Originally posted by heifetz
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by nachi View PostMiten saa e61 LCI vakiomallisen taustapeilin kiinnitettyä?Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Mikähän on kun alkaa pirullinen rätinä ja pauke kuulua kaiuttimista (useammasta) kun laittaa volumea vähänkään puheen voimakkuutta kovemmalle? Onko vahvistin rikki?
Ihan kun olisi siis liian kovalla, sellainen pauke. Oo
Cd soitin on ja radio eikä mitään muuta. Ei navia jne. Mikähän tuon audio-varusteeni nimi edes on? Malli 03
Comment
-
-
Moro,
Mistä kannattaa tilata bemariin varaosat?
Näyttäisi siltä että omaan pitää uusia, venttiilikopantiiviste, öljypohjantiiviste, öljyntasoanturi, huohotin puhdistaa tai ostaa uusi!
Nyt lähiaikoina on ilmennyt semmoista vikaa että auto ilmoittaa että öljyä on alle minimin vaikka tikusta katsomalla öljyä on riittävästi (keltainen öljyvalo aina syttyy) vaikkakin venttiilikopan tiiviste tuntuu nyt tihkuttavan öljyä siihen malliin että auto merkkaa reviiriään..
Nyt kesän aikaan ei ole sentään ollut ongelmia jäähdytinnesteen kanssa kun talvella tuntu niitäkin hävittelevän..
Miulle tulee aika paljon lyhyttä ajoa niin öljykorkin alle on kiertynyt vähän keltaista majoneesia.
Millähän tavalla/ millä osilla noita vikoja lähtis paikkailee?
Eli
- Keltainen öljyvalo syttyy, melko usein vaikka öljyä on
- Venttiilikopantiiviste tihkuttaa öljyä
-Viime talvena söi myös jäähdytinnestettä, mutta ei nyt kesällä
Apu olisi tarpeen niin saatas bemmi taas priimakuntoon ajettu on vasta
175tkm ja auto on vm -03 530i
Comment
-
-
Originally posted by j3cc3 View PostMoro,
Mistä kannattaa tilata bemariin varaosat?
Näyttäisi siltä että omaan pitää uusia, venttiilikopantiiviste, öljypohjantiiviste, öljyntasoanturi, huohotin puhdistaa tai ostaa uusi!
Nyt lähiaikoina on ilmennyt semmoista vikaa että auto ilmoittaa että öljyä on alle minimin vaikka tikusta katsomalla öljyä on riittävästi (keltainen öljyvalo aina syttyy) vaikkakin venttiilikopan tiiviste tuntuu nyt tihkuttavan öljyä siihen malliin että auto merkkaa reviiriään..
Nyt kesän aikaan ei ole sentään ollut ongelmia jäähdytinnesteen kanssa kun talvella tuntu niitäkin hävittelevän..
Miulle tulee aika paljon lyhyttä ajoa niin öljykorkin alle on kiertynyt vähän keltaista majoneesia.
Millähän tavalla/ millä osilla noita vikoja lähtis paikkailee?
Eli
- Keltainen öljyvalo syttyy, melko usein vaikka öljyä on
- Venttiilikopantiiviste tihkuttaa öljyä
-Viime talvena söi myös jäähdytinnestettä, mutta ei nyt kesällä
Apu olisi tarpeen niin saatas bemmi taas priimakuntoon ajettu on vasta
175tkm ja auto on vm -03 530i
Tuon ikäisissä e60:ssä paisuntasäiliöön voi tulla hiushalkeama, josta hiljalleen hävittää nestettä. Kokeile pyyhkäistä paisuntasäiliön pohjasta ja kyljistä kostuuko sormet.Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
Saakos pre-lci mallista tuota RPA:ta jotenkin pois käytöstä kun herjailee aina välillä puhjennutta rengasta turhaan.. "rengaspaineet" asetettu moneen kertaan ja aina menee pari viikkoa ja herjaa taas..Yes, Money can't buy happiness,
But, It's more comfortable to cry in a BMW than on a bicycle.
Nykyinen: BMW e61 525i
Ex: BMW 323i e46 -98
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=288584
Comment
-
-
Originally posted by Jakettaja View PostSaakos pre-lci mallista tuota RPA:ta jotenkin pois käytöstä kun herjailee aina välillä puhjennutta rengasta turhaan.. "rengaspaineet" asetettu moneen kertaan ja aina menee pari viikkoa ja herjaa taas..BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostOnko kyseessä pyörintänopeuteen perustuva mittaus? Oletko kalibroinut renkaat i-driven kautta?Yes, Money can't buy happiness,
But, It's more comfortable to cry in a BMW than on a bicycle.
Nykyinen: BMW e61 525i
Ex: BMW 323i e46 -98
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=288584
Comment
-
-
Originally posted by Jakettaja View PostJuurikin se ja olen kalibroinut i-Driven kautta aina kun on herjannut rikkoutunutta rengasta.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Pari ongelmaa liittyen M54 moottoriin (E60 vm -04)
Mistä voisi johtua satunnainen öljynpaineilmoitus startatessa? Esiintyy aika harvoin ja katoaa saman tien starttaamisen jälkeen. Ei ole ikinä tullut ajossa tai tyhjäkäynnillä seistessä. Öljyä on tarpeeksi ja esimerkiksi huohutusjärjestelmä on hiljattain uusittu oikeastaan kokonaan mukaanlukien venttiilikopantiiviste. Kuiteista katselin, että suodattimen jalankin tiiviste olisi vaihdettu sekä vanostiivisteitä. Öljynvaihto alkaa lähenemään, joten ajattelin varmuuden vuoksi tiputtaa öljypohjan irti ja katsoa onko siellä tukosta. Öljynpaineanturikin varmaan kannattaa vaihtaa kun se ei kauheasti maksa.
Öljykorkin kun ottaa irti, niin kone meinaa sammua eli kyllä sieltä huohotusletkuista ainakin ilma kulkee.
Sitten toinen ongelma:
Välillä tyhjäkäynti laskee sen verran alas, että auto hieman tärisee. Tuo tyhjäkäynnin humppaaminen on todella pientä, mutta ilmeisesti se on muutenkin niin matalalla, että tuo pienikin lasku alkaa täristämään.
Auto tuntuu kylmänä matalilla kierroksilla hieman nuhaiselta ja välillä esiintyy vähäistä nykimistä ja hidasta vastaamista kaasuun. Kierrokset leijuvat startatessa noin 1,5k tienoilla hetken, mikä viittaisi esimerkiksi imuvuotoon.
Äkkiseltään siellä näytti kaikki letkut ja putket olevan hyvässä kunnossa. Osa mahdollisesti uusittukin. DISA:n käytin myös irti ja putsasin sen. En tiedä kuinka jäykkä sen läpän pitäisi olla, mutta tuntui kuin liikkuisi irrallaan.
En osaa sanoa onko tämä ongelma ollut autossa jo pidempään ja noilla aiemmilla huolloilla olisi yritetty korjata.
Ps. Piuha ja inpa on tilattu, mutta sitä joutuu pari viikkoa odottelemaan. Pitää tässä odotellessa yrittää tutkia lisää.Last edited by Kems; 28-09-2015, 17:03.
Comment
-
Comment