Originally posted by pertsa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E61 520Da
-
-
Originally posted by Mik@ View PostJos vahvistin on rikki niin varmaan sama laittaa orkkis vahvari, varsinkin jos et kaiuttimia päivitä. Jos jossain vaiheessa meinaat kaiuttimia vaihtaa niin kannattaa laittaa esim. 4-kan. vahvistin missä kaiutintasoiset sisääntulot joka toimii ilman herätettä. Orginelli vahvistimia saa esim. saksan ebaystä muutamalla kympillä.G31 530dxA 2017
ex:F11 530dA 2014 jatoba metallic
ex:E61 530dA 2009 tiefsee blau
ex:E60 525iA 2008 titan silber
Comment
-
-
Originally posted by pertsa View PostSulakkeet näytti ehjältä. Vikakoodit täytyy vielä lukasta, kun kaveria nään. Ilmeisesti vahvarin tyyppi muuttunut 1/09 alkaen, kun näytti vanhemmassa olevan erilainen. Minun auto tehty 7/09. Nopeesti katottuna ei taida ihan muutamalla kympillä saada tätä uudempaa vahvaria.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostJoo ei saa. Kaikki kanavat menee tässä tapauksessa vahvistimen kautta.G31 530dxA 2017
ex:F11 530dA 2014 jatoba metallic
ex:E61 530dA 2009 tiefsee blau
ex:E60 525iA 2008 titan silber
Comment
-
-
Originally posted by pertsa View PostVoiko silti olla, että vika on vahvarissa, vaikka kaikki muut kaiuttimet pelittää normaalista. Jos kerran kaikki menee vahvarin kautta? Itse näistä äänentoisto asioistaen juurikaan mitään tiedä.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostNo se on jopa todennäköistä että vika on vahvistimessa, tai sitten piuhoissa tai liittimissä. Soittimelta menee vahvistimelle etu- ja takakanavat, molemmissa vasen ja oikea erikseen. Vahvistimelta menee johdot kaiuttimille. Jos etupäässä toimii kaikki muut paitsi subit, silloin soittimelta tulee luultavasti oikeanlainen signaali vahvistimelle. Kyllä tuota kannattaa kuitenkin testerillä vilkaista ja ajaa signaalia eri kanaville. Soittimen voi myös kokeilla koodata uusiksi jos se on vaikkapa vaihdettu ja jätetty koodaamatta, tai sitten on mennyt bitti poikittain. Vahvistimelta subeille menevät johdot kannattaa myös mitata yleismittarilla sekä tarkistaa kummankin pään liittimet.G31 530dxA 2017
ex:F11 530dA 2014 jatoba metallic
ex:E61 530dA 2009 tiefsee blau
ex:E60 525iA 2008 titan silber
Comment
-
-
Maf ok?
Tuli tuollainen uusi MAF josta oli kuljetuksessa murtunut pieni pala muovia:
Lienee ihan OK ottaa käyttöön? Tuo on alueelta missä tuo muovi on ohuinta ja ilmeisesti tuohon tulee aika pitkälle matkalle putki (ilmanputsari?) päälle eli ei varsinaisesti tiivistyksen kannalta kriittinen. En ole näitä ennen asennellut niin haluaisin vain varmistuksen että näin on?
Muutoin tuo näyttäisi olevan ihan kunnossa.
Jos OK niin viisainta varmaan hivenen hioa tuota murtumakohtaa ennen asennusta (terävät palaset pois)...Last edited by Paarma78; 29-07-2015, 15:28.BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Comment
-
-
Originally posted by Petsku333 View PostJos multa kysyttäisiin niin tätä silikonia tiivisteisiin kevyesti ja mekanismien väliin litiumrasvaa.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/6030...sva-PTFE-300ml
Comment
-
-
Originally posted by Paarma78 View PostTuli tuollainen uusi MAF josta oli kuljetuksessa murtunut pieni pala muovia:
Lienee ihan OK ottaa käyttöön? Tuo on alueelta missä tuo muovi on ohuinta ja ilmeisesti tuohon tulee aika pitkälle matkalle putki (ilmanputsari?) päälle eli ei varsinaisesti tiivistyksen kannalta kriittinen. En ole näitä ennen asennellut niin haluaisin vain varmistuksen että näin on?
Muutoin tuo näyttäisi olevan ihan kunnossa.
Jos OK niin viisainta varmaan hivenen hioa tuota murtumakohtaa ennen asennusta (terävät palaset pois)...
Jos et palauta, niin voihan tuo toimia ok ja vaikutus virtaukseen tuskin on positiivinen, mutta ei varmaan mitään dramaattista. Jos päädyt sitä siistimään, niin mieluummin vuole kuin hio (irtonainen muovi voi sulaa kuumalankaan/filmiin mikä tuolla nyt onkaan).
Comment
-
-
Originally posted by tabasco View PostMinä palauttaisin (mikäli mahdollista) myyjälle, jos on kerran tullut perille rikkinäisenä. Voihan olla, että kuljetuksessa on tullut muitakin vaurioita kuin tuo näkyvä.
Jos et palauta, niin voihan tuo toimia ok ja vaikutus virtaukseen tuskin on positiivinen, mutta ei varmaan mitään dramaattista. Jos päädyt sitä siistimään, niin mieluummin vuole kuin hio (irtonainen muovi voi sulaa kuumalankaan/filmiin mikä tuolla nyt onkaan).
Vähän tutkiskelin lisää ja tuosta kun kattoo niin mulle näyttäis ettei ongelmia odotettavissa:
Putsari
Tulee tuo putsarin kaulus aika pitkälle matkalle. Tuo max 4mm syvyyssuunnassa oleva murtuma ei aiheuttane mitään ongelmia, tuskin myöskään virtauksessa.
Siistin tuon vekin ja laitetaan huomenna autoon kiinni!BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Comment
-
Comment