Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ekaBMW
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 426
    • Oulu

    Kannattaa myös muistaa että automaattipuhalluksella ei puhalleta turhaan kylmää ilmaa kabiiniin. Sitten kun moottori on hieman lämmennyt, nostetaan myös puhaltimen kierroksia jotta saadaan sitä lämpöä kabiinin puolelle.

    Myös ”virransäästömoodi” tiputtaa puhaltimen kierroksia. Eli jos akku on lähes tyhjä ja/tai laturin virta ei riitä joka paikkaan, tiputetaan sähkölaitteiden tehoa tai jopa kokonaan pois päältä. Puhallin on yksi jonka tehoa rajoitetaan.
    F11 530d xDrive 09/16
    Ex E60 530d xDrive A 10/08
    Ex E60 520dA 09/08 liisari
    Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
    Ex Opel Kadett 1.6 -89

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by Laku View Post
      Mistä IBS irrottaan?
      A. E61:ssä?
      B. F11:ssä?
      Sieltähän sen saa kontista irroitettua kummasakin, se ohut johto miinuskaapelista. Tätä ennen vilkaisisin ISTA:lla missä varaustiloissa se akku on ollut. Jos on paljon aikaa ollut alle 50%, voi akku olla jo vaihtokunnossa kun lyijyakut ei tykkää lähelle tyhjänä olemisesta. IBS irroittamalla toki herjat loppuu, mutta varsinaisen ongelma ei välttämättä korjaa. Eli pitäisi mitata purkaako se auto virtaa seisoessaan. Toki IBS voi olla viallinen, mutta yhtä hyvin se auto voi myös kuluttaa virtaa seisoessaan.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17500
        • Turku

        Originally posted by HTK12 View Post
        Sieltähän sen saa kontista irroitettua kummasakin, se ohut johto miinuskaapelista. Tätä ennen vilkaisisin ISTA:lla missä varaustiloissa se akku on ollut. Jos on paljon aikaa ollut alle 50%, voi akku olla jo vaihtokunnossa kun lyijyakut ei tykkää lähelle tyhjänä olemisesta. IBS irroittamalla toki herjat loppuu, mutta varsinaisen ongelma ei välttämättä korjaa. Eli pitäisi mitata purkaako se auto virtaa seisoessaan. Toki IBS voi olla viallinen, mutta yhtä hyvin se auto voi myös kuluttaa virtaa seisoessaan.
        Kiitos ohjeesta. Näyttääkö ISTA akun varaustilahistoriankin?
        Näillä mennään:
        - BMW E81 118i since 2017
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          Originally posted by Laku View Post
          Kiitos ohjeesta. Näyttääkö ISTA akun varaustilahistoriankin?
          F1x osalta ainakin ISTA näyttää kuinka monta tuntia akussa on ollut mikäkin varaustila, e6x osalta en nyt varmaksi muista. Tämä on ihan hyödyllinen tieto kun miettii pitäisikö akku uusia vai ei.
          Last edited by HTK12; 28-12-2021, 15:49.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • epee
            Bimmer Rookie
            • Nov 2011
            • 57
            • etelä-savo

            Mikähän 530deetä vaivaa? Ei kierrä ajossa yli 3000rpm,paikallaan ottaa mielestäni kierroksia normaalisti. Koitettu maffin liitin irti, ei vaikuttanut juuri mitään.
            Vikakoodit luettu kiinan delphillä, P0101, P1286,P0113.
            Autoon on laitettu edellisen omistajan mukaan ohjelma, dpf tyhjennetty, ja egr otettu pois.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by epee View Post
              Mikähän 530deetä vaivaa? Ei kierrä ajossa yli 3000rpm,paikallaan ottaa mielestäni kierroksia normaalisti. Koitettu maffin liitin irti, ei vaikuttanut juuri mitään.
              Vikakoodit luettu kiinan delphillä, P0101, P1286,P0113.
              Autoon on laitettu edellisen omistajan mukaan ohjelma, dpf tyhjennetty, ja egr otettu pois.
              Onko se DPF varmasti tyhjätty? Jotkut sankarit ovat poistaneet katin, mutta jättäneet DPF paikalleen. Paljonko on vastapaine? Siirto & rail-paineet? Miltä näyttää pyydetty / toteutunut ahtopaine? Kenen softa? Osassa softissa on vaan vikakoodeja otettu pois käytöstä niin hieman hankala selvittää vikaa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • epee
                Bimmer Rookie
                • Nov 2011
                • 57
                • etelä-savo

                Originally posted by HTK12 View Post
                Onko se DPF varmasti tyhjätty? Jotkut sankarit ovat poistaneet katin, mutta jättäneet DPF paikalleen. Paljonko on vastapaine? Siirto & rail-paineet? Miltä näyttää pyydetty / toteutunut ahtopaine? Kenen softa? Osassa softissa on vaan vikakoodeja otettu pois käytöstä niin hieman hankala selvittää vikaa.
                Pitää tänään koittaa ottaa live dataa, jos se vaan tuolla testerillä onnistuu.
                Putki ainakin kuulostaa tyhjältä, viheltää ainakin siihen malliin
                Paljonko tuota vastapainetta pitäis olla? Entä siirto ja Raili paineet. Ei varmaa tietoa kenen softa on laitettu

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by epee View Post
                  Pitää tänään koittaa ottaa live dataa, jos se vaan tuolla testerillä onnistuu.
                  Putki ainakin kuulostaa tyhjältä, viheltää ainakin siihen malliin
                  Paljonko tuota vastapainetta pitäis olla? Entä siirto ja Raili paineet. Ei varmaa tietoa kenen softa on laitettu
                  Jos se DPF on tyhjätty, niin ei siellä pitäisi olla vastapainetta. Anturit kun mittaa sen DPF yli olevan vastapaineen. Toki anturit ei ihan 100% tarkkoja ole, joten muutomia millibaareja voi olla. Rail-paineissa katso pyydetyn ja toteutuneen eroa.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • epee
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2011
                    • 57
                    • etelä-savo

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Jos se DPF on tyhjätty, niin ei siellä pitäisi olla vastapainetta. Anturit kun mittaa sen DPF yli olevan vastapaineen. Toki anturit ei ihan 100% tarkkoja ole, joten muutomia millibaareja voi olla. Rail-paineissa katso pyydetyn ja toteutuneen eroa.
                    Nyt on katsottu noita arvoja, dpf on tyhjä, hitsisaumat näkyy ja on ontto. Polttoaine paineet oli mitä pitikin. Ahtopaine anturista antoi koodin, auto myös sammui kun heilutti johtoa imusarjan takaa, tämän ei ilmeisesti pitäs olla ihan normaalia? Voiko tuo vedottomuus johtua tuosta anturista?
                    Tuli myös huomattua että maffin liitin kiinni ei kulje kovinkaan hyvin, 100km/h kiihdyttäessä kerkeää tupakan polttamaan, liitin irti kulkee tuohon 3000rpm asti paremmin, sen yli jos saa menemään, alkaa "röpöttämään".

                    Comment

                    • -challenger-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2009
                      • 2148
                      • L a h t i

                      Oliko e60 sellai öljyn vaihtovälin systeemin kanssa että tarpeeks ku menee aikaa ni se menee nollii sielä ? Ite kyllä varmaa pari kolme vuotta sitte vaihtanu öljyt ja auto ei oo paljo liikkunu ja tänää tsekkasin piruuttaa paljo o öljyvaihtoväliin niin näytti nollaa ..
                      Ei mitenkää ees ilmotellu että ois öljyvaihdon aika.. Ja tosiaa tallissa auto melkei vaa pääasiassa seisonu..

                      Comment

                      • Silmaauki
                        BTCF Member
                        • Jan 2015
                        • 1778
                        • Turku

                        Originally posted by -challenger- View Post
                        Oliko e60 sellai öljyn vaihtovälin systeemin kanssa että tarpeeks ku menee aikaa ni se menee nollii sielä ? Ite kyllä varmaa pari kolme vuotta sitte vaihtanu öljyt ja auto ei oo paljo liikkunu ja tänää tsekkasin piruuttaa paljo o öljyvaihtoväliin niin näytti nollaa ..
                        Ei mitenkää ees ilmotellu että ois öljyvaihdon aika.. Ja tosiaa tallissa auto melkei vaa pääasiassa seisonu..
                        Niin, eikös se aika ole myös ratkaiseva tekijä. Olisko että vähintään kolmen vuoden välein?
                        E93 335i Aarre, Montego blue
                        E90 318i talvipulkka

                        Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                        Comment

                        • epee
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2011
                          • 57
                          • etelä-savo

                          Originally posted by epee View Post
                          Nyt on katsottu noita arvoja, dpf on tyhjä, hitsisaumat näkyy ja on ontto. Polttoaine paineet oli mitä pitikin. Ahtopaine anturista antoi koodin, auto myös sammui kun heilutti johtoa imusarjan takaa, tämän ei ilmeisesti pitäs olla ihan normaalia? Voiko tuo vedottomuus johtua tuosta anturista?
                          Tuli myös huomattua että maffin liitin kiinni ei kulje kovinkaan hyvin, 100km/h kiihdyttäessä kerkeää tupakan polttamaan, liitin irti kulkee tuohon 3000rpm asti paremmin, sen yli jos saa menemään, alkaa "röpöttämään".
                          Ei johtunutkaan ahtopaine anturista tuo sammuminen vaan rail paine anturin liitin oli huonosti kiinni.

                          Tänään katottiin vielä uudestaan live dataa. Kaikki muuten miten kuuluukin, mutta ahtopaine ei nouse yli 0.5bar.
                          Mistähän vikaa lähtisi etsimään? Map anturin liittimen irrotuksella käyntiääni muuttuu matalammaksi, alipaine letkun irrotuksella ahtimen kellolta muuttuu myös ääni. Ja ahtopaineen säätimen liittimen irrotuksella muuttuu myös ääni. Muutaman vedon liikkui kohtuu normaalisti kun noita liittimiä ja letkuja irrotteli ja testaili

                          Comment

                          • -challenger-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2009
                            • 2148
                            • L a h t i

                            Originally posted by Silmaauki View Post
                            Niin, eikös se aika ole myös ratkaiseva tekijä. Olisko että vähintään kolmen vuoden välein?
                            No ei se kyl ole. Viimekatsastus välillä 800 km.. .

                            Comment

                            • Silmaauki
                              BTCF Member
                              • Jan 2015
                              • 1778
                              • Turku

                              Originally posted by -challenger- View Post
                              No ei se kyl ole. Viimekatsastus välillä 800 km.. .
                              Puhutaanko me nyt eri asiasta?

                              Mä luulin sun puhuneen siitä miten öljynvaihtoväli lasketaan.
                              E93 335i Aarre, Montego blue
                              E90 318i talvipulkka

                              Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                              Comment

                              • _Bäri_
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2014
                                • 923
                                • Turku

                                Ahtoputken klemmari/klipsu mikä lie pikalukitus onkaan.
                                Mikä tälle on oikea nimi? Mennyt tuo toisesta päästä poikki, eikä oikeen halua dynaamisessa ajossa pysyä paikallaan. Tarviiko ostaa koko putki vai saako noita klemmareita erikseen?
                                G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                                Ex:
                                E61 535dA -05
                                E91 320dA -06
                                E53 X5 3.0dA - 03
                                E39 535iA -01
                                E39 520i -97
                                E39 530dA - 00

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎