksia tähänki missä vika
ja tosiaan abs hakkaa hiljaisella vauhdilla impalla tuli tietoo tästä että oikean abs anturin singnaali on katkonaista nollattiin vika se ei uusiutunut heti että näkis koneella mutta abs rutisee silti hiljaisella vauhdilla ja ei ole porailtu vanhohja antureita joten laakerin vastakappaleet on ehjät... ennen vikojen alkua auton alta kuulu omituinen kolahdus tosin en tiedä johtuko siitä että ajoin isokivisellä työmaa tiellä että jos joku kivi vaan kolahti vai onko auton alla jotain eletroniikkaa mikä ohjailis noita kaikkia juttuja ja se on siel räjähtänyvai voisko vika olla laturissa inpa ei siitä ainakaa sanonut mitään. entä webaston toiminnalla mitää vaikutusta moiseen sen tiedän että sielä on jokin oikosulku kun f47 sulake posahtaa samantien kun laittaa uuden kiinni
kaikki vastaukset on tervetulleita jopa arvauksetkiitän jo etukäteen avustanne
Last edited by Lade; 24-12-2013, 09:28.
Comment
-
-
Originally posted by Lade View Postja sit yks pikku erikoinen vika mikä liittyneen abs toimintaa mutta parkkiin jättäessä auton tankilla pääsisi esimerkiksi noin 50km ja aamulla lähdettäessä mittari näyttää enään 3 kilometriä tankilla... tankki ei vuoda mistään ?? joten veikkauksia tähänki missä vika
Tosin ei se siihen samaan lukemaan palaa yleensä, vaan ihan kuin tankista ois hävinny pieni määrä ainetta parkissa olon aikana...
Johtunee jostain obc:n laskentatavasta ilmoittaa lukema, vai mistä? :thinkBMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostMulla sama juttu, kait tuo tankinmittari pelaa "varmanpäälle" alussa eikä näytä niin isoja lukemia heti alussa, ainakin mulla mittari nousee jonkin verran kun ajaa hetken?
Tosin ei se siihen samaan lukemaan palaa yleensä, vaan ihan kuin tankista ois hävinny pieni määrä ainetta parkissa olon aikana...
Johtunee jostain obc:n laskentatavasta ilmoittaa lukema, vai mistä? :think
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostMulla sama juttu, kait tuo tankinmittari pelaa "varmanpäälle" alussa eikä näytä niin isoja lukemia heti alussa, ainakin mulla mittari nousee jonkin verran kun ajaa hetken?
Tosin ei se siihen samaan lukemaan palaa yleensä, vaan ihan kuin tankista ois hävinny pieni määrä ainetta parkissa olon aikana...
Johtunee jostain obc:n laskentatavasta ilmoittaa lukema, vai mistä? :think
siitä en tiedä miten se sitä laskee mut abs antureilla siihen laskemiseen tuntuu olevan vaikutustavikoja tulee aina 2 lisää ku 1 korjaa
puran kohta koko laitoksen atomeihin
Comment
-
-
Originally posted by Lade View Postmutta parkkiin jättäessä auton tankilla pääsisi esimerkiksi noin 50km ja aamulla lähdettäessä mittari näyttää enään 3 kilometriä tankilla...
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostTottakai noin. Tulet ajosta lämpimällä koneella kulutus on pienempi kuin kylmäkäynnistyksessä. Silloin jäljellä olevalla polttoaineella pääsee lyhyemmän matkaa. Salavalikosta löytyy kulutuslukema jota ajotietokone käyttää matkan laskemiseen. Ajelee nätisti niin se laskee, kylmänä ja kaahaamalla se nousee.
ok kiitos tästä tiedostaviel ois loput ongelmat selvittämättä
)
Comment
-
-
Originally posted by Juu50 View PostOnko kellää kokemusta mahtuuko näihin "flatsubi" etupenkin alle? Pieni lisäbasso olisi paikallaan tuohon äänentoistoon, mutta paksin tilavuudesta en haluaisi kapasiteettia kutistaa.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostJos penkin pitää mennä ala-asentoon niin itse en saanut sinne mahtumaan. Paremmin menee matkustajan jalkatilan yläosaan, tästä fuurumilla kuviakin.
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostJa mittaristo on ohjelmoitu laskemaan keskiarvot polttoaineen tasoantureiden antamista arvoista, koska polttoaineen pinta heiluu ajon aikana.
Comment
-
-
Tuossa aiemmin pohdin EGR:n letkujen poistoa ja sen seurauksena eritavalla vaihtavaa vaihteistoa 530dA:ssa.
Nyt ajettu ~1000Km ehjillä alipaineletkuilla ja niin ettei egr:n letkuja ole lainkaan ja tuo liian helposti pienemmälle vaihtaminen on kadonnut.
Eli vetää taas isolla vaihteella mäet vakkari päällä ja kiihdytykset jos ei paina tallaa pohjaan.
Aiemmin ei voinut ajaa vakkarilla alle turbiinilukon tarttumista, koska jo vastatuuli heitti pienempää pesään ja tämä ainakin itseäni harmitti kovin, samoin jos vaikka vähän vain painoi kaasua niin pykälä vaihtui yhtä tai jopa kahta alemmas.
Ilman mitään muutoksia edelliseen vain ajamalla palautui käytös totutuksi.
Varmaan morjestaa kohta joku laatikon sisäosa asfalttia tms. kun kummittelee.Olli.
Comment
-
Comment