Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E-rotu
    Bimmer Rookie
    • Mar 2014
    • 71
    • TRE

    #31
    Moro!

    Käytin siis m57n2 koneisen kolmosen ohjelmalla ja samalla dpf ja egr eliminoitiin. Hyvin alko vetään (vrt. Dpf tukkeutuneeseen tuli melkein 100 heppaa lisää )

    Suurin teho (261hp) on kuitenkin jo 3000 kierroksen kohdalla käppyrästä luettuna. Vääntöä kylläkin on kivasti, reilu 650nm. Autolla on rullattu jo reipas 310tuhatta kilsaa. Laatikko on automaattisesti vaihtavaa sorttia.

    Onko siis jotain "vikaa" autossa tai ohjelmassa? Olisko se 300 hp raja jotenkin rikottavissa?
    E91 330dA

    Comment

    • hatemi
      Bimmer Rookie
      • Jan 2009
      • 106
      • Jkl

      #32
      Ehjästä autosta tulee se 300hp että heilahtaa vaikka olisi pöntöt kiinni. Luultavasti tuossa on ohjelmassa vielä petrattavaa.
      tdituning.fi

      Comment

      • E-rotu
        Bimmer Rookie
        • Mar 2014
        • 71
        • TRE

        #33
        Originally posted by hatemi View Post
        Ehjästä autosta tulee se 300hp että heilahtaa vaikka olisi pöntöt kiinni. Luultavasti tuossa on ohjelmassa vielä petrattavaa.
        Onko mahdollista siis että ahdin tai joku muu ahdistais ton verran että se 300hv ei menny rikki?
        Savuakin kumminkin joskus tulee vähän.
        E91 330dA

        Comment

        • hatemi
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 106
          • Jkl

          #34
          Jos ahdin ei pelaa tulee siitä hyvin äkkiä vikakoodi ja vikatila. Periaatteessa tuo voisi johtua kuolleesta MAF:ista tai ahtovuodosta. Tai vaan puutteellisesta ohjelmasta.
          tdituning.fi

          Comment

          • E-rotu
            Bimmer Rookie
            • Mar 2014
            • 71
            • TRE

            #35
            Originally posted by hatemi View Post
            Jos ahdin ei pelaa tulee siitä hyvin äkkiä vikakoodi ja vikatila. Periaatteessa tuo voisi johtua kuolleesta MAF:ista tai ahtovuodosta. Tai vaan puutteellisesta ohjelmasta.
            Jos maf oli rikki niin eikö sillon kulutus olis kova? Nyt kuitenkin menee motaria ja tampereen keskustaa reilulla 7 litralla jokaista 100 kilsaa kohden jota en pidä pahana. Miten ahtovuodot voi testata ennenkuin soitan että muokataan ohjelmaa?
            E91 330dA

            Comment

            • rizzo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2007
              • 5418
              • Oulu

              #36
              Originally posted by E-rotu View Post
              Jos maf oli rikki niin eikö sillon kulutus olis kova? Nyt kuitenkin menee motaria ja tampereen keskustaa reilulla 7 litralla jokaista 100 kilsaa kohden jota en pidä pahana. Miten ahtovuodot voi testata ennenkuin soitan että muokataan ohjelmaa?
              Ei nouse kulutus välttämättä paljon yhtään vaikka MAF vetisi viimeisiään. Kannattaa lukea ne vikakoodit.

              Comment

              • hatemi
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 106
                • Jkl

                #37
                Ja käydä testerin kanssa ajamassa ja loggaamassa anturitietoja.
                tdituning.fi

                Comment

                • tuikku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1353

                  #38
                  .
                  Tehosta on vähän vaikea puhua etukäteen, kun lopussa auton kunto määrää niin paljon.
                  Mutta kunnossa olevasta yleensä enempi kolmesataa lähtee, vanhemmista vähempi enempi ja uudemmista enempi enempi.
                  Ei oikeastaan tarvi edes paljoa pinnistellä, eikä savutella.
                  CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                  Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                  Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                  tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

                    #39
                    .
                    Jos maffi on rikki tai näyttämä epäuskottava, nämä mallit siirtyy automaattisesti paineohjaukseen.
                    Silloin teho pikkuisen tippuu vakio autossa, ohjelmoiduissa riippuu ohjelman tekijästä, miten on ohjelma tehty.
                    Normaalisti ei mahda kukaan kuitenkaan naplata maffia ohjelmasta poikkeen, kun erikoistilanteessa.
                    Mitä enemmän on suutinkarttaa väännelty, sen vähemmän maffin sortuminen vaikuttaa.
                    Oikein tehdyssä ohjelmassa vian oireet ja vikakoodit ja korjauksetkin on, kuten vakiossakin.
                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • 530daa
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2012
                      • 231
                      • ks

                      #40
                      No nii , kyllä se TUIKKU oli jäljillä viasta kun auto hyytyy täydellä kaasulla koska nyt tuli toinen ahdinpaketti niin kokeilin kellot tietenkin ensinmäisenä, ja huomasin että etunmainen kello on niin jäykkä että eipä imemällä paljon liikahda. Ja minun autossa menee imemällä että napsahtaa, voisin kuvitella että nyt vihdoin satunainen ja ärsyttävä vika löytyi

                      Comment

                      • makeclick
                        BTCF Member
                        • Mar 2005
                        • 268
                        • Turku

                        #41
                        Originally posted by makeclick View Post
                        Tuli mieleen. Voiko tuo EGR venttiilin jäänteet ottaa vastaan jo virtauksissa? Eli kun ahdot on tuolla 3-3.2 bar 3500rpm->
                        Vastaan itselleni, jos joku muu saa jotain tietoa tästä. Ei ahdista tämäkään.
                        Harrastepaholainen 335d:
                        Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                        Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                        Comment

                        • diffas
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2010
                          • 215
                          • Lahti

                          #42
                          Egr jämät kannessa ja venttiilin päällä ahdistaa paljonkin virtausta.
                          Kingdiesel Racing

                          Comment

                          • tuikku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1353

                            #43
                            Originally posted by diffas View Post
                            Egr jämät kannessa ja venttiilin päällä ahdistaa paljonkin virtausta.
                            Samaa mieltä.
                            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                            Comment

                            • lurkki3
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 657
                              • ylivieska

                              #44
                              Nyt e39 530d:ssä r90 cp3 pumppu ja e60 suutintukki paikallaan ja hienosti pelaa vanhallakin antin tekemällä ohjelmalla.minkä verran siirtopaine on esim e60 530d?tietää vähän jälki jalostaa tuota siirtopuolta.
                              Olikos se nyt niin että vakio garret 2260v riitti 350hv asti?
                              Last edited by lurkki3; 26-07-2016, 06:58.
                              E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                              Bagged e32
                              Ex E61 525d m-sport -06
                              Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                              Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                              Comment

                              • jp_olli
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2009
                                • 101
                                • Kalajoki

                                #45
                                Ei taida ihan 350hv riittää. Mulla on 2260 hybridi ylimääräisenä ja se riittää sinne 400hv nurkille.
                                Autoelektroniikan huoltoa
                                Teho-optimointeja
                                Varaosia pikselikorjauksiin
                                www.sercap.fi
                                044-0760422

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎