Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 9.3x62
    Bimmer Rookie
    • Jan 2013
    • 123
    • Finland

    #76


    Eihän kellään sattuis olemaan mitään tietoa tästä yksilöstä, jos vaikka entistä omistajaa löytyis tätä kautta tms

    Comment

    • furi
      Bimmer Rookie
      • Feb 2005
      • 134
      • Turku

      #77
      Originally posted by furi View Post
      Oikea annelivalo lopetti palamisen. LCI malli xenoneilla.

      Mielessä kävi laittaa ledit valkoisemman valon toivossa, mutta selailun jälkeen vaikuttaa siltä, että päiväajovaloina nuo ei sitten enää kovin hyvin toimi. Tai sitten täytyy köyhtyä monta sataa.

      Millaisia ratkaisuja?

      Tällaiset?
      Tuossa halvemmalla ulkomailta
      Onko nämä sopivat?
      Ostin nämä
      https://www.amazon.de/gp/aw/d/B00W5Q439Q

      Onhan se pikkuisen vaaleampi, ja tämä on siis kirkkaalla päivänvalolla, kun aina nuo mainoskuvat on pimeässä. Vaihtokin onnistui tosi helposti, en edes lyhtyä irroittanut.
      Attached Files
      E61 520dA LCI -08

      Comment

      • JiiVee92
        BTCF Member
        • Mar 2017
        • 895
        • Kouvola/Myllykoski

        #78
        Originally posted by furi View Post
        Oikea annelivalo lopetti palamisen. LCI malli xenoneilla.

        Mielessä kävi laittaa ledit valkoisemman valon toivossa, mutta selailun jälkeen vaikuttaa siltä, että päiväajovaloina nuo ei sitten enää kovin hyvin toimi. Tai sitten täytyy köyhtyä monta sataa.

        Millaisia ratkaisuja?

        Tällaiset?
        Tuossa halvemmalla ulkomailta
        Onko nämä sopivat?
        Originally posted by JiiVee92 View Post
        https://www.ledperf.eu/pack-of-2-bul...on-p-1151.html

        Itse laitoin tuollaiset äsken, ja tuli valkoisemmiksi verrattuna "tavalliseen" halogeeniin.





        Siinä vielä huono puhelinkuva miltä nuo cosmos bluet näyttää värisävyltään, kirkkaus vääristynyt huomattavasti kirkkaamaksi mitä ovat oikeasti.
        EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
        NYT: E61 530xd -08 käyttis
        Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

        Comment

        • JiiVee92
          BTCF Member
          • Mar 2017
          • 895
          • Kouvola/Myllykoski

          #79
          Sori tuplapostauksesta mutta,



          Originally posted by JiiVee92 View Post
          DPF vastapaineanturi vaihtoon? Lähinnä tuo joutokäynnin painearvon pomppiminen ei taida olla normaalia?

          https://jiivee92.kuvat.fi/kuvat/Kans...812_180023.mp4
          Originally posted by HTK12 View Post
          Ei siellä voi olla 8 bar vastapainetta kuten anturi välillä näytti. Jos johdoissa ei ole mitään vikaa, niin anturi rikki. Ei ole harvinaista, että noita menee.

          Tämä ei ole vieläkää ratkennut, johtoja tutkittu silmämääräisesti, mittailtu ja tultu siihen tulokseen, että ei johtovikaa, vaihdettu OE anturi x2 ja nyt tilanne on tämä.



          Ideat alkaa olla lopussa, softahäröä?
          EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
          NYT: E61 530xd -08 käyttis
          Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

          Comment

          • Hilppa
            Newbiemmer
            • Jan 2019
            • 6
            • Kouvola

            #80
            Originally posted by JiiVee92 View Post
            Sori tuplapostauksesta mutta,








            Tämä ei ole vieläkää ratkennut, johtoja tutkittu silmämääräisesti, mittailtu ja tultu siihen tulokseen, että ei johtovikaa, vaihdettu OE anturi x2 ja nyt tilanne on tämä.



            Ideat alkaa olla lopussa, softahäröä?
            Mulla myös samoja ongelmia E61 LCI:n kanssa.

            Googlailin tuota 8192 mbar niin näyttäis olevan jokunen postaus maailmalta, jossa tuo luku ilmenee DPF:n painemittauksessa. Tarkemmin sanottuna siis pomppii juuri 0-8192 mbar:n välillä, ilman järkevää syytä. Mutu-veikkaus mutta olisikohan tuo 8192mbar softan maksimi arvo ja heittää sitä mikäli huono kontakti/oikosulku mittauksessa.

            Tällaisen onnistuneen korjaustoimenpiteen löysin toisen foorumin käyttäjän taholta:

            "Do you have any update on this? My e61 lci 530d does the same. Backpressure readings flapping between 0-8192 bar. It's doing the same when just ignition on, engine not running. It does the same with replaced sensor.. i was trying to find any issues with the wiring but no luck so far. Thank you "

            "Update: Issue finally solved by changing the plug housing and the socket terminals going to the backpressure sensor. (of course sensor also needed to be replaced but that was the first thing I did) Looks like that somehow socket terminals got loose thus not providing contact properly. Cut the wires close to the housing and new terminals/housing refitted. (no soldering)
            Now backpressure is 0 mbar with just ignition and provides credible readings with engine running. No fault codes. "

            Näillä osilla oli tuo tapaus toipunut:
            Part #s:
            12-52-7-508-154 - PLUG HOUSING 3 POL.
            12-52-1-427-608 - Socket terminal 0,22-0,5MM² SN
            12-52-1-748-973 - Grommet for socket terminal 0,75-1,0MM²


            Eli lyhyestä härmäksi: vaihdettu liitin ja sen sisällä olevat "kontaktit"

            Comment

            • kalevik
              BTCF Member
              • Apr 2009
              • 957
              • Salo

              #81
              Originally posted by Hilppa View Post
              Mulla myös samoja ongelmia E61 LCI:n kanssa.

              Googlailin tuota 8192 mbar niin näyttäis olevan jokunen postaus maailmalta, jossa tuo luku ilmenee DPF:n painemittauksessa. Tarkemmin sanottuna siis pomppii juuri 0-8192 mbar:n välillä, ilman järkevää syytä. Mutu-veikkaus mutta olisikohan tuo 8192mbar softan maksimi arvo ja heittää sitä mikäli huono kontakti/oikosulku mittauksessa.

              Riippuen siitä mikä on ohjelmassa asetettu nollaksi, tuo arvo on joko kaikki sanoman bitit 1 tai 0. Eli hyvinkin voi olla huono kontakti.
              E61 525i, Suzuki VS1400
              Exät: Jaana, Susanna, Maija

              Comment

              • JiiVee92
                BTCF Member
                • Mar 2017
                • 895
                • Kouvola/Myllykoski

                #82
                Ihmettelin sen verran lisää, että otin anturin pois paikaltaan, letkun irti, ja annoin varovasti paineilmaa sille, ja livedataa tutkien mittaa painetta antaessa kokoajan ihan loogisesti ja kun paineen antamisen lopettaa niin heti "paukahtaa" näyttämään maksimia.
                EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                NYT: E61 530xd -08 käyttis
                Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                Comment

                • JiiVee92
                  BTCF Member
                  • Mar 2017
                  • 895
                  • Kouvola/Myllykoski

                  #83
                  Ja niin se vaan silti oli sitä pätkivää kontaktia liittimessä. Hieman sopivalla piikillä "tuunasin" kontakteja, niin tässäpä lopputulos.




                  Ja tämmöinen painelukema vissiinkin erinomainen paikallaan kevyesti kaasutellessa?



                  Mutta kaikenkaikkiaan, minulla on nyt sitten kaksi muuta ehjää vastapaineanturia.


                  EDIT: Niin ja mitäs nämä 173kw 30d vehkeet ahtaa vakiona? Sen verran katselin tämä ahtaa siellä 1,4-1,5bar tietämillä max.
                  Last edited by JiiVee92; 29-08-2021, 15:38.
                  EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                  NYT: E61 530xd -08 käyttis
                  Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                  Comment

                  • Fubar
                    BTCF Member
                    • Aug 2003
                    • 173
                    • Kuopio

                    #84
                    e61 keskimmäinen takavalo herkesi toimimasta. Ensin epäilin syylliseksi edellisen omistajan korjaamaa johtosarjaa mutta tämän päivän kun tilannetta olen tutkinut olen siinä päätelmässä että syyllinen on oheisen Clavurionin brittifoorumille tekemän postin mukaisesti tuo "noise supressor".

                    Kyseisessä osassa on numerosarjat 6953191-02 ja 213675 10.
                    Kummallakaan numerolla en jostain syystä realoemista löydä vastaavuutta?
                    Myös googlehaut tuottavat vain ulkomaisia käytettyjä osia.
                    Onko tuolle härvelille joku toinen osanumero jonka mukaan sen voisi tilata?
                    Vai pitääkö tyytyä käytettyyn osaan purkuautosta? Jos jollain on e61 purussa Kuopion lähellä niin kyseistä purkkia saa myös tarjota.
                    E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
                    ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9078
                      • Oulu

                      #85
                      Originally posted by Fubar View Post
                      e61 keskimmäinen takavalo herkesi toimimasta. Ensin epäilin syylliseksi edellisen omistajan korjaamaa johtosarjaa mutta tämän päivän kun tilannetta olen tutkinut olen siinä päätelmässä että syyllinen on oheisen Clavurionin brittifoorumille tekemän postin mukaisesti tuo "noise supressor".

                      Kyseisessä osassa on numerosarjat 6953191-02 ja 213675 10.
                      Kummallakaan numerolla en jostain syystä realoemista löydä vastaavuutta?
                      Myös googlehaut tuottavat vain ulkomaisia käytettyjä osia.
                      Onko tuolle härvelille joku toinen osanumero jonka mukaan sen voisi tilata?
                      Vai pitääkö tyytyä käytettyyn osaan purkuautosta? Jos jollain on e61 purussa Kuopion lähellä niin kyseistä purkkia saa myös tarjota.
                      Eikös se ole tuo Nr.3.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Fubar
                        BTCF Member
                        • Aug 2003
                        • 173
                        • Kuopio

                        #86
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Eikös se ole tuo Nr.3.
                        No sehän se on. Kiitokset, en löytänyt itse aiemmin vaikka miten noita kaavioita selailin. Ja numerolla etsimällä ei löytynyt kun tuo osanumero näyttää olevan erilainen mitä siinä purkin päällä seisoo.

                        Edit. Tämä ratkesi juurikin tuolla "kuristimen"(?) vaihdolla. Tuli purkuosa Latviasta parilla kympilla ja sen vaihdon jälkeen alkoi keskimmäinen jarruvalo pelaamaan.
                        Last edited by Fubar; 21-09-2021, 18:27.
                        E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
                        ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

                        Comment

                        • sambsbe
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2013
                          • 109
                          • vaasa

                          #87
                          Hehkuboksi

                          Onko näissä oikeesti nii paska hehkuboksi että 6kk hajoo? Tammikuussa vaihdettu ja nyt tulee jo vikakoodia 😅

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9078
                            • Oulu

                            #88
                            Originally posted by sambsbe View Post
                            Onko näissä oikeesti nii paska hehkuboksi että 6kk hajoo? Tammikuussa vaihdettu ja nyt tulee jo vikakoodia 😅
                            Beru vai joku muu? Uusitko hehkut samalla? Mitä vikakoodia se nyt antaa?
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • sambsbe
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2013
                              • 109
                              • vaasa

                              #89
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Beru vai joku muu? Uusitko hehkut samalla? Mitä vikakoodia se nyt antaa?
                              Muistaakseni berun boksi ja Boschin hehkut, ja joka pytylle vika koodia 4212,4222,4232,4242,4252 ja 4262

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9078
                                • Oulu

                                #90
                                Originally posted by sambsbe View Post
                                Muistaakseni berun boksi ja Boschin hehkut, ja joka pytylle vika koodia 4212,4222,4232,4242,4252 ja 4262
                                Modulille menevä syöttökaapeli uusintaan tai ainakin liittimen tarkistus. Sen kontaktit kuoleentuu ajansaatossa ja lopulta se liitin voi ylimenovastuksen takia sulaakin. Jännitesyötön pätkiessä antaa koodin joka hehkulta.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎