Totta tuokin. Oiskohan pitänyt sitten laittaa sitten molempiin tuo 10mm niin sais keskittävänä.
Tuolla sinun kaupassa ei näkynyt pultteja noihin.
Miten tarkkaa noiden pulttien kanssa vakiohan on 26mm pitkä.
Pitääkö olla esim. tuon 10mm spacerin kanssa 36 vai mahtuuko 40mm pultti?
Tietääkö joku noista kiristysmomenteista spacereitten kanssa?
takana on paljon enemmän tilaa, niin taakse saa laittaa noin 10mm enemmän spaceria tasalevyisellä setillä että näyttää hyvältä. Laittaisin 3-5mm eteen orkkis pulteilla ja 15mm taakse 40mm pulteilla. Sopiva momentti on noin 110-120Nm luokkaa.
Noniin. Testailin alle noita 245/35/19 kumeja 9,5 tuuman vanteilla, joissa ET20. Autona E61 lci 530d takaveto.
Menee edessäkin alle ja mahtuu pyörimään, mutta vanteen sisäreuna hipaisee iskaritolpaa. kun pyöritteli niin hento jälki jäi vanteen sisäpintaan.
Paljonko tuossa iskaritolpan ja vanteen sisäpinnassa pitäisi olla rakoa ylös tunkattuna?? Nyt jos iskari tolppaan kopauttaisi vasaralla saisi siihenvarmaan 2mm kolon.
Alas en uskaltanut laskea, kun en tiedä kallistuuko rengas tolppaa kohti, siitä pois päin vai pysyykö ne paikallaan toisiinsa nähden, siis kun auton laskee tunkilta alas ???? Osaako joku vastata?
Noniin. Testailin alle noita 245/35/19 kumeja 9,5 tuuman vanteilla, joissa ET20. Autona E61 lci 530d takaveto.
Menee edessäkin alle ja mahtuu pyörimään, mutta vanteen sisäreuna hipaisee iskaritolpaa. kun pyöritteli niin hento jälki jäi vanteen sisäpintaan.
Paljonko tuossa iskaritolpan ja vanteen sisäpinnassa pitäisi olla rakoa ylös tunkattuna?? Nyt jos iskari tolppaan kopauttaisi vasaralla saisi siihenvarmaan 2mm kolon.
Alas en uskaltanut laskea, kun en tiedä kallistuuko rengas tolppaa kohti, siitä pois päin vai pysyykö ne paikallaan toisiinsa nähden, siis kun auton laskee tunkilta alas ???? Osaako joku vastata?
Vaatii sen 3mm spacerin vähintään niin kuin tuossa sanoin. Ei ole kalliit.
Kysyn mielipidettä mahtuuko kuulemma pullukat Linglong Greenmaxit 245/40R18 koossa näillä 8x18" ET24 vanteilla tähän vakioalustaiseen E61:een. Tässä muutama kuva arvion tueksi. Rengas kuvissa Kormoran Gamma B2. Mittasin Kormoraneja: tuolla vanteella vannesuojasta vannesuojaan (vannesuoja on uloin kohta) 240 mm ja kulutuspinta n. 215-220 mm (hankala arvioida tarkasti, koska renkaat on kaljuksi kuluneet) ja vannesuojan ja tolpan välissä on 9 mm tilaa. Vanteen reunaan on 13-14 mm.
Kovasti kiinnostas nuo Linglongit, koska hakusessa on edullisuus, pitkä ikä ja vetelemättömyys. Kilsoja tulee niin paljon, että nuo olis vaan todella kiinnostavat renkaat.
bemu2000 tuossa jo ehdotteli eri kokoja, mutta oem-miestä karsastaa helvetisti laittaa jotain muuta ku oem-kokoa. Monet E6X alkuperäisvanteista on 8x18" ja niille on rengaskoko 245/40. Ja ET:ssä eroa 4 mm mun vanteisiin. Vituttaa vaan, jos tilaa nuo ja kylki hankaa tolppaan. Toinen fakta on, että mun autoon ei tuu spacereita.
Mutta kun tuo linglongin koko on kaukana OEM koosta, vaikka numerot renkaat kyljessä niin sanookin, joten mitä väliä.... 225/45 on mitoiltaan todella lähellä jotain contin 245/40 rengasta ja aavistuksen korkeampana parempikin.
Comment