Originally posted by vppv
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N53-kokemuksia ja vinkkejä
Collapse
X
-
Originally posted by kp21121 View PostOnko todella niin, että N53:ssa (F10 tässä tapauksessa) polttoainesuodatin on tankissa? Oletteko vaihtaneet koskaan?
Minulla on nyt kaikki pohjapahvit auki ja polttoainelinja on yhtenäinen tankilta konetilaan saakka.
Viisaammat korjatkoon :thinknyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i
Comment
-
-
Originally posted by MikaSS View PostEikös tämä suodatin ole tankissa näissä. Toisella puolella autoa on tankissa oleva "siirto"pumppu ja toisella puolella tankkia on polttoainemääränanturiyksikkö mihin suodatin on integroituna.
Viisaammat korjatkoon :think
Comment
-
-
Tilailin omaan autoon NOXemin ja tuli mieleen kysyä ovatko muut nähneet aiheellisiksi N53 kanssa tehdä adaptaatioiden nollaamisen/luomisen yhtä perinpohjaisesti kuin tässä https://bimmerprofs.com/how-i-perform-n53-adaptations/ ohjeistetaan? En epäile että tulokset varmasti näkyvät, mutta vähän savottaa tuossa on. :thinkF10 528iA
Ex. E39 528iA, E60 530iA, MB CLK55 AMG, CLS350, E60 530iA, F30 328iA
Comment
-
-
Originally posted by Mirska View PostTilailin omaan autoon NOXemin ja tuli mieleen kysyä ovatko muut nähneet aiheellisiksi N53 kanssa tehdä adaptaatioiden nollaamisen/luomisen yhtä perinpohjaisesti kuin tässä https://bimmerprofs.com/how-i-perform-n53-adaptations/ ohjeistetaan? En epäile että tulokset varmasti näkyvät, mutta vähän savottaa tuossa on. :think
b) accelerate till 100 .. 110km/h on even road;
c) switch the 4th gear (for automatic transmission – in manual mode);
d) release the accelerator pedal, brake with the engine (don’t press brake pedal) for 7 .. 10 seconds;E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Olettekos joutuneet venttiilikopan tiivistettä vaihtamaan? Omani ei vuoda öljymäärällisesti juuri mitään (ei tarvinne lisätä lainkaan - tai tiedä häntä, mutta 2000km ajettu ja öljymittari ei hievahtanut ), mutta joskus pysähtyessä (ei aina :think )saattaa pientä hajua tulla pakosarjan päälle tippuvista tipoista.
Onko suositeltavaa vaihtaa koko kansi, kun eikös siellä ole integroituna se oil seperator? Vai puhunko palturiaen nyt heti ole mitään tekemässä.
Comment
-
-
Originally posted by kp21121 View PostOlettekos joutuneet venttiilikopan tiivistettä vaihtamaan? Omani ei vuoda öljymäärällisesti juuri mitään (ei tarvinne lisätä lainkaan - tai tiedä häntä, mutta 2000km ajettu ja öljymittari ei hievahtanut ), mutta joskus pysähtyessä (ei aina :think )saattaa pientä hajua tulla pakosarjan päälle tippuvista tipoista.
Onko suositeltavaa vaihtaa koko kansi, kun eikös siellä ole integroituna se oil seperator? Vai puhunko palturiaen nyt heti ole mitään tekemässä.
.... ja sitten se 10mm e hylsy pitää olla oikeasti pitkä yhdelle kopan pultille.Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
Meillä venakoppa meni vaihtoon kun tulpat ui öljyssä. Taisi päästä silloin matka-ajoa 1000km ja vaati litran öljyä. Oli tosiaankin aika hintava operaatio, luokkaa 500-600 joskus 5 vuotta sitten.JMW teki tattarisuo/helsinki.
Muutenkin tuon N53 suurin ongelma on ollut öljynkulutus ja käyntihäiriöt. Uudet rev11 suuttimet korjasi käyttöominaisuudet (taas JMW) mutta öljyä joutuu edelleen lisäämään litran muutaman tuhannen välein. Tarkkaa seurantaa ei ole kun ajoa tulee niin vähän, muutama tonni vuodessa. Kivahan tuokin ois kunnostaa/tietää miksi öljyä edelleen kuluu.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostMeillä venakoppa meni vaihtoon kun tulpat ui öljyssä...jne
Onko imusarjassa öljyä?
Bimmerprofsilla ohjeet huohottimen vianhakuun: Linkki
Tarkastin omastani avaamalla öljykorkin, ja tyhjäkäynti meni heti todella huonoksi.
Ohjeen perusteella korkin avaamisen ei pitäisi vaikuttaa tyhjäkäyntiin, koska ehjä huohotinventtiili on tyhjäkäynnillä kiinni asennossa. Siis ilman ei pitäisi päästä öljykorkin kautta imusarjaan aiheuttamaan imuvuotoa.
Jos huohotin on viallinen eikä mene kiinni, öljy pääsee huohottimen kautta imusarjaan.
Onko muut n53 omistajat kokeilleet mikä vaikutus öljykorkin avaamisella on tyhjäkäyntiin?e92 "330"xiA M-sport
Mini Cooper R50
Comment
-
-
Originally posted by Cunttory View PostEi ole mitään syytä vaihtaa samalla venttiilikoppaa, jos tiiviste vuotaa. Huohotin on kiinteä venttiilikopassa. Kopan hinta on melko suolainen, 400€ halvimmillaan.Maailmalta saa huohottimen korjaussarjoja, jokainen tekee oman valinan kumpaan päätyy. Melko helppo vaihtaa, aikaa vievää toki. Netissä löytyy paljon videoita tiivisteen vaihto-ohjeeseen, samalla voi miettiä purkaessa onko kaikki aina tarpeellista irrottaa mitä ohjeissa sanotaan (turhaa työtä).
.... ja sitten se 10mm e hylsy pitää olla oikeasti pitkä yhdelle kopan pultille.
Comment
-
-
Originally posted by kp21121 View PostKiitos vinkeistä. Hyvä tietää tuosta korjaussarjasta. Täytyy nyt katsoa, jos vuoteen ei tarvitsisi vaihtaa.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostItse koitin laittaa tuollaista paikoilleen N53. Siitä ei tullut yhtään mitään. Kumeja oli projektia varten kaksi erilaista. Kumpikaan ei ollut samanlainen kun alkuperäinen. Suosittelen tuon pettäessä laittamaan vaan kättätaskuun ja hommaamaan uuden ventiilikopan vaikka se pahalta tuntuukin.
Vanos-bmw kumi pitäisi nettipuheiden mukaan olla toimiva.
Esim linkki
Omaa kokemusta ei vielä ole, mutta osat tilattu ja tarkoitus laittaa tuo vanos-bmw kumi ja alumiininen kansi, sekä lisäksi ölynkeruusäiliö (oil catch can) huohottimelta imusarjalle menevään linjaan.
Venttiilikopan vaihdoin vasta 2-3 vuotta sitten, muutenhan tuo koko koppa tiivisteineen ja huohotin kannattaisi vaihtaa kerralla.e92 "330"xiA M-sport
Mini Cooper R50
Comment
-
-
Originally posted by JanskiAWD View PostMuistatko oliko kumpikaan noista kumeista hankittu vanos-bmw:ltä? linkki
Vanos-bmw kumi pitäisi nettipuheiden mukaan olla toimiva.
Esim linkki
Omaa kokemusta ei vielä ole, mutta osat tilattu ja tarkoitus laittaa tuo vanos-bmw kumi ja alumiininen kansi, sekä lisäksi ölynkeruusäiliö (oil catch can) huohottimelta imusarjalle menevään linjaan.
Venttiilikopan vaihdoin vasta 2-3 vuotta sitten, muutenhan tuo koko koppa tiivisteineen ja huohotin kannattaisi vaihtaa kerralla.
Noilla värkeillä riski epäonnistumiseen on niin suuri etten suosittele tuota kenellekään N53 koneeseen. Tuosta metallisesta korkista en osaa sanoa että pelaako se paremmin.
Jos olet vaihtanut venttiilikopan jo niin mitä ajattelit saavuttaa kyseisellä muutoksella? Itse ajattelisin niin että jos se on pelannut alkuperäisellä venttiilikopalla >10v niin eiköhän se sitten pelaa uudella toisen mokoman.
Itsellä oli tuollainen catchcan joskus M10 moottorissa ~15v sitten. Jos toimivan järjestelmän saa muutenkin niin en tiedä miksi sitä liejua pitäisi kerätä johonkin tollaiseen säiliöön.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Comment