Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7524
    • Jyväshyvä

    Originally posted by Jh5xx View Post
    Mistäpä ootte tilanneet edullisesti suuttimia??
    saattas olla että joutus vaihtamaan itellä kunhan sais mitattua ohivuodot..
    näyttää vuotavan joku suutin muovikourunpohjalle...
    Harvemmin suuttimet vuotaa ulos asti, yleensä ne vuotaa läpi ja joko ruikkii palotilaan (mikä on huonompi homma) tai sitten paluupuolelle.
    Jos suutin on märkä ulkoisesti, vaihda paluupuolen o-rengas nyt näin alkuun.
    On sitten kalliita...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Rivikutonen
      Newbiemmer
      • Sep 2015
      • 21
      • Tampere

      Sigun e60 nykii satunnaisesti tasakaasulla. Mistähän mahtanee johtua?
      Nykyinen:
      E60 530xd "tuikutettu"

      Exä:
      E36 325i Coupé

      Comment

      • Jh5xx
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 495
        • Kiuruvesi

        Originally posted by Rivikutonen View Post
        Sigun e60 nykii satunnaisesti tasakaasulla. Mistähän mahtanee johtua?

        Vikakodin lukuun ensitöiks..
        E70 X5 LCI
        - P-Sawo Connection -
        - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
        -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

        Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

        Ex: E91 318d
        Ex: E61 525d toukka
        Ex: E46 330d sedan
        Ex: E46 328 Coupe
        Ex: E39 530d Sedan

        Ex: E39 525i Sedan
        Ex: E39 523i Toukka
        + Useita ex kikottimia

        Comment

        • AnttiMH
          Bimmer Rookie
          • Oct 2013
          • 146
          • Esbo

          Originally posted by Rivikutonen View Post
          Sigun e60 nykii satunnaisesti tasakaasulla. Mistähän mahtanee johtua?
          Itse havainnut kahdenlaista nykimistä (530DA, pre-lci). Pientä nyppimistä (hieman samanlaista kuin miten tuulen puuska autoa saattaisi työntää, mutta lyhyempi ja terävämpi tunne, edestä/takaa, ei siis sivusta) ennen kuin dpf poltto alkaa, ilmeisesti liittyy EGR venttiilin toimintaan.

          Kuulunee enempi vähempi asiaan.

          Toinen on erit. myös tasakaasulla (minulla n 40-50 km/h vauhdissa) tapahtuvaa nykimistä, näkyy pienenä nykimisenä kierroslukumittarin humppaamisena +/- 50rpm tms. heiluntaa. Tämäkin sellainen ettei kannata korjata mielestäni. Mektroniikka huolto voi maksaa tonneja, ja tuo kun on niin pieni vika ja on ollut samanlainen vuosia...

          Comment

          • Rivikutonen
            Newbiemmer
            • Sep 2015
            • 21
            • Tampere

            Täytynee käydä katsomassa koodit. Lähinnä tarkoitan sellaista kohtuu pientä, esim. vakkarilla noin sataa ajaessa. Tämä toistuu kohtuu harvoin kyllä. Tuota pienillä kierroksilla ja pienissä nopeuksissa ajaessa esiintyvää nykimistäkin esiintyy kyllä mutta se johtunee todennäköisesti juurikin tuosta mekatroniikasta. Sille en vielä tee mitään kun laatikko toimii muuten hyvin vielä.
            Nykyinen:
            E60 530xd "tuikutettu"

            Exä:
            E36 325i Coupé

            Comment

            • Arnolds
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3310
              • Kajjjaani

              Originally posted by Rivikutonen View Post
              ...ohtunee todennäköisesti juurikin tuosta mekatroniikasta. Sille en vielä tee mitään kun laatikko toimii muuten hyvin vielä.
              Olis syytä pelastaa se laatikko tässä vaiheessa kun selviää mekatroniikan kunnostuksella ja öljyn vaihdolla.
              F26 xDrive20d TwinPower

              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

              Comment

              • AnttiMH
                Bimmer Rookie
                • Oct 2013
                • 146
                • Esbo

                Sellainen suht. pieni nypytys voi tulla kyllä ihan EGR termarista ja DPF:n polttojen alkuvaiheessa. Siinä ei mekatroniikan huolto vaikuttane mitään.

                Mulla tehnyt sitä 3 vuotta. Vaihteisto pelaa moitteettomasti, öljyt tosin vaihdettu. Mittarissa 150tkm.

                Comment

                • Kems
                  Bimmer Rookie
                  • May 2012
                  • 151
                  • Pirkanmaa

                  Itsellä kevyellä tasakaasulla kiihdyttäessä tuntuu siinä 1-2k kierroksien välissä pientä nykimistä lähinnä 1-3 vaihteilla. Ehkä jossain 1400 ja 1600 kohdalla eniten. Kahden tonnin jälkeen kiertää ihan tasaisesti. Kylmänä auto tuntuu normaalia nuhaisemmalta tuolla samalla 1-2k välillä, mutta sitä on jatkunut jo pidempään. Nämä muut oireet ovat tulleet vasta hiljattain.

                  Ajattelin tuon kaiken johtuvan moottorista, mutta nyt olevan havainnut tuota nykimistä samalla välillä myös moottorijarruttaessa. Sen huomaa varsinkin jos painaa jarrua vielä lisäksi. Jossain 1400 rpm paikkeilla moottorijarruttaessa auto hyppää tyhjäkäynnille ja kulutusmittari nousee pois nollasta. Tuossakin kohdassa myös havaitsee selvän nykäyksen.

                  En oikein tiedä mahtaako jossain olla vain paljon väljää vai missä vika on. Noin ylipäätään tuntuu olevan väljää voimansiirrossa enemmän kuin ennen, mutta aiheuttaako se tämän kaiken?. Vikakoodeja ei ole. Yhtenä aamuna auto kävi kylmänä huonosti ja oli tullut cylinder misfirestä koodia, mutta se ei ole toistunut. Autossa manuaaliloota, moottorina M54 ja ajettu noin 200tkm.

                  Comment

                  • Arnolds
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 3310
                    • Kajjjaani

                    Laitetaas tähänkin topiikkiin.
                    Pientä propleemaan pisti näytölle "charging fault" ja akun kuva ruutuun.
                    Olisko jännitteen säädin kun välillä poistuu. Muuta virta ongelmaa ei ole.
                    Mittailin latauksia ja kun vika päällä niin alle12 ja kun ei vika päällä noin 14 tyhjäkäynnillä.
                    Eli jännitteensäädinkö nyt alkuun vaihtoon???
                    F26 xDrive20d TwinPower

                    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                    Comment

                    • marsep
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2009
                      • 361
                      • HML

                      Originally posted by Arnolds View Post
                      Laitetaas tähänkin topiikkiin.
                      Pientä propleemaan pisti näytölle "charging fault" ja akun kuva ruutuun.
                      Olisko jännitteen säädin kun välillä poistuu. Muuta virta ongelmaa ei ole.
                      Mittailin latauksia ja kun vika päällä niin alle12 ja kun ei vika päällä noin 14 tyhjäkäynnillä.
                      Eli jännitteensäädinkö nyt alkuun vaihtoon???
                      Voisiko auton alla oleva päävirtakaapelin hapettunut liitos tehdä tuon?
                      E61 535d -05 "377/747"

                      ex. E38 728 -97

                      Comment

                      • JAK85
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2015
                        • 210
                        • Pello

                        Acc antaa anturiherjaa ja epäilen että on tutka vinossa. Jääkö vikakoodi joka vaatii tietokoneella nollauksen vai riittääkö että saisi anturin oikeaan asentoon?
                        Oli nimittäin puoli vuotta pimeänä vakkari ja yhtäkkiä alko toimimaan ja toimi pari kk ja nyt jälleen pimeni.
                        Vähän mystinen kun kerran korjaantu itsestään..
                        E61 535D 360/750

                        Comment

                        • Indigoah
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2004
                          • 103
                          • Oulu

                          Originally posted by JAK85 View Post
                          Acc antaa anturiherjaa ja epäilen että on tutka vinossa. Jääkö vikakoodi joka vaatii tietokoneella nollauksen vai riittääkö että saisi anturin oikeaan asentoon?
                          Oli nimittäin puoli vuotta pimeänä vakkari ja yhtäkkiä alko toimimaan ja toimi pari kk ja nyt jälleen pimeni.
                          Vähän mystinen kun kerran korjaantu itsestään..

                          Kuulostaa niin tutulta.

                          Tutka voi toki olla oikeasti vinossa ja siitä tulee koodi mikä kertoo suutauksen olevan pielessä. Tämän voi nollata ainakin Inpalla (väärä tapa), jolloin tutka opettelee uudelleen rajansa tiettyyn pisteeseen saakka, tai sitten mennä merkkiliikkeeseen, missä tutka suunnataan uudelleen oikean laitteiston avulla.

                          Kun se on yhtäkkiä alkanut toimia, niin siellä on jotain muuta takana kuin väärä suuntaus. Lue tutkalta koodit, löytyykö koodi D17C?

                          Autossa on ilmeisesti virisofta ja dpf poistettu...?
                          F11 530d M-Sport

                          ex.
                          E91, E61, E39, E46, E36

                          Comment

                          • JAK85
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2015
                            • 210
                            • Pello

                            Originally posted by Indigoah View Post
                            Kuulostaa niin tutulta.

                            Tutka voi toki olla oikeasti vinossa ja siitä tulee koodi mikä kertoo suutauksen olevan pielessä. Tämän voi nollata ainakin Inpalla (väärä tapa), jolloin tutka opettelee uudelleen rajansa tiettyyn pisteeseen saakka, tai sitten mennä merkkiliikkeeseen, missä tutka suunnataan uudelleen oikean laitteiston avulla.

                            Kun se on yhtäkkiä alkanut toimia, niin siellä on jotain muuta takana kuin väärä suuntaus. Lue tutkalta koodit, löytyykö koodi D17C?

                            Autossa on ilmeisesti virisofta ja dpf poistettu...?
                            Joo hiukan mysteeri on.. Millä pääsee näkemään koodit? En ole keksinyt mitään varsinaista selitystä tosiaan millä on vika tullut saatika lähtenyt. On softa ja dpf poistettu.

                            D17C on mikä? :think
                            E61 535D 360/750

                            Comment

                            • JJtalo
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2011
                              • 350
                              • Kokkola

                              Originally posted by Arnolds View Post
                              Laitetaas tähänkin topiikkiin.
                              Pientä propleemaan pisti näytölle "charging fault" ja akun kuva ruutuun.
                              Olisko jännitteen säädin kun välillä poistuu. Muuta virta ongelmaa ei ole.
                              Mittailin latauksia ja kun vika päällä niin alle12 ja kun ei vika päällä noin 14 tyhjäkäynnillä.
                              Eli jännitteensäädinkö nyt alkuun vaihtoon???
                              Originally posted by marsep View Post
                              Voisiko auton alla oleva päävirtakaapelin hapettunut liitos tehdä tuon?
                              Jos latausjännite noin heittelee niin vika on sillon hyvin hyvin suurella todennäköisyydellä juurikin laturin jännitteensäätimessä. Häviävän pieni mahdollisuus maadotuksessa mutta jännitteensäädin vaihtoon eka.
                              Jos pohjan läpivienti olis oikeen heikolla hapella, ei startti jaksa pyörittää kunnolla konetta käyntiin. (Huonosta liitoksesta ei mee tarpeeks virtaa läpi )

                              Comment

                              • makkis
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 5152
                                • Kouvola, Savisto

                                Originally posted by Jh5xx View Post
                                pikaista apua tarviiis..
                                auto jätti kaupan parkkiin eikä lähde käyntiin sahaa vain eikä lähde...
                                ihmetyttää kun starttaa niin startti jää päälle kun heittää avaimesta irti???
                                auto lähti kotoa hyvin pyörimään ja ajua 15min sitten lapsen jalkapallo treenit tunti auto parkissa ja hyvin käyntiin sitten ajua 5min kaupan parkkiiin 10min seisokki ja ei lähde käyntiin...sahaa vain.
                                en pääse vielä lukemaan koodeja.
                                Noissa on automaattistartti, eli avainta ei tarvi kun käyttää starttaus asennossa niin starttaa itse loppuun.

                                Juu vikakoodit lukuun ja suuttimien ohivuotomittaukseen.
                                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎