E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Boiga
    replied
    Originally posted by Pile jr View Post
    https://m.nettiauto.com/bmw/m5/96655...unt=7&vifNav=Y

    Uhka vai mahdollisuus? Sais aikahalvalla. Onko jonkun foorumilaisen vanha? On ruvennut kyllästyttämään, niin paljon tuollainen pikkudiisseli, nyt tarvitaan menoa ja meinikiä!
    Tuollaisen ostajan melkein pitää varata oikeasti useampi tonni huoltoihin jos ajossa meinaa pitää. Noilla km vain luoja tietää millaisia teknisiä ongelmia on. Onko tietoa tekniikan ns pakollisista huolloista? Raskaat km ja jos hieman ajaa lisää niin huoltoihin laitettuja euroja ei saa takaisin.

    Leave a comment:


  • Pile jr
    replied
    https://m.nettiauto.com/bmw/m5/96655...unt=7&vifNav=Y

    Uhka vai mahdollisuus? Sais aikahalvalla. Onko jonkun foorumilaisen vanha? On ruvennut kyllästyttämään, niin paljon tuollainen pikkudiisseli, nyt tarvitaan menoa ja meinikiä!

    Leave a comment:


  • -Hekaaa
    replied
    Autokuumetta pukkaa ja kiikarin on osunut 523iA -05, rullattu 230tkm. Kokemuksia ja vinkkejä mitä tulee ottaa huomioon kyseisestä autosta?

    Leave a comment:


  • Hartsai
    replied
    Originally posted by tl72 View Post
    pitääköhän miten paikkansa toi auto record ,huolto kirjan merkinnät suurinpiirtein löytyy mutta esim 2013 Inspection Station merkintöjä 13kpl ?
    No tuskin siihen 100% voi luottaa. Itsekin ymmärsin kurkata tuolla oman autoni vasta oston jälkeen. Vastasi melko tarkasti numerot ja huoltokirja kuitenkin. Itseasiassa jotain merkintöjä puuttui tuosta sähkösestä järjestelmästä joita oli merkattu huoltokirjaan. Oletettavasti kaikilla nyrkkipajoilla jotka vaihtelee öljyjä yms ei ole tuohon järjestelmään rahkeita.

    Väittäisin että onhan tuo parempi kuin ei mitään, näkeepähän ainakin suoraan jos jotain ihmeellistä on tapahtunu välissä, koska tuohon järjestelmään tuskin ruuvareilla on asiaa.

    Leave a comment:


  • tl72
    replied
    Originally posted by Hartsai View Post
    Jos saat myyjältä VIN numeron niin sillä voit myös kattella esim täältä muutamalla eurolla miten on käytetty huollossa ja verrata sitten niitä kilometrilukumääriä autossa olevaan huoltokirjaan.
    pitääköhän miten paikkansa toi auto record ,huolto kirjan merkinnät suurinpiirtein löytyy mutta esim 2013 Inspection Station merkintöjä 13kpl ?

    Leave a comment:


  • Hartsai
    replied
    Originally posted by Tappokinnas View Post
    Kiitos.

    Lähinnä noita laitteita kyselinkin just siks, että saa tutkia autoa paikanpäällä.
    Huoltohistoaria selviää siis lähinnä myyjältä kysymällä?

    Kaverilla onneksi 2007 vuoden 535 niin voi harjoitella ohjelman käyttöä ja vähän ajaakin kunnossa olevalla autolla. Siinä termarit aiheuttaa murhetta.
    Jos saat myyjältä VIN numeron niin sillä voit myös kattella esim täältä muutamalla eurolla miten on käytetty huollossa ja verrata sitten niitä kilometrilukumääriä autossa olevaan huoltokirjaan.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Tappokinnas View Post
    Kiitos.

    Lähinnä noita laitteita kyselinkin just siks, että saa tutkia autoa paikanpäällä.
    Huoltohistoaria selviää siis lähinnä myyjältä kysymällä?

    Kaverilla onneksi 2007 vuoden 535 niin voi harjoitella ohjelman käyttöä ja vähän ajaakin kunnossa olevalla autolla. Siinä termarit aiheuttaa murhetta.
    Joo ehdottomasti diagnostiikkalaitteet mukaan, voi välttyä ikäviltä yllätyksiltä. ISTA INPAa parempi tuon ikäisen kanssa. Tosin on INPA:ssakin omat hyvät puolensa. Merkkiliikkeen huoltohistorian saa kysyttyä merkkiliikkeestä tai sitten netistäkin pystyy sen ostamaan ihan kotikoneella istuen. Joo termareita menee, ainut vähän kalliimpi on se automaattilaatikon termari. Sen tosin saa usein herkistelemällä toimimaan.

    Leave a comment:


  • Tappokinnas
    replied
    Kiitos.

    Lähinnä noita laitteita kyselinkin just siks, että saa tutkia autoa paikanpäällä.
    Huoltohistoaria selviää siis lähinnä myyjältä kysymällä?

    Kaverilla onneksi 2007 vuoden 535 niin voi harjoitella ohjelman käyttöä ja vähän ajaakin kunnossa olevalla autolla. Siinä termarit aiheuttaa murhetta.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Tappokinnas View Post
    Meinaan hankkia uskollisen prefacelift 39:n rinnalle saksasta tai virosta 530d tai 535d e60 kulkineen.

    Muutama kysymys:

    - Ilmeisesti kannattaa hankkia x/2007 malli uudemmalla vaihdekepillä. Miksi?

    - Mitä pitää tarkkailla koeajolla erityisesti? Luin vaihdelaatikon humppaamisesta tasakaasulla, eli tarpeeksi ajoa tasaisella vedolla ja seurailee tilannetta?

    - Millaiset vikakoodivehkeet kannattaa hankkia omalle verstaalle, että auton kanssa pärjää? Mistä ja mitä maksaa. E39 kanssa pärjäsin riittävästi bmw scannerilla.

    - Mitä varusteita autosta kannattaa löytyä? Itselle tärkein on varmaan penkit mustalla nahalla. Sportit / comfortit ja tietty sähköllä liikkuvat.

    - Termariongelmista on ollut juttua, mutta käsittääkseni ei kovin kallis juttu (jotain satasia) eikä vaikea tehdä?

    - Mitä taustatietoja autosta pystyy hankkimaan kotimaasta käsin? Esim. Valmistenumerolla merkkiliikkeestä huoltohistoriaa selville?

    - Jotain muuta ohjetta matkaan? Autoa en ole ennen ulkoa hakenut, mutta nyt opetellaan tämäkin touhu. Verot tuntuvat asettuvan sinne 3000 euron korville.


    Edit.

    https://m.mobile.de/auto-inserat/bmw...5.html?ref=srp

    Esimerkiksi tämä näyttäisi omaan silmään hyvältä.
    Ennen reissuunlähtöä hankkisin vikakoodienlukulaitteet, niin voi koodit lukaista siellä ennen ostoa. ISTA & INPA yhdistelmä mielestäni paras. Läppäri kun sulta löytyy, niin K+DCAN kaapeli ja softat läppärille. Huoltohistoria kannattaa selvittää etukäteen, sillä voi välttyä ostamasta ruuvattua autoa.

    Leave a comment:


  • Tappokinnas
    replied
    Meinaan hankkia uskollisen prefacelift 39:n rinnalle saksasta tai virosta 530d tai 535d e60 kulkineen.

    Muutama kysymys:

    - Ilmeisesti kannattaa hankkia x/2007 malli uudemmalla vaihdekepillä. Miksi?

    - Mitä pitää tarkkailla koeajolla erityisesti? Luin vaihdelaatikon humppaamisesta tasakaasulla, eli tarpeeksi ajoa tasaisella vedolla ja seurailee tilannetta?

    - Millaiset vikakoodivehkeet kannattaa hankkia omalle verstaalle, että auton kanssa pärjää? Mistä ja mitä maksaa. E39 kanssa pärjäsin riittävästi bmw scannerilla.

    - Mitä varusteita autosta kannattaa löytyä? Itselle tärkein on varmaan penkit mustalla nahalla. Sportit / comfortit ja tietty sähköllä liikkuvat.

    - Termariongelmista on ollut juttua, mutta käsittääkseni ei kovin kallis juttu (jotain satasia) eikä vaikea tehdä?

    - Mitä taustatietoja autosta pystyy hankkimaan kotimaasta käsin? Esim. Valmistenumerolla merkkiliikkeestä huoltohistoriaa selville?

    - Jotain muuta ohjetta matkaan? Autoa en ole ennen ulkoa hakenut, mutta nyt opetellaan tämäkin touhu. Verot tuntuvat asettuvan sinne 3000 euron korville.


    Edit.

    https://m.mobile.de/auto-inserat/bmw...5.html?ref=srp

    Esimerkiksi tämä näyttäisi omaan silmään hyvältä.
    Last edited by Tappokinnas; 09-04-2018, 10:49.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Artturieno View Post
    Joo itseäki vähän ihmetytti että kovin on pieni lukema. eipä tuo myyjä ole mitään vastailu ku kysyin autosta. Mikä nuita ruotsalaisia autoliikkeitä vaivaa ku ei tunnu niillä olevan kiinnostusta vastata spostiin:think
    Ei pieni vaan suuri! Mielestäni olen nähnyt 18?g päästöilläkin noita.

    Leave a comment:


  • Artturieno
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Tuommoiseen karvan alle 3000€...mutta voiko tuo ilmoituksessa oleva CO2 lukema pitää paikkansa jos kerta takavetoisessa se on 178g?
    Joo itseäki vähän ihmetytti että kovin on pieni lukema. eipä tuo myyjä ole mitään vastailu ku kysyin autosta. Mikä nuita ruotsalaisia autoliikkeitä vaivaa ku ei tunnu niillä olevan kiinnostusta vastata spostiin:think

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Artturieno View Post
    https://www.blocket.se/sodermanland/...=11&w=3&last=1

    Minkäs laiset tuontiverot tuollaisessa 530xi:ssä on (4000e)? Olis ilmeisesti webastoa sun muuta. toki jo 200tkm ajettuna.
    Tuommoiseen karvan alle 3000€...mutta voiko tuo ilmoituksessa oleva CO2 lukema pitää paikkansa jos kerta takavetoisessa se on 178g?

    Leave a comment:


  • Artturieno
    replied


    Minkäs laiset tuontiverot tuollaisessa 530xi:ssä on (4000e)? Olis ilmeisesti webastoa sun muuta. toki jo 200tkm ajettuna.

    Leave a comment:


  • Petsku333
    replied
    Tuo video kuvastaisi minua hyvin jos hyppäisin manuaalivaihteiseen E60:seen sisälle

    Leave a comment:

Working...
X