Originally posted by Pile jr
View Post
E60/E61 Ostamassa lll
Collapse
X
-
Tuollaisen ostajan melkein pitää varata oikeasti useampi tonni huoltoihin jos ajossa meinaa pitää. Noilla km vain luoja tietää millaisia teknisiä ongelmia on. Onko tietoa tekniikan ns pakollisista huolloista? Raskaat km ja jos hieman ajaa lisää niin huoltoihin laitettuja euroja ei saa takaisin.
-
https://m.nettiauto.com/bmw/m5/96655...unt=7&vifNav=Y
Uhka vai mahdollisuus? Sais aikahalvalla. Onko jonkun foorumilaisen vanha? On ruvennut kyllästyttämään, niin paljon tuollainen pikkudiisseli, nyt tarvitaan menoa ja meinikiä!
Leave a comment:
-
Autokuumetta pukkaa ja kiikarin on osunut 523iA -05, rullattu 230tkm. Kokemuksia ja vinkkejä mitä tulee ottaa huomioon kyseisestä autosta?
Leave a comment:
-
No tuskin siihen 100% voi luottaa. Itsekin ymmärsin kurkata tuolla oman autoni vasta oston jälkeen. Vastasi melko tarkasti numerot ja huoltokirja kuitenkin. Itseasiassa jotain merkintöjä puuttui tuosta sähkösestä järjestelmästä joita oli merkattu huoltokirjaan. Oletettavasti kaikilla nyrkkipajoilla jotka vaihtelee öljyjä yms ei ole tuohon järjestelmään rahkeita.Originally posted by tl72 View Postpitääköhän miten paikkansa toi auto record ,huolto kirjan merkinnät suurinpiirtein löytyy mutta esim 2013 Inspection Station merkintöjä 13kpl ?
Väittäisin että onhan tuo parempi kuin ei mitään, näkeepähän ainakin suoraan jos jotain ihmeellistä on tapahtunu välissä, koska tuohon järjestelmään tuskin ruuvareilla on asiaa.
Leave a comment:
-
pitääköhän miten paikkansa toi auto record ,huolto kirjan merkinnät suurinpiirtein löytyy mutta esim 2013 Inspection Station merkintöjä 13kpl ?
Leave a comment:
-
Jos saat myyjältä VIN numeron niin sillä voit myös kattella esim täältä muutamalla eurolla miten on käytetty huollossa ja verrata sitten niitä kilometrilukumääriä autossa olevaan huoltokirjaan.Originally posted by Tappokinnas View PostKiitos.
Lähinnä noita laitteita kyselinkin just siks, että saa tutkia autoa paikanpäällä.
Huoltohistoaria selviää siis lähinnä myyjältä kysymällä?
Kaverilla onneksi 2007 vuoden 535 niin voi harjoitella ohjelman käyttöä ja vähän ajaakin kunnossa olevalla autolla. Siinä termarit aiheuttaa murhetta.
Leave a comment:
-
Joo ehdottomasti diagnostiikkalaitteet mukaan, voi välttyä ikäviltä yllätyksiltä. ISTA INPAa parempi tuon ikäisen kanssa. Tosin on INPA:ssakin omat hyvät puolensa. Merkkiliikkeen huoltohistorian saa kysyttyä merkkiliikkeestä tai sitten netistäkin pystyy sen ostamaan ihan kotikoneella istuen. Joo termareita menee, ainut vähän kalliimpi on se automaattilaatikon termari. Sen tosin saa usein herkistelemällä toimimaan.Originally posted by Tappokinnas View PostKiitos.
Lähinnä noita laitteita kyselinkin just siks, että saa tutkia autoa paikanpäällä.
Huoltohistoaria selviää siis lähinnä myyjältä kysymällä?
Kaverilla onneksi 2007 vuoden 535 niin voi harjoitella ohjelman käyttöä ja vähän ajaakin kunnossa olevalla autolla. Siinä termarit aiheuttaa murhetta.
Leave a comment:
-
Kiitos.
Lähinnä noita laitteita kyselinkin just siks, että saa tutkia autoa paikanpäällä.
Huoltohistoaria selviää siis lähinnä myyjältä kysymällä?
Kaverilla onneksi 2007 vuoden 535 niin voi harjoitella ohjelman käyttöä ja vähän ajaakin kunnossa olevalla autolla. Siinä termarit aiheuttaa murhetta.
Leave a comment:
-
Ennen reissuunlähtöä hankkisin vikakoodienlukulaitteet, niin voi koodit lukaista siellä ennen ostoa. ISTA & INPA yhdistelmä mielestäni paras. Läppäri kun sulta löytyy, niin K+DCAN kaapeli ja softat läppärille. Huoltohistoria kannattaa selvittää etukäteen, sillä voi välttyä ostamasta ruuvattua autoa.Originally posted by Tappokinnas View PostMeinaan hankkia uskollisen prefacelift 39:n rinnalle saksasta tai virosta 530d tai 535d e60 kulkineen.
Muutama kysymys:
- Ilmeisesti kannattaa hankkia x/2007 malli uudemmalla vaihdekepillä. Miksi?
- Mitä pitää tarkkailla koeajolla erityisesti? Luin vaihdelaatikon humppaamisesta tasakaasulla, eli tarpeeksi ajoa tasaisella vedolla ja seurailee tilannetta?
- Millaiset vikakoodivehkeet kannattaa hankkia omalle verstaalle, että auton kanssa pärjää? Mistä ja mitä maksaa. E39 kanssa pärjäsin riittävästi bmw scannerilla.
- Mitä varusteita autosta kannattaa löytyä? Itselle tärkein on varmaan penkit mustalla nahalla. Sportit / comfortit ja tietty sähköllä liikkuvat.
- Termariongelmista on ollut juttua, mutta käsittääkseni ei kovin kallis juttu (jotain satasia) eikä vaikea tehdä?
- Mitä taustatietoja autosta pystyy hankkimaan kotimaasta käsin? Esim. Valmistenumerolla merkkiliikkeestä huoltohistoriaa selville?
- Jotain muuta ohjetta matkaan? Autoa en ole ennen ulkoa hakenut, mutta nyt opetellaan tämäkin touhu. Verot tuntuvat asettuvan sinne 3000 euron korville.
Edit.
https://m.mobile.de/auto-inserat/bmw...5.html?ref=srp
Esimerkiksi tämä näyttäisi omaan silmään hyvältä.
Leave a comment:
-
Meinaan hankkia uskollisen prefacelift 39:n rinnalle saksasta tai virosta 530d tai 535d e60 kulkineen.
Muutama kysymys:
- Ilmeisesti kannattaa hankkia x/2007 malli uudemmalla vaihdekepillä. Miksi?
- Mitä pitää tarkkailla koeajolla erityisesti? Luin vaihdelaatikon humppaamisesta tasakaasulla, eli tarpeeksi ajoa tasaisella vedolla ja seurailee tilannetta?
- Millaiset vikakoodivehkeet kannattaa hankkia omalle verstaalle, että auton kanssa pärjää? Mistä ja mitä maksaa. E39 kanssa pärjäsin riittävästi bmw scannerilla.
- Mitä varusteita autosta kannattaa löytyä? Itselle tärkein on varmaan penkit mustalla nahalla. Sportit / comfortit ja tietty sähköllä liikkuvat.
- Termariongelmista on ollut juttua, mutta käsittääkseni ei kovin kallis juttu (jotain satasia) eikä vaikea tehdä?
- Mitä taustatietoja autosta pystyy hankkimaan kotimaasta käsin? Esim. Valmistenumerolla merkkiliikkeestä huoltohistoriaa selville?
- Jotain muuta ohjetta matkaan? Autoa en ole ennen ulkoa hakenut, mutta nyt opetellaan tämäkin touhu. Verot tuntuvat asettuvan sinne 3000 euron korville.
Edit.
https://m.mobile.de/auto-inserat/bmw...5.html?ref=srp
Esimerkiksi tämä näyttäisi omaan silmään hyvältä.Last edited by Tappokinnas; 09-04-2018, 11:49.
Leave a comment:
-
Ei pieni vaan suuri! Mielestäni olen nähnyt 18?g päästöilläkin noita.Originally posted by Artturieno View PostJoo itseäki vähän ihmetytti että kovin on pieni lukema. eipä tuo myyjä ole mitään vastailu ku kysyin autosta. Mikä nuita ruotsalaisia autoliikkeitä vaivaa ku ei tunnu niillä olevan kiinnostusta vastata spostiin:think
Leave a comment:
-
Joo itseäki vähän ihmetytti että kovin on pieni lukema. eipä tuo myyjä ole mitään vastailu ku kysyin autosta. Mikä nuita ruotsalaisia autoliikkeitä vaivaa ku ei tunnu niillä olevan kiinnostusta vastata spostiin:thinkOriginally posted by TheRipper View PostTuommoiseen karvan alle 3000€...mutta voiko tuo ilmoituksessa oleva CO2 lukema pitää paikkansa jos kerta takavetoisessa se on 178g?
Leave a comment:
-
Tuommoiseen karvan alle 3000€...mutta voiko tuo ilmoituksessa oleva CO2 lukema pitää paikkansa jos kerta takavetoisessa se on 178g?Originally posted by Artturieno View Posthttps://www.blocket.se/sodermanland/...=11&w=3&last=1
Minkäs laiset tuontiverot tuollaisessa 530xi:ssä on (4000e)? Olis ilmeisesti webastoa sun muuta. toki jo 200tkm ajettuna.
Leave a comment:
-
Tuo video kuvastaisi minua hyvin jos hyppäisin manuaalivaihteiseen E60:seen sisälle
Leave a comment:
Leave a comment: