Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ivl
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 216
    • Oulunsalo

    Originally posted by Matula View Post
    Nuo jenkkimallin oranssit nurkat saa melko varmasti siirrettyä niihin euro-mallin plekseihin. Ja haittaako se jos lapissa ajaakin eurovaloilla?

    Täytyy koittaa siirtää, hyvä vinkki. Eihän Lapissa haittaiskaan, mutta kun asustelen nykysin pohjoispohjanmaalla, eli melkein eteläsuomessa.


    T Jukka
    Bmw X5 2011
    Vw caddy 2019

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3665
      • seinäjoki

      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
      No ei vaihda mun mielest mihkään missä joutuu taistelee vähä enempi, etulaakereita vaihtais vaikka huvikseen jossei noihin takasiin tarvis koskea, mutta pakko se on jo senkin takia et sais abs kehän ehjäksi... Ja olis nyt ollu ees se saman puolen laakeri mikä antautu...

      Mut mites tuon renkaat aiheuttais? alko 4tkm sitte hissukseen jurisee ja pikkuhiljaa kokoajan lisääntyny, ja talvirenkaatkin vaihdettu tässä välissä alle...

      Janke, ei pyöri uusi kovinkaan herkästi verrattuna tohon motonetin vajaa 60tkm ajettuun. Joka siis kaiketi ehjä, vaikka vähän ehkä rahinaa havaittavissa ja rasvaa tullu sen verran tiivisteen välistä että asiasta voi mainita... Uusi tosin pyörii tietysti täysin "äänettömästi".
      Ok.Mulla sitten edessä laakerit kunnossa, vaikka joku pieni rohina kuuluikin oikeanpuolen laakerista... En sitten tässä vaiheessa alkaa ylihuoltamaan laakereita.
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • Löwen
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 385
        • Finnland

        Avain pyörii välillä tyhjää virtalukossa ja ei aina anna soittimellekaan virtaa. Auto sammui myös äsken valoissa. Vaihattaakohan tuo pelkän virtalukon pohjan vai jotain muuta vielä? :think
        MB E220CDI '10 Braun

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by Löwen View Post
          Avain pyörii välillä tyhjää virtalukossa ja ei aina anna soittimellekaan virtaa. Auto sammui myös äsken valoissa. Vaihattaakohan tuo pelkän virtalukon pohjan vai jotain muuta vielä? :think
          Lukkosylinterillä aloittaisin, ei pohja saa avainta pyörimään tyhjää.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Sopiiko m52 katittomat pakosarjat m52tu koneeseen? Toisaalta löytyypä realoemistä TU koneeseen katittomat pakosarjat, mihinköhän maahan on myyty ilman katteja?

            Comment

            • jonsered92
              BTCF Member
              • Jun 2012
              • 470
              • JKL

              Mulla ois pari tärkeetä kysymystä sigun bimmeristä joho toivoisin saavani vastauksen.

              Eli 1. Valomoduuli pitäs vaihtaa kun FETin tinaaminen ei sujunu niinku piti ja saisin e39 diisselistä semmosen halval, vuosimallista 97. Ei xenoneita siinäkää kuten ei mullakaan, joten passaisiko se mulle, ohjelmoida siis varmaa täytyy?(mul siis bensakone)

              2. Termarin vaihdon jälkee on pelittäny hyvin ja lämpömittari on missä pitää, lämmintä tulee mutta salavalikosta näyttää maantieajossa 98-100c. Onkoha pumppu paskana vai visko? Paikallaan ollessa iha samat lukemat oikeestaa..
              Last edited by jonsered92; 07-01-2014, 19:35.
              Nyt:e60 530xda herkuilla
              ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

              Comment

              • Carbonfiber
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 5224
                • Hki 43

                Polttaa tupakansytyttimen sulaketta. Myös se metallirenkula liikkuu mukana ulospäin, jos jotain laitta ja ottaa pistokkeesta pois. Mistä metsästämään vikaa? Pitääkö koko keskikonsoli purkaa, että pääsee siihen sytkään käsiksi vai saako sen vedettyä jotenkin ulos?
                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                Z3 Roadster 2.8 '98
                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                Comment

                • Kems
                  Bimmer Rookie
                  • May 2012
                  • 151
                  • Pirkanmaa

                  Venttiilikopan tiivisteen välistä vuotaa hieman öljyä, vaikka 30tkm sitten pitäisi olla vaihdettu. En viitsi tuota uutta laittaa vielä kiinni kun joku tässä niitä taitaa rikkoa. Varmaankin huohotinjärjestelmä tukossa. Kuinkahan todennäköisesti sen saisi vielä putsaamalla auki, jos esim. separaattori tukossa? Onko jotain kikkoja, jolla tuota voi putsata tai testata? Paperinpala öljykorkin aukolle? Ilmapallo öljytikun paikalle?

                  Comment

                  • opTA
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2011
                    • 924
                    • Suomi

                    Originally posted by Kems View Post
                    Venttiilikopan tiivisteen välistä vuotaa hieman öljyä, vaikka 30tkm sitten pitäisi olla vaihdettu...
                    Mikäli tiiviste vaihdettu, niin onko tietoa oliko tarvike-/OEM tiiviste?
                    Tarvike tiivisteet kun yleensä sattuvat olemaan hieman pienempiä (noin 1,5mm riittää) ja siten (vaikkakin oikeaoppisen) vaihtamisen jälkeen samat vuotoviat uudestaan edessä.

                    Comment

                    • Tome
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 548
                      • Joensuu

                      Originally posted by jonsered92 View Post
                      2. Termarin vaihdon jälkee on pelittäny hyvin ja lämpömittari on missä pitää, lämmintä tulee mutta salavalikosta näyttää maantieajossa 98-100c. Onkoha pumppu paskana vai visko? Paikallaan ollessa iha samat lukemat oikeestaa..
                      Viskolla ei maantieajossa ole mitään vaikutusta lämpöihin.


                      Originally posted by Kems View Post
                      Venttiilikopan tiivisteen välistä vuotaa hieman öljyä, vaikka 30tkm sitten pitäisi olla vaihdettu. En viitsi tuota uutta laittaa vielä kiinni kun joku tässä niitä taitaa rikkoa. Varmaankin huohotinjärjestelmä tukossa. Kuinkahan todennäköisesti sen saisi vielä putsaamalla auki, jos esim. separaattori tukossa? Onko jotain kikkoja, jolla tuota voi putsata tai testata? Paperinpala öljykorkin aukolle? Ilmapallo öljytikun paikalle?
                      Vaihdettiinko tiivisteenvaihdon yhteydessä kiinnitysmuttereiden alle tulevat kumiprikat? Jos ei niin varmasti vuotaa uusikin tiiviste.

                      Comment

                      • ///Myhä
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2008
                        • 83
                        • Kokkola

                        Originally posted by jonsered92 View Post

                        2. Termarin vaihdon jälkee on pelittäny hyvin ja lämpömittari on missä pitää, lämmintä tulee mutta salavalikosta näyttää maantieajossa 98-100c. Onkoha pumppu paskana vai visko? Paikallaan ollessa iha samat lukemat oikeestaa..
                        Eikös tuo lämpötila ole ihan normaali. Ainakin omassa lämmöt pyörii 98-101 koko ajan. Tosin tuo oma on uudemmalla koneella..
                        E30 320iS Diamantschwarz
                        K100RS 16v

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          ABS ja DSC valot palaa, nopeusmittari ei toimi. Vikakoodi kertoo ettei anturin lukema ole järkevä. Täällä sanottiin vian olevan boksissa, no ei ollut. Anturi ja laakeri vaihdettu syksyllä uusiin Bosch/Koyo. Onko anturi tattis? Välillä toimi pari viikkoa täysin, sitten lopetti taas toiminnan.
                          Motonetista uusi Delphi anturi ja taas toimi. Mitä opimme tästä:
                          -Älä luota "laatu" osiin vaan osta aina halvinta Motonetista
                          -Älä usko foorumilaisten "tietoon"
                          -Älä usko vikakoodeihin
                          -Vaihda aina halvin ja helpoin osa ensin

                          Comment

                          • Kems
                            Bimmer Rookie
                            • May 2012
                            • 151
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by Tome View Post
                            Vaihdettiinko tiivisteenvaihdon yhteydessä kiinnitysmuttereiden alle tulevat kumiprikat? Jos ei niin varmasti vuotaa uusikin tiiviste.
                            Tuosta en osaa sanoa, koska joku edellisistä omistajista on tuon tehnyt. Itse tottakai vaihdan myös ne.

                            Comment

                            • Kems
                              Bimmer Rookie
                              • May 2012
                              • 151
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by jonsered92 View Post
                              2. Termarin vaihdon jälkee on pelittäny hyvin ja lämpömittari on missä pitää, lämmintä tulee mutta salavalikosta näyttää maantieajossa 98-100c. Onkoha pumppu paskana vai visko? Paikallaan ollessa iha samat lukemat oikeestaa..
                              Ihan normaalit lukemat vielä.

                              Edit: Tulipas turhaan 2 postausta peräkkäin..
                              Last edited by Kems; 08-01-2014, 11:58.

                              Comment

                              • xpro
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2012
                                • 250
                                • varkaus

                                miten testata 528 separaattorin kunto? kuuluuko asiaan kun käynnissä ollessa ottaa öljykorkin pois rupeaa moottori rykimään..?:think vai onko kalvo silloin tiensä päässä? ja samaan toinen kysymys. mistä voi johtua tyhjäkäynnillä pyörieessä satunnainen ns käyntikatkos. rykäisee välillä niinkuin jäisi yksi tahti välistä :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎