memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    Originally posted by BMW323 View Post
    onkos kuinka paha homma alkaa vaihtamaan korkeapaine pumppu tuohon 530d:hen??
    huomenna pitäis uus saapua ja varmaan viikonlopun aikana yrittää ehtiä vaihtamaan

    työkalun saan ostettua oulusta tarvikeliikkeestä kun hyllyssä kuulemma on yks

    mut mitä muute tuossa tarttee ottaa huomioon?

    ainakin mitä tiiän niin tuulitunneli, flekti pois ja imusarja onkos muuta?
    Ihan mielenkiinnosta, onko painesäätimen tai sen tiivisteiden vika poissuljettu ennen pumpun vaihtoa?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3665
      • seinäjoki

      Originally posted by Ramzez View Post
      Mikähän mahtaa E39:ssä pitää hankaavan oloista meteliä, kun autolla ajetaan hiljaa eteenpäin ja ainoastaan silloin, kun on ns. veto päällä. Esim. ylämäkeen hitaasti ajettaessa, alkaa sellainen metallinen hierova ääni kuulua. Äänen lähde viittaisi repsikan takapyörään.

      Mainittakoon, että alkoi reilu pari viikkoa sitten pitämään tuota ääntä, jonka aikana takajarrutkin tuli täysin uusittua, joten jarruista metelin ei pitäisi johtua. Myöskään voimansiirrossa en nähnyt silmämääräisesti mitään vikaa ja pyöränlaakeri ei pitänyt meteliä ilmassa pyöritellessä.

      Maantienopeuksissa ei kuulu minkään sortin meteliä.
      Vaihdoitko uudet jarrulevyjen suojapellit taakse?
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • BMW323
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 994
        • kempele

        Originally posted by Clavurion View Post
        Ihan mielenkiinnosta, onko painesäätimen tai sen tiivisteiden vika poissuljettu ennen pumpun vaihtoa?
        pumppu alkoi pitämään semmoista ääntä että suosiolla vaihdan uuteen
        auto nykii tosi paljon ja pumppu ääntää ihmeellisesti.
        ja eihän tuo tuu maksamaan ku 560€ boschilta
        samalla vaihtuu siistopumppu ja suodatin
        Nissan Stagea NM35 -01
        2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
        harrastepohjalta E21 316

        Comment

        • Gedd
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2010
          • 479
          • Tampere

          Oikea diagnoosi?

          528 alkanut startatessa ottamaan hieman enemmän aikaa että lähtee käymään, 2-3 sek normaaliin 0.5-1 sek verrattuna.

          Lähtiessään käyntiin lähtee ikäänkuin muutama pytty kerrallaan, hitusen vaivalloisesti, mutta ei vielä oikeasti huonosti.

          Tyhjäkäynti seilaa vähän, todella vähän mutta senverran että huomaa. Max +/- 100rpm normaalista.

          Öljynsuodatinkotelon kohdilta suunnilleen kuuluu ikäänkuin kova nostajan naputus. Ei muutu mihinkään oli kone sitten kylmä tai kuuma (nostajien meteli häviää kun lämpiää mutta tämä ei)

          = Nokka-akselin asentotunnistin?

          Edit:

          Vastatakseni itse itselleni, kyllä, se oli se. Ei ole ikinä ennen autossa ollut näin hyvin vetoja, ollut varmaan ehtoopuolella tuo anturi jo pidempään.
          Last edited by Gedd; 26-03-2014, 10:05.

          Comment

          • anza(kla)
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 969
            • kokkola

            Onkos esim. M52,M62,jne... viskoissa jotain eroja.?
            Vai käykö kaikki keskenään toisiinsa nähden.?

            Ois tarkoitus saada tuosta vaimokkeen e39 touring (M52) tuo volvomainen vollotus pois,joten visko vaihtoon.

            Ebaysta kahtellu viskoja,siellä kun puhutaan että m20,m5x,m6x olisi keskenään samanlaisia,mutta ota ja tiedä.

            Vai onkos tuossa m52:ssa jossain lämpötila anturia,mistä pystyis ottaan tiedon sähköiselle puhaltimelle. (josko nakkais tuon viskon mäkeen ja panis siihen sähkö-flektin)
            Jos pitää alkaa jotain antureita värkkäileen johonkin,niin sitten vaan uusi visko,mutta jos tuolle sähkö-flektille saapi nätisti tiedon milloin startata niin sitten voisipi laittaa sähkösen puhaltimen.

            Comment

            • Gedd
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2010
              • 479
              • Tampere

              Originally posted by anza(kla) View Post
              Onkos esim. M52,M62,jne... viskoissa jotain eroja.?
              Vai käykö kaikki keskenään toisiinsa nähden.?

              Ois tarkoitus saada tuosta vaimokkeen e39 touring (M52) tuo volvomainen vollotus pois,joten visko vaihtoon.

              Ebaysta kahtellu viskoja,siellä kun puhutaan että m20,m5x,m6x olisi keskenään samanlaisia,mutta ota ja tiedä.

              Vai onkos tuossa m52:ssa jossain lämpötila anturia,mistä pystyis ottaan tiedon sähköiselle puhaltimelle. (josko nakkais tuon viskon mäkeen ja panis siihen sähkö-flektin)
              Jos pitää alkaa jotain antureita värkkäileen johonkin,niin sitten vaan uusi visko,mutta jos tuolle sähkö-flektille saapi nätisti tiedon milloin startata niin sitten voisipi laittaa sähkösen puhaltimen.
              Näytti olevan sama osanumero eli pitäisi sopia? "Sopii malleihin: E36 E46 E39 E38 Z3 X5 (E53) 728I+IL Kaikki mallit"

              Ebaystä saa vesipumpun metallisiivillä, viskon ja ropellin kaikki alle satasella yhteensä kotiin, en lähtisi patentoimaan vaikka sähköflekteistä enemmän tykkäänkin

              Comment

              • eiskalt
                Bimmer Fanatic
                • May 2012
                • 836
                • Hyvinkää

                Sähköflekti olisi kyllä mukava laitos. Ei ne termostaattikytkimetkään mitään maksa, toki se työ sitten vaan...

                Mutta mitähän mahdollisia vuotokohteita on moottorin ja lootan välimaastossa, ylhäällä? Ei oikeen näe yltä eikä alta ja lisäksi öljy sen verran levähtänyt, että hankala sanoa tarkkaa kohtaa ennen pesua. Tulee siis jostain moottorin ja vaihteiston liityntäkohdan tietämiltä, ylhäältä. Sen verran sitä tulee, että korjauskehotuksen jo tienasi.
                Toki pesuun pitää saada, mutta muilla ollut samaa ongelmaa? M51d25 manuaaliaskilla.
                (ja, mikäli mielessä paikka, missä saisi pestyä/pesetettyä kunnolla myös auton alta, niin saa vinkata)

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8282
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by eiskalt View Post
                  Sähköflekti olisi kyllä mukava laitos. Ei ne termostaattikytkimetkään mitään maksa, toki se työ sitten vaan...

                  Mutta mitähän mahdollisia vuotokohteita on moottorin ja lootan välimaastossa, ylhäällä? Ei oikeen näe yltä eikä alta ja lisäksi öljy sen verran levähtänyt, että hankala sanoa tarkkaa kohtaa ennen pesua. Tulee siis jostain moottorin ja vaihteiston liityntäkohdan tietämiltä, ylhäältä. Sen verran sitä tulee, että korjauskehotuksen jo tienasi.
                  Toki pesuun pitää saada, mutta muilla ollut samaa ongelmaa? M51d25 manuaaliaskilla.
                  (ja, mikäli mielessä paikka, missä saisi pestyä/pesetettyä kunnolla myös auton alta, niin saa vinkata)
                  Siellä on jo valmiiksi sähköflekti, visko kun hoitaa hommansa niin se ei käynnisty kuin ilmastointia käyttäessä.. ONNEKSI
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • eiskalt
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2012
                    • 836
                    • Hyvinkää

                    Joillain on, joillain ei.

                    Comment

                    • E-rotu
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2014
                      • 71
                      • TRE

                      Miten tuo visko-kytkin toimii? Onko joku ottanut sen siis pois? Sähköflektikin tuosta löytyy.

                      Mulla ei meinaa lämmöt millään nousta 90 asteeseen (puoliväliin mittaria). Termari rikki?
                      E91 330dA

                      Comment

                      • `samuli
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2012
                        • 336
                        • Siilinjärvi

                        Kaverilla semmonen ongelma omassaan vm2001 530td:ssa että ensiksi vetää helkkarin hyvin kolmen ja neljän tonnin väliin ja sen jälkeen syttyy hehkun valo ja vedot häviää. Auton sammutuksen jälkeen hehkun merkkivalo häviää ja auto pelaa taas normaalisti. Missähän voisi vika olla?
                        Last edited by `samuli; 27-03-2014, 16:41.
                        E91 325d M-Sport

                        Comment

                        • jukkae
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3506
                          • 70800

                          Originally posted by E-rotu View Post
                          Miten tuo visko-kytkin toimii? Onko joku ottanut sen siis pois? Sähköflektikin tuosta löytyy.

                          Mulla ei meinaa lämmöt millään nousta 90 asteeseen (puoliväliin mittaria). Termari rikki?
                          Termari paskana. Puoliväliin mittaria jos ei edes nouse niin lämmöt on alle 75. 75-115 köhän se oli niin silloin viisari on pystysuoraan ylös.

                          Comment

                          • Ytrew
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2012
                            • 77
                            • Jyväskylä

                            Iskareiden vaihto tuli eteen e39 530dA touringin kanssa ja semmonen ongelma olisi, että apukuskin puoleisen iskarin alapää ei mene kokonaan sinne koloonsa vaikka mitä yrittää. Yläpäästä on jo kiinni ja tukivarresta koitin tunkata, jos olisi mennyt, mutta eipä auttanut.

                            Kellään tuohon mitään niksiä?
                            Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16444
                              • Leppävirta

                              Touringiin (prefacelift) vetokoukun retrofittaaminen miten haastava homma?
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E32 Diamantscwharz 750iL '94

                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14578
                                • Oulu

                                Originally posted by Ytrew View Post
                                Iskareiden vaihto tuli eteen e39 530dA touringin kanssa ja semmonen ongelma olisi, että apukuskin puoleisen iskarin alapää ei mene kokonaan sinne koloonsa vaikka mitä yrittää. Yläpäästä on jo kiinni ja tukivarresta koitin tunkata, jos olisi mennyt, mutta eipä auttanut.

                                Kellään tuohon mitään niksiä?
                                Onko olka-akselia levitetty millään?
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X