Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sakke39
    Bimmer Rookie
    • Aug 2014
    • 60
    • Finland, Salo

    Originally posted by Juuså View Post
    Kato ekana sieltä audio asetuksista että basson säätö ei ole tipahtunut minimiin.
    Radion asetukset oli säilynyt ennallaan. Kokeilin säätää vielä sitä mut ei ollut vaikutusta. :think

    Comment

    • sambsbe
      Bimmer Rookie
      • Oct 2013
      • 109
      • vaasa

      530d öljyn lämmöt?

      Moro, ajelin tossa ja seurailin lämpötiloja vesi 80astetta( termari jumpat ens viikolla) mutta öljyjen lämmöt jää 75-80 riippuen kuinka antaa kenkää... Mitä nämä pitäisi olla?

      Comment

      • 523i
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 319
        • Iisalmi

        N52 koneen kaasuläppä kun temppuilee kovalla pakkasella niin oletteko miettineet että entä jos siihen kaasuläppäkoteloon asentais jonku lämmittimen 🤔

        Comment

        • Zeni
          BTCF Member
          • Jul 2020
          • 332
          • Savo

          Originally posted by sambsbe View Post
          Moro, ajelin tossa ja seurailin lämpötiloja vesi 80astetta( termari jumpat ens viikolla) mutta öljyjen lämmöt jää 75-80 riippuen kuinka antaa kenkää... Mitä nämä pitäisi olla?
          Tästä ei apua ole, mutta löytyykö nuo öljyn lämpötilat salavalikosta, vai katsoitko muuten?

          Comment

          • sambsbe
            Bimmer Rookie
            • Oct 2013
            • 109
            • vaasa

            Originally posted by Zeni View Post
            Tästä ei apua ole, mutta löytyykö nuo öljyn lämpötilat salavalikosta, vai katsoitko muuten?
            Bimmerlitellä niitä lämpöjä kartelli.

            Comment

            • sakke39
              Bimmer Rookie
              • Aug 2014
              • 60
              • Finland, Salo

              Jääkö enää lämpöjen alhaisuuden viaksi laatikonlämmönvaihdin? Autona 525da 2009. Egr ja pää termari vaihdettu jolloin lämmöt sai salavalikon kautta nousemaan nihkeesti 71c, ja laski kyllä samantien kun himmasi vauhtia. Ennen termareiden vaihtoa lämmöt sai max 53c kun ajoi reilu 25km. Egr termari on mahle/behr ja päätermari on gates jos jotain merkitystä.

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                Originally posted by sakke39 View Post
                Jääkö enää lämpöjen alhaisuuden viaksi laatikonlämmönvaihdin? Autona 525da 2009. Egr ja pää termari vaihdettu jolloin lämmöt sai salavalikon kautta nousemaan nihkeesti 71c, ja laski kyllä samantien kun himmasi vauhtia. Ennen termareiden vaihtoa lämmöt sai max 53c kun ajoi reilu 25km. Egr termari on mahle/behr ja päätermari on gates jos jotain merkitystä.
                Päätermariksi voi suositella vain orkkista. Testaa se laatikon lämmönvaihtimen rooli puristamalla linttaan jäähdyttimeltä lämmönvaihtimelle menevä letku.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • sakke39
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2014
                  • 60
                  • Finland, Salo

                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Päätermariksi voi suositella vain orkkista. Testaa se laatikon lämmönvaihtimen rooli puristamalla linttaan jäähdyttimeltä lämmönvaihtimelle menevä letku.
                  Otin osat kl varaosista ja kävi mielessäkin et ei oo gates kyl orggis. Pitää testata huomenna toi letku lytistää. Jos vaikuttaa siten et alkaa lämpeämään, niin onks uus päätermarin vaihto eessä? Ajoin nyt vielä pajalta kotiin motaria reilu 12km ja lämmöt vaan 60.

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    Originally posted by sakke39 View Post
                    Otin osat kl varaosista ja kävi mielessäkin et ei oo gates kyl orggis. Pitää testata huomenna toi letku lytistää. Jos vaikuttaa siten et alkaa lämpeämään, niin onks uus päätermarin vaihto eessä? Ajoin nyt vielä pajalta kotiin motaria reilu 12km ja lämmöt vaan 60.
                    Tietenkin niin päin, että jos lämmönvaihtimen letkun puristus ei vaikuta lämpenemiseen, päätermari uusiksi. Jos taas puristettuna alkaa lämmetä, päätermari on todennäköisesti OK ja voi keskittyä siihen laatikon lämmönvaihtimeen. Siihen kannnattaa koko lämmönvaihtimen uusimisen sijaan laittaa letkutermari (Behr TH 5 80) lämmönvaihtimelta paluulinjaan nousevaan letkuun.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • sakke39
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2014
                      • 60
                      • Finland, Salo

                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Tietenkin niin päin, että jos lämmönvaihtimen letkun puristus ei vaikuta lämpenemiseen, päätermari uusiksi. Jos taas puristettuna alkaa lämmetä, päätermari on todennäköisesti OK ja voi keskittyä siihen laatikon lämmönvaihtimeen. Siihen kannnattaa koko lämmönvaihtimen uusimisen sijaan laittaa letkutermari (Behr TH 5 80) lämmönvaihtimelta paluulinjaan nousevaan letkuun.
                      Tämä selvä, kiitokset!

                      Comment

                      • Loistava
                        Newbiemmer
                        • Jul 2020
                        • 4
                        • Rovaniemi

                        Sammuu käynnistäessä

                        530xi alko tekemään semmosta, että kun saa käyntiin niin sammuu sekunnin päästä. Viime keskiviikkona kun pakkasta oli reilu 20 astetta, niin hörähti käyntiin ja sammui. Pakkaset jatkui, löin perjaina akun laturiin ja annoin olla yön yli. Lauantai aamuna pakkasta ei ollut kuin 3 astetta, mutta sama homma jatkui. Auto oli ollut tässä vaiheessa yön myös roikassa. Lähtee kyllä käyntiin kun tarpeeksi kauan jaksaa runkata.

                        Akku testattu -> ok, laturi testattu -> ok, startti oletettavasti ok, pyörähtää käyntiin ilman ongelmaa, sammuu vain eikä kaasun painaminenkaan vaikuta millään tavalla. Ja kun saa käyntiin, niin käynnissä tai kulkupuolessa ei ole mitään ongelmaa.

                        Vikakoodeja ei ole luettu tässä vaiheessa, mutta onko näissä jokin paikka mikä porsii kovilla pakkasilla?


                        Edit: tänään maanantaina lähti taas niinku palmun alta...
                        Last edited by Loistava; 18-01-2021, 05:42.
                        E61 530i xDrive M-sport
                        Ex: Volvoja pitkä rivi.....

                        Comment

                        • la55e
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2014
                          • 39
                          • oulu

                          Millaisia letkulämittimiä porukka on asennellut 530d?

                          Comment

                          • Arnolds
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 3310
                            • Kajjjaani

                            Originally posted by la55e View Post
                            Millaisia letkulämittimiä porukka on asennellut 530d?
                            Laita TT-Thermo. https://www.tt-thermo.fi/
                            F26 xDrive20d TwinPower

                            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                            Comment

                            • Hartsai
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2018
                              • 60
                              • Oulu

                              Ikävästi sattui silleen että asentelin eilen UK pre lci halogeenilampun paikoilleen oikealle puolelle ja sehän näyttää nyt ihan miten sattuu. Onko tommosta uk halogeenilamppua mitään mahollisuutta muuntaa oikeanpuoleiseen liikenteeseen? Ilmeisesti Xenon lampuissa on lampun päällä joku luukku josta mahdollisesti pääsee tuota muuttamaan mutta halogeeneissa ei semmosta ole.

                              Edit: Löytykin tarkentava vastaus jo. Ei onnistu.
                              Last edited by Hartsai; 20-01-2021, 10:32.

                              Comment

                              • ripaxp86
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2020
                                • 45
                                • jkl

                                Originally posted by ripaxp86 View Post
                                Osaiskohan joku vinkata tuosta inpan errorilistasta mikä sitä vaivaa?
                                Eli e60 lci 525. Miken inpalla luin koodit. Muistaakseni yritin mennä lukemaan koodeja ainakin valomoduulista, mutta ei päästänyt sisälle.

                                Sitten on mietityttänyt, kun käynnistyksessä ei pala moottorin vika valo. Johtuukohan se tuosta valomoduulista? Kysessä on arabi tuonti auto ja siellä ei ole ollut tuota obd pakkoa katsastuksessa sillon. Jostain lueskelin et silloin ei käynnistyksessä syty moottorin valo:think:think

                                Nyt pääsin sisään valomoduuliin. Piti lisätä inpan sgdat kansioon oikea ipo tiedosto ja gfdat kansiosta e60.eng tiedostoon lisätä hakupolku tohon oikeeseen ipotiedostoon. Lci:ssä käyttää LM_AHL_2.ipo:a.


                                Nyt kun lukee vikakoodin moduulista 9cc5 RLS: NoResponse
                                Sit on vielä maskissa joku vika E18F. Liittyyköhän tohon toiseen.


                                Viittiskö joku jeesiä missä olis vika?


                                e: automaatti lasinpyyhkijät pyyhkii miten sattuu. Onko noita tuulilasin tunnistimia noissa vikaantunut?
                                Attached Files
                                Last edited by ripaxp86; 20-01-2021, 15:52. Reason: Lisäys
                                -e60 525 LCI - Honda X11

                                ex. -e36 323 -e46 316 -e46 325

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎