Originally posted by Juuså
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by sambsbe View PostMoro, ajelin tossa ja seurailin lämpötiloja vesi 80astetta( termari jumpat ens viikolla) mutta öljyjen lämmöt jää 75-80 riippuen kuinka antaa kenkää... Mitä nämä pitäisi olla?
Comment
-
-
Jääkö enää lämpöjen alhaisuuden viaksi laatikonlämmönvaihdin? Autona 525da 2009. Egr ja pää termari vaihdettu jolloin lämmöt sai salavalikon kautta nousemaan nihkeesti 71c, ja laski kyllä samantien kun himmasi vauhtia. Ennen termareiden vaihtoa lämmöt sai max 53c kun ajoi reilu 25km. Egr termari on mahle/behr ja päätermari on gates jos jotain merkitystä.
Comment
-
-
Originally posted by sakke39 View PostJääkö enää lämpöjen alhaisuuden viaksi laatikonlämmönvaihdin? Autona 525da 2009. Egr ja pää termari vaihdettu jolloin lämmöt sai salavalikon kautta nousemaan nihkeesti 71c, ja laski kyllä samantien kun himmasi vauhtia. Ennen termareiden vaihtoa lämmöt sai max 53c kun ajoi reilu 25km. Egr termari on mahle/behr ja päätermari on gates jos jotain merkitystä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostPäätermariksi voi suositella vain orkkista. Testaa se laatikon lämmönvaihtimen rooli puristamalla linttaan jäähdyttimeltä lämmönvaihtimelle menevä letku.
Comment
-
-
Originally posted by sakke39 View PostOtin osat kl varaosista ja kävi mielessäkin et ei oo gates kyl orggis. Pitää testata huomenna toi letku lytistää. Jos vaikuttaa siten et alkaa lämpeämään, niin onks uus päätermarin vaihto eessä? Ajoin nyt vielä pajalta kotiin motaria reilu 12km ja lämmöt vaan 60.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTietenkin niin päin, että jos lämmönvaihtimen letkun puristus ei vaikuta lämpenemiseen, päätermari uusiksi. Jos taas puristettuna alkaa lämmetä, päätermari on todennäköisesti OK ja voi keskittyä siihen laatikon lämmönvaihtimeen. Siihen kannnattaa koko lämmönvaihtimen uusimisen sijaan laittaa letkutermari (Behr TH 5 80) lämmönvaihtimelta paluulinjaan nousevaan letkuun.
Comment
-
-
Sammuu käynnistäessä
530xi alko tekemään semmosta, että kun saa käyntiin niin sammuu sekunnin päästä. Viime keskiviikkona kun pakkasta oli reilu 20 astetta, niin hörähti käyntiin ja sammui. Pakkaset jatkui, löin perjaina akun laturiin ja annoin olla yön yli. Lauantai aamuna pakkasta ei ollut kuin 3 astetta, mutta sama homma jatkui. Auto oli ollut tässä vaiheessa yön myös roikassa. Lähtee kyllä käyntiin kun tarpeeksi kauan jaksaa runkata.
Akku testattu -> ok, laturi testattu -> ok, startti oletettavasti ok, pyörähtää käyntiin ilman ongelmaa, sammuu vain eikä kaasun painaminenkaan vaikuta millään tavalla. Ja kun saa käyntiin, niin käynnissä tai kulkupuolessa ei ole mitään ongelmaa.
Vikakoodeja ei ole luettu tässä vaiheessa, mutta onko näissä jokin paikka mikä porsii kovilla pakkasilla?
Edit: tänään maanantaina lähti taas niinku palmun alta...Last edited by Loistava; 18-01-2021, 05:42.E61 530i xDrive M-sport
Ex: Volvoja pitkä rivi.....
Comment
-
-
Originally posted by la55e View PostMillaisia letkulämittimiä porukka on asennellut 530d?F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Ikävästi sattui silleen että asentelin eilen UK pre lci halogeenilampun paikoilleen oikealle puolelle ja sehän näyttää nyt ihan miten sattuu. Onko tommosta uk halogeenilamppua mitään mahollisuutta muuntaa oikeanpuoleiseen liikenteeseen? Ilmeisesti Xenon lampuissa on lampun päällä joku luukku josta mahdollisesti pääsee tuota muuttamaan mutta halogeeneissa ei semmosta ole.
Edit: Löytykin tarkentava vastaus jo. Ei onnistu.Last edited by Hartsai; 20-01-2021, 10:32.
Comment
-
-
Originally posted by ripaxp86 View PostOsaiskohan joku vinkata tuosta inpan errorilistasta mikä sitä vaivaa?
Eli e60 lci 525. Miken inpalla luin koodit. Muistaakseni yritin mennä lukemaan koodeja ainakin valomoduulista, mutta ei päästänyt sisälle.
Sitten on mietityttänyt, kun käynnistyksessä ei pala moottorin vika valo. Johtuukohan se tuosta valomoduulista? Kysessä on arabi tuonti auto ja siellä ei ole ollut tuota obd pakkoa katsastuksessa sillon. Jostain lueskelin et silloin ei käynnistyksessä syty moottorin valo:think:think
Nyt pääsin sisään valomoduuliin. Piti lisätä inpan sgdat kansioon oikea ipo tiedosto ja gfdat kansiosta e60.eng tiedostoon lisätä hakupolku tohon oikeeseen ipotiedostoon. Lci:ssä käyttää LM_AHL_2.ipo:a.
Nyt kun lukee vikakoodin moduulista 9cc5 RLS: NoResponse
Sit on vielä maskissa joku vika E18F. Liittyyköhän tohon toiseen.
Viittiskö joku jeesiä missä olis vika?
e: automaatti lasinpyyhkijät pyyhkii miten sattuu. Onko noita tuulilasin tunnistimia noissa vikaantunut?-e60 525 LCI - Honda X11
ex. -e36 323 -e46 316 -e46 325
Comment
-
Comment