Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • revote
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2013
    • 1886
    • Hollola

    Saako tätä jotenkin purettua, siis siltä osin että tuo läppäsysteemi lähtisi irti?
    Last edited by revote; 12-07-2019, 12:37.
    | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

    Comment

    • Telehell
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2016
      • 330
      • Joensuu

      Sammuuko muilla sigun koneella olevat bemmit (e61) kuinka nätisti? Minusta tuo sammutus kuulostaa väkivaltaisesta, hankala selittää
      Originally posted by huitoja2 View Post
      Täällä ihan sama homma, välillä oikein kolahtaa kun sammuu ja kuullostaa että jotain hajoaisi...
      Eilen asiaa ihmettelin ja olevinaan paikansin sen liittyväksi ilmastointiin. AC sammutettuna auto sammuu nätisti ja AC päällä rytkähtäen. Voi olla kyllä ihan sattuman kauppaakin tai sitten ilmastoinnin kompuran hihnapyörä on jumissa veikkaanpa.
      Mitsubishi Outlander PHEV
      Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
      Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
      Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
      Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
      Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
      Ex: Nissan Primera P11 -01
      Ex: Nissan Sunny -94

      Comment

      • Samppae39
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2009
        • 1628
        • Vähäkyrö

        Originally posted by Telehell View Post
        Eilen asiaa ihmettelin ja olevinaan paikansin sen liittyväksi ilmastointiin. AC sammutettuna auto sammuu nätisti ja AC päällä rytkähtäen. Voi olla kyllä ihan sattuman kauppaakin tai sitten ilmastoinnin kompuran hihnapyörä on jumissa veikkaanpa.
        Jos hihnapyörä on jumissa, nii silloinhan se ei pyöris ollenkaan. Tai sitten jos vapautusmekanismi on jumissa, niin kompura ei pyöris ollenkaan tai kompura pyöris kokoajan. Voisko paremminkin olla, että kone käy eri tyhjäkäyntiä kompura päällä ja sammuu enemmän kuormitettuna eri lailla? :think

        Comment

        • latvala
          Bimmer Rookie
          • Jun 2010
          • 46
          • kurikka

          Originally posted by Telehell View Post
          Eilen asiaa ihmettelin ja olevinaan paikansin sen liittyväksi ilmastointiin. AC sammutettuna auto sammuu nätisti ja AC päällä rytkähtäen. Voi olla kyllä ihan sattuman kauppaakin tai sitten ilmastoinnin kompuran hihnapyörä on jumissa veikkaanpa.
          Varmaankin olet jo kampuran värinänvaimenninpyörän tarkistanut?
          Niitä ainakin muutamia tullut vastaan,että on vulkanoinnista lähtenyt irti tai sitten murtunut kunnolla.
          Yhdessä uudessa tarvikepyörässä oli selkäheittoa niin paljon, että laturinmoniurahihna pompotti alakierroksilla koko ajan.

          Comment

          • tabasco
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2007
            • 851
            • fin

            Onko kukaan taistellut hanskalokeron kannen pärinän kanssa? Ongelma ollut jo kauan ja tulee yleensä esiin kesärenkaiden tuodessa jyrinät paremmin läpi. Yleensä räminä loppuu joksikin aikaa siihen, kun lokeron avaa ja sulkee. Vaivaan on kokeiltu sitä ja tätä, kuten huopatarraa vastinpintohin, lukon vastakappaleen reikää rassattu, kansi käytetty irti ja lokeron kiinnitysruuveja kiristelty. Eihän tämä ole iso ongelma, mutta todella ärsyttävä sellainen...

            Comment

            • Jh5xx
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 495
              • Kiuruvesi

              diesel koneen antureista

              minkälaisia oireita tulee kun diesel koneen
              1. nokka/
              2. kampiakelin asennon tunnisti rupeaa vetelemään viimeisiään tahi ei pelaa oikein?

              voisiko jompikumpi olla syyllinen kun kylmänä auto lähtee hyvin käyntiin sekä pyörii hyvin.
              mutta kun kone ajettu lämpimäksi niin ei lähe enää käyntiin kunnes kone on jäähtynyt esim:työpäivän seisoo parkissa niin lähtee kuin palmunalta käyntiin...
              E70 X5 LCI
              - P-Sawo Connection -
              - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
              -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

              Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

              Ex: E91 318d
              Ex: E61 525d toukka
              Ex: E46 330d sedan
              Ex: E46 328 Coupe
              Ex: E39 530d Sedan

              Ex: E39 525i Sedan
              Ex: E39 523i Toukka
              + Useita ex kikottimia

              Comment

              • Jh5xx
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 495
                • Kiuruvesi

                inpa

                pääsikö inpan 5.00 versiolla e61 käsiks vai pitikö olla uudempi versio?
                E70 X5 LCI
                - P-Sawo Connection -
                - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
                -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

                Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

                Ex: E91 318d
                Ex: E61 525d toukka
                Ex: E46 330d sedan
                Ex: E46 328 Coupe
                Ex: E39 530d Sedan

                Ex: E39 525i Sedan
                Ex: E39 523i Toukka
                + Useita ex kikottimia

                Comment

                • Samppae39
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 1628
                  • Vähäkyrö

                  Olisko linkkiä missä olis ohjeet 535d ahtimien alipaineletkujen uusimiseen ja mitä letkua tilalle, että kestäis paremmin?

                  Comment

                  • koz-528
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2008
                    • 339
                    • Ylivieska

                    Originally posted by Jh5xx View Post
                    minkälaisia oireita tulee kun diesel koneen
                    1. nokka/
                    2. kampiakelin asennon tunnisti rupeaa vetelemään viimeisiään tahi ei pelaa oikein?

                    voisiko jompikumpi olla syyllinen kun kylmänä auto lähtee hyvin käyntiin sekä pyörii hyvin.
                    mutta kun kone ajettu lämpimäksi niin ei lähe enää käyntiin kunnes kone on jäähtynyt esim:työpäivän seisoo parkissa niin lähtee kuin palmunalta käyntiin...
                    Nokkatunnistin ottaa käynnistäessä pyörimistietoja ja 500bar polttoainepaineiden jälkeen kuormitus tietoja. Itellä jälkimmäinen pimeänä nokka-akselin tunnistimessa, ei vikakoodia. Sammutti auton kun pa-pyynti ylitti 500bar. Jos nokkatunnistin kokonaan hajoaa tulee siitä vikakoodia ja auto ei kyllä käynnisty.
                    f11 520 da m-sport
                    ex e61 530 da
                    ex e39 530 da
                    ex e38 725 tdsa
                    ex e39 528i m5-look

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9156
                      • Oulu

                      Originally posted by koz-528 View Post
                      Nokkatunnistin ottaa käynnistäessä pyörimistietoja ja 500bar polttoainepaineiden jälkeen kuormitus tietoja. Itellä jälkimmäinen pimeänä nokka-akselin tunnistimessa, ei vikakoodia. Sammutti auton kun pa-pyynti ylitti 500bar. Jos nokkatunnistin kokonaan hajoaa tulee siitä vikakoodia ja auto ei kyllä käynnisty.
                      Mistä tämä teoria nokkatunnistimen käytöstä muuten kuin käynnistyksen yhteydessä?

                      KLIK
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Jh5xx
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 495
                        • Kiuruvesi

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Mistä tämä teoria nokkatunnistimen käytöstä muuten kuin käynnistyksen yhteydessä?

                        KLIK
                        Eli voiko vika olla nokka anturissa!
                        suutin remontti tehty kuukausi sitten..
                        E70 X5 LCI
                        - P-Sawo Connection -
                        - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
                        -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

                        Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

                        Ex: E91 318d
                        Ex: E61 525d toukka
                        Ex: E46 330d sedan
                        Ex: E46 328 Coupe
                        Ex: E39 530d Sedan

                        Ex: E39 525i Sedan
                        Ex: E39 523i Toukka
                        + Useita ex kikottimia

                        Comment

                        • Aceishigh
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 284

                          Originally posted by Juspa View Post
                          iDrivesta säädetty palkit siniselle?
                          On joo.
                          Old golfers never die, they only lose their balls.

                          BMW 740d xDrive (06/2014).

                          Comment

                          • koz-528
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2008
                            • 339
                            • Ylivieska

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Mistä tämä teoria nokkatunnistimen käytöstä muuten kuin käynnistyksen yhteydessä?

                            KLIK
                            Siitä että minulla auto lähti käyntiin hyvin, ainut vikakoodi: railpaine syötön poikkeama ja railpaine liian alhainen, railpaine pyynti seurasi saantia tuonne 500bar asti sitten sammutti auton. Uudella nokka akselin asentotunnistimella vika korjaantui. Siitä syntyi teoria. Kissvesalan kanssa ongelmaa ratkottiin. Tultiin siihen tulokseen että suuttimet ohivuotaa liikaa. Ne kävi penkissä ja olivat täysin kunnossa, sitten huollossa oli vastaava purkumoottori mistä testailivat vuorotellen osia kunnes vika paikallistui ko tunnistimeen.
                            f11 520 da m-sport
                            ex e61 530 da
                            ex e39 530 da
                            ex e38 725 tdsa
                            ex e39 528i m5-look

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9156
                              • Oulu

                              Originally posted by koz-528 View Post
                              Siitä että minulla auto lähti käyntiin hyvin, ainut vikakoodi: railpaine syötön poikkeama ja railpaine liian alhainen, railpaine pyynti seurasi saantia tuonne 500bar asti sitten sammutti auton. Uudella nokka akselin asentotunnistimella vika korjaantui. Siitä syntyi teoria. Kissvesalan kanssa ongelmaa ratkottiin. Tultiin siihen tulokseen että suuttimet ohivuotaa liikaa. Ne kävi penkissä ja olivat täysin kunnossa, sitten huollossa oli vastaava purkumoottori mistä testailivat vuorotellen osia kunnes vika paikallistui ko tunnistimeen.
                              Vähintäänkin mielenkiintoinen keissi, kun näistä dieseleistä voi startin jälkeen napata vaikka nokkatunnistimen piuhan irti sen vaikuttamatta käyntiin.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • koz-528
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2008
                                • 339
                                • Ylivieska

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Vähintäänkin mielenkiintoinen keissi, kun näistä dieseleistä voi startin jälkeen napata vaikka nokkatunnistimen piuhan irti sen vaikuttamatta käyntiin.
                                Juuri samoilla sanoilla kissvesala kuvaili vikaa. Juuri tämän takia ei älytty koko tunnistimeen koskea kun auto lähti heti käyntiin. Voihan se olla että ei ota muuta tietoa kuin käynnistäessä mutta näin tapahtui. Mun mielestä tuossa ei ollut mitään mielenkiintosta ku auto seisoi 1,5kk yhteensä kolmessa eri BMW huollossa ja osia arvottiin ja rahaa paloi. Mutta tuli lopulta kuntoon.
                                f11 520 da m-sport
                                ex e61 530 da
                                ex e39 530 da
                                ex e38 725 tdsa
                                ex e39 528i m5-look

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎