Huomasin pimeiden tullen, ettei sumarit enää syty hitaassa käännöksessä.
Täytyy varmaan vikakoodit katsoa, mutta olisiko kellään ideaa missä voisi olla vika?
Joo, eli on kääntyvät valot. Kurvin puolen sumari on syttynyt esimerkiksi risteyksessä kääntyessä. En siis tarkoita noita adaptiivisia xenoneita. Sumarit syttyy kyllä katkaisijastaan, eli niissä ei vikaa.
Ongelmahan ei ole suuri, pisti vain silmään 😅
Joo, eli on kääntyvät valot. Kurvin puolen sumari on syttynyt esimerkiksi risteyksessä kääntyessä. En siis tarkoita noita adaptiivisia xenoneita. Sumarit syttyy kyllä katkaisijastaan, eli niissä ei vikaa.
Ongelmahan ei ole suuri, pisti vain silmään 😅
Enno kyl yhtäkää e60 nähny mis syttyis ne sumarit ku kääntyilee tuola
Joo, eli on kääntyvät valot. Kurvin puolen sumari on syttynyt esimerkiksi risteyksessä kääntyessä. En siis tarkoita noita adaptiivisia xenoneita. Sumarit syttyy kyllä katkaisijastaan, eli niissä ei vikaa.
Ongelmahan ei ole suuri, pisti vain silmään 😅
Sumarit eivät vakiona toimi kaarrevaloina, mutta ne saa muistaakseni esim Carlylla koodattua toimimaan.
Eli olisiko autossa joskus aikaisemmin koodattu nämä käyttöön, mutta nyt valomoduli jostakin syystä resetoitunut?
Mulla on 2005 mallia adaptiivisilla valoilla kans. Projektorissa lukkee d2s ja autossa on oikeesti d1s, että ehkä käyttäsin koppaa auki ja kattosin mikä siellä on.
e61 farkku vm 2006, nappistaritlla ja "uudemmalla avaimella" ei kuitenkaan comfort access varusteella alkoi herjaamaan toisella avaimista "charge or change key fob battery" tjsp.
Yritin asiaa hieman tutkia netistä, mutta jäi vielä mysteeriksi.
Ilmeisesti comfort acces varusteella on avaimessa vaihdettava akku, mutta muuten ei.
Onko kellään kokemusta että miten tuo herja ratkaistaan? Onko avaimen "ei vaihdettavissa oleva" akku tullut tiensä päähän ja avain pitää puukottaa auki kuten vanhemmassa salmiakkiavaimessa ja kolvata uusi akku?
Vai onko nyt avaimen latauksessa jotain rikki ja kohta herjaa myös toisella avaimella samaa?
Koodeja en vielä tuolla pakkasessa ole lukenut, mutta jääköhän tästä edes mitään koodeja?
LCI:ssä Comfort Access avaimessa on vaihdettava patteri, muutoin kiinteä akku joka latautuu kun avain on ”virtalukossa”.
Onhan noista joskus akkuja hajonnut. Jotkut ovat ilmeisesti onnistuneet vaihtamaan akun, osa tilannut uuden avaimen.
Pre-LCI voi olla eri tavalla
F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Se akun vaihto onnistuu aika nätisti kun ostaa semmosen akun jossa on jo valmiina ne juotostabit hitsattuna kiinni. Tympein homma on saada itse avain purettua koska puolikkaat on liimattu kiinni toisiinsa. Itse hankin ebay:sta uudet kuoret ja siirrin vanhasta elektroniikat uusien kuorien sisään.
Mattopuukolla kotelo auki. Tinaimurilla imasee vanhat juotokset veks ja kolvailee uuden akun paikalleen. Jollain semijoustavalla epoksilla kantsii liimata avain takasin kasaan. Pikaliima ei pidä mitään.
N52b25 koneessa paisuntasäiliö tuon näköinen, onko öljyä? Ja jos on niin voiko öljy ja neste sekoittua lämmönvaihtimessa koska se näkyy taas vuotavan ulospäin öljyä 🤔 https://ibb.co/MMb85dK
Avain ei liiku enää virtalukossa. Kyseessä -05 E61. Avaimessa on patteri loppu voiko tämä vaikuttaa virtalukon toimintaan? Omasta mielestäni ei kun kyse kumminkin on mekaanisesta osasta.
Tämä on ilmeisesti tyyppivika? Tuota lukkopatruunaa ei varmaan saa irti enää nätisti? Poraanko suoraan patruunan paskaksi? Vai onko tässä joku keksinyt taikatempun.
PS. Olen selannut Googlea ja hakua käyttänyt. Mutta olivat aika vanhoja viestejä.
Comment