Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Sylin_teri_
    BTCF Member
    • May 2013
    • 366
    • Suomi finland

    Originally posted by Benighted View Post
    530D mulla ja ei tuossa kyllä omasta mielestä tapahdu mitään alle 1,5k. Automaatti eikä ole optimoitu. Jos toi osuu sopivaan ylämäkeen eikä loota halua vaihtaa pienemmälle ajoissa niin tulee aika potku kun lopulta nakkaa pienempää pesään.

    Liekö jotain perseellään vai ominaisuus, tiedä häntä.
    Jos ihan töksäyttämällä vaihtaa niin kantsii tsekata öljynpinta laatikosta, itellä ylöspäin vaihtaessa töksäytti niin öljyn lisäys ja adaptaation nollaus autto.

    Vielä öljynlisäyksen jälkeen tuo turbiinin lukitus kakkos vaihteella tulee vähän jäljessä. Eli kun vaihtaa kakkoselle niin menee hetki että lukittuu ja kiekat laskee hieman silloin. Ärsyttävä täyskaasuvedätyksessä heti vaihdon jälkeen kun luistattaa sinne 3k ennenku nappaa kiinni kunnolla turbiini.

    Onko tuo ihan ominaisuus vai paineenpuutetta järjestelmässä? Parissa yt videossa kyllä teki samoin. Autohan on 530d lci

    Comment

    • Benighted
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2015
      • 281
      • Klaukkala

      Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
      Jos ihan töksäyttämällä vaihtaa niin kantsii tsekata öljynpinta laatikosta, itellä ylöspäin vaihtaessa töksäytti niin öljyn lisäys ja adaptaation nollaus autto.

      Vielä öljynlisäyksen jälkeen tuo turbiinin lukitus kakkos vaihteella tulee vähän jäljessä. Eli kun vaihtaa kakkoselle niin menee hetki että lukittuu ja kiekat laskee hieman silloin. Ärsyttävä täyskaasuvedätyksessä heti vaihdon jälkeen kun luistattaa sinne 3k ennenku nappaa kiinni kunnolla turbiini.

      Onko tuo ihan ominaisuus vai paineenpuutetta järjestelmässä? Parissa yt videossa kyllä teki samoin. Autohan on 530d lci
      Joo ei se mulla ole siitä kiinni, etteikö lukittuisi, vaan siitä, että kaasupoljin on jo aika syvällä kun loota haluaa vaihtaa ja kun menee sinne kunnon vääntöalueelle niin auto liikahtaa aika rivakasti sitten lopulta. Ei siis töksäytä, vaan mielestäni alavääntö on turhan olematon ja vaihteisto haluton laittamaan sisään pienempää - tämä siis vain jos sattuu sopiva ylämäki ja jalka on liian hellä pakottamaan pienemmälle vaihtoa Liekö tolla läppien poistolla vaikutusta, että ei oikein väännä ihan alimmilla kiekoilla. Ehkä liioittelin, että alle 1,5k, taitaa olla oikeastaan tossa 1k - 1,2k, kun ei oikein ole mitään elämää motissa.
      F11 530xdA M-Sport 2014
      Ex. E39 530iA Touring 2001
      Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

      Comment

      • Jokke79
        Bimmer Rookie
        • Feb 2016
        • 92
        • Honkajoki

        Paukahti hihna poikki E60 pre lci 535D:stä. Ihmettelin kun yhtäkkiä ajossa ohjaus jäykistyi ja pelästyin että aktiiviohjaus paskana, mutta remmihän sieltä poikki oli mennyt. Kuinka yleistä tuo remmien poikki meneminen on? Autolla on ajettu 280tkm ja onhan se hihna vähän äännellyt. Sellasta ohjetta sain, että ei kannata edes 5km matkaa ajaa korjaamolle, vaan hinuria kehiin. Huomenna auto pajalle, vähän jänskättää onko kenties jotain muuta vikaa

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by Jokke79 View Post
          Paukahti hihna poikki E60 pre lci 535D:stä. Ihmettelin kun yhtäkkiä ajossa ohjaus jäykistyi ja pelästyin että aktiiviohjaus paskana, mutta remmihän sieltä poikki oli mennyt. Kuinka yleistä tuo remmien poikki meneminen on? Autolla on ajettu 280tkm ja onhan se hihna vähän äännellyt. Sellasta ohjetta sain, että ei kannata edes 5km matkaa ajaa korjaamolle, vaan hinuria kehiin. Huomenna auto pajalle, vähän jänskättää onko kenties jotain muuta vikaa
          Vesipumppu pyörii sillä samalla hihnalla, niin ei kannata ajaa edes sitä 5km. No se hihna saattoi hajota jo vanhuuttaa, tai sitten siellä jumitti joku rulla tms. Ne hihnatkin pitäisi säännöllisesti tarkistaa ja tarvittaessa vaihtaa. Niille ei muistaakseni ole mitään virallista km/aikarajaa, vaan vaihdetaan tarvittaessa. Eli sama hihna on voinut siellä pyöriä vaikka 150tkm. Ellei niitä hihnoja vaihdeta ajoissa, niin kyllä ne lopulta katkeaa, eli ei ole mitenkään harvinaista.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Mlatvala
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 3553
            • Kuopio

            Ja helppo vaihtaa ilman mitään erikoistyökalujakin. Vajaan tunnin homma molemmat remmit.
            E61 535d alkuunsa viritetty.

            Comment

            • Jokke79
              Bimmer Rookie
              • Feb 2016
              • 92
              • Honkajoki

              Ei taida kylältä löytyä traileria johon ton sais ajettua. Lämmöt tuskin ongelma tolla matkalla jos se ajaa pajalle, mutta ottaako tuo aktiiviohjaus itteensä? Aika ankea sitä tossa pihassa on alkaa värkkäilee ja eikö sen nosturilla saisi vaihdettua ilman jäähdyttimen purkua?

              Comment

              • h3rmo
                Newbiemmer
                • Feb 2016
                • 17
                • Helsinki

                Minkälainen homma? 530da -05 ja eipä oikeen kulje kaasupohjassa kun tohon 120km/h, siitä tulee seinä vastaan ja ei vaihda edes isommalle ellei käytä kaasupoljinta pois. Laatikon nollaus on tehty. Autolla ajettu (jos uskotte) 50tkm.

                Vikakoodeja ei pääse lukemaan, mutta apua saa tarjota PK-seudulta.

                Comment

                • Jokke79
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2016
                  • 92
                  • Honkajoki

                  Remminkiristäjän pyörä oli väljä ja sekin pitää vaihtaa, mutta kuluuko siinä kiristäjän jousessa olla pieni klappi?

                  Comment

                  • revote
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2013
                    • 1886
                    • Hollola

                    Ostin comfort-jakkarat. Saako reisitukea jotenkin ajettua ulospäin, maalaan nahkat sisustan väriin ja pitäisi päästä maalaamaan nahkat ihan kauttaaltaan. Voiko siis reisitukea ajaa ilman, että penkit on kiinni autossa ja sen sähköissä?

                    Ja olisko jossain purkuohjetta noille penkeille? Helpottaisi maalausta jos saisi vaikka niskatuet irti yms.
                    | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                    Comment

                    • Jh5xx
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 495
                      • Kiuruvesi

                      e61 525d ei lähde lämpimänä käyntiin

                      nyt apua kaivattaisiin eli kuukausi sitten vaihdettu suuttimet autoon kun ei lähtenyt käyntiin enää lämpimänä oli ohivuotoa reippaasti.no vaihdettiin sitten 530d suuttimet tilalle ja pyöri hyvin pari viikkoa kunnes syttyi keltainen moottorin merkkivalo ja sen jälkeen on temppuillut ettei lähde lämpimällä koneella käyntiin...kun odottaa että kone jäähtyy pari kolme tuntia niin lähtee taas tulille.
                      missähän nyt vika???
                      moottorin merkkivalo sammuu välillä ja syttyy parin kolmen päivän kuluttua uudelleen??
                      pitääkö uudet suuttimet koodata vai ei?
                      oliskohan voinut suuttimen asennuksessa mennä jotain pieleen??
                      E70 X5 LCI
                      - P-Sawo Connection -
                      - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
                      -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

                      Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

                      Ex: E91 318d
                      Ex: E61 525d toukka
                      Ex: E46 330d sedan
                      Ex: E46 328 Coupe
                      Ex: E39 530d Sedan

                      Ex: E39 525i Sedan
                      Ex: E39 523i Toukka
                      + Useita ex kikottimia

                      Comment

                      • Mlatvala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 3553
                        • Kuopio

                        Originally posted by Jokke79 View Post
                        Remminkiristäjän pyörä oli väljä ja sekin pitää vaihtaa, mutta kuluuko siinä kiristäjän jousessa olla pieni klappi?
                        Ei mulla muistaaksen ollu, jäähytintä ei tarvi purkaa, ei irrottaa, rupelin nostaa vaan tieltä.
                        E61 535d alkuunsa viritetty.

                        Comment

                        • Eerop87
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2014
                          • 41
                          • Kuopio

                          Uudessa kiristimessä ei ole ainakaan klappia, itsellä oli myös pieni klappi niin vaihdoin uuteen
                          F31 330d M-Sport

                          Comment

                          • Jh5xx
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 495
                            • Kiuruvesi

                            e61 525d farmari ei lähde käyntiin

                            olisko tietämystä että missä nyt vika kun kylmänä auto lähtee hyvin käyntiin.lämpimäksi kone ajettu ja sammutettu sen jälkeen heti käynnitys ja ei lähde enää käyntiin.kone kun kylmenee 2-3h niin lähtee käyntiin
                            (suutin remppa tehty yli kuukausi sitten)
                            Last edited by Jh5xx; 30-05-2016, 11:43.
                            E70 X5 LCI
                            - P-Sawo Connection -
                            - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
                            -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

                            Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

                            Ex: E91 318d
                            Ex: E61 525d toukka
                            Ex: E46 330d sedan
                            Ex: E46 328 Coupe
                            Ex: E39 530d Sedan

                            Ex: E39 525i Sedan
                            Ex: E39 523i Toukka
                            + Useita ex kikottimia

                            Comment

                            • Eerop87
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2014
                              • 41
                              • Kuopio

                              Suuttimien ohivuotoa luultavasti eli suutin remonttiin joutunet
                              F31 330d M-Sport

                              Comment

                              • _Sylin_teri_
                                BTCF Member
                                • May 2013
                                • 366
                                • Suomi finland

                                Mitä eroa on dieselin 170kw ja 173kw versioilla? Onko ainoa ero ohjelmassa vai onko jotain fyysistä eroa? Ja onko 525D ja 530D moottoreissa samat palikat vai onko suuttimissa ja turbossa eroa? Imusarjanläppiä ei ainakaan ole 525D?

                                Vaihtomoottoria metästän ja vähän suurentais vaihtoehtoja jos 170kw kävis faceliftiin ja tuo 525 motti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎