Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jh5xx
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 495
    • Kiuruvesi

    Originally posted by koz-528 View Post
    Siitä että minulla auto lähti käyntiin hyvin, ainut vikakoodi: railpaine syötön poikkeama ja railpaine liian alhainen, railpaine pyynti seurasi saantia tuonne 500bar asti sitten sammutti auton. Uudella nokka akselin asentotunnistimella vika korjaantui. Siitä syntyi teoria. Kissvesalan kanssa ongelmaa ratkottiin. Tultiin siihen tulokseen että suuttimet ohivuotaa liikaa. Ne kävi penkissä ja olivat täysin kunnossa, sitten huollossa oli vastaava purkumoottori mistä testailivat vuorotellen osia kunnes vika paikallistui ko tunnistimeen.

    Eli lähtikö sinulla auto kylmänä hyvin käyntin ja lämpimällä koneella ei?
    E70 X5 LCI
    - P-Sawo Connection -
    - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
    -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

    Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

    Ex: E91 318d
    Ex: E61 525d toukka
    Ex: E46 330d sedan
    Ex: E46 328 Coupe
    Ex: E39 530d Sedan

    Ex: E39 525i Sedan
    Ex: E39 523i Toukka
    + Useita ex kikottimia

    Comment

    • koz-528
      Bimmer Fanatic
      • May 2008
      • 339
      • Ylivieska

      Originally posted by Jh5xx View Post
      Eli lähtikö sinulla auto kylmänä hyvin käyntin ja lämpimällä koneella ei?
      Ei ollut väliä, hyvin lähti molemmilla.
      f11 520 da m-sport
      ex e61 530 da
      ex e39 530 da
      ex e38 725 tdsa
      ex e39 528i m5-look

      Comment

      • Jsj75
        Bimmer Rookie
        • Sep 2011
        • 80
        • Hyvinkää

        Auto oli eilen Leskisellä nelipyöräsuuntauksessa mutta homma ei onnistunut koska takana aurauksen säädöt jumissa. leskinen sanoi että säätötangot on vaihdettava mutta en tuolla nimellä osia löytänyt.
        Mitä siis pitää vaihtaa että aurauksen saa kohdilleen?
        Samalla kun tankoja vaihdetaan olisi kuulema hyvä tehdä camperin säätöjen herkistys. Vai kannattaako sinnekin vaihtaa osia?

        Automaattinen takaluukku ei nouse ylös asti vaan nousee vähän yli puolen välin. Kontti oli puolitangossa noin pari viikkoa kunnes nousi normaalisti ylös noin kuukauden. Kontti ei siis taas nouse ylös asti.
        Jos luukun auttaa kädellä vähän ylös päin aukeaa kontti ylös asti mutta ei mene kiinni vaan jää puoliksi auki. Taas jos auttaa vähän alas päin menee kontti kiinni mutta ei aukea kokonaan.
        Öljyä on merkkiin asti ja kaasujousi vaihdettu pari vuotta sitten.
        Onko korjaus siis auto koneeseen kiinni ja rajojen uudelleen opetus?
        G21 320da M-sport -22
        e61 530da M-sport -05

        Comment

        • revote
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2013
          • 1886
          • Hollola

          Miten comfort-jakkaran niskatuki puretaan, pitäisi saada ne läpät irti?
          | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

          Comment

          • Samppae39
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1630
            • Vähäkyrö

            Originally posted by Samppae39 View Post
            Olisko linkkiä missä olis ohjeet 535d ahtimien alipaineletkujen uusimiseen ja mitä letkua tilalle, että kestäis paremmin?
            Vielä tämä askarruttaa

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17522
              • Turku

              Originally posted by Jsj75 View Post
              Auto oli eilen Leskisellä nelipyöräsuuntauksessa mutta homma ei onnistunut koska takana aurauksen säädöt jumissa. leskinen sanoi että säätötangot on vaihdettava mutta en tuolla nimellä osia löytänyt.
              Mitä siis pitää vaihtaa että aurauksen saa kohdilleen?
              Samalla kun tankoja vaihdetaan olisi kuulema hyvä tehdä camperin säätöjen herkistys. Vai kannattaako sinnekin vaihtaa osia?
              Tuttu ongelma oman ex E61:n ajalta. Jouduin molemmat ehjät tukivarret molemmilta puolilta uusimaan. Tukivarret ovat alumiinia pultit terästä, joten nehän jumahtavat täysillä kiinni. Eli tukivarsien lisäksi epäkeskopultit uusiksi. Voin sanoa, että on muuten paskainen homma vaihtaa. Pultit oli sahattava poikki, ei niitä mitenkään saanut enää auki. Tuli madallukselle hintaa "vähän" enemmän kuin etujousien hinta .
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • Mlatvala
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 3553
                • Kuopio

                Originally posted by Samppae39 View Post
                Vielä tämä askarruttaa
                Ihan bensaletkua minä sinne laitoin. Ohjeena entinen pois yksitellen ja uusi tilalle yksitellen.
                E61 535d alkuunsa viritetty.

                Comment

                • Jsj75
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2011
                  • 80
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by Laku View Post
                  Tuttu ongelma oman ex E61:n ajalta. Jouduin molemmat ehjät tukivarret molemmilta puolilta uusimaan. Tukivarret ovat alumiinia pultit terästä, joten nehän jumahtavat täysillä kiinni. Eli tukivarsien lisäksi epäkeskopultit uusiksi. Voin sanoa, että on muuten paskainen homma vaihtaa. Pultit oli sahattava poikki, ei niitä mitenkään saanut enää auki. Tuli madallukselle hintaa "vähän" enemmän kuin etujousien hinta .
                  Kiitos tiedosta.

                  Ja taas saa siis työntää kättä syvemmälle taskuun.
                  Olisiko jollain heittää vaikka linkkiä mistä kannattaisi tilata osat missä olisi hinta laatu suhde kunnossa?
                  Tämä myös siksi että en edelleenkään ole aivan varma mitä pitäisi tilata. Kyllähän ne siellä monimerkkikorjaamolla mihin auton meinasin viedä osat hommaisivat mutta kun ei tiedä mitä kuraa sieltä on sitten tulossa niin sen vuoksi yleensä hommaan osat itse.

                  Miten nuo camperin säädöt. Saako ne yleensä herkistettyä? Ne siis liikkuivat mutta ei tarpeeksi niin Leskinen meinasi että herkistys olisi tarpeen.


                  Edit:



                  Taitaa olla osat 15-18?
                  Last edited by Jsj75; 05-06-2016, 17:00. Reason: Linkki lisätty
                  G21 320da M-sport -22
                  e61 530da M-sport -05

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7527
                    • Jyväshyvä

                    Originally posted by Samppae39 View Post
                    Vielä tämä askarruttaa
                    Imusarja irti ja hippunen maalaisjärkeä, eipä siinä muuta tarvi.
                    Kannattaa halkaista letkujen päät kun vanhoja irroitelee ettei katkea nipat...

                    Imusarjan irroituksesta haulla löytynee tarkemmat ohjeet...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17522
                      • Turku

                      Originally posted by Jsj75 View Post
                      Kiitos tiedosta.

                      Ja taas saa siis työntää kättä syvemmälle taskuun.
                      Olisiko jollain heittää vaikka linkkiä mistä kannattaisi tilata osat missä olisi hinta laatu suhde kunnossa?
                      Tämä myös siksi että en edelleenkään ole aivan varma mitä pitäisi tilata. Kyllähän ne siellä monimerkkikorjaamolla mihin auton meinasin viedä osat hommaisivat mutta kun ei tiedä mitä kuraa sieltä on sitten tulossa niin sen vuoksi yleensä hommaan osat itse.

                      Miten nuo camperin säädöt. Saako ne yleensä herkistettyä? Ne siis liikkuivat mutta ei tarpeeksi niin Leskinen meinasi että herkistys olisi tarpeen.


                      Edit:



                      Taitaa olla osat 15-18?
                      Joo ja osa 20 kilkkeineen meni mulla myös uusiksi.

                      Tilaa Lemförderiä Profiteilesta.
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • Jsj75
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2011
                        • 80
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by Laku View Post
                        Joo ja osa 20 kilkkeineen meni mulla myös uusiksi.

                        Tilaa Lemförderiä Profiteilesta.
                        Jep.
                        Menikö tuo osa 20+hilut vanhuuttaan vaihtoon? Tuo ei taida vaikuttaa säätöön mitenkään?
                        Saitko pultit Profiteilestä myös? En ainakaan äkkiseltään löytänyt kun tuo saksa ei oikein taivu.
                        G21 320da M-sport -22
                        e61 530da M-sport -05

                        Comment

                        • Samii-
                          BTCF Member
                          • Nov 2006
                          • 679
                          • Klaukkala

                          Onko muilta mennyt rikki tuo jäähdyttimen alempi vesiletku siitä liitos kohdasta? Näyttäisi siitä tihkuavan välijäähdytimen letku liitoksen päälle. Tilasin kokonaa uuden letku missä tulee uudet kiristys pannat mukana mutta voiko jokin muu siltä kohdin vuotaa esim jäähdytin tai missä päin siatsee se flektin anturi? Jos se on sillä kohdin se anturi niin stefa vuotaa.
                          Last edited by Samii-; 05-06-2016, 22:37.

                          Comment

                          • Tumpula
                            Newbiemmer
                            • Jan 2016
                            • 1
                            • Raahe

                            vikakoodit

                            osaiskohan joku kertoa että mitä nuo vikakoodit tarkoittaa a0b2 a118 a0b5 4252 4232 4b90 51ad

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17522
                              • Turku

                              Originally posted by Jsj75 View Post
                              Jep.
                              Menikö tuo osa 20+hilut vanhuuttaan vaihtoon? Tuo ei taida vaikuttaa säätöön mitenkään?
                              Saitko pultit Profiteilestä myös? En ainakaan äkkiseltään löytänyt kun tuo saksa ei oikein taivu.
                              Meni joo.

                              Pultit taisi tulla Pielmeierilta.
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • Samppae39
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2009
                                • 1630
                                • Vähäkyrö

                                Originally posted by Mlatvala View Post
                                Ihan bensaletkua minä sinne laitoin. Ohjeena entinen pois yksitellen ja uusi tilalle yksitellen.
                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                Imusarja irti ja hippunen maalaisjärkeä, eipä siinä muuta tarvi.
                                Kannattaa halkaista letkujen päät kun vanhoja irroitelee ettei katkea nipat...

                                Imusarjan irroituksesta haulla löytynee tarkemmat ohjeet...
                                Kiitoksia näistä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎