Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salomaa
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 158
    • Järvenpää

    525d -04 tuntuu että vääntöä löytyy vasta 2000rpm jälkeen. Maf vaihdettu, ei vaikutusta. 1 vikakoodi (p1427) joka ei tunnu liittyvän väännön puutteeseen. Mistä lähtisi paikallistamaan vikaa ?

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by AndyLove View Post
      Ehdoton suurin syy on ihan silkka turvallisuus, ehdin nyt tuolla autolla yhden hämärän illan ajamaan ennen korjauksia varten palautusta ja noiden valojen antama valo oli aivan olematon. Kun umpioita tihrusti oikein kunnolla ja kokeili pintaa, niin näytti että ne olisivat olleet jopa enemmänkin sisäpuolelta huonommassa kunnossa kuin ulkoa, jos sellainen nyt edes on mahdollista... Ajattelin, että jos tarpeeksi halvalla löytää (max. 400-500€ ?) niin olen valmis tuon kyllä yhteen tärkeimmistä turvallisuusominaisuuksista pistämään, niin ei sitten tarvitse siitä varmasti huolehtia enää auton loppuhistorian aikana itseni kanssa. Oletan, että hiomisessa ja kiillotuksessa on oma vaivansa, se on edessä ennemmin tai myöhemmin uudelleen, eikä kuitenkaan uuden veroinen?

      Jos samaan rahaan löytyy ulkonäköjä piristävät umpio niin se on toki plussaa, mutta ei tietenkään prioriteetti. Hellan valoja myös löytyi noilta sivuilta, mutta olivat tosiaan kovin kalliit. Täytyy pistää nyt ylös noita "vältä näitä" merkkejä ja täytyy sitten aikanaan ottaa tarkkaan selvää valmistajan tausta ennen ostopäätöstä, jos nyt siihen sitten päädyn.
      Jos se valoteho on tärkein kriteeri, niin kopiot ei pärjää hellalle. Kyllä niistä kiillottamalla ihan hyvät on monet saaneet. Tässä nyt yksi esimerkki toiselta foorumilta: http://pesukinnas.com/viewtopic.php?f=17&t=1805
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • revote
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2013
        • 1886
        • Hollola

        Hiominen/kiillotus riippunee varmaan siitä, onko umpiossa "lasi" lasia vai muovia. Tojotan valoista ei kerrottu että kumpaa niissä oli.

        Vai saako muoviakin yhtä hyvin kiillotettua, ja että ne myös säilyvät kiiltävinä?
        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

        Comment

        • vekkuli
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 1321
          • Liminka

          Originally posted by revote View Post
          Hiominen/kiillotus riippunee varmaan siitä, onko umpiossa "lasi" lasia vai muovia. Tojotan valoista ei kerrottu että kumpaa niissä oli.

          Vai saako muoviakin yhtä hyvin kiillotettua, ja että ne myös säilyvät kiiltävinä?
          Muoviahan nuo toyotan umpiot ovat.
          E93 ///M3
          E60 530dA aka M5
          F11 525dA Xdrive
          Tesla model 3 LR MY22

          Comment

          • SimTek
            Newbiemmer
            • Nov 2012
            • 16
            • Nybyy/Nastola

            Tuosta vielä lisää ajovalojen kunnostuksesta:

            E90 330da

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by revote View Post
              Hiominen/kiillotus riippunee varmaan siitä, onko umpiossa "lasi" lasia vai muovia. Tojotan valoista ei kerrottu että kumpaa niissä oli.

              Vai saako muoviakin yhtä hyvin kiillotettua, ja että ne myös säilyvät kiiltävinä?
              Kuten tuossa todettiin, niin muovi ovat. Ei taida kovin useissa autoissa enää olla lasiumpioita. Lasiumpioiden kiillottaminen olisi paljon hankalampaa kuin muoviumpioiden. Lasin hiominen kotona ei nimittäin ole ihan helppoa. Muoviset kestää ihan hyvinä kun ne lakkaa hiomisen jälkeen siihen sopivalla kunnon lakalla, jossa on UV-suoja.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • revote
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2013
                • 1886
                • Hollola

                Pitäisi itselläkin kiillotella omat umpiot jossain kohtaa. Päälle tulen laittamaan kirkkaan kalvon.
                | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Kuten tuossa todettiin, niin muovi ovat. Ei taida kovin useissa autoissa enää olla lasiumpioita. Lasiumpioiden kiillottaminen olisi paljon hankalampaa kuin muoviumpioiden. Lasin hiominen kotona ei nimittäin ole ihan helppoa. Muoviset kestää ihan hyvinä kun ne lakkaa hiomisen jälkeen siihen sopivalla kunnon lakalla, jossa on UV-suoja.
                  Lasiset on oikeastaan todella helpot ja korjattavissa vaikka tekisi pieniä mokiakin, muoviset ei siedä yhtään kämmiä. Mersuista noita lasikupuja kiillottavat ihan kiillotuskoneella ja Autoglymin hiovilla autovahoilla uudenveroisiksi.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    Lasiset on oikeastaan todella helpot ja korjattavissa vaikka tekisi pieniä mokiakin, muoviset ei siedä yhtään kämmiä. Mersuista noita lasikupuja kiillottavat ihan kiillotuskoneella ja Autoglymin hiovilla autovahoilla uudenveroisiksi.
                    Jos lasisissa on kunnolla jälkeä, niin siihen ei kyllä auta mikään hioava autovaha. Lasin on nimittäin melkoisen kovaa kiillottaa. Muovisista saa isotkin jäljet vesihionnalla pois. Toki lasiset harvoin menee yhtä hiekkoon kuntoon kun muoviset. Missä mersussa on vielä lasiset umpiot? Jo w210 on muovia.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Jo w210 on muovia.
                      Eikö ne ole lasia kuitenkin ?

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        Eikö ne ole lasia kuitenkin ?
                        Kyllä ne on ihan muovia jo tuossa autossa. Tämä selviää hyvin nopeasti mersufoorumia lukemalla (http://www.mersuforum.net/forum/view...p?f=2&t=117589). Kuten sanoin, jos olisivat lasia, niin olisi ihan turha edes yrittää normi kiillotusaineilla tehdä mitään. Lasille on omat erikoisaineensa, joilla voi kiillottaa. Silloinkin homma on melko työläs vrt. muovi.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2660
                          • Tampere

                          Originally posted by BMW525Xda View Post
                          Eikö ne ole lasia kuitenkin ?
                          W124 -korisissa on lasiumpiot, joiden naarmujen ja himmentymien poisto vaatii tosiaan lasihiontaan tarkoitetut välineet ja on huomattavasti työläämpi operaatio kuin muoviumpioiden kohdalla.
                          B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            Originally posted by JaniLap View Post
                            W124 -korisissa on lasiumpiot, joiden naarmujen ja himmentymien poisto vaatii tosiaan lasihiontaan tarkoitetut välineet ja on huomattavasti työläämpi operaatio kuin muoviumpioiden kohdalla.
                            Näinpä näytti olevan, erehdyttävästi vain jäänyt mieleen että väyrysessä olisi ollut lasia kun niin napakkaa materiaalia olivat, mutta eipä näköjään olleet.

                            Comment

                            • Jpa80
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2013
                              • 133
                              • Pirkanmaa

                              Moottoriöljystä kysyttävää:
                              jos autosta (pre-lci 530d -06) on DPF-poistettu, onko tarvetta käyttää noita BMW:n speksit täyttäviä öljyjä, vai käykö sinne muukin? Vaihtoväli on mulla noin 20tkm, ja ajo pääasiassa pitempää pätkää. Ja onko 5w30 ja 5w40 viskositeeteilla käytännön eroa, ja kumpiko tuohon on "parempi"? Tähän asti ollut tuo 5w30 käytössä.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by Jpa80 View Post
                                Moottoriöljystä kysyttävää:
                                jos autosta (pre-lci 530d -06) on DPF-poistettu, onko tarvetta käyttää noita BMW:n speksit täyttäviä öljyjä, vai käykö sinne muukin? Vaihtoväli on mulla noin 20tkm, ja ajo pääasiassa pitempää pätkää. Ja onko 5w30 ja 5w40 viskositeeteilla käytännön eroa, ja kumpiko tuohon on "parempi"? Tähän asti ollut tuo 5w30 käytössä.
                                Jos vaihtovälinä ajattelit tuon 20tkm pitää, niin ei sinne kyllä mitään halpakuraa voi kaataa. Kannattaa katsoa, että öljy on longlife öljyä (LL-04). Tuolla vaihtovälillä myös se ja sama maksaako öljyt 60€ vai 90€.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎