Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • edva
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2018
    • 306
    • Pirkkala

    #46
    Kato salavalikosta nouseeko lämmöt. Jos ei nouse normaalisti eli 85-90 asteeseen 30min ajon jälkeen, niin joku termostaateista on sökö.
    Jos lämmöt ei pääse nouseen, auto ei tee omatoimisesti polttoja ja dpf karstottuu.
    e61 530xd LCI 3/2007

    Comment

    • toNmbbA
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2009
      • 2331
      • Espoo

      #47
      Pre lci 61. Onnistuuko peruutuskamera retrofit jos autossa CCC?:think
      Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
      Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2758
        • Tampere

        #48
        Originally posted by toNmbbA View Post
        Pre lci 61. Onnistuuko peruutuskamera retrofit jos autossa CCC?:think
        Ei onnistu OE-retrofittinä. Mikäli vastaavan tyyppinen ratkaisu kuitenkin kiinnostaa, niin sellaisia on olemassa.
        Last edited by JaniLap; 16-03-2020, 16:37.
        IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
        Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • MikkoJII
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 1807
          • Lapua

          #49
          Koitin etsiä sopivaa keskustelua, mutta en yhtäkkiä löytänyt.

          Minkäslaista öljynvaihtoväliä olette siis pitäneet näille M57D30TU2 moottoreille? iDrive näyttää tieten 30tkm väliä, joka tuntuu 10tkm väliin tottuneelle melko pitkältä väliltä.

          Ilmanputsarista. Jostain muistan lukeneeni, että ilmanputsarikin vaihdettaisiin vain joka toisen öljynvaihdon yhteydessä, joka tuntuu sekin ihan älyttömän pitkältä väliltä jos se tosiaan on tuo 60tkm. Vahvistaako joku tämän tiedon?

          Pahoittelut jos on melko peelo kysymyksiä, mutta kaippa nämäkin täytyy kysyä jos ei halua huoltaa autoa turhan tiuhaan. Muutenkin tämän käyttiksen huolto on alkanut siirtymään tuonne merkkikorjaamon puolelle kun ei kiinnosta enää käyttää vapaa-aikaa juurikaan muuhun kuin harrasteauton kunnostukseen
          E32 750i 11/89

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #50
            Originally posted by MikkoJII View Post
            Koitin etsiä sopivaa keskustelua, mutta en yhtäkkiä löytänyt.

            Minkäslaista öljynvaihtoväliä olette siis pitäneet näille M57D30TU2 moottoreille? iDrive näyttää tieten 30tkm väliä, joka tuntuu 10tkm väliin tottuneelle melko pitkältä väliltä.

            Ilmanputsarista. Jostain muistan lukeneeni, että ilmanputsarikin vaihdettaisiin vain joka toisen öljynvaihdon yhteydessä, joka tuntuu sekin ihan älyttömän pitkältä väliltä jos se tosiaan on tuo 60tkm. Vahvistaako joku tämän tiedon?

            Pahoittelut jos on melko peelo kysymyksiä, mutta kaippa nämäkin täytyy kysyä jos ei halua huoltaa autoa turhan tiuhaan. Muutenkin tämän käyttiksen huolto on alkanut siirtymään tuonne merkkikorjaamon puolelle kun ei kiinnosta enää käyttää vapaa-aikaa juurikaan muuhun kuin harrasteauton kunnostukseen
            Öljyt ja suodattimen vaihtanut 15tkm välein ja ilmansuotimen 60-80tkm koska aika työläs, mm. poikkituki irroitettava yms. Ilmansuodin olisi kyllä järkevä vaihtaa 30tkm välein, sen verran musta on 80tkm ajettuna.

            Comment

            • Arnolds
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3310
              • Kajjjaani

              #51
              Originally posted by MikkoJII View Post
              Minkäslaista öljynvaihtoväliä olette siis pitäneet näille M57D30TU2 moottoreille? iDrive näyttää tieten 30tkm väliä, joka tuntuu 10tkm väliin tottuneelle melko pitkältä väliltä.
              Pidä tuosta 10-15tkm kiinni niin öljyt toimii silloin koko vaihtovälin kuten pitää.
              F26 xDrive20d TwinPower

              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

              Comment

              • macman_lahti
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2017
                • 290
                • Lahti

                #52
                Originally posted by edva View Post
                Kato salavalikosta nouseeko lämmöt. Jos ei nouse normaalisti eli 85-90 asteeseen 30min ajon jälkeen, niin joku termostaateista on sökö.
                Jos lämmöt ei pääse nouseen, auto ei tee omatoimisesti polttoja ja dpf karstottuu.
                Jos lämmöt on alhaalla niin kannattaa ennen termareiden vaihtoa tarkistaa lämpötila-anturi..
                https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...&postcount=332
                -08 E60 LCI
                -13 F10 3.0 xDrive

                Comment

                • Samppale
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2010
                  • 140
                  • Tuusula

                  #53
                  Egr venttiilin toiminnan tarkistus

                  Kaverin 530d 2005 hävittää jäähdytysnestettä ja aamuisin pölläyttää putkesta valkoista savua. Myös jäähdytys järjestelmään kertyy painetta. Epäilen siis egr jäähdyttimen vuotamista.

                  Autolla epämääräinen historia ja ajettu ties kuinka paljon. Epäilen että auto on ohjelmoitu ja egr jo otettu pois käytöstä(dpf ainakin on). Voiko egr toiminnan/käytöstä poisoton todeta jotenkin? Löytyy inpa, ista ja testo. Voisi sitten heittää koko jäähdyttimen pois.
                  F20 118iA M-sport 2016


                  EX E91 335d M-sport 07´
                  EX e39 02' 530i touring

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #54
                    Originally posted by Samppale View Post
                    Kaverin 530d 2005 hävittää jäähdytysnestettä ja aamuisin pölläyttää putkesta valkoista savua. Myös jäähdytys järjestelmään kertyy painetta. Epäilen siis egr jäähdyttimen vuotamista.

                    Autolla epämääräinen historia ja ajettu ties kuinka paljon. Epäilen että auto on ohjelmoitu ja egr jo otettu pois käytöstä(dpf ainakin on). Voiko egr toiminnan/käytöstä poisoton todeta jotenkin? Löytyy inpa, ista ja testo. Voisi sitten heittää koko jäähdyttimen pois.
                    Kyllähän egr toiminnan voi ajossa todeta katsomassa live-dataa. Tosin mahdollinen vuoto pitää toki ihan fyysisesti todeta.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Japiiz
                      Newbiemmer
                      • Oct 2019
                      • 9
                      • Rauma

                      #55
                      Originally posted by ekaBMW View Post
                      Eikös tuo ole kertakäyttökamaa? Jos paukahtaa niin vaihdettava uuteen. Kerran räjähtänyt ei toimi mahdollisessa kolarissa ja kuski voi vaikka palaa autoon.
                      Ohjeet tuon kiertämiseen (jos edes mahdollista) taitavat olla vastoin foorumin sääntöjä.
                      Näin se taitaa olla. Alkaa ideat loppuman kun testerit ei näytä mitään. ainut mitä joskus on näkynyt niin virta katkennut. vaikka se on kunnolla kiinni nyt niin voiko vaihdelaattikko ilmoitukset johtua siitä? vai pitääkö huolestua laatikon suhteen?

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #56
                        Originally posted by Japiiz View Post
                        Eli ongelmat jatkuu..
                        Vikakoodeja luettu mitään ei ole löydetty myöskään inpalla.

                        Vaihdelaatikko vaihtaa mielestäni normaalisti mutta paikaltaan lähtiessä jos kaasun painaa pohjaan asti, lyö idriveen transmission failuren.

                        Ongelmaa ei ole nätisti ajaessa ja kyse on ilmeisesti kakkos ja kolmos vaihteen välillä.

                        Ja toinen kysymys olisi onko porukka ohitellut akun päällä olevaa
                        ''Kolaripaukkua''?
                        Paukahti itsekseen tienpäällä auki ja nyt saatu pysymään kiinni erilaisilla pantenteilla ja pysyy tiukasti kiinni. Itselle jäänyt sellainen olo että siltin katkoisi virtaa välillä jonka takia auto sekoilee?
                        Jos se kaapelin paukku räjähti, niin vaihdat sinne uuden paukun tilalle. Jostain purkuautosta saa kohtuu rahalla. Turvalaitteita en lähtisi itse ohittamaan, niin ei tule jossain kolarissa sitten ikävää tilannetta sen takia.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • slomon
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2011
                          • 97
                          • espoo

                          #57
                          Napsutusta, kahinaa ja käryä etupäästä

                          Nyt heitti mielenkiintoisen tilanteen. Auto ollut alkuviikon käyttämättä ja äsken lähdin ajelemaan. Oikealta edestä kuuluu napsutusta kun kääntää oikealle. Vasemmalta kuuluu kahinaa nopeuden noustessa. Kaiken tämän lisäksi tulee melko vahva kumin käry ohjaamoon.

                          Itselle tulee ensimmäisenä mieleen etupyörän laakerit, mutta miten se kumin käry siihen liittyy? Ja kuinka helvetissä ne itsekseen on hajonnut kun sunnuntaina ei ollut vielä mitään oireita.

                          Autona siis E61 Touring 525xi 2006/11

                          Comment

                          • zakspeed
                            BTCF Member
                            • Nov 2003
                            • 2000
                            • Tampere/kainuu

                            #58
                            Etujousi poikki, vetonivel rikki...?
                            -M5- '00
                            -i3 94 rex '19
                            -Ascona B 4.0 '80
                            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                            Comment

                            • slomon
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2011
                              • 97
                              • espoo

                              #59
                              Originally posted by zakspeed View Post
                              Etujousi poikki, vetonivel rikki...?
                              No nyt kun kävin katsomassa, niin kieltämättä näyttää että apparinpuolelta olisi keula aika alhaalla ja rengas lokasuojan sisässä. Mutta miten se jousi itsekseen menee poikki? Väsähtää vaan?

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                #60
                                Originally posted by slomon View Post
                                No nyt kun kävin katsomassa, niin kieltämättä näyttää että apparinpuolelta olisi keula aika alhaalla ja rengas lokasuojan sisässä. Mutta miten se jousi itsekseen menee poikki? Väsähtää vaan?
                                Jouset nyt vaan katkeaa, silloin kun jousesta sattuu siltä tuntumaan. Ei siis mitenkään ihmeellistä. Monesti katkeaa kun auto seisoo parkissa.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎