Voi olla, itse kyllä tarkistasin, kuinka paljon öljyä siellä ahtoputkissa/välijäähyssä on. Pieni määrä öljyä on normaalia ja silloin vaan kiristämään tuo liitos. Mikäli löytyy paljon öljyä niin sitten tutkimaan turboa.
Täytyy samalla kurkata kun tuon liitoksen kiristää. Toivottavasti ois kuitenkin letku/putki vielä ehjänä kun näyttävät myyvän marmorilla ainoastaan koko ahtoputkea alusta loppuun... kiitoksia vinkeistä ja katellaan miten vaikuttaa tuo vuoto alkuperäseen ongelmaan.
Noi ahtoletkut on kyllä pikaliittimillä, joten ei niissä mitään kiristettävää ole. Jos letku on ehjä, uusi liitoksessa oleva tiiviste.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Noi ahtoletkut on kyllä pikaliittimillä, joten ei niissä mitään kiristettävää ole. Jos letku on ehjä, uusi liitoksessa oleva tiiviste.
Vuotokohta on siis siinä missä kumiletku yhdistyy metalliseen putkeen, eikä pikaliittimen päässä. Siinäkohtaa on alkuperänen metallipanta jonka tilalle ajattelin vaihtaa sitten ihan letkukiristimen, josko panta olisi löystynyt senverran että ruvennut falskaamaan..
Vuotokohta on siis siinä missä kumiletku yhdistyy metalliseen putkeen, eikä pikaliittimen päässä. Siinäkohtaa on alkuperänen metallipanta jonka tilalle ajattelin vaihtaa sitten ihan letkukiristimen, josko panta olisi löystynyt senverran että ruvennut falskaamaan..
Kuulostaa erikoiselta, mutta jos se nyt oikeasti vuotaa siitä prässätyn pannan liitoksesta, niin toki dremelöiden panta auki ja uusi letkukiristin tilalle.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Mistähän voi johtua, että 523 -06 välillä kun äkkiä näpäyttää kaasua niin meinaa "röpöttää"? Pakkasilla takerteli tuo kaasuläppä että voiko se vielä vaikuttaa näillä lauhemmillakin keleillä? Toinen veikkaus on tuo sport ilmansuodatin että jos se meinaa tukkeutua niin tekisikö se tuota?
Suodatin vielä vaihtamatta kun ei liikkeessä ollut E60 suodattimia hyllyssä, mutta tuo vika taisi hävitä sillä, että nollasi tuon kaasupolkimen adaptio arvot. Eli varmaan akunvaihdon yhteydessä nollautu nuo arvot ja auto ei tiennyt tuota polkimen asentoa.
Edit: Vielä meinaa takerrella kun D:llä nostaa kierroksia tuhannesta lähtien, Sportilla kun kierrokset on yli 2000 niin pelaa hyvin. Voiko tuo sytyttää misfire häiriön jos se kaasuläppä jumii niin heikoin sylinteri lakkaa polttamasta? Huoltokirjan mukaan ei olisi tulppia vaihdettu 150.000km kertaakaan joten voihan niissäkin jo häiriöitä tulla? Kaasuläpästä ei anna häiriötä vaan pelkästään tuosta misfire.
Onkos täällä muita E60/61 autoilijoita joilla on mennyt vetoakselin suojakumi rikki, ja rasvaa siitä pihalle?
On vissiin aika työläs vaihtaa, ja hintaa marmorilla n 440e? Onko foorumilla ehdotuksia miten ja missä tämä kannattaa hoitaa kuntoon?
E61/530DA 2006 (pre-lci) ajettu 147tkm...
Kuinkas pitkään se suojakumi on ollut rikki? Pidempään jos on ollut ja autolla ajettu paljon, niin voi olla vetari ottanut kipeää. Etelän suolavellit ei tee hyvää. Homma ei ole paha oikeilla välineillä ja nosturilla. Kunnon pulttipyssy ja ulosvetäjä niin eiköhän tuon vaihda 1-2 tunnissa. Oikein pätevä kaveri saattaa vielä nopeamminkin hoitaa. Noilla kilometreillä tuskin on vielä jumittunut älyttömän tiukkaan. Homma on suunnilleen sama kuin E39:ssä ja sigun autoon taakse pyöränlaakerit vaihtaneena voin sanoa, että huonolla ulosvetäjällä ei kannata edes yrittää. Kannattaa viedä BMW erikoistuneeseen pajaan, niin ei mene aika ihmetellessä. Mainitaan nyt vaikka Schmiedmann. Paikalliset osaa varmaan suositella monia muitakin korjaamoja.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Oil Service edessä torstaina ja olen metsästänyt 4 litran tonkkaa Castrol Edge FST 0W-30, mikähän liike myy pk-seudulla? Motonetissä kävin äsken ja siellä ei ollut kuin uudempaa Castrolia 0W-30:senä ja siinä ei ollut BMW Long Life -suositusta. Kyseessä on vanhempi malli ja viime kerrasta jäi öljyä yli ja siksi metsästän tätä.
Mitä Castrolin öljyä olette laittaneet sigun autoihin?
Old golfers never die, they only lose their balls.
Kuinkas pitkään se suojakumi on ollut rikki? Pidempään jos on ollut ja autolla ajettu paljon, niin voi olla vetari ottanut kipeää. Etelän suolavellit ei tee hyvää. Homma ei ole paha oikeilla välineillä ja nosturilla. Kunnon pulttipyssy ja ulosvetäjä niin eiköhän tuon vaihda 1-2 tunnissa. Oikein pätevä kaveri saattaa vielä nopeamminkin hoitaa. Noilla kilometreillä tuskin on vielä jumittunut älyttömän tiukkaan. Homma on suunnilleen sama kuin E39:ssä ja sigun autoon taakse pyöränlaakerit vaihtaneena voin sanoa, että huonolla ulosvetäjällä ei kannata edes yrittää. Kannattaa viedä BMW erikoistuneeseen pajaan, niin ei mene aika ihmetellessä. Mainitaan nyt vaikka Schmiedmann. Paikalliset osaa varmaan suositella monia muitakin korjaamoja.
Ei varmaan pitkään, kun on auto ollut aika usein nosturilla ja läpikäytävänä.
Kiitos vinkeistä. Täytyy kysellä BMW asiantuntijalta toimenpiteen ja osien hintaa.
535d -05 paljonko öljyä automaattilaatikkoon menee ja mitä laatua?
kuinka öljymäärä tarkastetaan? auto nosturiĺe ja ruuvi laatikon kyljestä auki ja jos öljy valuu niin ok? jos ei niin samasta aukosta lisää auto sammuksissa?
Comment