Announcement

Collapse
No announcement yet.

ZF6HP automaatin uudelleenohjelmointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2236
    • Vantaa

    Stage 1 ei oikei toimi leikittäessä e61 530xd:ssä. Sportilla jos ajat kakkonen silmässä ja survaset luisuun, niin välittömästi heittää kolmosta sisään. Manuaali puolella sama temppu, niin heittää nelosta silmään heti kun kierrokset nousee. Ja sitten et saa pienempää silmään kun vaihtamalla takaisin D-asentoon. Pitänee talveksi laittaa stage 2 takaisin.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • Shatter
      BTCF Member
      • Mar 2013
      • 919
      • Oulu

      Originally posted by VilleP View Post
      Stage 1 ei oikei toimi leikittäessä e61 530xd:ssä. Sportilla jos ajat kakkonen silmässä ja survaset luisuun, niin välittömästi heittää kolmosta sisään. Manuaali puolella sama temppu, niin heittää nelosta silmään heti kun kierrokset nousee. Ja sitten et saa pienempää silmään kun vaihtamalla takaisin D-asentoon. Pitänee talveksi laittaa stage 2 takaisin.
      Eikös tuo Stage1 ole muutenkin vähän 'maximum comfort' tyylinen.
      Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

      BMW E91 330dA xDrive M-Sport '09
      Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
      MB W108 250S '67
      MZ RT 125/3 '62

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2236
        • Vantaa

        Juu on. Omasta mielestä perus ajossa paras noista.
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • Kernwaffe
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 173
          • Masku

          Mitä eroa on stage 1 ja 2?

          Comment

          • VilleP
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2236
            • Vantaa

            Näköjään olikin vasta Stage 3 missä on "oikea" manuaali puoli. Pitää kokeilla miten Stage 2 toimii lintassa mentäessä.

            Stage 1

            Optimized D Shiftpoints to facilitate sporty, yet economy style driving

            Optimized Shift Strategy for up/downhill driving

            Optimized Warmup Behaviour

            Optimized Torque Converter Lockup in 1st/2nd/3rd gear

            Adapted Torque Limits for Tuned engines

            Kickdown delete in Manual Mode

            Stage 2

            Optimized D & S Shiftpoints for better acceleration in part and full throttle situations

            Approx. 25% faster upshifts in D/S/M modes

            Faster paddle response time

            Optimized Torque Converter Lockup in 1st/2nd/3rd gear

            Optimized Warmup Behaviour

            Even more raised Torque Limits for tunes engines

            Kickdown delete in D and Manual modes
            F11 530xd LCI
            S2 Avant

            Comment

            • TON-III
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2018
              • 480
              • Turku

              Originally posted by VilleP View Post
              Näköjään olikin vasta Stage 3 missä on "oikea" manuaali puoli.
              Mitä tarkoitat 'oikealla' manuaalilla ? Todellisia lukkovaihteita jolloin auto sammuu jos jää liian iso vaihde päälle ?
              F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

              Comment

              • Silmaauki
                BTCF Member
                • Jan 2015
                • 1852
                • Turku

                Stage 3 ei sentään sammuta konetta jättämällä ison vaihteen silmään kun nopeus vähenee. Kyllä se pienempi siltä automaattisesti tulee, kun kierrokset putoaa.

                Mutta kiihdyttäessä se ei vaihda isommalle itsekseen (manual moodissa). Rajoitin "pysäyttää" menon.
                E93 335i Aarre, Montego blue
                E90 318i talvipulkka

                Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                Comment

                • LongJohn
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2017
                  • 269
                  • Kuopio

                  En edelleenkään ymmärrä miksi veivata sen enempää kuin raakana se Stage 3 sisään ja sillä siisti. Ei se mikään suorakytkentäaski ole silläkään - ei edes mekaanisesti vahvistettuna / tiukennettuna. DS puolella täyskaasulla pienet nykäisyt vaihtaessa mutta se IMHO kuuluu jo asiaankin. Ugh!

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    Originally posted by LongJohn View Post
                    En edelleenkään ymmärrä miksi veivata sen enempää kuin raakana se Stage 3 sisään ja sillä siisti. Ei se mikään suorakytkentäaski ole silläkään - ei edes mekaanisesti vahvistettuna / tiukennettuna. DS puolella täyskaasulla pienet nykäisyt vaihtaessa mutta se IMHO kuuluu jo asiaankin. Ugh!
                    En tiedä millä ajelet mutta E61 530xd:hen ei kyllä sopinut sitten yhtään tuo stage3, stage2 oli paljon mukavampi normiajossa, mutta kuitenkin tarpeeksi napakka kun runtua antoi. Makuasioitahan nämä jokatapauksessa on.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • Silmaauki
                      BTCF Member
                      • Jan 2015
                      • 1852
                      • Turku

                      Kylmänä tuo saattaa stage 3:lla muutaman kerran nykäistä D:llä (E93 335i), mutta muuten se on normiajossa (D) ihan mukava omalle takapuolelle. Makuasioita, jep.
                      E93 335i Aarre, Montego blue
                      E90 318i talvipulkka

                      Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                      Comment

                      • LongJohn
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2017
                        • 269
                        • Kuopio

                        Originally posted by Supra^ View Post
                        En tiedä millä ajelet mutta E61 530xd:hen ei kyllä sopinut sitten yhtään tuo stage3, stage2 oli paljon mukavampi normiajossa, mutta kuitenkin tarpeeksi napakka kun runtua antoi. Makuasioitahan nämä jokatapauksessa on.

                        Toki ja hyvä että on vaihtoehtoja. Laskutettu de-DPF 535d. Voimaa voisi katella keväällä lisää.

                        Comment

                        • stalker
                          Newbiemmer
                          • Mar 2018
                          • 12
                          • joensuu

                          Originally posted by Supra^ View Post
                          En tiedä millä ajelet mutta E61 530xd:hen ei kyllä sopinut sitten yhtään tuo stage3, stage2 oli paljon mukavampi normiajossa, mutta kuitenkin tarpeeksi napakka kun runtua antoi. Makuasioitahan nämä jokatapauksessa on.
                          Pystytkö avaamaan enemmän mikä tuossa stage 3 on mielestäsi huonoa? Itse tässä arvuuttelen stage2 ja stage3 välillä... Tällä hetkellä mielessä toi stage3.

                          Comment

                          • VilleP
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2236
                            • Vantaa

                            Stage 3 oli liian raju vaihtojen kanssa. Meno ei ollut sulavaa, vaan töksähtelevää. Itse tykkään kun vaihtoja ei huomaa.
                            F11 530xd LCI
                            S2 Avant

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              Originally posted by stalker View Post
                              Pystytkö avaamaan enemmän mikä tuossa stage 3 on mielestäsi huonoa? Itse tässä arvuuttelen stage2 ja stage3 välillä... Tällä hetkellä mielessä toi stage3.
                              Originally posted by VilleP View Post
                              Stage 3 oli liian raju vaihtojen kanssa. Meno ei ollut sulavaa, vaan töksähtelevää. Itse tykkään kun vaihtoja ei huomaa.
                              Jees, samoilla fiiliksillä kuin VilleP. Ei oikein sopinut tuollaisen möhkön luonteeseen stage3, nimenomaan normiajossakin turhan agressiiviset vaihteenvaihdot. Mutta toki jos haluaa että on race niin stage3 vaan.
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • jhelen
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2015
                                • 248
                                • Ulvila

                                Ja varmasti toi rajuus korostuu jos ja kun voimalinjassa on vähän väljää -> stage 2

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎