Announcement

Collapse
No announcement yet.

ZF6HP automaatin uudelleenohjelmointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arska86
    BTCF Member
    • Jan 2008
    • 309
    • Helsinki

    Originally posted by Juhnukka View Post
    Kuinkas moni teistä on tutustunut uuteen xhpn kustomoinnin päivitykseen? Päivityksen mukana tuli custom shift map editori ja ei voi kun kehua tuota.

    Omassa autossa ärsytti kaupunkiajossa aina kun tuppasi laittaa isompaa pesään jatkuvasti ja kierrokset oli aina juuri ja juuri tyhjäkäynnin yläpuolella ja jos edes hieman jarrutti iski aina pienempää ja taas kun painoi kaasua iski isompaa ja ajo oli aika nykimistä välillä. (varsinkin tuolla 346tkm ajetulla laatikolla)

    Nyt päivityksen myötä tuli säädettyä että 2 vaihteella mennään 40-50 kmh nopeuteen ennen vaihtoa ja 3 vaihteella 40-65 nopeuksilla ilman turhia vaihtoja jatkuvasti.

    Nyt ei tarvii manuaalipuolella ajella jos haluaa kierrättää hieman pidemmälle kuin 1500 rpm kaupunkiajossa

    Kannattaa kokeilla tuota editointia jos vain kiinnostaa helppo käyttää jos sinulla on kustomointi avattuna.

    Muutaman kerran piti tuota säädellä edestakaisin kunnes tajusi miten toimii hyvin, mutta tuossa on vähän osviittaa miten omaan autoon laitoin.

    Onkos muut vielä leikkineet tämän kanssa?

    Aika laiskaltahan nuo muokkaamattomala softalla D:llä tuntuu, kun pitää vaihteen ison vaihteen tiukasti päällä, mutta 50km/h 2-vaihteella kuulostaa siltä, että haluaisit ajaa kokoajan Sport päällä eli turha muokata softaa?

    Comment

    • Juhnukka
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 604
      • Lohja

      Se vaihtaa siinä about 45-50 välillä about 1900-2000 kierroksilla. Sportti päälle se taas vetää sinne yli 2500 rpm
      Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

      Comment

      • >Jon1<
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 1054
        • Kuopio

        Onko muilla ollu customointipuolella ongelmia. Oma vm 05 530d tekee semmosta jos laittaa vaihdenäytön näkyviin mittaristoon nii ds ei toimi vaan antaa punasen rattaan :think manuaali puoli toimi taas ihan normaalisti
        ex:F11 535xd M-Sport
        ex:e61 530D M-Sport
        ex:e38 740i mafia
        ex:e36 328
        ex:e36 320
        ex:e30 320->325

        Comment

        • Juhnukka
          BTCF Member
          • Mar 2014
          • 604
          • Lohja

          Juuu

          Laitoin xhplle tuosta viestiä ja kuulemma autossa sen verran vanhat tietokoneet että ne ei osaa piirtää esim s1 s2 vaihdenäyttöön joten iskee rattaan kuvan mittaristoon. Kuulemma voi huoletta ajaa sportti päällä vaikka ratas näkyisikin tai sitten ohjelmoida vaihdenäytön pois
          Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

          Comment

          • Markkanenn
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2016
            • 262
            • Vantaa

            Originally posted by >Jon1< View Post
            Onko muilla ollu customointipuolella ongelmia. Oma vm 05 530d tekee semmosta jos laittaa vaihdenäytön näkyviin mittaristoon nii ds ei toimi vaan antaa punasen rattaan :think manuaali puoli toimi taas ihan normaalisti
            Minkähä takia mulla ei näy ollenkaan D tai S mikä vaihde on päällä?:think Xhp stage 2.
            F11 520d -12

            Comment

            • Juhnukka
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 604
              • Lohja

              Ootko laittanut kustomoinnista vaihdenäytön näkyviin? :think
              Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

              Comment

              • Paasse
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 28
                • KantaHäme

                samoja nypytyksiä...

                Originally posted by mikae34 View Post
                Alkoi tämä kiinnostaa! Pari kysymystä.

                Minulla on e63 650i. Tuossahan on 6hp26 loota. Tällä hetkellä se tuntuu todella hitaalta. Jos tekee D asennossa kick downin niin auto miettii valehtelematta ainakin sekunnin ennekuin pudottaa pienemmälle ja mennään. Kuuluuko tuon olla noin hidas vakiona? Lisäksi vaihtotapahtuma 1->2 on varsin töksähtävä. Seuraavat vaihteet vaihtuvat ihan siististi. Miten tuo ohjelmointi vaikuttaa käytännössä esimerkiksi tuohon kick downiin?

                Tässä kun nyt puhutaan samasta vaihteistosta niin on hyvä kysyä ongelmastani, koska sama on saattanut olla muillakin. Menee hieman OT:n puolelle mutta siivotaan pois jos tarvitsee. Ajattelin vain, että kannattaako tuollaista vaihteiston ohjelmointia ajatellakaan ennenkuin saa vaihteiston kuntoon. Autossani on sellainen ongelma, että ajaessa D asennolla noin 1500kmin ja painamalla kaasua noin 1/4 niin auto alkaa täristä/nypyttää varsin voimakkaasti. Ikäänkuin auto miettisi pitäisikö vaihtaa pienemmälle vai ei. Jos painaa reilummin kaasua niin auto vaihtaa pienemmälle ja sitten ei ole ongelmaa. Ongelma ilmenee ainoastaan tuolla kierrosalueella ja nimenomaan niin kevyesti kaasuttamalla, että vaihtoa ei tapahdu. Ajaessa DS asennolla ongelma ilmenee huomattavasti vaimeammin, siltikin sen havaitsee, mutta vaatii vielä tarkempaa kaasupolkimen käyttöä. Mikähän tuossa voisi olla? Autolla ei ole ajettu kuin 104000km, joten voiko noilla metreillä vaihteisto olla jo ison remontin tarpeessa? Vaihteistoon vaihdettiin juuri hiljattain öljyt.
                Dieseliä on tankissa ja loota 28versio mutta samanlaisia oireita. Loota ajettu vajaa 130tkm ja huntissa huuhteluvaihto ja muu oleellinen. Oma kuvitelma on jotta kun ohjelmointia mottiin tuli niin tämä lieveilmiö olis siitä lähtenny. Nyt pohtinnu josko ohjelmat olis päivittyny ja hommais uuden ohjelmoinnin. Bensan kanssa ei ole kyllä kokemusta kuin ton vanhan Ämmän kanssa mutta manuaali on oma lukunsa..

                Jos tuohon nyppimiseen on jollain viisaammalla hajua niin saa kertoa..
                - 535 da lci

                - M5 -00

                Comment

                • ErkkiE
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 608
                  • Espoon haja-asutus

                  Onko kokemusta, mikä xhp voisi täyttää omat tarpeet (auto 530xd LCI, vakiosofta koneessa ja ei ole vaihtumassa).

                  - D-puoli saisi olla aika lailla kuin nytkin, mutta vähän vähempi luistatusta mielellään. Auto perhekäytössä, niin saa olla kickdownit ja muut. Saa mennä pienillä kierroksilla ja toimia myös mamman perhekuljettimena.
                  -S:llä semmoisenaan automaattina oikein aja kukaan. Saa olla kickdown. Toki voi vaihtaa nopeammin.
                  - Manuaalipuolella nopeammat vaihdot, pienempi miettiminen vaihteenvaihtopyyntöön, kickdown pois

                  Vai pitääkö vain hommata lisenssi itselle ja kokeilla.

                  E

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    Originally posted by ErkkiE View Post
                    Onko kokemusta, mikä xhp voisi täyttää omat tarpeet (auto 530xd LCI, vakiosofta koneessa ja ei ole vaihtumassa).

                    - D-puoli saisi olla aika lailla kuin nytkin, mutta vähän vähempi luistatusta mielellään. Auto perhekäytössä, niin saa olla kickdownit ja muut. Saa mennä pienillä kierroksilla ja toimia myös mamman perhekuljettimena.
                    -S:llä semmoisenaan automaattina oikein aja kukaan. Saa olla kickdown. Toki voi vaihtaa nopeammin.
                    - Manuaalipuolella nopeammat vaihdot, pienempi miettiminen vaihteenvaihtopyyntöön, kickdown pois

                    Vai pitääkö vain hommata lisenssi itselle ja kokeilla.

                    E
                    Mulla on omassa vastaavassa mieto ohjelma (270/650), testasin ensin stage3, mutta oli turhan raju tuohon laivaan, joten tiputin stage2, se on vaikuttanut sopivalta.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • VilleP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2200
                      • Vantaa

                      Samat mielipiteet täällä. Stage 3 liian raju. Stage 2 toimii paljon pehmeämmin. Ykkönen vielä kokeilematta.
                      F11 530xd LCI
                      S2 Avant

                      Comment

                      • Hezman
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2012
                        • 708
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by mikae34 View Post
                        Alkoi tämä kiinnostaa! Pari kysymystä.


                        Tässä kun nyt puhutaan samasta vaihteistosta niin on hyvä kysyä ongelmastani, koska sama on saattanut olla muillakin. Menee hieman OT:n puolelle mutta siivotaan pois jos tarvitsee. Ajattelin vain, että kannattaako tuollaista vaihteiston ohjelmointia ajatellakaan ennenkuin saa vaihteiston kuntoon. Autossani on sellainen ongelma, että ajaessa D asennolla noin 1500kmin ja painamalla kaasua noin 1/4 niin auto alkaa täristä/nypyttää varsin voimakkaasti. Ikäänkuin auto miettisi pitäisikö vaihtaa pienemmälle vai ei. Jos painaa reilummin kaasua niin auto vaihtaa pienemmälle ja sitten ei ole ongelmaa. Ongelma ilmenee ainoastaan tuolla kierrosalueella ja nimenomaan niin kevyesti kaasuttamalla, että vaihtoa ei tapahdu. Ajaessa DS asennolla ongelma ilmenee huomattavasti vaimeammin, siltikin sen havaitsee, mutta vaatii vielä tarkempaa kaasupolkimen käyttöä. Mikähän tuossa voisi olla? Autolla ei ole ajettu kuin 104000km, joten voiko noilla metreillä vaihteisto olla jo ison remontin tarpeessa? Vaihteistoon vaihdettiin juuri hiljattain öljyt.
                        Nypytys voi johtua öljyn vähyydestä.

                        Comment

                        • mikae34
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 4989
                          • Forssa

                          Originally posted by Hezman View Post
                          Nypytys voi johtua öljyn vähyydestä.
                          Tämän nypytyksen syyksi on paljastunut valvetronic.
                          Auto on liikkumaväline.

                          Comment

                          • jiivee530d
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2013
                            • 400
                            • pohjois-savo

                            Originally posted by mikae34 View Post
                            Tämän nypytyksen syyksi on paljastunut valvetronic.
                            ilmeisesti sama laatikko on mulla -07 x5:ssa ja itestä tuntuu että vaihteisto kierrättää vähän liiankin pitkälle ennen vaihteen vaihtoa ihan d päällä ajaessa ja pari kertaa on tehny että kiertää tosiaan ja tuntuu että ei vaihda ollenkaan vaihdetta. liekkö normaalia vai? auto on ohjelmoitu nii vaikuttaako se laatikon käyttäytymiseen?
                            yritin inpalla nollata adaptaatio arvoja mut eipä löytyny semmosta valikkoo..

                            Comment

                            • Arnolds
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 3310
                              • Kajjjaani

                              Originally posted by jiivee530d View Post
                              ilmeisesti sama laatikko on mulla -07 x5:ssa ja itestä tuntuu että vaihteisto kierrättää vähän liiankin pitkälle ennen vaihteen vaihtoa ihan d päällä ajaessa ja pari kertaa on tehny että kiertää tosiaan ja tuntuu että ei vaihda ollenkaan vaihdetta. liekkö normaalia vai? auto on ohjelmoitu nii vaikuttaako se laatikon käyttäytymiseen?
                              yritin inpalla nollata adaptaatio arvoja mut eipä löytyny semmosta valikkoo..
                              Käy Jarkon luona Maaningalla niin selviää vika kun Pohjois-Savossa kerran asustelet.
                              F26 xDrive20d TwinPower

                              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                              Comment

                              • jiivee530d
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2013
                                • 400
                                • pohjois-savo

                                Originally posted by Arnolds View Post
                                Käy Jarkon luona Maaningalla niin selviää vika kun Pohjois-Savossa kerran asustelet.
                                lähinnä tiedustelen että onko muilla samoja ominaisuuksia vai onko laatikossa jotain vikaa? eli millä kierroksilla tän kuuluu vaihtaa vaihteet d:llä ajettaessa?

                                edellinen f sarjan bemari vaihtoi huomattavasti nätimmin ja pienemmillä kierroksilla.

                                juu siekkisen luona kerran käyny 5sarjan bemarin kans ja oli kyllä pätevän oloinen kaveri ja sinne täytyy mennä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎