Niin.. sullahan oli se lämpö akku? Minulla ainakin kun on ollut neste vuoto tai ollut ilmaa järjestelmässä, niin silloin on muuten molenmat kiertovesipumput jääneet pyörimään auton sammutuksen jälkeen? Se vain, että minulla ei ollut alunperin konetilan puolella kun pelkät vesiventtiilit ja asennutin joskus kiertovesipumpullisen venttiilit, kun en tiennyt tuon latentin olemassa oloa.
Kuten sanoin niin katti pitää olla kuuma. Talvella varsinkin saa kyllä ihan reilun lenkin pyöräyttää. Eikä sitten pidä ajaa kun mummo sunnuntaina kirkkoon mennessä.. Itse varaan ajan ja saavun n. 5 minuuttia ennen konttorille niin ei ehdi auto pitkään seisoa ennen mittausta. Tällä menetelmällä välttää sen inssin koneen huudattamisen kun arvot on jo valmiiksi kunnossa. Vanhemmiten kateissa teho hiipuu, mutta kun lämmittää kunnolla niin usein saa läpi arvoista. Tuo nyt on kuitenkin se helpoin ja halvin tapa yrittää ensin. Päästöt voi käydä vaikka korjaamolla mittauttamassa.
Tuskin tuolla öljyn määrällä nyt mitään merkitystä päästöihin on, mutta liian vähillä öljyillä en kyllä suosittele paljon ajamaan..
Hohhoijaa.. Kävin paikallisella korjaamolla mittaamassa päästöt 10km kaasuttelun jälkeen. Ajelin 3 ja 4 vaihteella yli satasta ja mittaamaan. Tyhjäkäynnillä oli HC 175 ja CO liikaa(en muista lukua enää), mutta lambda ok.
Kävin vielä ajaa kolmosella taajama-ajelua jonka jälkee kaikki tyhjäkäynnil ok, HC alle 100. Kierrokset kun polki 2200rpm nii taas alkoi CO ja HC nousemaan yli rajojen ja lambda oli yli rajojen. Elikkäs veikkaisin vahvasti Lambdaa, mutta vikakoodit kannattaa lukea? Sen verra käytin hakua että rikkinäinen osa ei välttämättä näy koodeissa nii mistä tietää vaihtaa oikean osan? Oliko tässä 523i:ssä 2 anturia vaiko yks?
Ps onko näillä seuduil ketää joka voisi lukee koodit?
Hohhoijaa.. Kävin paikallisella korjaamolla mittaamassa päästöt 10km kaasuttelun jälkeen. Ajelin 3 ja 4 vaihteella yli satasta ja mittaamaan. Tyhjäkäynnillä oli HC 175 ja CO liikaa(en muista lukua enää), mutta lambda ok.
Kävin vielä ajaa kolmosella taajama-ajelua jonka jälkee kaikki tyhjäkäynnil ok, HC alle 100. Kierrokset kun polki 2200rpm nii taas alkoi CO ja HC nousemaan yli rajojen ja lambda oli yli rajojen. Elikkäs veikkaisin vahvasti Lambdaa, mutta vikakoodit kannattaa lukea? Sen verra käytin hakua että rikkinäinen osa ei välttämättä näy koodeissa nii mistä tietää vaihtaa oikean osan? Oliko tässä 523i:ssä 2 anturia vaiko yks?
Ps onko näillä seuduil ketää joka voisi lukee koodit?
Olen kuullut juttua myös että muutaman kerran olisi lambda ollut viallinen vaikkei vikakoodia/vikavaloa antaisikaan...joten pelkästään siihen ei voi aina uskoa...eipä tuo Lambda nyt kovin kallis ole eikä vaihto välttämättä turhaa ole.
Kyllä tuo hieman enemmän lambdavialta kuin kattivialta kuulostaa...
Yksi niitä mielestäni on..en ole kyllä joutunut vielä vaihtamaan...vasta 214tkm mittarissa...
Hohhoijaa.. Kävin paikallisella korjaamolla mittaamassa päästöt 10km kaasuttelun jälkeen. Ajelin 3 ja 4 vaihteella yli satasta ja mittaamaan. Tyhjäkäynnillä oli HC 175 ja CO liikaa(en muista lukua enää), mutta lambda ok.
Kävin vielä ajaa kolmosella taajama-ajelua jonka jälkee kaikki tyhjäkäynnil ok, HC alle 100. Kierrokset kun polki 2200rpm nii taas alkoi CO ja HC nousemaan yli rajojen ja lambda oli yli rajojen. Elikkäs veikkaisin vahvasti Lambdaa, mutta vikakoodit kannattaa lukea? Sen verra käytin hakua että rikkinäinen osa ei välttämättä näy koodeissa nii mistä tietää vaihtaa oikean osan? Oliko tässä 523i:ssä 2 anturia vaiko yks?
Ps onko näillä seuduil ketää joka voisi lukee koodit?
Kannattaa käydä vikakoodit lukasemassa ja live-datat myös. Voi olla vaikka imuvuoto, joka sotkee seokset. Adaptaatioissa näkyy isommat imuvuodot.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Kyllä niitä kaksi näyttäis olevan realoemin mukaa... Pitää vielä kerran tutkii imuvuodot letkuista ja saada luettuu ne koodit..
Mielenkiintoista...Itse voisin vaikka vannoa että putkistosta löytyy vain yksi...mutta niin onhan 528:ssa ja 523:ssa eri pakoputkikin joten miksei eri määrä lambdojakin...ihan loogistahan tuo on toki.
Kokeilin kerra kone käynnis avata öljykorkki eikä sammunu eli separaattori ok? Haitariletku jne ok, paitsi jos se letku mikä on öljytikus ois rikki, ku en muka löytäny mistä sen saa irti en tiiä missä pääsisin livedatailee. bmw scannerin ostan jostai mut sil ei näe niitä adaptioita. Kattia en oo paukuttanu etten tiiä sen kunnosta. 3vko aikaa korjata ja epätoivo iskee köyhäl
Mielenkiintoista...Itse voisin vaikka vannoa että putkistosta löytyy vain yksi...mutta niin onhan 528:ssa ja 523:ssa eri pakoputkikin joten miksei eri määrä lambdojakin...ihan loogistahan tuo on toki.
Mielenkiintoista...Itse voisin vaikka vannoa että putkistosta löytyy vain yksi...mutta niin onhan 528:ssa ja 523:ssa eri pakoputkikin joten miksei eri määrä lambdojakin...ihan loogistahan tuo on toki.
Niitä on kummassakin mallissa tasan kaksi kappaletta. Sijainti:pakosarjat.
Uudemmissa on sitten neljä lambdaa. Ja vaikka lambda(t) voi olla rikki, niin se on kyllä M52:ssa lähes viimeinen osa, jonka kuntoa tarvitsee epäillä.
Niitä on kummassakin mallissa tasan kaksi kappaletta. Sijainti:pakosarjat.
Uudemmissa on sitten neljä lambdaa. Ja vaikka lambda(t) voi olla rikki, niin se on kyllä M52:ssa lähes viimeinen osa, jonka kuntoa tarvitsee epäillä.
Eli yleensä niissä ei oo vikoi? Mut jos joutuu vaihtaa nii liekkö helpoin auton alta vai mistä? Näkeeköhän bmw scannerilla vikakoodeissa vai pitäskö hommata inpa nii näkee livestä? Tosin se ei vissii käy windows seiskaan? Kauheesti kysymyksii mut pitäs saada kiesi kuntoo pian :S
Eli yleensä niissä ei oo vikoi? Mut jos joutuu vaihtaa nii liekkö helpoin auton alta vai mistä? Näkeeköhän bmw scannerilla vikakoodeissa vai pitäskö hommata inpa nii näkee livestä? Tosin se ei vissii käy windows seiskaan? Kauheesti kysymyksii mut pitäs saada kiesi kuntoo pian :S
Käy seiskaan, jopa 64-bittiseen.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Eli yleensä niissä ei oo vikoi? Mut jos joutuu vaihtaa nii liekkö helpoin auton alta vai mistä? Näkeeköhän bmw scannerilla vikakoodeissa vai pitäskö hommata inpa nii näkee livestä? Tosin se ei vissii käy windows seiskaan? Kauheesti kysymyksii mut pitäs saada kiesi kuntoo pian :S
Lambdojen diagnosoinnissa pelkkä vikakoodien lukeminen ei riitä, vaan on seurattava livedataa. Tämä ei käsittääkseni onnistu BMW Scannerilla.
Lambdojen vaihto on 1/4 alakautta ja 3/4 yläkautta. Johtojen kiinnittäminen kiinnikkeisiin on tehtävä tarkasti, ettei johdot pääse kosketuksiin pakosarjojen kanssa.
Lambdojen diagnosoinnissa pelkkä vikakoodien lukeminen ei riitä, vaan on seurattava livedataa. Tämä ei käsittääkseni onnistu BMW Scannerilla.
Lambdojen vaihto on 1/4 alakautta ja 3/4 yläkautta. Johtojen kiinnittäminen kiinnikkeisiin on tehtävä tarkasti, ettei johdot pääse kosketuksiin pakosarjojen kanssa.
Joo nii arvelinki ettei scannerilla pysty. Oon vähä käsi noiden inpojen kanssa D: Mut kyselee siitä sitten kun jos saan tilattua sen ajoissa. Ku ois joku Lahtelainen paikal lukemas jolla ois inpa..
Mut kiitos infosta.
Comment