Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JAK85
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2015
    • 210
    • Pello

    #16
    Oolrait! Omassa on vain yksi kaasujousi, toisella puolella on se hydraulisylinteri.. Millä nimellä tuo nyt sitten onkaan lisävarusteena
    E61 535D 360/750

    Comment

    • Fabsu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1754

      #17
      Originally posted by Laku View Post
      Onko näin, ettei pese? Parkithan tuossa on aina väkisin päällä.
      Kyllä.
      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
      e30 318i -88

      Comment

      • ///THe
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2009
        • 841
        • Espoo

        #18
        Originally posted by JAK85 View Post
        Oliko E61 lci mitään helppoa tapaa saada webaston automaattista käynnistystä pois? Ja missä lämpötilassa se sammuu?
        Lähtökohtana se että pitäisi termostaatti vaihtaa (lämmöt ei nouse yli 70) niin huutaa aina päällä ja virrat ei tahdo riittää
        Toisesta topicista lainattua:

        09/2005 alkaen mallit =Sulake F63 = 20 A peräkontissa oikealla puolen oleva sulaketaulu. -> sulake irti, niin ei weba käynnisty.

        Vai pitäiskö se vaan vaihtaa termarit???
        X5 F15 ///Msport
        CRX 2gen +25psi

        Comment

        • revote
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2013
          • 1886
          • Hollola

          #19
          Aamulla kun laitoin auton käyntiin niin herjasi akun latausta. Vähän ajan päästä ohjaus meni jäykäksi ja alkoi herjaamaan aktiiviohjausta. Sit lähti pelistä lämppärin puhallin, abs:t ja vaihdelaatikostakin herjasi jotain.

          Pääsin onneksi huoltoon, vaihdettiin uusi akku ja asentaja huomasi että akku ei lataudu ja sieltähän oli pamahtanut laturin hihna poikki. Sekin on nyt vaihdettu.

          Vikakoodien nollaus ja ainoa koodi joka jäi päälle on valoista. Tässä ei ole kaarrevaloja joten mikä prkl se on?

          Edelleen herjaa aktiiviohjausta mutta ohjaus on sentään kevyt että ajaa voi, toki ratti on ihan vinossa. Ratin kääntely ääriasennoista toiseen ei auttanut kuten normaalisti joten mitä tehdä seuraavaksi?
          | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

          Comment

          • JAK85
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2015
            • 210
            • Pello

            #20
            Egr termostaatin vaihdoin jo ja pitäis päätermostaatti ostaa oli edellinen omistaja ostanut molemmat ja oli jäänyt yli kun vika oli ollut päätermarissa silloin.
            Tietääkö joku sanoa missä lämmössä tuo webasto sammuu ajossa?
            Niin ja kiitos vinkistä
            Pitäisi laittaa lisänappi tuolle webastolle kun esim käyttää autoa vain hetkellisesti käynnissä niin turhaa pöhisee.
            Last edited by JAK85; 23-12-2015, 15:30.
            E61 535D 360/750

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9158
              • Oulu

              #21
              Originally posted by jak85 View Post
              tietääkö joku sanoa missä lämmössä tuo webasto sammuu ajossa?
              75 c.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • revote
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2013
                • 1886
                • Hollola

                #22
                Originally posted by revote View Post
                Aamulla kun laitoin auton käyntiin niin herjasi akun latausta. Vähän ajan päästä ohjaus meni jäykäksi ja alkoi herjaamaan aktiiviohjausta. Sit lähti pelistä lämppärin puhallin, abs:t ja vaihdelaatikostakin herjasi jotain.

                Pääsin onneksi huoltoon, vaihdettiin uusi akku ja asentaja huomasi että akku ei lataudu ja sieltähän oli pamahtanut laturin hihna poikki. Sekin on nyt vaihdettu.

                Vikakoodien nollaus ja ainoa koodi joka jäi päälle on valoista. Tässä ei ole kaarrevaloja joten mikä prkl se on?

                Edelleen herjaa aktiiviohjausta mutta ohjaus on sentään kevyt että ajaa voi, toki ratti on ihan vinossa. Ratin kääntely ääriasennoista toiseen ei auttanut kuten normaalisti joten mitä tehdä seuraavaksi?
                Hetkellisesti sain herjan pois mutta kun lähdin ajamaan niin se tuli takas ja ratti on taas vinossa.
                | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                Comment

                • JAK85
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2015
                  • 210
                  • Pello

                  #23
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  75 c.
                  Tänks!
                  Lämmöt jää 67 mulla eli aina päällä
                  E61 535D 360/750

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3018
                    • Kuopio

                    #24
                    Originally posted by revote View Post
                    Hetkellisesti sain herjan pois mutta kun lähdin ajamaan niin se tuli takas ja ratti on taas vinossa.
                    Olisi varmaan käytettävä piuhan päässä initialisoinnissa jos rattia pyörittämällä ei asetu. Voi tietenkin vielä kokeilla irrottaa akun silloin kun renkaat on suorassa ja akun takaisin kytkennän jälkeen pyöritellä ohjeen mukaan rattia.

                    Oliko hihna katkennut vanhuuttaan vai voisiko hihnapyörän damperissa olla vikaa?
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • revote
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2013
                      • 1886
                      • Hollola

                      #25
                      Originally posted by markok View Post
                      Olisi varmaan käytettävä piuhan päässä initialisoinnissa jos rattia pyörittämällä ei asetu. Voi tietenkin vielä kokeilla irrottaa akun silloin kun renkaat on suorassa ja akun takaisin kytkennän jälkeen pyöritellä ohjeen mukaan rattia.

                      Oliko hihna katkennut vanhuuttaan vai voisiko hihnapyörän damperissa olla vikaa?
                      Onnistuuko tämä initialisointi missä tahansa vai pitääkö mennä BMW-huoltoon? Jos akunvaihto onnistuu koodata (jollain Boschin systeemeillä) niin onnistuuko tuo initialisointi myös? Täällä Kuusamossa kun ei ole BMW-huoltoja.

                      Asentaja arveli että vanhuuttaan paukkunut poikki mutta en tiedä sitten. Todennäköisesti tässä on jotain muutakin vikaa, tämä on ollu sellainen pommi tämä auto että.
                      Last edited by revote; 23-12-2015, 17:03.
                      | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                      Comment

                      • markok
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 3018
                        • Kuopio

                        #26
                        Originally posted by revote View Post
                        Onnistuuko tämä initialisointi missä tahansa vai pitääkö mennä BMW-huoltoon? Jos akunvaihto onnistuu koodata (jollain Boschin systeemeillä) niin onnistuuko tuo initialisointi myös? Täällä Kuusamossa kun ei ole BMW-huoltoja.

                        Asentaja arveli että vanhuuttaan paukkunut poikki mutta en tiedä sitten. Todennäköisesti tässä on jotain muutakin vikaa, tämä on ollu sellainen pommi tämä auto että.
                        Taitaa vaatia ISTA:n tuo homma, mutta muut voi korjata jos olen väärässä. Löytyisikö sieltäpäin joku harrastaja joka tuon tekisi?
                        BMW 530iA Touring -05

                        Comment

                        • ///THe
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2009
                          • 841
                          • Espoo

                          #27
                          Originally posted by JAK85 View Post
                          Egr termostaatin vaihdoin jo ja pitäis päätermostaatti ostaa oli edellinen omistaja ostanut molemmat ja oli jäänyt yli kun vika oli ollut päätermarissa silloin.
                          Tietääkö joku sanoa missä lämmössä tuo webasto sammuu ajossa?
                          Niin ja kiitos vinkistä
                          Pitäisi laittaa lisänappi tuolle webastolle kun esim käyttää autoa vain hetkellisesti käynnissä niin turhaa pöhisee.
                          Jos automaattilaatikolla niin kannattaa varautua vaihtamaan myös laatikon lämmönvaihdin termarin ja egr-termarin lisäksi. Sitten ku kaikki kolme on vaihdettu uusiin ni lämmöt napottaa 90c.
                          X5 F15 ///Msport
                          CRX 2gen +25psi

                          Comment

                          • JAK85
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2015
                            • 210
                            • Pello

                            #28
                            Originally posted by ///THe View Post
                            Jos automaattilaatikolla niin kannattaa varautua vaihtamaan myös laatikon lämmönvaihdin termarin ja egr-termarin lisäksi. Sitten ku kaikki kolme on vaihdettu uusiin ni lämmöt napottaa 90c.
                            Onpa tietty tomaatti. Mihinkä se vaihdin lämmöt hukkaa sitten? Onko siinä joku kiinteä termostaatti?
                            E61 535D 360/750

                            Comment

                            • revote
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2013
                              • 1886
                              • Hollola

                              #29
                              Originally posted by markok View Post
                              Taitaa vaatia ISTA:n tuo homma, mutta muut voi korjata jos olen väärässä. Löytyisikö sieltäpäin joku harrastaja joka tuon tekisi?
                              En tiedä, on täällä jonkin verran bemuja mutta en tunne ketään sen kummemmin.

                              Toi huolto siis pystyi myös nollaamaan vikakoodit, tuolla Boschin laitteella, mutta se ei siis pystyne tuohon initialisointiin? Toki selviää maanantaina kun soitan.

                              EDIT: olemme siis lomareissulla Kuusamossa, ei kotona Vaasassa
                              | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                              Comment

                              • ///THe
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2009
                                • 841
                                • Espoo

                                #30
                                Originally posted by JAK85 View Post
                                Onpa tietty tomaatti. Mihinkä se vaihdin lämmöt hukkaa sitten? Onko siinä joku kiinteä termostaatti?
                                Juurikin näin. Termostaatti on ja koko paska vaihdettava pakettina.
                                X5 F15 ///Msport
                                CRX 2gen +25psi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎