E60/61 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bertram
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 122
    • Tuusula

    Oma kysymys: e61 lci 3/2009 ei melkein ikinä tiputa automaattiasennossa päivävaloille vaan polttaa xenoneita melkein aina. Pari kertaa on mennyt päivävalot päälle, mutta yleensä palaa xenonit vaikka aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta. Ista ei antanut mitään tuohon liittyviä vikakoodeja, onko herkkyys jotenkin säädettävissä tms?
    Käsittääkseni LCI:ssa voidaan DLR herkkyyttä muuttaa koodaamalla (esim. NCS). Tarkempia ohjeita oli muistaakseni UK-foorumilla...
    == e61 530d aut. Touring 05 ==
    == e61 525i man. Touring 06 ==
    == Ex: e39 530d man. Touring 5/02 Sondermodell ==

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      Originally posted by Bertram View Post
      Käsittääkseni LCI:ssa voidaan DLR herkkyyttä muuttaa koodaamalla (esim. NCS). Tarkempia ohjeita oli muistaakseni UK-foorumilla...
      Muistaakseni sille herkkyydelle on lähtökohtaisesti vain kaksi vaihtoehtoa, joiden ero hyvin marginaalinen.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Jondis
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 698
        • Tuusula

        Eli lieneekö tuolle sitten mitään tehtävissä:think
        MB E55 AMG -05
        E36 318TiA -96
        E34 535i -89 imolarot
        Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

        Comment

        • Akron
          BTCF Member
          • Jul 2017
          • 167
          • Tampere

          Potilas E61 520dA pre-lci

          Autoon mennessä haisi kovasti palaneelle/ akkuhapolle. Perä oli tipahtanut maahan ja autoon istuessa rupesi kompura huutamaan. Avaimet virtalukkoon ja näytölle ilmoitus "High battery discharge".

          Akku on ainakin mennyttä, pitääkö varautua muuhun? Itseä ihmetyttää tuo perän putoaminen. Onko mahdollista, että on yrittänyt nostaa sitä itsekseen ja akku päässyt kiehumaan?

          Auto toimi maanantaina vielä normaalisti, eilisellä pakkasen kiristymisellä mahtaa olla jotain osaa asiaan. Akun iästä ei ole tarkkaa tietoa, saattaa olla jopa alkuperäinen.

          EDIT: Olikin ihan palo käynyt kontissa, tai päässyt pahemman kerran muovit sulamaan. Selvitellään vakuutusyhtiön kanssa.
          Last edited by Akron; 01-03-2019, 19:15.
          Current: F10 528iA '11

          EXs:
          E38 740iA '95
          Subaru Impreza 2.0R '06
          E61 520dA '07

          Comment

          • Raser
            Bimmer Rookie
            • Oct 2018
            • 59
            • Fi

            Originally posted by Akron View Post
            Potilas E61 520dA pre-lci

            Autoon mennessä haisi kovasti palaneelle/ akkuhapolle. Perä oli tipahtanut maahan ja autoon istuessa rupesi kompura huutamaan. Avaimet virtalukkoon ja näytölle ilmoitus "High battery discharge".

            Akku on ainakin mennyttä, pitääkö varautua muuhun? Itseä ihmetyttää tuo perän putoaminen. Onko mahdollista, että on yrittänyt nostaa sitä itsekseen ja akku päässyt kiehumaan?

            Auto toimi maanantaina vielä normaalisti, eilisellä pakkasen kiristymisellä mahtaa olla jotain osaa asiaan. Akun iästä ei ole tarkkaa tietoa, saattaa olla jopa alkuperäinen.

            EDIT: Olikin ihan palo käynyt kontissa, tai päässyt pahemman kerran muovit sulamaan. Selvitellään vakuutusyhtiön kanssa.
            Taas yksi dieselikoneinen josta kontin läpiviennistä lähtee palo?
            Yritin tuosta omasta bensavehkeestä tuota läpivientiä tutkailla sieltä auton alta. On muuten kohtuu vaikeassa paikassa, en saanut sitä muovisuojaa avattua joten luovutin. Varmaankin jos vetarin ottaa irti niin siihen voisi päästä käsiksi.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10946
              • Joensuu

              Originally posted by Akron View Post
              Potilas E61 520dA pre-lci

              Autoon mennessä haisi kovasti palaneelle/ akkuhapolle. Perä oli tipahtanut maahan ja autoon istuessa rupesi kompura huutamaan. Avaimet virtalukkoon ja näytölle ilmoitus "High battery discharge".

              Akku on ainakin mennyttä, pitääkö varautua muuhun? Itseä ihmetyttää tuo perän putoaminen. Onko mahdollista, että on yrittänyt nostaa sitä itsekseen ja akku päässyt kiehumaan?

              Auto toimi maanantaina vielä normaalisti, eilisellä pakkasen kiristymisellä mahtaa olla jotain osaa asiaan. Akun iästä ei ole tarkkaa tietoa, saattaa olla jopa alkuperäinen.

              EDIT: Olikin ihan palo käynyt kontissa, tai päässyt pahemman kerran muovit sulamaan. Selvitellään vakuutusyhtiön kanssa.
              Ei ole mitään tekemistä pakkasella. Johtuu ihan puhtaasti tyyppiviasta. Se akkukaapelin läpivienti auton alla hapettuu ja saa aikaan palon. Näitä on jatkuvastai AVK:lla ja tältä foorumilta löytyy x+n sivua juttua aiheesta.

              Tarkastaakaa nyt ihmeessä tuo läpivienti, jos haluatte auton pitää.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                Originally posted by HTK12 View Post
                Tarkastaakaa nyt ihmeessä tuo läpivienti, jos haluatte auton pitää.
                Mitä sitä läpivientiä tarkastelemaan, tarkastaa että autossa on voimassa oleva palovakuutus. Mikään ei ole niin hyvä kauppa kuin vakuutusyhtiö, ostopuolella.

                Comment

                • Tikkunen85
                  BTCF Member
                  • Mar 2006
                  • 891
                  • Paltamo

                  E61 530xd -07

                  Oireina moottorin vikavalon syttyminen rajumissa kiihdytyksissä sekä ajoittainen todella ravistava/hyppivä tyhjäkäynti lämpimällä moottorilla. Tuo ravistuskaan ei kuitenkaan ole aina. Joskus ravistaa kun pysähdyt valoihin ja saattaa hävitä hetkessä, joskus ravistaa niin kauan että sammuttaa tai lähtee liikkeelle.

                  Vikakoodeja antanut rail paineesta, hehkuista ja kaasuläpästä. Myös yhden suuttimen korjausarvot ihan mitä sattuu.

                  Mistä tässä tulisi lähteä liikkeelle? Hehkut toki kuntoon heti kun ehtii, mutta ne tuskin liittyy tähän vikaan. Voiko suutin aiheuttaa kaiken?Railanturi?..

                  -Aki

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4651
                    • Tampere

                    Originally posted by Akron View Post
                    EDIT: Olikin ihan palo käynyt kontissa, tai päässyt pahemman kerran muovit sulamaan. Selvitellään vakuutusyhtiön kanssa.
                    Tässä oli näistä juttua...
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • Akron
                      BTCF Member
                      • Jul 2017
                      • 167
                      • Tampere

                      Originally posted by fraatti View Post
                      Muistelinkin, että näistä on ollut juttua täällä. Katotaan mitä vakuutusyhtiö meinaa, nokea on ainakin reippaasti takapenkillä asti. Ihme sinällään ettei ole palanut isommalta alueelta.
                      Current: F10 528iA '11

                      EXs:
                      E38 740iA '95
                      Subaru Impreza 2.0R '06
                      E61 520dA '07

                      Comment

                      • kyylä
                        Newbiemmer
                        • Nov 2018
                        • 11
                        • Helsinki

                        Tuli ilmeisimmin ostettua oikein hyvä yksilö.
                        e60 525xi -05 ja automaatti. Autoa on myyjän toimesta tutkittu ja testailtu ja kaikki toimii kuulemma niinkuin pitää. Itse kuitenkin olen vähän sitä mieltä että jotain hämärää tossa on.
                        Linkki youtubeen
                        Videossa kiihdytän kaasu kickdownia vaille pohjassa.
                        Kiihdyttäessä välillä tekee tuon ja joskus menee kuin lekalla lyöden isompi vaihde sisään.
                        Muutaman kerran nyt tehnyt tuon ja heittänyt transmission faultit päälle ja yhden kerran 4x4 / dsc failure.

                        Turbiini viimeisillään?

                        Comment

                        • ekaBMW
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 456
                          • Oulu

                          Originally posted by BMW525Xda View Post
                          Mitä sitä läpivientiä tarkastelemaan, tarkastaa että autossa on voimassa oleva palovakuutus.
                          Tuossa tapauksessa kannattaa myös katsoa minne auton parkkeeraa. Tai tarkistaa kodin/tallin/katoksen palovakuutus.
                          F11 530d xDrive 09/16
                          Ex E60 530d xDrive A 10/08
                          Ex E60 520dA 09/08 liisari
                          Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                          Ex Opel Kadett 1.6 -89

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3018
                            • Kuopio

                            Aiheeton rengaspaine varoitus on tullut talven aikana useaan kertaan vaikka aina olen tehnyt kalibroinnin varoituksen jälkeen. Autossa ei ole antureita vanteissa vaan mittaus perustuu pyörintänopeus eroon. Mistähän nuo aiheettomat varoitukset johtuvat ja millä tuon saisi korjattua?
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10946
                              • Joensuu

                              Originally posted by markok View Post
                              Aiheeton rengaspaine varoitus on tullut talven aikana useaan kertaan vaikka aina olen tehnyt kalibroinnin varoituksen jälkeen. Autossa ei ole antureita vanteissa vaan mittaus perustuu pyörintänopeus eroon. Mistähän nuo aiheettomat varoitukset johtuvat ja millä tuon saisi korjattua?
                              Eihän ole mitään ABS-anturi ongelmaa autossa?
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3018
                                • Kuopio

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Eihän ole mitään ABS-anturi ongelmaa autossa?
                                Ei ole koskaan koodia tullut minun omistusaikana enkä kyllä muutenkaan ole mitään epänormaalia havainnut ABS järjestelmässä.
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X