Originally posted by BMW323
View Post
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Ramzez View PostMikähän mahtaa E39:ssä pitää hankaavan oloista meteliä, kun autolla ajetaan hiljaa eteenpäin ja ainoastaan silloin, kun on ns. veto päällä. Esim. ylämäkeen hitaasti ajettaessa, alkaa sellainen metallinen hierova ääni kuulua. Äänen lähde viittaisi repsikan takapyörään.
Mainittakoon, että alkoi reilu pari viikkoa sitten pitämään tuota ääntä, jonka aikana takajarrutkin tuli täysin uusittua, joten jarruista metelin ei pitäisi johtua. Myöskään voimansiirrossa en nähnyt silmämääräisesti mitään vikaa ja pyöränlaakeri ei pitänyt meteliä ilmassa pyöritellessä.
Maantienopeuksissa ei kuulu minkään sortin meteliä.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostIhan mielenkiinnosta, onko painesäätimen tai sen tiivisteiden vika poissuljettu ennen pumpun vaihtoa?
auto nykii tosi paljon ja pumppu ääntää ihmeellisesti.
ja eihän tuo tuu maksamaan ku 560€ boschilta
samalla vaihtuu siistopumppu ja suodatinNissan Stagea NM35 -01
2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
harrastepohjalta E21 316
Comment
-
-
Oikea diagnoosi?
528 alkanut startatessa ottamaan hieman enemmän aikaa että lähtee käymään, 2-3 sek normaaliin 0.5-1 sek verrattuna.
Lähtiessään käyntiin lähtee ikäänkuin muutama pytty kerrallaan, hitusen vaivalloisesti, mutta ei vielä oikeasti huonosti.
Tyhjäkäynti seilaa vähän, todella vähän mutta senverran että huomaa. Max +/- 100rpm normaalista.
Öljynsuodatinkotelon kohdilta suunnilleen kuuluu ikäänkuin kova nostajan naputus. Ei muutu mihinkään oli kone sitten kylmä tai kuuma (nostajien meteli häviää kun lämpiää mutta tämä ei)
= Nokka-akselin asentotunnistin?
Edit:
Vastatakseni itse itselleni, kyllä, se oli se. Ei ole ikinä ennen autossa ollut näin hyvin vetoja, ollut varmaan ehtoopuolella tuo anturi jo pidempään.Last edited by Gedd; 26-03-2014, 10:05.
Comment
-
-
Onkos esim. M52,M62,jne... viskoissa jotain eroja.?
Vai käykö kaikki keskenään toisiinsa nähden.?
Ois tarkoitus saada tuosta vaimokkeen e39 touring (M52) tuo volvomainen vollotus pois,joten visko vaihtoon.
Ebaysta kahtellu viskoja,siellä kun puhutaan että m20,m5x,m6x olisi keskenään samanlaisia,mutta ota ja tiedä.
Vai onkos tuossa m52:ssa jossain lämpötila anturia,mistä pystyis ottaan tiedon sähköiselle puhaltimelle. (josko nakkais tuon viskon mäkeen ja panis siihen sähkö-flektin)
Jos pitää alkaa jotain antureita värkkäileen johonkin,niin sitten vaan uusi visko,mutta jos tuolle sähkö-flektille saapi nätisti tiedon milloin startata niin sitten voisipi laittaa sähkösen puhaltimen.
Comment
-
-
Originally posted by anza(kla) View PostOnkos esim. M52,M62,jne... viskoissa jotain eroja.?
Vai käykö kaikki keskenään toisiinsa nähden.?
Ois tarkoitus saada tuosta vaimokkeen e39 touring (M52) tuo volvomainen vollotus pois,joten visko vaihtoon.
Ebaysta kahtellu viskoja,siellä kun puhutaan että m20,m5x,m6x olisi keskenään samanlaisia,mutta ota ja tiedä.
Vai onkos tuossa m52:ssa jossain lämpötila anturia,mistä pystyis ottaan tiedon sähköiselle puhaltimelle. (josko nakkais tuon viskon mäkeen ja panis siihen sähkö-flektin)
Jos pitää alkaa jotain antureita värkkäileen johonkin,niin sitten vaan uusi visko,mutta jos tuolle sähkö-flektille saapi nätisti tiedon milloin startata niin sitten voisipi laittaa sähkösen puhaltimen.
Ebaystä saa vesipumpun metallisiivillä, viskon ja ropellin kaikki alle satasella yhteensä kotiin, en lähtisi patentoimaan vaikka sähköflekteistä enemmän tykkäänkin
Comment
-
-
Sähköflekti olisi kyllä mukava laitos. Ei ne termostaattikytkimetkään mitään maksa, toki se työ sitten vaan...
Mutta mitähän mahdollisia vuotokohteita on moottorin ja lootan välimaastossa, ylhäällä? Ei oikeen näe yltä eikä alta ja lisäksi öljy sen verran levähtänyt, että hankala sanoa tarkkaa kohtaa ennen pesua. Tulee siis jostain moottorin ja vaihteiston liityntäkohdan tietämiltä, ylhäältä. Sen verran sitä tulee, että korjauskehotuksen jo tienasi.
Toki pesuun pitää saada, mutta muilla ollut samaa ongelmaa? M51d25 manuaaliaskilla.
(ja, mikäli mielessä paikka, missä saisi pestyä/pesetettyä kunnolla myös auton alta, niin saa vinkata)
Comment
-
-
Originally posted by eiskalt View PostSähköflekti olisi kyllä mukava laitos. Ei ne termostaattikytkimetkään mitään maksa, toki se työ sitten vaan...
Mutta mitähän mahdollisia vuotokohteita on moottorin ja lootan välimaastossa, ylhäällä? Ei oikeen näe yltä eikä alta ja lisäksi öljy sen verran levähtänyt, että hankala sanoa tarkkaa kohtaa ennen pesua. Tulee siis jostain moottorin ja vaihteiston liityntäkohdan tietämiltä, ylhäältä. Sen verran sitä tulee, että korjauskehotuksen jo tienasi.
Toki pesuun pitää saada, mutta muilla ollut samaa ongelmaa? M51d25 manuaaliaskilla.
(ja, mikäli mielessä paikka, missä saisi pestyä/pesetettyä kunnolla myös auton alta, niin saa vinkata)
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Kaverilla semmonen ongelma omassaan vm2001 530td:ssa että ensiksi vetää helkkarin hyvin kolmen ja neljän tonnin väliin ja sen jälkeen syttyy hehkun valo ja vedot häviää. Auton sammutuksen jälkeen hehkun merkkivalo häviää ja auto pelaa taas normaalisti. Missähän voisi vika olla?Last edited by `samuli; 27-03-2014, 16:41.E91 325d M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by E-rotu View PostMiten tuo visko-kytkin toimii? Onko joku ottanut sen siis pois? Sähköflektikin tuosta löytyy.
Mulla ei meinaa lämmöt millään nousta 90 asteeseen (puoliväliin mittaria). Termari rikki?
Comment
-
-
Iskareiden vaihto tuli eteen e39 530dA touringin kanssa ja semmonen ongelma olisi, että apukuskin puoleisen iskarin alapää ei mene kokonaan sinne koloonsa vaikka mitä yrittää. Yläpäästä on jo kiinni ja tukivarresta koitin tunkata, jos olisi mennyt, mutta eipä auttanut.
Kellään tuohon mitään niksiä?Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski
Comment
-
-
Touringiin (prefacelift) vetokoukun retrofittaaminen miten haastava homma?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Ytrew View PostIskareiden vaihto tuli eteen e39 530dA touringin kanssa ja semmonen ongelma olisi, että apukuskin puoleisen iskarin alapää ei mene kokonaan sinne koloonsa vaikka mitä yrittää. Yläpäästä on jo kiinni ja tukivarresta koitin tunkata, jos olisi mennyt, mutta eipä auttanut.
Kellään tuohon mitään niksiä?
Comment
-
Comment