Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3665
    • seinäjoki

    Originally posted by jukkae View Post
    Aina. Ja pyörii sen vartin
    Niin.. sullahan oli se lämpö akku? Minulla ainakin kun on ollut neste vuoto tai ollut ilmaa järjestelmässä, niin silloin on muuten molenmat kiertovesipumput jääneet pyörimään auton sammutuksen jälkeen? Se vain, että minulla ei ollut alunperin konetilan puolella kun pelkät vesiventtiilit ja asennutin joskus kiertovesipumpullisen venttiilit, kun en tiennyt tuon latentin olemassa oloa.

    Häviääkö nestettä?
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • jonsered92
      BTCF Member
      • Jun 2012
      • 470
      • JKL

      Vituttaa, suomiki hävis

      Originally posted by HTK12 View Post
      Kuten sanoin niin katti pitää olla kuuma. Talvella varsinkin saa kyllä ihan reilun lenkin pyöräyttää. Eikä sitten pidä ajaa kun mummo sunnuntaina kirkkoon mennessä.. Itse varaan ajan ja saavun n. 5 minuuttia ennen konttorille niin ei ehdi auto pitkään seisoa ennen mittausta. Tällä menetelmällä välttää sen inssin koneen huudattamisen kun arvot on jo valmiiksi kunnossa. Vanhemmiten kateissa teho hiipuu, mutta kun lämmittää kunnolla niin usein saa läpi arvoista. Tuo nyt on kuitenkin se helpoin ja halvin tapa yrittää ensin. Päästöt voi käydä vaikka korjaamolla mittauttamassa.

      Tuskin tuolla öljyn määrällä nyt mitään merkitystä päästöihin on, mutta liian vähillä öljyillä en kyllä suosittele paljon ajamaan..
      Hohhoijaa.. Kävin paikallisella korjaamolla mittaamassa päästöt 10km kaasuttelun jälkeen. Ajelin 3 ja 4 vaihteella yli satasta ja mittaamaan. Tyhjäkäynnillä oli HC 175 ja CO liikaa(en muista lukua enää), mutta lambda ok.
      Kävin vielä ajaa kolmosella taajama-ajelua jonka jälkee kaikki tyhjäkäynnil ok, HC alle 100. Kierrokset kun polki 2200rpm nii taas alkoi CO ja HC nousemaan yli rajojen ja lambda oli yli rajojen. Elikkäs veikkaisin vahvasti Lambdaa, mutta vikakoodit kannattaa lukea? Sen verra käytin hakua että rikkinäinen osa ei välttämättä näy koodeissa nii mistä tietää vaihtaa oikean osan? Oliko tässä 523i:ssä 2 anturia vaiko yks?
      Ps onko näillä seuduil ketää joka voisi lukee koodit?
      Nyt:e60 530xda herkuilla
      ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5078
        • Paimio

        Originally posted by jonsered92 View Post
        Hohhoijaa.. Kävin paikallisella korjaamolla mittaamassa päästöt 10km kaasuttelun jälkeen. Ajelin 3 ja 4 vaihteella yli satasta ja mittaamaan. Tyhjäkäynnillä oli HC 175 ja CO liikaa(en muista lukua enää), mutta lambda ok.
        Kävin vielä ajaa kolmosella taajama-ajelua jonka jälkee kaikki tyhjäkäynnil ok, HC alle 100. Kierrokset kun polki 2200rpm nii taas alkoi CO ja HC nousemaan yli rajojen ja lambda oli yli rajojen. Elikkäs veikkaisin vahvasti Lambdaa, mutta vikakoodit kannattaa lukea? Sen verra käytin hakua että rikkinäinen osa ei välttämättä näy koodeissa nii mistä tietää vaihtaa oikean osan? Oliko tässä 523i:ssä 2 anturia vaiko yks?
        Ps onko näillä seuduil ketää joka voisi lukee koodit?
        Olen kuullut juttua myös että muutaman kerran olisi lambda ollut viallinen vaikkei vikakoodia/vikavaloa antaisikaan...joten pelkästään siihen ei voi aina uskoa...eipä tuo Lambda nyt kovin kallis ole eikä vaihto välttämättä turhaa ole.

        Kyllä tuo hieman enemmän lambdavialta kuin kattivialta kuulostaa...

        Yksi niitä mielestäni on..en ole kyllä joutunut vielä vaihtamaan...vasta 214tkm mittarissa...
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • jonsered92
          BTCF Member
          • Jun 2012
          • 470
          • JKL

          Kyllä niitä kaksi näyttäis olevan realoemin mukaa... Pitää vielä kerran tutkii imuvuodot letkuista ja saada luettuu ne koodit..
          Nyt:e60 530xda herkuilla
          ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by jonsered92 View Post
            Hohhoijaa.. Kävin paikallisella korjaamolla mittaamassa päästöt 10km kaasuttelun jälkeen. Ajelin 3 ja 4 vaihteella yli satasta ja mittaamaan. Tyhjäkäynnillä oli HC 175 ja CO liikaa(en muista lukua enää), mutta lambda ok.
            Kävin vielä ajaa kolmosella taajama-ajelua jonka jälkee kaikki tyhjäkäynnil ok, HC alle 100. Kierrokset kun polki 2200rpm nii taas alkoi CO ja HC nousemaan yli rajojen ja lambda oli yli rajojen. Elikkäs veikkaisin vahvasti Lambdaa, mutta vikakoodit kannattaa lukea? Sen verra käytin hakua että rikkinäinen osa ei välttämättä näy koodeissa nii mistä tietää vaihtaa oikean osan? Oliko tässä 523i:ssä 2 anturia vaiko yks?
            Ps onko näillä seuduil ketää joka voisi lukee koodit?
            Kannattaa käydä vikakoodit lukasemassa ja live-datat myös. Voi olla vaikka imuvuoto, joka sotkee seokset. Adaptaatioissa näkyy isommat imuvuodot.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3665
              • seinäjoki

              Originally posted by jonsered92 View Post
              Kyllä niitä kaksi näyttäis olevan realoemin mukaa... Pitää vielä kerran tutkii imuvuodot letkuista ja saada luettuu ne koodit..
              Koliseeko katti kun sitä kopistelee? Veikkaan kans vielä imuvuotoa, mutta livedatasta selviää niiden kunto.

              Mites, kun kerran impalla tutkiin autoa ja ruuvasin öljykorkin auki, niin pukkas heti vikakoodia lambdasta:think
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by janke View Post
                Mites, kun kerran impalla tutkiin autoa ja ruuvasin öljykorkin auki, niin pukkas heti vikakoodia lambdasta:think
                Vetää ilmaa huohottimen kautta, eli luulee imuvuodoksi.

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 5078
                  • Paimio

                  Originally posted by jonsered92 View Post
                  Kyllä niitä kaksi näyttäis olevan realoemin mukaa... Pitää vielä kerran tutkii imuvuodot letkuista ja saada luettuu ne koodit..
                  Mielenkiintoista...Itse voisin vaikka vannoa että putkistosta löytyy vain yksi...mutta niin onhan 528:ssa ja 523:ssa eri pakoputkikin joten miksei eri määrä lambdojakin...ihan loogistahan tuo on toki.
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • jonsered92
                    BTCF Member
                    • Jun 2012
                    • 470
                    • JKL

                    Kokeilin kerra kone käynnis avata öljykorkki eikä sammunu eli separaattori ok? Haitariletku jne ok, paitsi jos se letku mikä on öljytikus ois rikki, ku en muka löytäny mistä sen saa irti en tiiä missä pääsisin livedatailee. bmw scannerin ostan jostai mut sil ei näe niitä adaptioita. Kattia en oo paukuttanu etten tiiä sen kunnosta. 3vko aikaa korjata ja epätoivo iskee köyhäl
                    Nyt:e60 530xda herkuilla
                    ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10097
                      • KVLA

                      Originally posted by TheRipper View Post
                      Mielenkiintoista...Itse voisin vaikka vannoa että putkistosta löytyy vain yksi...mutta niin onhan 528:ssa ja 523:ssa eri pakoputkikin joten miksei eri määrä lambdojakin...ihan loogistahan tuo on toki.
                      Tuolta Real-oem sivulta kun kattelee noita "alkupään putkia",niin löytyy yhdellä,kahdella ja jopa ilman lamdaa (?) olevaa alkuputkea: http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...39&hg=18&fg=10

                      Comment

                      • kaol
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 5007
                        • Ilmajoki

                        Originally posted by TheRipper View Post
                        Mielenkiintoista...Itse voisin vaikka vannoa että putkistosta löytyy vain yksi...mutta niin onhan 528:ssa ja 523:ssa eri pakoputkikin joten miksei eri määrä lambdojakin...ihan loogistahan tuo on toki.
                        Niitä on kummassakin mallissa tasan kaksi kappaletta. Sijainti:pakosarjat.
                        Uudemmissa on sitten neljä lambdaa. Ja vaikka lambda(t) voi olla rikki, niin se on kyllä M52:ssa lähes viimeinen osa, jonka kuntoa tarvitsee epäillä.
                        Kokeilemalla se selviää...

                        Comment

                        • jonsered92
                          BTCF Member
                          • Jun 2012
                          • 470
                          • JKL

                          Originally posted by kaol View Post
                          Niitä on kummassakin mallissa tasan kaksi kappaletta. Sijainti:pakosarjat.
                          Uudemmissa on sitten neljä lambdaa. Ja vaikka lambda(t) voi olla rikki, niin se on kyllä M52:ssa lähes viimeinen osa, jonka kuntoa tarvitsee epäillä.
                          Eli yleensä niissä ei oo vikoi? Mut jos joutuu vaihtaa nii liekkö helpoin auton alta vai mistä? Näkeeköhän bmw scannerilla vikakoodeissa vai pitäskö hommata inpa nii näkee livestä? Tosin se ei vissii käy windows seiskaan? Kauheesti kysymyksii mut pitäs saada kiesi kuntoo pian :S
                          Nyt:e60 530xda herkuilla
                          ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by jonsered92 View Post
                            Eli yleensä niissä ei oo vikoi? Mut jos joutuu vaihtaa nii liekkö helpoin auton alta vai mistä? Näkeeköhän bmw scannerilla vikakoodeissa vai pitäskö hommata inpa nii näkee livestä? Tosin se ei vissii käy windows seiskaan? Kauheesti kysymyksii mut pitäs saada kiesi kuntoo pian :S
                            Käy seiskaan, jopa 64-bittiseen.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              Originally posted by jonsered92 View Post
                              Eli yleensä niissä ei oo vikoi? Mut jos joutuu vaihtaa nii liekkö helpoin auton alta vai mistä? Näkeeköhän bmw scannerilla vikakoodeissa vai pitäskö hommata inpa nii näkee livestä? Tosin se ei vissii käy windows seiskaan? Kauheesti kysymyksii mut pitäs saada kiesi kuntoo pian :S
                              Lambdojen diagnosoinnissa pelkkä vikakoodien lukeminen ei riitä, vaan on seurattava livedataa. Tämä ei käsittääkseni onnistu BMW Scannerilla.

                              Lambdojen vaihto on 1/4 alakautta ja 3/4 yläkautta. Johtojen kiinnittäminen kiinnikkeisiin on tehtävä tarkasti, ettei johdot pääse kosketuksiin pakosarjojen kanssa.
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              • jonsered92
                                BTCF Member
                                • Jun 2012
                                • 470
                                • JKL

                                Originally posted by kaol View Post
                                Lambdojen diagnosoinnissa pelkkä vikakoodien lukeminen ei riitä, vaan on seurattava livedataa. Tämä ei käsittääkseni onnistu BMW Scannerilla.

                                Lambdojen vaihto on 1/4 alakautta ja 3/4 yläkautta. Johtojen kiinnittäminen kiinnikkeisiin on tehtävä tarkasti, ettei johdot pääse kosketuksiin pakosarjojen kanssa.
                                Joo nii arvelinki ettei scannerilla pysty. Oon vähä käsi noiden inpojen kanssa D: Mut kyselee siitä sitten kun jos saan tilattua sen ajoissa. Ku ois joku Lahtelainen paikal lukemas jolla ois inpa..
                                Mut kiitos infosta.
                                Nyt:e60 530xda herkuilla
                                ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎